Rosmariinipuu?

poopii

Näin aamutvssä tosi hienon rosmariinipuun ruukussa. miten rosmariinista saa puun vai voiko niitä puumaisia rosmariineja ostaa puutarhaliikkeistä?

4

2086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3.5 ha. rosmariinimetsää

      Tule kaatamaan oma puusi, lainaamme sinulle moottorisahaakin, jos ostat itse pensat.
      Myös naurispuita ja lehmien pesäpuita löytyy.
      Tilamme erikoisuus on keräkaalipensaat, sekä punaiset mustajuuret!

    • viherpeukku

      Juuri laitoin pari tulemaan. Ostat kaupasta tuoreyrttinä ruukun rosmariinia. Yleensä siinä on useampi taimi, jos ei se on varmaan jo katkaistu joten valitse sellainen jossa on kokonainen suora verso. Leikkaat paakun osiin siten jokaiseen jää yksi kasvi. Sitten vain hiljalleen nyppii lehtiä alhaalta päin ruuan sekaan. avot. Sitten kun mittaa on sopivasti (20-40cm) latva poikki.

      Eli rungon saat aikaan leikkaamalla kaikki sivuversot pois. Sitten kun latva on katkaistu kannattaa kaikkia versoja typistää muutaman kerran niin saat tuuhean pallomaisen kasvun. Tukikepin tarvetta ei ainakaan vielä ole minulla vastaan tullut.    

      • poopii

        kuulostaapa hienolta tuo rosmariinimetsä.... missähänpäin mualimaa sellasia kasvaa.

        Olipa hyvin kerrottu tuo toinen vinkki! Mitenköhän tekisin, kun se tuoksuu aika voimakkalle ja sisätiloissa tuppaa miehelle tulemaan allergiaa... missä vaiheessa sen ruukun jossa se yrtti kasvaa voisi siirtää lasitetulle terassille??? Yöpakkasia varmaan pelkää? Kuinka nopeasti kasvaa sinulle puuksi (tai vähän korkeammaksi???)


      • Kasvattaja Kk
        poopii kirjoitti:

        kuulostaapa hienolta tuo rosmariinimetsä.... missähänpäin mualimaa sellasia kasvaa.

        Olipa hyvin kerrottu tuo toinen vinkki! Mitenköhän tekisin, kun se tuoksuu aika voimakkalle ja sisätiloissa tuppaa miehelle tulemaan allergiaa... missä vaiheessa sen ruukun jossa se yrtti kasvaa voisi siirtää lasitetulle terassille??? Yöpakkasia varmaan pelkää? Kuinka nopeasti kasvaa sinulle puuksi (tai vähän korkeammaksi???)

        Samalla tekniikalla olen kasvattanut marjapensaspuita ja hyvin se onnistuu. Tukikeppiä tarvitaan aluksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe