Näin aamutvssä tosi hienon rosmariinipuun ruukussa. miten rosmariinista saa puun vai voiko niitä puumaisia rosmariineja ostaa puutarhaliikkeistä?
Rosmariinipuu?
4
2102
Vastaukset
- 3.5 ha. rosmariinimetsää
Tule kaatamaan oma puusi, lainaamme sinulle moottorisahaakin, jos ostat itse pensat.
Myös naurispuita ja lehmien pesäpuita löytyy.
Tilamme erikoisuus on keräkaalipensaat, sekä punaiset mustajuuret! - viherpeukku
Juuri laitoin pari tulemaan. Ostat kaupasta tuoreyrttinä ruukun rosmariinia. Yleensä siinä on useampi taimi, jos ei se on varmaan jo katkaistu joten valitse sellainen jossa on kokonainen suora verso. Leikkaat paakun osiin siten jokaiseen jää yksi kasvi. Sitten vain hiljalleen nyppii lehtiä alhaalta päin ruuan sekaan. avot. Sitten kun mittaa on sopivasti (20-40cm) latva poikki.
Eli rungon saat aikaan leikkaamalla kaikki sivuversot pois. Sitten kun latva on katkaistu kannattaa kaikkia versoja typistää muutaman kerran niin saat tuuhean pallomaisen kasvun. Tukikepin tarvetta ei ainakaan vielä ole minulla vastaan tullut.- poopii
kuulostaapa hienolta tuo rosmariinimetsä.... missähänpäin mualimaa sellasia kasvaa.
Olipa hyvin kerrottu tuo toinen vinkki! Mitenköhän tekisin, kun se tuoksuu aika voimakkalle ja sisätiloissa tuppaa miehelle tulemaan allergiaa... missä vaiheessa sen ruukun jossa se yrtti kasvaa voisi siirtää lasitetulle terassille??? Yöpakkasia varmaan pelkää? Kuinka nopeasti kasvaa sinulle puuksi (tai vähän korkeammaksi???) - Kasvattaja Kk
poopii kirjoitti:
kuulostaapa hienolta tuo rosmariinimetsä.... missähänpäin mualimaa sellasia kasvaa.
Olipa hyvin kerrottu tuo toinen vinkki! Mitenköhän tekisin, kun se tuoksuu aika voimakkalle ja sisätiloissa tuppaa miehelle tulemaan allergiaa... missä vaiheessa sen ruukun jossa se yrtti kasvaa voisi siirtää lasitetulle terassille??? Yöpakkasia varmaan pelkää? Kuinka nopeasti kasvaa sinulle puuksi (tai vähän korkeammaksi???)Samalla tekniikalla olen kasvattanut marjapensaspuita ja hyvin se onnistuu. Tukikeppiä tarvitaan aluksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529