Näin aamutvssä tosi hienon rosmariinipuun ruukussa. miten rosmariinista saa puun vai voiko niitä puumaisia rosmariineja ostaa puutarhaliikkeistä?
Rosmariinipuu?
4
2177
Vastaukset
- 3.5 ha. rosmariinimetsää
Tule kaatamaan oma puusi, lainaamme sinulle moottorisahaakin, jos ostat itse pensat.
Myös naurispuita ja lehmien pesäpuita löytyy.
Tilamme erikoisuus on keräkaalipensaat, sekä punaiset mustajuuret! - viherpeukku
Juuri laitoin pari tulemaan. Ostat kaupasta tuoreyrttinä ruukun rosmariinia. Yleensä siinä on useampi taimi, jos ei se on varmaan jo katkaistu joten valitse sellainen jossa on kokonainen suora verso. Leikkaat paakun osiin siten jokaiseen jää yksi kasvi. Sitten vain hiljalleen nyppii lehtiä alhaalta päin ruuan sekaan. avot. Sitten kun mittaa on sopivasti (20-40cm) latva poikki.
Eli rungon saat aikaan leikkaamalla kaikki sivuversot pois. Sitten kun latva on katkaistu kannattaa kaikkia versoja typistää muutaman kerran niin saat tuuhean pallomaisen kasvun. Tukikepin tarvetta ei ainakaan vielä ole minulla vastaan tullut.- poopii
kuulostaapa hienolta tuo rosmariinimetsä.... missähänpäin mualimaa sellasia kasvaa.
Olipa hyvin kerrottu tuo toinen vinkki! Mitenköhän tekisin, kun se tuoksuu aika voimakkalle ja sisätiloissa tuppaa miehelle tulemaan allergiaa... missä vaiheessa sen ruukun jossa se yrtti kasvaa voisi siirtää lasitetulle terassille??? Yöpakkasia varmaan pelkää? Kuinka nopeasti kasvaa sinulle puuksi (tai vähän korkeammaksi???) - Kasvattaja Kk
poopii kirjoitti:
kuulostaapa hienolta tuo rosmariinimetsä.... missähänpäin mualimaa sellasia kasvaa.
Olipa hyvin kerrottu tuo toinen vinkki! Mitenköhän tekisin, kun se tuoksuu aika voimakkalle ja sisätiloissa tuppaa miehelle tulemaan allergiaa... missä vaiheessa sen ruukun jossa se yrtti kasvaa voisi siirtää lasitetulle terassille??? Yöpakkasia varmaan pelkää? Kuinka nopeasti kasvaa sinulle puuksi (tai vähän korkeammaksi???)Samalla tekniikalla olen kasvattanut marjapensaspuita ja hyvin se onnistuu. Tukikeppiä tarvitaan aluksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043