Hopea

hapsi

Hei!
En tiedä, onko tämä oikea palsta asialleni, mutta kokeilen, josko joku antaisi neuvon.
Siis: olen pian 60v nainen ja tähän saakka olen värjännyt hiukseni. Ovat olleet vaaleahkot, ehkä hivenen ruskeaan vivahtavat. No, nyt olen kyllästynyt hiusten kanssa touhuamiseen ja päättänyt pitää ne omanvärisinä, jotka ikäni huomioon ottaen ovat tummanharmaat. Mutta minullepa syntyikin sen mukana uusi "ongelma". Millainen väri sopii harmaahiuksiselle? Olen hieman pulassa vaateostoksilla, kun ene enää tiedäkään itselleni sopivaa väriä. Tähän saakka olen lähinnä käyttänyt eri vivahteisia ruskesävyja ja hillittyjä punasävyjä. Eivät taida enää kuitenkaan olla omia värejäni.Voisiko joku auttaa.

4

2676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilkkukoreille

      ja vedä kankaat kaulalle ,mene peilin eteen.
      Mikä korostaa kasvojesi väriä, ota haltuun.
      Olen ollut harmaahius nelikymppisestä ja näin on löytynyt lempiväri.
      Jos epäröit, kiedo harmaa huivi turbaaniksi ja siitä se lähtee.

      • ap.

        Kysyn uteliaana millaisen värin huomasit harmaatukkaiselle sopivan?


    • suoraan...

      ...auttaa tuossa väriasiassa, mutta ainakin tällä nettisivulla voit tehdä suuntaa antavan "värianalyysin":
      http://www.donnafujii.com/stylespa/coloranalysis/index.html

      En usko, että hiusten värin muuttuminen mitenkään radikaalisti yhtäkkiä muuttaisi kaikki sinulle sopivat värit. Ovathan ihosi ja silmiesi värit kuitenkin yhä samat. En siis lähtisi mitenkään urakalla uusimaan vaatekaappia, vaan kyllä sieltä varmasti vähitellen jäävät pois käytöstä sellaiset vaatteet, joiden sävy ei sovi hiustesi väriin. Ja tilalle tulee varmasti yhtälailla vähitellen hankittua vaatteita, jotka sopivat. Useimmiten ne värit, joissa viihtyy ja tuntee olonsa kauniiksi ovat juuri ne oikeat ja parhaiten sopivat värit.

      Arvioisin ihan näin sinua näkemättä, että JOS hiuksesi ovat olleet lämpimänsävyiset vaaleanruskeat, niin harmaaseen (joka on kylmä sävy) siirtyessäsi hankit ehkä enemmän kylmiä sävyjä vaatevarastoosi. Jos hiuksesi on värjätty kylmällä sävyllä, niin uskoisin, ettei suurta tarvetta muutokselle ole. Tosin jos oma luonnollinen sävysi on tummempi kuin sävy, jolla olet hiuksesi värjännyt, niin väriskaalaa voi luultavasti laajentaa tummempiin ja voimakkaampiin väreihin.

      Itse kullekin sopivat värit ovat niin yksilöllinen asia, että näkemättä kuvaasi ja tietämättä tarkalleen hiustesi väriä on mahdotonta sanoa varmuudella.

      • ap.

        Kiitos vastauksestasi, jonka mielenkiinnolla luin. Kävin katsomassa mainitsemasi linkin, mutta en vielä ehtinyt tarkemmin paneutua siihen. Tosi hyvä vinkki.
        Kaikenkaikkiaan kiitän asiallisesta vastauksestasi ja paneutumisestasi kysymääni asiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe