Tämä on nyt ihan tyhmä aloitus. Mutta, tuli vain mieleeni. Tarkastelet ja ajattelet tällähetkellä maailmaa ja ympäristöäsi, ihmissuhteitasi ylipäätänsä elämää. Kokonaisuudessaan.
Positiivisesti...
Negatiivisesti...
Neutraalisti....
Vaihtelevasti...
Välinpitämättömästi...
Ikävästi...
Surullisesti...
Iloisesti...
Huumorilla...
Eipä kiinnosta mitenkään..
Kiinnostavasti ja uteliaasti..
Listaa voisi jatkaa loputtomiin..
Hyvän Yön toivotuksin täältä Stadista kaikille niille jotka vielä valvovat;
t. peruspositiivisesti ja huumorilla elämään suhtautuva höhlä
friidu, tsau!
Millä silmin, millä korvin...
32
785
Vastaukset
- Meriläinen
Friidulle!
Olen positiivisesti ajatteleva, vaikka se ei tarkoita sitä että nauraisin kun idiootti joka tilanteessa.
Kun surun aika on, silloin suren.
Jari Sillanpää laulaa tässä levyssä kaiken mitä koen. Hyvän yön laulu palstalaisille, ja kauniita unia:
http://www.youtube.com/watch?v=nTfkcTrcy60- ent.tehtaantyttö
no, näihän se elämä menee..nauretaan ja iloiten kun on sen aika..ja surullakin omansa.
Itse tuossa, kuuntelin Mauno Kuusistoa ja Elämä on lauluni..sellaista kappaletta. Tuntuu hyvältä nyt kun tuota Mauno Kuusistoa voi kuunnella, itkemättä..hän kun oli vanhempieni mieli solisti..no..vasta nyt pystyn kuuntelemaan..aika aina kaiken parantaa..faijaanikin pystyy jo muistelemaan samalla kun tuota Mauno Kuusistoa kuuntelen.
Hyvää Yötä Meris,
t.friidu - Positiivinen....
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
no, näihän se elämä menee..nauretaan ja iloiten kun on sen aika..ja surullakin omansa.
Itse tuossa, kuuntelin Mauno Kuusistoa ja Elämä on lauluni..sellaista kappaletta. Tuntuu hyvältä nyt kun tuota Mauno Kuusistoa voi kuunnella, itkemättä..hän kun oli vanhempieni mieli solisti..no..vasta nyt pystyn kuuntelemaan..aika aina kaiken parantaa..faijaanikin pystyy jo muistelemaan samalla kun tuota Mauno Kuusistoa kuuntelen.
Hyvää Yötä Meris,
t.friiduKaikesta huolimatta. Enimmäkseen, tai sitten heti jo huomenissa kiereskelen apeudessa.
- ent.tehtaantyttö
Positiivinen.... kirjoitti:
Kaikesta huolimatta. Enimmäkseen, tai sitten heti jo huomenissa kiereskelen apeudessa.
vitsi, mulla ainakin väliin vaikuttaa..on vasta nyt sen hiffanut? Hyvä kuitenkin että, positiivisuutta löytyy...
t.friidu
- Laivat
Ei mikään tyhmä aloitus,mitä sää nyt tommosia:)
Minä olen kai ollut liiankin iloluontoinen. Aina suu naurunvirneessä. Exäni ihmettelikin, että "miksi sinä aina naurat?" No, onhan se hymy hieman hyytynyt tässä matkan varrella.
Laitoin muuten tänään ovenpieleeni kehystetyn kortin. Siinä lukee: "Elämän tarkoitus on olla onnellinen. Dalai lama". Se on hyvä muistutus aina uloslähteissä.
Hyvää yötä vaan sinne friidulle Stadiin toivoo Tampereen likka.- ent.tehtaantyttö
tulee vaan hartiat ja niskat kipeeks..ne kun jättää..niin kummasti elämä hymyilyttää;) Sitä joskus, miettii että, miksi turhista asioista enemmin niin paljon huolta kantoi...kantaa se elämä..jos, luvan siihen vaan itse antaa..
Hyvää Yötä Tampere; Tampereella oli ainakin ennen mahtavan paljon hyviä pieniä kahviloita;) tuossa vielä 80-luvulla..tuli niissä usein käytyä..ex-mies kun sieltä kotoisin...tai oikeastaan Kangasalalta..olen täällä tuota Kangasalaa aina kehuskullut kun on niin kaunis paikka..
t.friidu
Ajattelen kaikkea ympärilläni kiitollisuudella.
- ent.tehtaantyttö
tuo kiitollisuus on ihana asia...se kun vain jostain kumpuaa;)..pidetään siitä kiinni ei päästetä pois..
Täällä on tänään aivan ihana aamu...aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta täydellä tehollaan..
siihen oli lämpöön oli mahtavaa herätä..
Hyvää Päivän Jatkoa Miljoona;
t.friidu
- Juro-Ukko
Tällä hetkellä katselen maailmaa hieman epätodellisten lasien läpi.
Eilen kun menin nukkumaan, oli meillä maja järven rannalla, mutta aamuksi oli tuo järvi kadonnut maan alle.
Nyt minä lähden kaislikkoihin rämpimään kiikareitten kanssa, kun korvat tunnistavat uusia tuttuja ääniä, mutta silmät ovat vielä talvessa kiinni.- ent.tehtaantyttö
aika uskomaton juttu! Kovin taitaa siellä säät ja lämpötilat Saarenmaalla nyt tänätalvena vaihdella..täällä Stadissa ihana Aurinkoinen kevätpäivä tulossa.. vähän kun aurinko tuosta laskee, niin ikkunapesut ajattelin aloittaa..
Jännitystä kun meillä ilmassa...;) mutta, positiivista sellaista..
t.friidu
- Enkeli-trio
Turuust !
Mää kattelen elämää taakseppäi kiittäe,
ylöspäi toivoe
ja ettippäi luattae.
Simmottis mamma opetti,ku olin pikkulikka.
Pikkasen paremmaks voi päivän tehrä,
hyväksymäl vaa asiat,mitä ei voi muuttaa.
Sää mikkää höhlä ol,tää oli kiva alotus.
Tsau-tsau !- ent.tehtaantyttö
sinne Turkuun. Usko pois, täysi höhlä...liian avoimet kasvot..no aina pulassa;) nyt tässä mietin miten kertoa uusille tuttavuuksille, että en minä kyllä vapuksi voi tulla Lahteen...no, itsepä olen sotkuni keittänyt..kyllä tästä jotenkin selvitään;))
t.friidu
- Pirre*
Taitaa käsittää koko skaalan, mutta noin yleisesti uteliaasti ja kiinostuneesti, huumorilla joskus, ympäristöasioihin huolestuneena - globaaleihin ainakin, ja jopa voimattomuutta tuntien..jne..huolissani ootan esim. kaasuputken "istuttamisen" aiheuttamista seuraamuksista merellemme, - mitä se kuolleen pohjakerroksen pöyhiminen aiheuttaa veden laatuun, eliöstölle jne...
En pysty nimeämään yhtä ainoaa tapaa.- Pirre*
muitten vastauksia, ja pitää sanoa, että kiitollisuutta tunnen h y v i n monesta asiasta, en i h a n kaikesta kummiskaan, vaikken ole vastoinkäymisistä katkerakaan..
- ent.tehtaantyttö
eipä sitä elämää voi yhdellä sanalla..tai tunteella kuvailla..jännä vaan joskus, miettiä kuinka paljon ihan oikeasti omistamme erilaisia tunteita.Skaala on laaja..itse vaan olen kovin yllättynyt tällähetkellä että, tuo peruspositiviisuus vain on päällinmäisenä, mieskin tuossa aamulla lähti Meilahden Sairaalaan taas syöpätutkimuksiin, näitä näytteitä kun pitää säännöllisesti ottaa..no, illalla kysyin että, lähdenkö mukaan? Hän siihen kovin realististi myös suhtautui että, elämä tuo eteen sen minkä tuo ja hyväksyttyvä on...no, sitten yritän järkiperäistää tätä juttua...niin ei löydy oikein syytä:) Voimme elää vain päivän kerrallaan. Ja ihmeen hyvältä se tuntuu;) Pitääkö meidän aina järkiperäistää kaikki?
Huolissani minäkin tuosta kaasuputkesta...että, mitä Itämerelle tapahtuu..jokin aika sitten kun tuota Vuosaaren edustaa möyrittiin pohjia myöten...niin heti se kyllä kalakannassa näkyi sinä syksynä siikaa ei tullut samaan tapaan..no, nyt taas tulee.. ja mitä kaikkia myrkkyjä sieltä tosiaan nousee..?
t.friidu - ent.tehtaantyttö
Pirre* kirjoitti:
muitten vastauksia, ja pitää sanoa, että kiitollisuutta tunnen h y v i n monesta asiasta, en i h a n kaikesta kummiskaan, vaikken ole vastoinkäymisistä katkerakaan..
monta asiaa voisi listata mistä ei. Mutta, kyllä tuosta elämästä kokonaisuudessaan kuitenkin...niistä vaikeistakin asioista..Paljonhan täällä olisi parantamisen varaa..eihän tämä maailma oikeudenmukainen ole..
t.friidu
- olen opetellut
59vuotta 6kk ja19 päivää!
Vielä riittää sarkaa ;)- ent.tehtaantyttö
että, ihan jokapäivä täytyy uudestaan tuo ajattelutapa tavallaan oppia;) vähänkös aikaa unohtaa..niin, eikö sitten alusta pidä opetella kaikki positiivisuus..ei hitsi, ei millään viitsisi parempi vaan pitää kynsin, hampain positiivisuudesta kiinni. Eikä antaa sen mennä pois..lähtee kyllä muualle asumaan..jos sitä ei hemmottele ja hyvänä mielessään pidä...ja voi sitä elämän kurjuutta ja rypemistä siinä kurjuudessa sit;) eihän sitä kestä kukaan. Ei edes itse itseään kestä;)
t.friidu
- RosaLiiin
kivan heitit heti aamutuimaan.
Jääkaapinovessani on lappu jossa lukee:
Etsi aina elämässä kaunista ja hyvää,
silloin kannat sydämessäs onnen kultajyvää.
Aika lapsellinen ja naivi värssy, mutta uskon tuohon,
tahdosta ja halusta monet asiat roikkuvat.
Paitsi avoimin silmin ja korvin niin myös herkin sydämmin tätä elämää aattelen.
Uteliaana ja iloisena on joskus ne v---maisetkin päivät helpompi elää.- ent.tehtaantyttö
no, tuota uusia tuttavuuksia kun tässä, mietin..niin, enpä varmasti heihinkään olisi mitenkään kontaktia saanut..ulkomaalaisia kun ovat ja arempia mutta, hyvin jo suomenkietä puhuvat ja ovat Lahdesta tänne Stadiin muuttaneet...jos olisin apeana ja synkkä-ilmeisenä heidät ensikertaa kohdannut;) no, nyt jotenkin ihmeen hyvämieli vaikka en vielä heitä tunne..mutta, pikkuhiljaa tässä paremmin tutustutaan puolin ja toisin...se vaan hymyilyttää että, koko suku kerralla;) ja ihan tavallisesta arki-elämän kohtaamisesta tämäkin juttu lähti liikkeelle.. elämä antaa meille myös paljon hyvää jos, otamme vastaan...minun mieltä nyt lämmittävät nämä iloiset kohtaamiset tällähetkellä eritoten...koska, se on vilpitöntä sellaista sydämestä sydämeen tulevaa..
t.friidu
- tosi surullisesti tänään!
Mielessä lasten etuisuuksien riisto kaikkialla,
koulujen ryhmien suurennukset säästösyistä,
myös vanhempiensa uhkakuvat asuntolainojen maksussa ja muussa,
heidän stressinsä ja masennuksensa vaikutukset lapsiinsa ja nuoriinsa ...
ja toisaalla Mikael Liliuksen naama uutisissa...- ent.tehtaantyttö
tuon ensimmäisen laman uhreja kun oltiin myös. Mutta, nyt jo onneksi siitä kuivin jaloin selvitty...vihdoin. Tukevalle maaperälle..että, tämä lama ei meitä enää henkilökohtaisesti koske.
Silti ei voi olla ajattelematta;
Sitä miettii vaan että, taasko. Ja kuinka syvälle nyt sitten mennään? Nämä lamanvarjot kun ovat perheille tosipitkät. Eniten joutuvat aina lapset ja nuoret kärsimään...ja silläkun ei ole hintaa.. Samoin joutuvat ne kärsimään joilla muutenkin on vähiten rahaa käytössään. Pienituloiset eläkeläiset ja työttömät.
Saa nähdä miten tässä tosiaan käy...huonolta näyttää..kuinka paljon ihmiset sitten viimekädessä ovat valmiita hyväksymään ja...tämän läpikäymään..
t.friidu
- Yxitypy
nyt mitenkään tyhmä kysymys ollut.
Onkokaan olemassakaan tyhmiä kysymyksiä :=))
Kyllä mä huumorilla ja positiivisesti elämän otan. Eihän sitä muutoin jaksais :=))
Ja uteliaaksikin voisin itteeni sanoa.
Mua kysyttiin tänään harrastajateatteriin, ja menin suostumaan. Itsekseni olen päivän naurekellut, että kaikkea sitä meneekin lupaamaan, mutta toisaalta ihan jännä lähtee kokeilemaan :=))
Terveisin toinen höhlä :=))- ent.tehtaantyttö
Onneks olkoon;) elämä on TÄYNNÄ jokapäivä yllätyksiä..siis tosi kivojakin...parasta elämästä että ei oikeastaan tiedä..
Hyvä että, siellä on toinenkin höhlä;)) Mä kun tulin tänne palstalle ja innokkaana aloin alussa selittää että, oon dorka. Ja saan olla dorka koska, oon 50 vähän niinku ylpeenä..mut sitte musta alko tuntuu että, kukaan ei niinku oikein hiffanut sitä oikein...mä olin vaan onnellinen, kun täyttänyt 50vee...ja jotenki silloin tuntui että, turha pinkottaminen saa nyt jäädä niinku lifesta kokonaan veks. Mun ei enää tartte pinkottaa mitään!
No, joo, samaa mielipuolta vieläkin;) elämästä saa nauttia ja pitää nauttia! Eläköön Elämä!
t.friidu
- vaihtelevasti,
mutta eri osa-alueita pääasiassa vain yhden tietyn tunnetilan vallassa.
Maailman tilannetta ajattelen surullisena, ympäristöstäni jaksan yhä olla kiinnostunut,
ihmissuhteisiin asenteeni on välinpitämätön, omaan tulevaisuuteeni en voi suhtautua kuin negatiivisesti, alaspäin menoa kaiken aikaa!- susa51
Suhtaudun elämään jatkuvalla ihmetyksellä, tätäkö tämä on..
Ympäristööni kiinnostuksella ja kunnioituksella..
Ihmissuhteisiin innostuksella ja huumorilla..
Itseeni olen yrittänyt ainakin saada positiivisuutta ja huumoria, ei kannata ottaa edes itseään liian vakavasti.;)) - ent.tehtaantyttö
haluatko kaiken kenties samanlaisena jatkuvan? Ihminen voi myös muuttaa elämänsä suuntaa..
Maailmantuskaa minäkin olen aina jollain tasolla potenut..mutta, se ei saisi kokonaan ihmistä viedä..tuo on mukava kuulla että, ympäristöstä olet kiinnostunut..ihmisuhteisiin miten suhtautua, no hyvin yksilöllinen ratkaisu kullakin..tulevaisuuden voi oppia myös näkemään myönteisenä..kaikesta huolimatta..riippuu kuitenkin itsestäsi...
t.friidu - ent.tehtaantyttö
susa51 kirjoitti:
Suhtaudun elämään jatkuvalla ihmetyksellä, tätäkö tämä on..
Ympäristööni kiinnostuksella ja kunnioituksella..
Ihmissuhteisiin innostuksella ja huumorilla..
Itseeni olen yrittänyt ainakin saada positiivisuutta ja huumoria, ei kannata ottaa edes itseään liian vakavasti.;))samanlailla täälläkin;) viimeiset 20 vuotta olen suhtautunut itseeni huumorilla..no, kaikki alkoi siitä..että, yritin mitä tahansa;) niin AINA tuntui että, jonkinlainen seinä välillä tosi ISO ja välillä taas pieni oli vastassa...no, viimein oli pakko alkaa suhtautumaan elämään humoristisesti...sen jälkeen..kaikki on ollut jotenkin ehkä helpompaa..eikä näitä yllättäviä SEINIÄ enää tule niin vastaan...eli nyt taas rauhallisemmissa merkeissä;) ja kun elämä kulkee rauhallisissa vesissä ei myrskyssä ei aallokossa, miksemme ottaisi siitä kaiken ilon irti..ei ne laivatkaan kokoajan valtamerille seilaa;)) satamassa väliin on hyvä huilata meidän laivojenkin..;) ja nauttia auringon noususta ja laskusta.
t.friidu
- Hömppähullu joulupukki*(/:...
että met olemma erkaantunheet liiaksi luonnosta, ja olema alkaneet palvomaan sitä kultaista vasikkaa, mistä ei hyvä seuraa.
Isokirjakin varoitteli tämmöisestä.
Älä säikähä en mie mikhään hihhuli ole, vaikka noin alotinki rakentamhaan aasile(itelleni)siltaa.
Pessimistisesti optimisesti kai mie ajattelen, tai sitten huumorilla vaihtelevasti.
Säälittäää katella noijen kansanedustajien touhua, ko niillä raukoilla ei ole mithään sananvaltaa mihinkä, eivätkä voi toimia niinkö ne itsekkin haluais.
Onhan siinä heillä kyllä yksi hyväpuoli toimiakkin noin, ninkö toimivat, kun saavat noilla toimillaan turvattua oman taustansa.
Ei ne meistä muista välitä paskanvertaa, toteutavat ökyrosvojen heille kirjoittamaa ohjelmaa.
Minä en käsitä, ettei käsi tärise yhtään, eikä mieleen tule mitään kohtuusajattelua, jos saa vieraasta yrityksestä, tai yhteiskunnan rahoista viiskin miljoonaaa palkaa, että kehtaisko sellaista nostaa, kun toiset joutuu ihan ilman omaa syyttään kerjäämään lapsilleen leipää.
kyllähän minäkin tykkäisin hyvistä toloista, mutta kohtuus kaikessa, kun noille samoille sitten maksetaan vielä sadantonnin eläkekkin kuussa, niin sitten menee jo yli hilseen, kun toinen joutuu kitumaan neljänsadan euron eläkkeellä kuusssa, vasikka on tehnyt töitäkin ikänsä, tosin vain ikäänkuin piikomalla, mistä ei eläkettä ole kertynyt, mutta töitä sitäkin enemmän.
Sitten mie riitu sulle vielä muutaman sanasen sanon täsätä virtuaalilamasta. Se on sitä, eikä muuta.
Ei raha ole mihinkän kaonnu, sitä vaan taas valtioille(eli meille) lainaavat korolla ne, joille se on kertynytkin.
Että se siitä.
Olihan pölijää paasausta heti aamusta, mutta olkhoon mie lähen nyt kartanolle, ja postilaatikolle ihan hyvälä mielelä, kun minua ei enhään nuo huolet sillälailla henkilökohtasesti rassa, kö mie olen ollu kotimies jo seitsemän vuotta, enkä töihin lähe, ennenkö ovat noile työttömile ensin töitä järjestänheet. Sitten mie saatan lähtiäkki, jos ihan oikia, ja aito tarve tekijöistä tullee.
On mulla koulutus, että töitä olis vaikka huomena, ja missäpäin maailmaa tahansa, mutta kun nyt en enhään tee niin en tee.
Sitä häätyy saaha ihimisen ellää muutenki, ko vain kokoelämänsä töitä tehen.
Perkele sitä enhään seitenkymppisenkhään tarvi jäähä eläkhelle.
Mie olisinki sitä mieltä, että ihimisile pitäis yli viisikymppisenä määrätä pakollisena joka toinen vuosi vaphaata. ja kusviitosena potkasta joka paikasta pellole.
Mukavaa päivää vaan sinne etelän lämpöön.
Tuo ei ollu sitten mithään poliittista aatesuuntaa, vaan minun hunttaukon omia mietelmiä.- ent.tehtaantyttö
eipä olleet aatoksesi minustakaan mitään propakandaa ihan realistista asiaa kirjoitit. Samaa mielipuolelta itsekin. Kyllä sen vielä ymmärtää että, kansanedustajille tänäpäivänä ihan kohtuu korvaus maksettaisiinkin...on tämä yhteiskunta sen verran moninmutkaikseksi näillä lainsäädännöksillä mennyt, vielä tuo EU:ukin kun noita säännöksiä lisää toi. Systerin tyttö kun tuolla Eduskunnassa jossain vaiheessa myös erään kansanedustajan avustajana toimi...niin ympäri päiväsi työpäiviä silloin kyllä teki..eikä tuo korvaus siitä työmäärästä nyt minusta mitenkään hyvä ollut mikä käteeen jäi. Kansanedustajat kyllä itse aina kaiken rohmuavat.
Eipä tämä markkinatalousjärjestelmä vapaa sellainen siihen malliin mene kun Jenkeissäkin..aikaa myöten on sitten ihan sama kummassa asutaan no, tuskin niin pitkälle eletään tai mene ja tiedä...hyvinhän niillä aina pyyhkii joilla ennestään ja toiste päin sitten...liekö siinäkään mitään uutta..mutta, ennenvanhaan kun nämä vanhat teollisuuspatruunat vielä vallassa...niin joku roti ja kunnon selkäranka sentään... sentään paremmin ihmisistä huolta pitivät..että, edes töitä..
No, enpä kaipaile minäkään aktiivityöelämään pätkääkään takaisin..työmaata kun tässä kotona ihan tarpeeksi..että, samaa mieltä olen kanssasi että, jos vaan mahdollisuus sieltä työelämästä on jäädä eläkkeelle niin saa onnellinen olla..kyllä tästä elämästä saa nauttiakin.. ja ihan hyvällä omallatunnolla..monelle sitten vielä niin käy, kun eläkkeelle vihdoinkin pääsee niin kuolla kupsahtaa sen siliän tiän..mieluummin vähäisemmät tulot..ei sitä fyrkkaansa kuitenkaan sinne kirstuunkaan mukaansa saa;) ja perikunta parhaassa tapauksessa ahneudessaan ei muuta kuin tappele...että kannattaako sitä?
Hyvää Päivän Jatkoa sulle sinne Pohjoiseen, täällä jo kevät aikapitkällä, aurinkoa vaan hiukkasen lisää..niin reissuun lähden..minäkin;)
tsau;
t.friidu
- tankavaara
Kiinnostuneesti ja uteliaasti..
Huumorilla...
... vain usein syyttäen itseäni laiskuudesta ja
ja saamattomuudesta.- ent.tehtaantyttö
ihan oikea asenne elämään. Mitä varten tuhlataan liiaksi omaa energiaamme? Vähemmälläkin selviäisi? Tuota kiinalaista filosofiaa jonkun verran lukenut minäkin..niin siellä tätä rauhallisuutta kyllä ihan opetetaan..eivät voi olla väärässä..paljon vanhempi kulttuuri kuin länsimaalainen kulttuuri..kuintenkin aika paljon samoja teemoja siinä kuin tässä meidän kristinuskossa joka taas on paljon nuorempaa...
Hyvää Yötä sinne sulle ja rauhallisia unia;
t.friidu
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011011
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57949Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61820Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa143768- 65685
- 78541
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto88519Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel99519- 39518
- 40506