Saab BioPower CO2 päästöt

pienimmät

34

2649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaa päästöt

      onks joku oikeasti kiinnostunu noista co ym päästöistä.jos olis ni ei ajais.mä ainakin päästän vanhalla jenkkikoneella 6.5l 390 cid niin paljon et ilmasto varmaan kaatuu

    • toimiva ratkaisu
      • hyvää päivää

        Vaikka kaikki maailman soveltuvat jätteet (= mahdoton tehtävä) käytettäisiin liikennepolttoaineiden valmistamiseen, siitä kertyisi vain 4-5% prosenttia tarvittavasta polttoaineesta.
        Joku hybridi säästää 15-25%.
        On siinä eroa.
        Erittäin kannatettavaa on siitä huolimatta jätteiden käyttö energiantuotantoon.


    • 48 g/km

      Voiks joku selitää miten tää on mahdollista ? Sehän on aivan käsittämätöntä kun tää maksaakin puolet vähemmän ku nykybensa eikä mitään lisäveroja !!

      http://www.st1.fi/index.php?id=2798

      • huokailet

        kyllä vero keksitään, kun muutama auto saadaan liikkeelle, toivottavasti saabin uusi nousu alkaa tästä, hyvä auto, huonot omistajat.


    • ...

      Etanoliautojen päästöt ovat suuret osa-alueilla jossa bensiinillä ei ole mitään ongelmia. Vasta viime aikoina on Ruotsissakin asia huomattu.

      Lisäksi etanolin tuotanto ei ole ekologisesti kestävää etenkin jos sitä tuodaan ulkomailta. Jätteestä tehtynä asia voi olla hieman paremmin.

      Ja sitten vielä: mikään ei estä etanolimoottorin laittamista hybridiin. Noissa etanoliautoissa muutokset ovat ilmeisesti lähinnä seoksen mukaan säätyvä moottorinohjaus ja suuremmmat ruiskutussuuttimet suuremman vaadittavan polttoainemäärän ruiskuttamiseen. Ja joidenkin polttoainejärjestelmän osien korroosionkeston sovittaminen etanolille. Ei siis mitään rakettiteknologiaa.

      • on paras

        Siksi etanoli jonka käytössä ei ole mitään sivuongelmia niinkuin täällä joku ns. "asiantuntija" yrittää väittää, on erinomainen ja yksinkertainen ratkaisu ilmaston läpenemään ja CO2 päästöongelmiin.


      • toisen polven
        on paras kirjoitti:

        Siksi etanoli jonka käytössä ei ole mitään sivuongelmia niinkuin täällä joku ns. "asiantuntija" yrittää väittää, on erinomainen ja yksinkertainen ratkaisu ilmaston läpenemään ja CO2 päästöongelmiin.

        biopolttoaneet ( liikennepolttoaineet) poistavat ristiriidan, joka syntyy siitä, että peltoa käytetään biopolttoaineen tuotantoon.
        Tämä on ruuantuotannosta pois ja nostaa ruuan hintaa.
        Toisen polven biot ( esim. metsähake) ovat parempia, tosin hieman monimutkaisempia jalostaa.


    • johtaa harhaan

      Valmistuksessa sitoutuva hiilidioksidi on huomioitu alentavana tekijänä. Valmistuksessa syntyvä välillinen ympäristörasite on myös jätetty huomioimatta. Todellisuudessa vähän kuluttava diesel- tai bensa-auto on CO2 kuormaltaan pienempi, jos öljyyn (kasvien ja di nosaurusten jäänteitä) ilmasta sitoutunut CO2 otetaan huomioon.

      Etanolista ei taida saada ratkaisua autoilun saastuttamiseen, tai edes Saabille.

      • ajattelutapavirhe

        Pitää olla todella tyhmä ettei ymmärrä aivan olennaista eroa prosessissa. Itseasiassa ei ole täysin varmaa onko öljy peräisin mainitsemistasi jäänteistä.

        Etanoli tekniikka sitoo hiiltä ilmakehästä fossiili vain ja ainoastaan lisää sitä.

        Metanolietanolipluginhybridi peittoaa kaikki dieselit;D

        Voi käydä jopa niin että näillä ratkaisuilla syötetään sähköä verkkoon tahi omaan käyttöön siis liikkuva voimala;D


      • naurettavia

        väitteitä, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.


    • mitään

      erityistä osaamista tuossa ole.
      Ihan sama, mikä auto laitetaan käymään pelkällä bioetanolilla, sen hiilidioksidipäästöt lasketaan silloin nollaksi.
      Jos Lada käynnistetään bensalla ja ajetaan sitten 100km bioetanolilla, tulee hiilidioksidipäästöksi, öbaut 10g/km.
      Se on vähemmän kuin Saabilla, eikö olekin?

      • sillä olis

        munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.


      • tä.tä.tä
        sillä olis kirjoitti:

        munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.

        tä? immonen TÄ? Sen bioetanolin kulutus on kuulemman suurempaa kuin bensan kulutus esim. jos joku ns. bioauto kuluttaa bensaa 10 litraa kaupungissa niin sillä flexifuel aineella kulutus ois joku 12 litraa. Vissiin jotain tämmöstä juttua kuulin Startissa.


      • bensa-autot
        sillä olis kirjoitti:

        munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.

        saa kulkemaan bioetanolilla.
        Ei Saab mitään uutta ole keksinyt.
        Silmänkääntötemppu koko homma.


      • hybridin
        bensa-autot kirjoitti:

        saa kulkemaan bioetanolilla.
        Ei Saab mitään uutta ole keksinyt.
        Silmänkääntötemppu koko homma.

        eihän niis ol mitää ihmeellist, mutta jos ei niil pysty eres perävaunuu vetää niin vittuako tollast duunaa.


      • pysty muka
        hybridin kirjoitti:

        eihän niis ol mitää ihmeellist, mutta jos ei niil pysty eres perävaunuu vetää niin vittuako tollast duunaa.

        vetämään perävaunua ?
        Kai hybridi-kuormurit ainakin vetää, onhan niitäkin käytössä jo.
        Ei niitä kaikkia malleja Suomeen tuoda.


      • Pohjoismainen keksintö
        sillä olis kirjoitti:

        munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.

        Vaikka ikisaabisti niin haluaakin uskoa. Etelä-Amerikassa on jo iät ja ja ajettu Volkwagenin FlexiFuel autoilla ja Fiatillakin oli tuollainen jo 60-luvulla. Eihän Saballa mennyt kuin 40 vuotta...

        Itse moottoriin tuo ei aiheuta mitään suuria muutoksia vaan sen ohjaukseen, jota edes Saab ei siis tee itse, sekä tiettyihin moottoreissa käytettäviin materiaaleihin. Suurin ero bensassa ja etanolissa on oktaaniluku.


      • tottakai
        tä.tä.tä kirjoitti:

        tä? immonen TÄ? Sen bioetanolin kulutus on kuulemman suurempaa kuin bensan kulutus esim. jos joku ns. bioauto kuluttaa bensaa 10 litraa kaupungissa niin sillä flexifuel aineella kulutus ois joku 12 litraa. Vissiin jotain tämmöstä juttua kuulin Startissa.

        sitä menee enemmän, koska sen energiasisältö on pienempi. Ei ole sitten ikinä tullut mieleen, miksi dieselia kuluu vähemmän? Ai niin, eihän tuo diesel ole saabistille tuttu.


      • Zero
        Pohjoismainen keksintö kirjoitti:

        Vaikka ikisaabisti niin haluaakin uskoa. Etelä-Amerikassa on jo iät ja ja ajettu Volkwagenin FlexiFuel autoilla ja Fiatillakin oli tuollainen jo 60-luvulla. Eihän Saballa mennyt kuin 40 vuotta...

        Itse moottoriin tuo ei aiheuta mitään suuria muutoksia vaan sen ohjaukseen, jota edes Saab ei siis tee itse, sekä tiettyihin moottoreissa käytettäviin materiaaleihin. Suurin ero bensassa ja etanolissa on oktaaniluku.

        lensi jo 40-luvulla puusta tehdyllä bensalla.
        Saksalaiset tekivät bensaa sota-aikana biosta.


      • yhden
        pysty muka kirjoitti:

        vetämään perävaunua ?
        Kai hybridi-kuormurit ainakin vetää, onhan niitäkin käytössä jo.
        Ei niitä kaikkia malleja Suomeen tuoda.

        mutta ei kun ei niin olkoon ei. Hybridikuorma-autoja hah hah ... oikein alkaa Prius kuskin jutut hymyilyttää.


      • oikein kuvan

      • aina loppu

      • niitä on
        aina loppu kirjoitti:

        kun menee kysymään. Montaks on myyty, ei vissiin yhtään noita sun hybridi kuormureitas tarkoitan ?

        mm. Japanissa jakeluliikenteessä käytössä ja viety myös mm. Australiaan.


      • et teidä mitään
        Pohjoismainen keksintö kirjoitti:

        Vaikka ikisaabisti niin haluaakin uskoa. Etelä-Amerikassa on jo iät ja ja ajettu Volkwagenin FlexiFuel autoilla ja Fiatillakin oli tuollainen jo 60-luvulla. Eihän Saballa mennyt kuin 40 vuotta...

        Itse moottoriin tuo ei aiheuta mitään suuria muutoksia vaan sen ohjaukseen, jota edes Saab ei siis tee itse, sekä tiettyihin moottoreissa käytettäviin materiaaleihin. Suurin ero bensassa ja etanolissa on oktaaniluku.

        Saab on itse kehittänyt trionicin eli sen turbo moottoreissa käytetyn moottori ohjaimen, väität sitten mitä vaan.
        Suorasuihkutus (direct injection) moottoreissa ei niin vaan käytetä noita etanoleja, eli uudemmissa autoissa on aika paljon haasteita muilla valmistajilla.


      • pikkuinen,,,
        niitä on kirjoitti:

        mm. Japanissa jakeluliikenteessä käytössä ja viety myös mm. Australiaan.

        ero, kun puhutaan kuorma-autoista, kuormurista, niin, pakettiauton kuvia , kuorma-auto on kuiteski aika paljon isompi, sanoi laki mitä vain, noi on pakettiautoja ja oikea kuorma-auto ei kulje jollain sähöllä tai muilla vippaskonsteilla, vielä tänään.


      • jo kulkee
        pikkuinen,,, kirjoitti:

        ero, kun puhutaan kuorma-autoista, kuormurista, niin, pakettiauton kuvia , kuorma-auto on kuiteski aika paljon isompi, sanoi laki mitä vain, noi on pakettiautoja ja oikea kuorma-auto ei kulje jollain sähöllä tai muilla vippaskonsteilla, vielä tänään.

        Hybridi-kuorma-autoja, siis oikein raskaita on kehitteillä ja jo liikenteessäkin.
        Hinolla on raskaan kaluston hybridi ja myös Volvo testaa sellaista.
        Mutta tosiaan kevytkuorma-autoja on ollut hybrideinä jo jonkin aikaa jakeluliikenteessä.
        Volvolla on myös hybridipyöräkuormaaja.

        http://fleetowner.com/news/hino_hybrid_north_america_111104/

        http://www.volvo.com/trucks/uk-market/en-gb/aboutus/Environment/Volvo_FM_Hybrid_Concept/intro.htm

        http://www.volvo.com/dealers/fi-fi/rolac/products/Innovations/hybrids/Introduction.htm


      • kuorma-autoja
        jo kulkee kirjoitti:

        Hybridi-kuorma-autoja, siis oikein raskaita on kehitteillä ja jo liikenteessäkin.
        Hinolla on raskaan kaluston hybridi ja myös Volvo testaa sellaista.
        Mutta tosiaan kevytkuorma-autoja on ollut hybrideinä jo jonkin aikaa jakeluliikenteessä.
        Volvolla on myös hybridipyöräkuormaaja.

        http://fleetowner.com/news/hino_hybrid_north_america_111104/

        http://www.volvo.com/trucks/uk-market/en-gb/aboutus/Environment/Volvo_FM_Hybrid_Concept/intro.htm

        http://www.volvo.com/dealers/fi-fi/rolac/products/Innovations/hybrids/Introduction.htm

        Noihan on mopoluokan jakeluautoja eikä mitään raskaan liikenteen rekkoja. Että se siitä. Palataan asiaan sitten kun sinulla on jotain todella näytettävänä 10 pyöräisiä hybridirekkoja !


      • olla näin,
        et teidä mitään kirjoitti:

        Saab on itse kehittänyt trionicin eli sen turbo moottoreissa käytetyn moottori ohjaimen, väität sitten mitä vaan.
        Suorasuihkutus (direct injection) moottoreissa ei niin vaan käytetä noita etanoleja, eli uudemmissa autoissa on aika paljon haasteita muilla valmistajilla.

        Eihän kukaan oikeasti halua Saabille mitään tehdäkkään kun eivät saa laskujaan maksetuksi.

        Yhäkö väität että etanolilla käyvä moottori on jokin pohjoismaalainen keksintö?


      • ne juuri
        kuorma-autoja kirjoitti:

        Noihan on mopoluokan jakeluautoja eikä mitään raskaan liikenteen rekkoja. Että se siitä. Palataan asiaan sitten kun sinulla on jotain todella näytettävänä 10 pyöräisiä hybridirekkoja !

        ovatkin.
        Volvo ja Hino ovat molemmat niitä jo tehneet.


    • voittanee

      Mikä tahansa automerkki dieselinä (myös Saab) voittanee CO2:ssa biodieselillä tankattuna kun kulutus on suuruusluokkaa 5 - 6 litraa satasella kun etanolilla kulutus on kympin satasella.

      • Etanolilla 48 g/km

        No joo eihän noissa paljoo eroo ole mitä nyt kolme kertaa suuremmat päästöt .. Biodieselillä ja pienhiukkaset päälle !


      • eri asioita
        Etanolilla 48 g/km kirjoitti:

        No joo eihän noissa paljoo eroo ole mitä nyt kolme kertaa suuremmat päästöt .. Biodieselillä ja pienhiukkaset päälle !

        Biodieselin 150 g/km on pakoputkipäästö sisältäen fossiilisen CO2:n ja bio-CO2:n summan. Sillä mittaus- ja ilmoitustavalla biopolttoaine ei ole fossiilista polttoainetta parempi - ei etanolikaan.

        Etanolin 48 g/km on taas pelkkä fossiili-CO2 niin, että bio-osuuden CO2 on jo hyvitetty pakokaasusta takaisin peltoon painuneena.


    • kdvblkbv

      Hyvä 1.4.!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe