Heippa!
Olen valmistunut vuonna 2004 ja otin opintojen aikana opintolainaa yhteensä vajaan 4000 €:n verran. Mulla on ollut maksusopimus hyvin minimaalisesta maksuerästä, ja asia on jäänyt unohduksiin, kun tuo summa lyhenee tililtä automaattisesti. Nyt kun katselin lainan tietoja, niin huomasin että viimeinen takaisinmaksupäivä on 15.6.2009! Eli tarkoittaako tuo nyt sitä, että mun pitäisi repiä jostain koko summa tuohon päivään mennessä, vai voiko pankin kanssa sopia uudesta järjestelystä, eli jos vaikka maksaisin takaisin erissä (isommissa kuin mitä olen nyt maksanut, mutta kuitenkin....)
Tiedän tiedän, pitäisi olla paremmin selvillä näistä ja aiemmin hoksata asia. Tyhmyydestä sakoketaan.. Mutta jos joku nyt osaisi oikeasti vastata, että miten pankin kanssa voisi tälläisestä neuvotella.
opintolainan takaisinmaksu
13
10170
Vastaukset
- onnistuu kyllä
Vaikuttaa siltä, että lainaan on laitettu vain "joku päivä" laina-ajan viimeiseksi päiväksi, jos olet valmistunut v. 2004 niin ilmeisesti laitettu viiden vuoden päähän. Mene pankkiisi juttelemaan, uuden maksusuunnitelman teko onnistuu varmasti.
- meeeeeeeeeeeeeeee
pankissa saat neuvoteltua lainalle uuden maksusuunnitelman ja kannattaa ottaa mahdollisimman pian yhteyttä pankkiin. :)
- Lärväke
Käsittääkseni opintolainen takaisinmaksuaika on kymmenen vuotta. Tosin itselläni sitä on 12k, joten voipi olla isomman summan yhteydessä isompikin aika..
- joku
Minä otin opiskeluaikoina sen 10 000 mk opintolainaa, maksoin sitä 6 vuotta 60€ kuukausierissä. Pankin kanssa pystyy todella hyvin neuvottelemaan uudesta maksusuunnitelmasta, eli kannattaa nyt hetimiten ottaa omaan pankkiin yhteys.
- ESAKURU
Aika hyvin sua CHRISPS kusetettu jos olet 1600euron velkaa maksanut 6vuotta 60euron kuukausierillä. Oot aikamoinen CHRISPS.
- laskukone
ESAKURU kirjoitti:
Aika hyvin sua CHRISPS kusetettu jos olet 1600euron velkaa maksanut 6vuotta 60euron kuukausierillä. Oot aikamoinen CHRISPS.
Noin 1600 euron opintolaina (10000 mk), maksanut siitä "takaisin" 4320 euroa (n. 24000 mk). Ei tyhmä ole se joka ottaa lainan. Tyhmä on se joka maksaa. Itse otin aikoinaan 12000 markan lainan. Jätin sen lopulta pystyyn kun tuli ongelmia. No vanhenihan se lopulta viime vuonna.
- saa lisää
maksuaikaa. Ei pankilla oo mitään interessejä ruveta repimään rahaa väkisin, jos sitä ei kerran löydy. Niitä kiinnostaa ainoastaan saada omansa takaisin joka taasen onnistuu parhaiten juurikin uudella maksujärjestelyllä....
- ehdotus
Laske paljonko voisit sitä lyhentää ja ehdota sitä pankille. En tunne ketään jolta pankki olisi ehdotuksen hylännyt (maksuerän siis tietysti pitää olla isompi kuin pelkät korot). Itse maksoin 150e/kk ja hyvin kelpasi heille, ei mitään ongelmaa.
- tarkoittaapi
tarkiottaa että silloin viimeistää lainaa on ruvettava maksamaan takaisin omalla avopuolisollani myös opinnot loppuneet tuolloin ja sama tekstiä hänellä...siinä on se muutama vuosi aikaa ennenku on pakko ruveta maksamaan opintolainaa takaisin....
- ???
mikä on ollut käytäntö jos luottotiedot on mennyt ja opiskelut alkavat. opintolainaahan ei tietty myönnetä.. saako opintotuen lisäksi toimeentulotukea, jos ei mahdollista työntekoon opintojen ohella?
meni jonkin verran aiheen ohi, sorry.. - riska_74
paljonko on se minimaalinen kuukausieräsi oikein ollut?
4000e ja 5vuotta. siitä ei montaa kymppiä tule kuukautta kohden ja korkotasokin on ollut naurettavan halpaa.
jos se tarkoittaakin että se lainasi on maksettu silloin kokonaan pois ja olet sen suhteen velaton? - ://///////
Minä oon ihan pihalla omistakin lainoistani. Otin nyt 2008 loppupuolella yhteensä 1280€ ja vikat rahat tuli maaliskuussa, joka toinen kuukausi niitä sain. Pitäis varmaan ihan kunnolla lukea nuo paperit kun oon ihan tietämätön millon niitä alan maksamaan minkä verran ja miten paljon.. Oli kaikki aika epäselvää pankissa.
- mä vaan
Itselläni oli vastaava tilanne, 2001 nostettu opintolaina oli verkkopankkini mukaan erääntymässä nyt kesäkuussa 2009.
Kävin pankissa ja heillä tiedot näkyivätkin siten, että viimeinen maksupäivä olisi 2015 tai 2017.
Kyseessä voi olla tekninen häiriö, sillä äsken tiedot näkyivät oikein myös omalla koneellani kirjautuessa. Itselläni on Osuuspankki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802