APUA? Bangkokista Siem Riepiin?

laceyy

Heips!

Aattelin että täältä olis hyvä kysyä neuvoa/mielipiteitä.

Eli siis ollaan kaverin kanssa lähdössä kesällä thaimaahan kahdeksi viikoksi. Suurin osa ajasta ajateltiin pyöriä bangkokissa, mutta aateltiin myös käydä jossain muualla. No, tämä kaverini ehdotti, että mentäisiin käymään Kambodzassa ne Ankor Watin temppelit katsastamassa. Jotenkin itse olin heti automaattisesti että ei varmana! Ei nimittäin olla kumpikaan Euroopan ulkopuolella juuri matkusteltu, niin jotenkin tuo kuullostaa tosi riskaabelilta MUN korvaan, siis lähinnä juuri siksi että kun kumpikaan ei ole tuolla päin ennen käynyt ja kuitenkin ihan omatoimisesti ollaan lähdössä.

Mutta sitten eksyin erinäisille nettisivuille ja alkoi nyt oikein urakalla polttelemaan tuo paikka ja tuli sellanen olo että olis pakko päästä sinne. Niin haluaisin kysyä ihmisten mielipiteitä, että olisko toi suht simppeli reissu jos bangkokista bussilla/junalla/(lentäen?) tuonne Siem Riepiin menisi ja olis pari yötä. Viisumit käsittääkseni on helppoa hommata, ja eiköhän se ole aika yleinen turistikohde, että majoituksenkaan kanssa ei kai tulisi ongelmia mutta noin muuten? Että suosittelisitteko tällaista näin ”aloitteleville” reissaajille vai olisiko fiksuinta pysytellä näin ekalla thaimaan reissulla ihan siellä thaimaan puolella? Kaverinihan siis on ihan intona lähdössä, mutta itse olen luonteeltani tosi paljon varovaisempi niin en oikein tiedä... Toisaalta tämä kaverini on myös matkustellut enemmän joten voihan olla, että stressaan vaan turhasta enkä vaan tajua, ettei tuossa mitään ongelmaa ole.

Olisin tosi kiitollinen jos joku haluaisi kertoa mielipiteensä tai muuten vaan neuvoa :) toki kaikki käytännön vinkit olis myös jees!

6

1307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa mennä

      Lento kallis, bussi halpa ja ainakin Thaimaan puolella mukava. Bussi vaihtuu rajalla, mutta ei se sen kummempaa ole. Ja ehdottomasta kannattaa varata riittävästi aikaa Siem Repin/Angorin alueelle. Angorissa menee helposti 2-3 päivää vähintään, ottaen huomioon kuuman ja kostean ilmaston, joten koko päivää ei jaksa tehokkaasti käyttämään.

      Viisumia varten varattava yksi valokuva, samoin Angorin pääsylippua varten. Viisumi on tosiaan helppo hankkia vaikka etukäteen Bangkokista, mutta onnistuu myös rajalla.

      Jakakaa aika puoliski, puolet Bangkokissa ja loput Kambotzassa.

      • steoz

        Aloitteleville Thaimaan matkaajille vastaan että kannattaa jos on kuukauden matka, mutta jos alle niin jättäkää ensikertaan koska Thaimaan sisällä löytyy aivan upeita paikkoja yltäkyllin eikä hupene aikaa viepiä raskaita matkapäiviä.
        Jos on pakko mennä niin sitten Air Asialla tai vastaavalla lennot jotka eivät paljoa maksa ja on ennenkaikkea nopeat. Bussia tarvitsette sitten loppupäässä. Vastaavasti bussi halpa muttä syö aikaa.
        Yksi hyvä vaihtoehto on käyttää matkapakettia joka on todella helppo ja myös edullinen. Esim tämä alla oleva yhtiö järjestää loistavia paketteja. Lento-hotelli:
        www.visit-mekong.com


      • Anonyymi

    • oeoeoeoeo

      jos/kun tietenkin bussilla menet niin osta se lippu vaan bangkokista rajalle, jatka kamputsan puolelta "taksilla". pääsee nopeempaa sitä vuoristoratatietä. ei varmaan rahasta oo niin paljo kiinni, koska bussimatka sillä tiellä on täyttä kidutusta.

    • fgfdg
      • aaasiaaa

        Mistäköhän historiankirjoista nuo vastaukset ovat? Itse en ainakaan tarvinut passikuvaa viisumiin taikka Angkorin lippuun. Siem Reapista rajalle oli viivasuora uusi tie ja matka kesti 2½ tuntia... Bangkokista rajalle pääsee myös helposti ja nopeasti eli ei se Siem Reap todellakaan ole niin kaukana. Tai ei ainakaan viime viikolla ollut :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe