Paljonko tulee laitettua sokeria yhtä litraa nestettä kohti, kun teette viiniä? Niin ja neste on siis esim. mehua. Itse survon mustaherukoita veden sekaan, tuli laitettua litraan tällaista sekoitusta 2dl sokeria.
Paljonko sokeria?
4
2815
Vastaukset
Laitan noin 25 litran käymisastiaan enintään 4 kiloa sokeria eli 1,6 dl per litra. Monet ohjeet neuvovat tähän määrään viiden kilon verran sokeria.
Jos mehun tai hedelmien sokeripitoisuus on vain riittävä, tulee toimeen paljon pienemmällä sokerimäärällä ja maku paranee huomattavasti.
Sokeriahan voi aina lisätä jälkimakeutuksessa, jos pitää makeammasta viinistä.- otan huomioon
mehun sokerimäärän,ominaispainomittari on hyvä apu,ei tarvitse arpoa.
otan huomioon kirjoitti:
mehun sokerimäärän,ominaispainomittari on hyvä apu,ei tarvitse arpoa.
.... eikä maksa paljon. Toisaalta jo maistelemalla pääsee aika hyvin selville asiasta.
- viinihumu
Miten sokeri laitetaan viiniin.Mä olen kuumentanut mehun 3l kattilassa,laittanut 2kg sokeria ämpärin pohjalle,ja kaatanut kuuman mehun sen päälle,sekoittanut,kunnes sokeri on sulanut kunnolla.Näin olen jatkanut,kunnes 6,5kg sokeria on sulatettu.Annetaan jäähtyä 27 asteiseksi,ja kaadetaan käymispulloon.Hiivat,ravinteet viinihapot lisätään ohjeen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853627
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813260Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683092On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702740Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442242- 651822
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271799- 351755
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181709- 601668