Paljonko tulee laitettua sokeria yhtä litraa nestettä kohti, kun teette viiniä? Niin ja neste on siis esim. mehua. Itse survon mustaherukoita veden sekaan, tuli laitettua litraan tällaista sekoitusta 2dl sokeria.
Paljonko sokeria?
4
2730
Vastaukset
Laitan noin 25 litran käymisastiaan enintään 4 kiloa sokeria eli 1,6 dl per litra. Monet ohjeet neuvovat tähän määrään viiden kilon verran sokeria.
Jos mehun tai hedelmien sokeripitoisuus on vain riittävä, tulee toimeen paljon pienemmällä sokerimäärällä ja maku paranee huomattavasti.
Sokeriahan voi aina lisätä jälkimakeutuksessa, jos pitää makeammasta viinistä.- otan huomioon
mehun sokerimäärän,ominaispainomittari on hyvä apu,ei tarvitse arpoa.
otan huomioon kirjoitti:
mehun sokerimäärän,ominaispainomittari on hyvä apu,ei tarvitse arpoa.
.... eikä maksa paljon. Toisaalta jo maistelemalla pääsee aika hyvin selville asiasta.
- viinihumu
Miten sokeri laitetaan viiniin.Mä olen kuumentanut mehun 3l kattilassa,laittanut 2kg sokeria ämpärin pohjalle,ja kaatanut kuuman mehun sen päälle,sekoittanut,kunnes sokeri on sulanut kunnolla.Näin olen jatkanut,kunnes 6,5kg sokeria on sulatettu.Annetaan jäähtyä 27 asteiseksi,ja kaadetaan käymispulloon.Hiivat,ravinteet viinihapot lisätään ohjeen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673