Kirkko ja vl-sielunhoito

Suomen ev.lut.kirkon sielunhoitajilta, ilmeisesti vaaditaan myös jonkinlainen muodollinen pätevyys, sielunhoitajana olemissa?

Oliko/onko vl-hoitomiehillä (Heikki Saari ym) minkäänkaista muodollista pätevyyttä ko.hommaan?
Tiedän, ettei taatusti ollut.

Miten voi olla mahdollista, että O.Voittosen mukaan, kirkon ydintä edustavan herätysliikkeen
"sielunhoito", tapahtuu täysin ilman kirkon kontrollia ja sen vaatimaa muodollista pätevyyttä?

Millä tavalla vl-liike, saa erioikeuden rikkoa kirkon sääntöjä?

9

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • he ovat

kirkon ydintä-

• Bergvisti

ole saatana itse ihmisiä vahingoittamassa?

• Bergvisti kirjoitti:

ole saatana itse ihmisiä vahingoittamassa?

Miksi kirkon "ydin", hoitaa inmiset heittämällä saatanalle?

Kirkon "laiteilla", sitten psygologisen koulutuksen saaneet papit hoitavat hellemmin omiaan?

• O.Voittosen tulkinta kirkon ytimestä, eli sydämestä on vl-usko.

Siitä voimme päätellä kirkon sydämen olevan kivikova, vailla inhimillisyyttä ja sääliä?

• arkkipiispa myös

se on selvä. Arkkipiispa ei näe mitään ongelmaa SRK:n opillisissa painotuksisa, joita vl-papit opettavat seurakunnissa. Onhan kirkossa paljon lestadiolaisia pappeja.

• Devoit

Esim katolinen kirkko ei tuominnut koskaan fasistien "hoitoja". Juutalaistenkaan hoito ei hetkauttanut.

• koulutus

sielunhoitolliseen työhön. Eräs kokenut diakoni minulle kuvaili sielunhoitoa tähän tapaan: "Pitää mennä sielunhoitoa tarvitsevan ihmisen kanssa mukana hänen syövereihinsä ja nousta hänen kanssaan sieltä ylös."

Melko kaukana toisistaan on SRK:n ja kirkon käsitys sielunhoidosta! SRK:n harrastamasta hoitokokoussielunhoidosta ei saisi edes puhua sielunhoito-nimellä. Se, että otetaan vanhus seurakunnan eteen ja nöyryytetään sekä itketetään häntä siinä aamuyölle ja lisäksi saatetaan vielä lopuksi heittää saatanalle, EI OLE SIELUNHOITOA vaan henkistä ja hengellistä väkivaltaa!

• Ei liene muuta yhteistä, kuin alkukirjain?
        Mutta molempia harjoitetaan ev.lut.kirkon suojissa, muka pienen ihmisen parhaaksi.

Minä en ainakaan voisi olla tuollaisen kirkon jäsen.

• mikä koulutus

esimerkiksi on sellaisella diakonilla, joka on syyllinen rikkomassa ja yllyttämässä perheenhajoittamista.
        Samainen diakoni toimii seurakunnan (sentraaliSantrana)tuoden seurakunnalle kaikki juorut ja pappi niiden pohjalta tekaisee sitten saarnoja, jolloinpappi sanoo saavansa tämänasian Jumalalta, että Jumala on hänelle näin puhunut.

Omia juorusaarnoja sitten kyhäilee seurakuntalaisten kuultavaksi. Voi paimenia, jotka ovat jättäneet lampaansa, itsekukin omille teilleen .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1863
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1650
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1225
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1108
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe