Kirkko ja vl-sielunhoito

Suomen ev.lut.kirkon sielunhoitajilta, ilmeisesti vaaditaan myös jonkinlainen muodollinen pätevyys, sielunhoitajana olemissa?

Oliko/onko vl-hoitomiehillä (Heikki Saari ym) minkäänkaista muodollista pätevyyttä ko.hommaan?
Tiedän, ettei taatusti ollut.

Miten voi olla mahdollista, että O.Voittosen mukaan, kirkon ydintä edustavan herätysliikkeen
"sielunhoito", tapahtuu täysin ilman kirkon kontrollia ja sen vaatimaa muodollista pätevyyttä?

Millä tavalla vl-liike, saa erioikeuden rikkoa kirkon sääntöjä?

9

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • he ovat

kirkon ydintä-

• Bergvisti

ole saatana itse ihmisiä vahingoittamassa?

• Bergvisti kirjoitti:

ole saatana itse ihmisiä vahingoittamassa?

Miksi kirkon "ydin", hoitaa inmiset heittämällä saatanalle?

Kirkon "laiteilla", sitten psygologisen koulutuksen saaneet papit hoitavat hellemmin omiaan?

• O.Voittosen tulkinta kirkon ytimestä, eli sydämestä on vl-usko.

Siitä voimme päätellä kirkon sydämen olevan kivikova, vailla inhimillisyyttä ja sääliä?

• arkkipiispa myös

se on selvä. Arkkipiispa ei näe mitään ongelmaa SRK:n opillisissa painotuksisa, joita vl-papit opettavat seurakunnissa. Onhan kirkossa paljon lestadiolaisia pappeja.

• Esim katolinen kirkko ei tuominnut koskaan fasistien "hoitoja". Juutalaistenkaan hoito ei hetkauttanut.

• koulutus

sielunhoitolliseen työhön. Eräs kokenut diakoni minulle kuvaili sielunhoitoa tähän tapaan: "Pitää mennä sielunhoitoa tarvitsevan ihmisen kanssa mukana hänen syövereihinsä ja nousta hänen kanssaan sieltä ylös."

Melko kaukana toisistaan on SRK:n ja kirkon käsitys sielunhoidosta! SRK:n harrastamasta hoitokokoussielunhoidosta ei saisi edes puhua sielunhoito-nimellä. Se, että otetaan vanhus seurakunnan eteen ja nöyryytetään sekä itketetään häntä siinä aamuyölle ja lisäksi saatetaan vielä lopuksi heittää saatanalle, EI OLE SIELUNHOITOA vaan henkistä ja hengellistä väkivaltaa!

• Ei liene muuta yhteistä, kuin alkukirjain?
        Mutta molempia harjoitetaan ev.lut.kirkon suojissa, muka pienen ihmisen parhaaksi.

Minä en ainakaan voisi olla tuollaisen kirkon jäsen.

• mikä koulutus

esimerkiksi on sellaisella diakonilla, joka on syyllinen rikkomassa ja yllyttämässä perheenhajoittamista.
        Samainen diakoni toimii seurakunnan (sentraaliSantrana)tuoden seurakunnalle kaikki juorut ja pappi niiden pohjalta tekaisee sitten saarnoja, jolloinpappi sanoo saavansa tämänasian Jumalalta, että Jumala on hänelle näin puhunut.

Omia juorusaarnoja sitten kyhäilee seurakuntalaisten kuultavaksi. Voi paimenia, jotka ovat jättäneet lampaansa, itsekukin omille teilleen .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      599
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      513
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe