GT Radial Champiro 128

kokemuksia?

Onko kellään kokemuksia noista GT Radialeista joita mm. Vianor myy. (205/65R/15 on hakusessa).

9

5008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laatugummi

      Haukuttu huonoksi niin ulkomailla kuin Suomenkin testeissä. Huono märkäpito ynnä muuta huonoa.

      Osta kunnon renkaat, eivät maksa paljoa enempää. Tuota kokoa on ollut mainoksissa 400 euron tietämillä. Maksaako liikaa...?

      • Continentaliin

        ja muihin huonohin kiinalaisiin. Tuulilasi-lehdessä on lyhyt juttu aiheesta:

        http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=renkaat&article=157006

        GT Radial on ilmeisesti parhaasta päästä huonoja, koska siitä sanotaan:

        "Continental oli yhtä osa-aluetta lukuunottamatta kaikissa testin osioissa vertailurenkaita parempi. GT Radial oli tasaisesti testiosioiden kakkonen. Mutta märällä pinnalla se kuitenkin jäi testiradan kierrosajassa 3,4 sekuntia Continentalista. Ero on suuri, ja kuitenkin GT-Radial oli toiseksi paras tässäkin osioissa. "

        Eiköhän noillakin pärjää kesällä, kun kerran huonoilla talvirenkaillakin pärjää talvella. Itse en omaan autooni kiinalaisia kyllä kelpuuta. Pelkässä kaupunkiajossa varmaankin ihan välttävät.


      • Laatugummi
        Continentaliin kirjoitti:

        ja muihin huonohin kiinalaisiin. Tuulilasi-lehdessä on lyhyt juttu aiheesta:

        http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=renkaat&article=157006

        GT Radial on ilmeisesti parhaasta päästä huonoja, koska siitä sanotaan:

        "Continental oli yhtä osa-aluetta lukuunottamatta kaikissa testin osioissa vertailurenkaita parempi. GT Radial oli tasaisesti testiosioiden kakkonen. Mutta märällä pinnalla se kuitenkin jäi testiradan kierrosajassa 3,4 sekuntia Continentalista. Ero on suuri, ja kuitenkin GT-Radial oli toiseksi paras tässäkin osioissa. "

        Eiköhän noillakin pärjää kesällä, kun kerran huonoilla talvirenkaillakin pärjää talvella. Itse en omaan autooni kiinalaisia kyllä kelpuuta. Pelkässä kaupunkiajossa varmaankin ihan välttävät.

        Tuo vertailutesti oli mielenkiintoista luettavaa. Toivottavasti se on myös tietoa-antava niille, jotka näin kevään ja kesän tullen painiskelevat rengasostosten kanssa. Vastaus siihen, että ostaako kunnon renkaat vai kiinalaiset, löytyy tekstistä.


      • en pystynyt
        Laatugummi kirjoitti:

        Tuo vertailutesti oli mielenkiintoista luettavaa. Toivottavasti se on myös tietoa-antava niille, jotka näin kevään ja kesän tullen painiskelevat rengasostosten kanssa. Vastaus siihen, että ostaako kunnon renkaat vai kiinalaiset, löytyy tekstistä.

        lukemaan ja omaa johtopäätöstä vetämään koska linkki ei toiminut. Hakemaani sivua ei löytynyt. Mitä teksti kertoi?


      • lontooksi

      • mutta ovat
        lontooksi kirjoitti:

        http://www.merityre.co.uk/PDF/autocar_tyre_test_article_en_optimised.pdf

        Joku on modannut vastaamaan "jarrutusmatka märällä" kuvaajaan alkamaan nollasta. Silloin erot eivät vaikutakaan enää niin suurilta...

        http://i222.photobucket.com/albums/dd237/Zadpics/Braking.gif

        Asteikon valinnalla voidaan vaikuttaa huomattavasti siihen miten suurilta erot vaikuttavat.

        Tässä tapauksessa on kuitenkin perusteltua käyttää pylvästä jossa erot korostuvat koska käytännössä erot ovat suuremmat kuin kuvittelisikaan.

        Jos vaikkapa 100km/h jarrutuksessa märällä parhaan ja huonoimman ero on "vain" 11-12 metriä niin eihän se tunnu suurelta mutta käytännössä ero on järkyttävä. (testissä oli 80-20km/h jarrutus josta saatiin jo 8,5m ero)

        Jos parhailla renkailla auto pysähtyy juuri ennen edellä olevan auton takapuskuria, räjähtää se huonoimmilla renkailla sisään takaluukusta 40km/h nopeudella. Jos auton tilalla on ihminen, merkitsee ero sitä että parhailla renkailla ei tule naarmuakaan ja huonoimmilla henki lähtee.


      • parhaaseen..
        mutta ovat kirjoitti:

        Asteikon valinnalla voidaan vaikuttaa huomattavasti siihen miten suurilta erot vaikuttavat.

        Tässä tapauksessa on kuitenkin perusteltua käyttää pylvästä jossa erot korostuvat koska käytännössä erot ovat suuremmat kuin kuvittelisikaan.

        Jos vaikkapa 100km/h jarrutuksessa märällä parhaan ja huonoimman ero on "vain" 11-12 metriä niin eihän se tunnu suurelta mutta käytännössä ero on järkyttävä. (testissä oli 80-20km/h jarrutus josta saatiin jo 8,5m ero)

        Jos parhailla renkailla auto pysähtyy juuri ennen edellä olevan auton takapuskuria, räjähtää se huonoimmilla renkailla sisään takaluukusta 40km/h nopeudella. Jos auton tilalla on ihminen, merkitsee ero sitä että parhailla renkailla ei tule naarmuakaan ja huonoimmilla henki lähtee.

        Parhaimman ja huonoimman välille saadaan toki iso rako, mutta parhaimman (Continental) ja toiseksi parhaimman (Nankang) välillä ei olekaan eroa kuin 2 metriä. Voihan sekin ero olla joskus kohtalokas, mutta käytännössä kuitenkaan ei. Aika harva joutuu renkaista johtuviin onnettomuuksiin ja nykyään ajetaan joka tapauksessa paremmilla renkailla kuin aikaisemmin.

        Puntamaassa Continentalit ovat 37% Nankangeja kalliimmat. Kun Continentalit tunnetusti ovat nopeita kulumaan, niin vesiliirto-ominaisuudet pysyvät kovemmissa halpa-kumeissa pidempään hyvinä. Vesiliirtohan on se kaikkein vaarallisin pidon pettämismuoto kesäisin, koska silloin on vauhtia ja silloin ei auta jarruttaminen eikä ohjaaminen.


      • Hyvin lipsuu
        parhaaseen.. kirjoitti:

        Parhaimman ja huonoimman välille saadaan toki iso rako, mutta parhaimman (Continental) ja toiseksi parhaimman (Nankang) välillä ei olekaan eroa kuin 2 metriä. Voihan sekin ero olla joskus kohtalokas, mutta käytännössä kuitenkaan ei. Aika harva joutuu renkaista johtuviin onnettomuuksiin ja nykyään ajetaan joka tapauksessa paremmilla renkailla kuin aikaisemmin.

        Puntamaassa Continentalit ovat 37% Nankangeja kalliimmat. Kun Continentalit tunnetusti ovat nopeita kulumaan, niin vesiliirto-ominaisuudet pysyvät kovemmissa halpa-kumeissa pidempään hyvinä. Vesiliirtohan on se kaikkein vaarallisin pidon pettämismuoto kesäisin, koska silloin on vauhtia ja silloin ei auta jarruttaminen eikä ohjaaminen.

        Pitää muistaa, että halpakumi on halpakumi, ja senpä takia sen vesiliirto-ominaisuudet eivät ole uutenakaan saaneet suomalaisissa testeissä kiitosta. Itämainen rengasteitämys kulkee jälkijunassa.


    • meister69

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      80
      4385
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3254
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3132
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2967
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2915
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2696
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      43
      2639
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      234
      2367
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2186
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2107
    Aihe