Jaggen huoltokustannukset

Pöyristyttävän suuret

Mikä maksaa Jaggen huoltokustannuksissa. TM:ssä oli vertailu jossa oli Jaggen edullisempi malli mukana. Huoltohinnat olivat Jaggen osalta pöyristyttävät, iso huolto n. 1600 euroa, eli vanhan kymppitonnin verran. Normaaleissa perheautoissa, Volvo V70, Mondeo, Avensis laajat huollot maksavat ka. 350-600 euroa, eli kysymys kuuluu miksi Jaggen huollattaminen on niin kallista kun on. Ilmeisesti Jaggessa käytetään " kullattuja tulppia ja timanttisia tuulilasin pyyhkijöitä" Löytyykö huoltojen hinnoille jokin järkevä selittäjä ?

34

14672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudelleen!

      Kallista on, mutta mainitsemasi hinta on kolmen vuoden ja 60000km:n huollot yhteensä.

      • Kuten mainitsin

        Mutta mikä tästä huoltotoimenpiteestä tekee niin kalliin suhteessa muihin automerkkeihin. Mihin huollon kalleus Jaguarissa perustuu, vai voidaanko pelkän nimen, Jaguar (?) kallis mielikuva, perusteella kiskoa tämän kaltaisia hintoja huollosta ? Jaggessa käytetyt osat ja materiaalit eivät laadultaan käsittääkseni poikkea kovin paljon muusta autokannasta.


      • Stype
        Kuten mainitsin kirjoitti:

        Mutta mikä tästä huoltotoimenpiteestä tekee niin kalliin suhteessa muihin automerkkeihin. Mihin huollon kalleus Jaguarissa perustuu, vai voidaanko pelkän nimen, Jaguar (?) kallis mielikuva, perusteella kiskoa tämän kaltaisia hintoja huollosta ? Jaggessa käytetyt osat ja materiaalit eivät laadultaan käsittääkseni poikkea kovin paljon muusta autokannasta.

        Minulla "iso huolto" maksoi 420e kun oli joku ylimääräinenkin juttu.

        En ole pitänyt kirjaa, mutta tuo 1600e ensimmääisen 60.000km aikana tuntuu kyllä olevan yläkanttiin. Itselläni siinä kohtaa kulut lienevät olleet noin tonnin.


    • Einari 69

      jos ajat normi-kinnerillä?

      • Tietää.. tai tulisi tietää...

        että Jaggen omistaminen ja ylläpito huoltoineen maksaa. Jagge on Jagge.


      • Jaguristi
        Tietää.. tai tulisi tietää... kirjoitti:

        että Jaggen omistaminen ja ylläpito huoltoineen maksaa. Jagge on Jagge.

        Todellakin Jaguar on Jaguar, muttei tuo huollon hinta ole tuo. Esim Jagge 2.2D:n 20 tuhannen huollon hinta oli 249 Euroa töineen päivineen. Eli eipä juuri päätä huimaa. Jonkun itäautonkin esim Toyotan tai Nissanikin huolta taitaapi olla reilusti enemmän.


      • X-type
        Jaguristi kirjoitti:

        Todellakin Jaguar on Jaguar, muttei tuo huollon hinta ole tuo. Esim Jagge 2.2D:n 20 tuhannen huollon hinta oli 249 Euroa töineen päivineen. Eli eipä juuri päätä huimaa. Jonkun itäautonkin esim Toyotan tai Nissanikin huolta taitaapi olla reilusti enemmän.

        Tähän hintaan X-typeä huolletaan? Kysyin tänään pääkaupunkiseudulla vastaavan (merkki)huollon hintaa (tosin 2,0d) ja minulle kerrottiin että hinta on 505 €, mikäli ei ole mitään erikoista. Minusta on aika hinta öljynvaihtohuollosta, vaikka auto pestään ja pyyhijän sulat vaihdetaan!


      • kahen kauppa
        Jaguristi kirjoitti:

        Todellakin Jaguar on Jaguar, muttei tuo huollon hinta ole tuo. Esim Jagge 2.2D:n 20 tuhannen huollon hinta oli 249 Euroa töineen päivineen. Eli eipä juuri päätä huimaa. Jonkun itäautonkin esim Toyotan tai Nissanikin huolta taitaapi olla reilusti enemmän.

        No itelä oli Avensis ennen jaggea ja sillä tuli ajettua n.120tkm. Normi öljynvaihtojen lisäksi autoon vaihdettiin eteen ja taakse jarrupalat. Muuta tuohon autoon ei tarvinnu tehdä. Kallein huolto maksoi 190.
        Mutta olen varautunut kyllä siihen, että nyt joutuu maksaa huolloista enemän.


      • En aja Ladalla
        Tietää.. tai tulisi tietää... kirjoitti:

        että Jaggen omistaminen ja ylläpito huoltoineen maksaa. Jagge on Jagge.

        Juu. Kannattaa ostaa Lada toiseksi autoksi, jolla ajellaan aina kun Jagge on korjaamolla. Aika näyttää kumpaan tulee enemmän kilometrejä. Jagge on ainoa auto josta itse olen nähnyt takapyörän laakerin hajoavan 60000 kilometrin kohdalla.


    • järkevä selitys

      Jaguar ei mainosta TM:ssä.

      • ekipeki

        Suomen lilliputtikokoisessa mediakentässä muutaman autotoimittajan henk.koht. mieltymykset ja taloudelliset kytkennät ja tietyt "edut" vinouttavat kaikki autoihin ja muuhun kohdistuvan kirjoottelun tason. Parasta lukea kansainvälisiä lehtiä. TM on kaiken huippu, varsinkin esim. Fordin osalta. Kaikki, mikä Fordilta tulee on aina loistavaa ja ihmeellistä. Sama homma Iltasanomissa. Katsokaapa vaikka Ford Mondeon arvioita.


    • X-typisti

      5v ja 100.000 km X-typellä ja huoltokustannukset korjauksineen n. 2000€, kertahuollon hinta 220-280€. Kyseessä bensakone ja huollot Käyttöauto Jyväskylä, valtuutettu Jaguar-huolto. Saattaapi olla että maahantuoja huollossa rokotetaan enemmän.

      • Zaffodi

        Vaihdettiin X-Typeen just öljyt suodatin ja sisäilmansuodatin. Oli 2 tuntia hallissa. Veloitus 400,-e...

        Jos vaikka osat maksaisi 100,- jää työlle vaatimattomat 150,-e/h.

        Se on nerokas keksintö tuo työkohtainen kiinteä hinnoittelu, vartin työstä voi aina velottaa tunnin hinnan kun se kerran hinnastossa niin lukee!


      • Jaguristi
        Zaffodi kirjoitti:

        Vaihdettiin X-Typeen just öljyt suodatin ja sisäilmansuodatin. Oli 2 tuntia hallissa. Veloitus 400,-e...

        Jos vaikka osat maksaisi 100,- jää työlle vaatimattomat 150,-e/h.

        Se on nerokas keksintö tuo työkohtainen kiinteä hinnoittelu, vartin työstä voi aina velottaa tunnin hinnan kun se kerran hinnastossa niin lukee!

        Tietty öljyn hinta on tuosta hinnasta se kaikkein arvoikkain eli noin 200 Euroa. Siihen vielä suodattimet.
        Itse maksan huollosta noin 250 Euroa ja siihen kuuluvat työt ja osat öljyineen. Nykyäänhän ei enää merkkihuollossa ole takuun loppumisen pelossa autoa tarvitse käyttää, kunhan vain kaikki huolto-ohjelmassa olevat työt ja tarkistukset tehdään.
        Itse käytän Jaggeni yksityisellä huoltajalla, jolla itselläkin on Jagge ja hän on hankkinut Jaggen tietokonehuolto-ohjelman.


      • x-type
        Jaguristi kirjoitti:

        Tietty öljyn hinta on tuosta hinnasta se kaikkein arvoikkain eli noin 200 Euroa. Siihen vielä suodattimet.
        Itse maksan huollosta noin 250 Euroa ja siihen kuuluvat työt ja osat öljyineen. Nykyäänhän ei enää merkkihuollossa ole takuun loppumisen pelossa autoa tarvitse käyttää, kunhan vain kaikki huolto-ohjelmassa olevat työt ja tarkistukset tehdään.
        Itse käytän Jaggeni yksityisellä huoltajalla, jolla itselläkin on Jagge ja hän on hankkinut Jaggen tietokonehuolto-ohjelman.

        mistä löydän kyseisen huoltajan?
        Ajelen Uudellamaalla.


      • Joku roti nyt
        Zaffodi kirjoitti:

        Vaihdettiin X-Typeen just öljyt suodatin ja sisäilmansuodatin. Oli 2 tuntia hallissa. Veloitus 400,-e...

        Jos vaikka osat maksaisi 100,- jää työlle vaatimattomat 150,-e/h.

        Se on nerokas keksintö tuo työkohtainen kiinteä hinnoittelu, vartin työstä voi aina velottaa tunnin hinnan kun se kerran hinnastossa niin lukee!

        Vaikka ajaisin kullattua Rolssia ei minua rokotettaisi öljystä moista
        summaa kun muistat, että 1850 € on musitaakseni 208 litraa öljyä.

        Ja aikaa öljynvaihto Jagulaariin vie 15-20 min öljyn maksaessa
        70 € filtterin maksaessa 36 € ja propun 6 € tiivisteineen,
        öljynvainto on siis minulla ollut tuossa pihalla 20 min ja 112 €.
        Ja sekin vaan sen vuoksi, että 3 litranen kutonen ottaa vähän enempi.
        Suodatin tais olla siin 15 € ja vaihto aika 10 min.

        Yhteensä aikaa meni 30 min ja hintaa tuli 127 €.
        Ei niitte korjaajien jos ovat vajaita taidoistaan tarvi maksaa sentään niille ruokatunteja kyllä tästä on keskutelu käyty sama oli jakopään kanssa, suhteessa aikaan pihalla itsetehtynä 1,5 tuntia ja siellä 3 päivää.


      • pienillä autokuluill
        Zaffodi kirjoitti:

        Vaihdettiin X-Typeen just öljyt suodatin ja sisäilmansuodatin. Oli 2 tuntia hallissa. Veloitus 400,-e...

        Jos vaikka osat maksaisi 100,- jää työlle vaatimattomat 150,-e/h.

        Se on nerokas keksintö tuo työkohtainen kiinteä hinnoittelu, vartin työstä voi aina velottaa tunnin hinnan kun se kerran hinnastossa niin lukee!

        jos ostaa itse öljyt ja vaihdattaa jossain edullisessa paikassa, vähän tienaa, sisäilmansuodattimen voi vaihtaa itse, ei ole kummoinen toimenpide, kyllä autokorjaamot osaa nykyisin hyvin veloittaa, varsinkin jos jättää auton, eikä ole itse paikalla katsomassa kauanko työhön menee, nykyautoja ei paljon pysty itse korjailemaan, eikä kohta moni edes osaakaan, 70-luvulla melkein kaikki autoilijat huoltivat joko kokonaan tai osittain autonsa ja korjailivat,
        kaikista korjauksista kannattaa aina kysyä tarjous tai hinta-arvio ja usein pystyy myös tinkimään, sitäpaitsi on paljon huoltoja, joita ei kannata tehdä olleenkaan,
        minulla oli eräs huolto (ei jagessa) johon kuului öljynvaihto, ilmansuodatin ja jarrunesteen vaihto, korjaamo pyysi 420,- vaihdatin äljyt pikkukorjaamossa 80,- suodattimen vaihdoin itse 225,. jarrunesteitä en ole elämäni aikana vaihtanut yhteenkään autoon, nuorena miehenä olin autonhuoltajana,
        naurattaa ja säälittää ihmiset, jotka teettävät kaikki merkkihuollossa (ymmärrän takuuajan) kyllä tulee valohoitoa,
        itse pystyn pitämään nykyistäkin suht uutta ja hyvää autoa vain tekemällä mahdollisimman paljon huoltoja ja pikkukorjauksia itse, jos kaikki pitäisi teettää esim merkkikorjaamossa, kyllä itku pääsisi,
        joskus on pakko, kun esim varoitusvalot palavat, tosin enää en mene heti sinnekään, huomasin, että usein sytyttelee ilman vikaakin, mutta kun sammuttaa auton, ottaa vielä avaimet pois, tekee tätä pari kertaa, varoitusvalot häviävät, eikä mitään vikaa olekaan, eli monesti aiheettomia virheilmoituksia, korjaamo veloittaa niidenkin nollaamisesta n 100,-


      • pienillä autokuluill
        pienillä autokuluill kirjoitti:

        jos ostaa itse öljyt ja vaihdattaa jossain edullisessa paikassa, vähän tienaa, sisäilmansuodattimen voi vaihtaa itse, ei ole kummoinen toimenpide, kyllä autokorjaamot osaa nykyisin hyvin veloittaa, varsinkin jos jättää auton, eikä ole itse paikalla katsomassa kauanko työhön menee, nykyautoja ei paljon pysty itse korjailemaan, eikä kohta moni edes osaakaan, 70-luvulla melkein kaikki autoilijat huoltivat joko kokonaan tai osittain autonsa ja korjailivat,
        kaikista korjauksista kannattaa aina kysyä tarjous tai hinta-arvio ja usein pystyy myös tinkimään, sitäpaitsi on paljon huoltoja, joita ei kannata tehdä olleenkaan,
        minulla oli eräs huolto (ei jagessa) johon kuului öljynvaihto, ilmansuodatin ja jarrunesteen vaihto, korjaamo pyysi 420,- vaihdatin äljyt pikkukorjaamossa 80,- suodattimen vaihdoin itse 225,. jarrunesteitä en ole elämäni aikana vaihtanut yhteenkään autoon, nuorena miehenä olin autonhuoltajana,
        naurattaa ja säälittää ihmiset, jotka teettävät kaikki merkkihuollossa (ymmärrän takuuajan) kyllä tulee valohoitoa,
        itse pystyn pitämään nykyistäkin suht uutta ja hyvää autoa vain tekemällä mahdollisimman paljon huoltoja ja pikkukorjauksia itse, jos kaikki pitäisi teettää esim merkkikorjaamossa, kyllä itku pääsisi,
        joskus on pakko, kun esim varoitusvalot palavat, tosin enää en mene heti sinnekään, huomasin, että usein sytyttelee ilman vikaakin, mutta kun sammuttaa auton, ottaa vielä avaimet pois, tekee tätä pari kertaa, varoitusvalot häviävät, eikä mitään vikaa olekaan, eli monesti aiheettomia virheilmoituksia, korjaamo veloittaa niidenkin nollaamisesta n 100,-

        edelliseen jäi pieni virhe, suodatin oli 25e ei siis 225,-


      • Anonyymi
        Joku roti nyt kirjoitti:

        Vaikka ajaisin kullattua Rolssia ei minua rokotettaisi öljystä moista
        summaa kun muistat, että 1850 € on musitaakseni 208 litraa öljyä.

        Ja aikaa öljynvaihto Jagulaariin vie 15-20 min öljyn maksaessa
        70 € filtterin maksaessa 36 € ja propun 6 € tiivisteineen,
        öljynvainto on siis minulla ollut tuossa pihalla 20 min ja 112 €.
        Ja sekin vaan sen vuoksi, että 3 litranen kutonen ottaa vähän enempi.
        Suodatin tais olla siin 15 € ja vaihto aika 10 min.

        Yhteensä aikaa meni 30 min ja hintaa tuli 127 €.
        Ei niitte korjaajien jos ovat vajaita taidoistaan tarvi maksaa sentään niille ruokatunteja kyllä tästä on keskutelu käyty sama oli jakopään kanssa, suhteessa aikaan pihalla itsetehtynä 1,5 tuntia ja siellä 3 päivää.

        Kyllä ne öljyt osaa joka Urpo vaihtaa itse, niin kuin täällä palsatalla huomaa, mutta mites ne loput tarkastuskohteet, mitä määräaikaishuolloissa tehdään? Yleensä sellainen +-30 tarkastuskohdetta + vikakoodien luku ja nollaus.


    • S-Type 2.7D 2007

      Tämän vuoden huoltokustannus tähän pävään vajaa 200ecua....verstaalla......öljyt filtterit....
      kallista tuokin

      • jaggeonmiellyttävä

        Hei !
        En ymmärrä noita 200e öljynvaihtoja.
        Olen ajanut melkein 200 000km dieselijaggella ja aina vaihdattanut öljyn noin 40 eurolla.
        Ei saa olla synteettistä, lukee ohjekirjassa ja laatuvaatimukset.
        Sellaista on laitettu.

        Suodatin noin 10 eur itse mukaanvietynä ja sen vaihto samalla 10eur.
        Kesällä vaihdan itse mutta kustannus suunnilleen sama paitsi aina vähän sotkua ja vietävä suojapeitteet ym ongelmajätepisteeseen!

        Muuten huollot olen teettänyt hyvällä pikkupajalla.
        Tämä siis sen jälkeen kun alussa oikeassa paikassa jotta takuu säilyy.

        Suosottelen dieseljaggea käyttöautoksikin ja uuden XF:n jo tilasinkin.


      • ostaako vai ei

        Oletteko vaihdattaneet jakopään hihnaa tuohon 2,7D:hen, mitä maksaa suunnilleen tarvittavine osineen ja töineen?
        Mulle tarjottiin siistikuntoista yksilöä, mutta siihen olisi tulossa tuo iso huolto.


    • juha nnus

      1200 hihna osineen töineen sis öljyt ja suotimet ja raiyisilmasuodin pht speed

    • Sirppis10

      Loistojaguaari myynnissä, käytetty, v 2006. Ostaisinko.. Aivan luxusta näkyisi olevan kohtuuhinnalla. Mikä Jajuaarin heikko kohta oikein on, polttoaineenkulutuskin jää alle monen muun taviksen...?

      • Lehtonen Nikolai

        Puhut "Loistojaguaarista", eli kyseessä lienee ihan XJ-malli? Ilmajousitus voi olla kallis murheenkryyni jos siihen tulee jotain vikaa. HIljattain huollossa käydessäni rupattelin työpäällikön kanssa, ja hän kertoi että eräälle asiakkaalle oli juuri tilattu XJ:n ilmajousi. Hintaa tuli jotain yli 1200€ pelkälle varaosalle, ja siis vain yhdelle "nurkalle".

        Vuoden 2006 malli on sukupolven jälkipäässä, oli se sitten X-Type, S-Type tai XJ. Näin ollen voisi kuvitella että pahimmat lastentaudit on karsittu pois.

        Kannattaa kysyä tuota ennemmin kyllä Kissakulmasta kuin täältä ;)


    • Jagge

      Hei !

      En kyllä minäkään ymmärrä noita 200e öljynvaihtoja, ei se öljynvaihto mitään rakettitiedettä ole, sen kun osaa lähes kuka vaan, jos viitsii sotkea sormensa.
      Mutta kun se maksaa normikorjaamolla vain 70e,(öljyt, suodatin ja työ ja muitten nesteiden tark./lisäys) ihan kohtuu hinta, niin en viitsi itsekään sotkea sormia ja ryömiä auton alle.
      Samaa korjaamoa olen käyttänyt volvo (850) aikanakin vuosikausia....muihinkin korjauksiin. Sen olen todennut, että öljynvaihtohinta on noussut 10v aikana n. 50eurosta 70 euroon, aika vähän!!
      Yleensähän jagellä ajavat herrasmiehet, jotka eivät (eikä tarvi) ryömi autonsa alle, itse olen vain tavallinen autoilija ja jaggeeni tyytyväinen!!

      X-type b (haaveissa xf)

    • pikkukissa

      X-type foordi jaggeen huolto merkki ford likkees(ex jagge merkki liike)pikku huolto n 240e(2.2 diesel)takuu ohi niin paras huolto tehkööt(saavat muuten edelleen jaggen omia osia suoraan maahantuojalta ja saman kaupungin oikeaa merkkihuoltoa halvelmmal??)tai sitten nää ei halua niin isoa voittoa kuin se virallinen

    • jussi40oa

      Koittakaapa rakennuttaa sellainen hieno huoltolaitos--niin katsotaan mihin rahat riittää--sitten palkat ,sossut ja tossut ym. Se vain ihmetyttää kuinka Jaggen "väki" hehtaa ottaa kolminkertaisen hinnan-kuin muut vastaavat--kai seon siten että he arvelevat ettei Jaggen omistaja kehtaa vastaavasti moittia--ettei kuulosta köyhältä.
      Uskon että tähän perustuu kaameat hinnat--se toisaalta "lyö" näitä Jaguaarin myyjiä korville --huhu on jo levinnyt-aikaa sitten-että ryöstö on meneillään.

    • SUOMISOTILAS

      ITELLÄ ON JAGGE 2003 JA NYT HUOLTO MAKSAA 470€
      KILOMETRIT ON 184000,TAI 12V EN PIDÄ HINTAA KOVANA
      KUN AJATTELEE MITÄ VASTUITA KORJAAMOLLA ON JOS AUTO
      HAJOO KUN ON OLLU HUOLLOSSA SÄÄNNÖLLISESTI,JA HUOLTO
      KIRJA ON TEHTAAN SUOSITTAMALLA TAVALLA HUOLLETTU.
      EI OLE TULLUT ONGELMIA JA KÖRÖTTELY ON OLLUT HUOLETONTA.
      SE SITTEN KUN TRAFI SAA AIKAAN SEN ETTÄ SÄÄNNÖLLISESTI
      HUOLLETTU AUTOA EI TARTTE KATSASTAA,MITÄ SE SITTEN VAIKUTTAA HUOLLON HINTAAN,JÄÄ NÄHTÄVÄKSI,TULEEKO
      KORJAAMOILLE YLILYÖNTEJÄ KUN ONNETTOMUUS SATTUU
      JA VIKA ONKIN KORJAAMON HUTILOINNISSA,SIITEN PUIDAAN
      LINNAAN MENO JÄRJESTYS KORJAAMOILLA.

    • Normaaliperheauto-LOL

      Et ymmärrä autoissa mitään, jos vertaat Jaguar "Normaaleissa perheautoissa, Volvo V70, Mondeo, Avensis"
      S-Type on luksus luokan auto (Executive, E-segmentti)
      XJ n.s. loistoauto (F-segmentti)
      Tosiaan olet trolli.

    • Anonyymi

      Täällä köyhät vaan huutelee.

      Itsellä 2016 XJ 3.0 bensainen. Bensaa palaa ja huollot maksaa, minkä maksaa (ja kun ei Inchcapella juoksuta, niin ei edes välttämätät niin paljon), mutta en kyllä mihinkään kuppaiseen volvoon ikimaailmassa vaihtaisi, vaikka ilmaiseksi saisin huollot. Sen verran ylempää luokkaa kyllä Jaguar kaikin puolin.

    • Anonyymi

      Tilannut kaikki osat Saksasta,Eestistä.Huollot tehnyt itse.Bensa suodatin oli jonkun pikku fordin.Akku kesti 15 vuotta käynnistyi mutta antoi ihmeellisiä vikailmoituksia.Akun vaihdossa ei ollut mitään ihmeellisyyksiä.Meidän huonoimmat autot on ollut.Vaimolla raisun neon automaatti.Minulla peugeot 206+jonka käynyt läpi auto vioista kasattu.

    • Anonyymi

      Kokemuksia Jaguarin alumiinikorin korjauksesta, viimeisen 10 vuotta kaikki mallit ovat olleet alumiinikorisia, eli paljonko maksaa normaaliin auton korikorjaukseen verrattuna, löytyykö riittävää ammattitaitoa tavallisista korjaamoista

    • Anonyymi

      Aikoinaan 70-luvulla ihmettelin Sisun tiskillä Marinan osan hirvittävää hintaa. Selitykseksi sain, että samaa osaa käytetään myös Jaguarista, siksi se on niin kallis. No, kävin ostamassa tarvikeosan, joka taisi olla samalta linjalta, kohtuuhintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe