Tämän fraasin toistajat eivät kokemukseni mukaan osaa ollenkaan itse vastata miten on opetettu mistäkin asiasta ja mikä on raamatun kanta. Puhumattakaan siitä, että itse edes raamatun kirjoituksia tuntisivat.
Luuletteko te saarnaajien ymmärryksellä pelastuvanne? Ettekö tarvitse omaa henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen?
Eivätkö juuri teidän kaltaisenne ole niitä tyhmiä neitseitä, joilla oli kyllä kristityn nimi, mutta ei sisäistä omakohtaista Herran tuntemista?
Myöhäistä on lähteä öljyn ostoon silloin kun Ylkä tulee! NYT on se aika, kun Jeesus sanoo: Tulkaa ja ostakaa, rahatta ja hinnatta! Mikään ei ole tärkeämpää kuin varmistua siitä, että olemme viisaiden neitseiden kaltaisia!!!
"Oikein on aina opetettu"
22
1335
Vastaukset
- Nämä lestadiolaiset,
kuten esim "Halleluja", osaavat kyllä pitää kovaa
ääntä ja mesovat oppinsa puolesta, mutta valitettavasti he eivät tunne Raamattua juuri
ollenkaan.
He kelaavat vain niitä seuroissa kuulemiaan fraaseja
kuvitellen, että se on ainoaa oikeaa uskoa!
Heitä on helppo jymäyttää!- !Halleluja
mista sinä tiedät mitä lestadiolasten seuroissa opetetaan? Minä kirjoitan juuri samalla tavalla kun Raamattu opettaa.
- että aina
!Halleluja kirjoitti:
mista sinä tiedät mitä lestadiolasten seuroissa opetetaan? Minä kirjoitan juuri samalla tavalla kun Raamattu opettaa.
"vaatimattomuus kaunistaa" ja "ylpeys käy lankeemuksen edellä" ja "eivät suuret sanat suuta halkaise"!
- !Hallelujaa
että aina kirjoitti:
"vaatimattomuus kaunistaa" ja "ylpeys käy lankeemuksen edellä" ja "eivät suuret sanat suuta halkaise"!
Joka kerta kun jotakin kirjoitan tarkistan Raamatusta taikka Lutherin kirjoituksdesta että kirjoitan juuri oikein ja Raamatun mukaisesti.
En sano sitä vatimattomuudellani ylpeilläkseni, niinkuin sinä pölpötät panetuksiasi, vaan siksi koska asia on niin kun kirjoitin.
Kukaan meistä ei hyödy mitään jos minä taikka joku muu alkaa tänne kirjoitella opetuksia itse keksimästään "raamatusta". - sinäkin valehtelemasta
!Hallelujaa kirjoitti:
Joka kerta kun jotakin kirjoitan tarkistan Raamatusta taikka Lutherin kirjoituksdesta että kirjoitan juuri oikein ja Raamatun mukaisesti.
En sano sitä vatimattomuudellani ylpeilläkseni, niinkuin sinä pölpötät panetuksiasi, vaan siksi koska asia on niin kun kirjoitin.
Kukaan meistä ei hyödy mitään jos minä taikka joku muu alkaa tänne kirjoitella opetuksia itse keksimästään "raamatusta".ja kehumasta itseäsi!
- !Hallelujaa
sinäkin valehtelemasta kirjoitti:
ja kehumasta itseäsi!
Sinä et ole muuta tehnytkään, kun leuhkinut nöyryydestäsi. Kyllä tuollaiset nuijat tunnetaan, älä luulekaan hoopottavasi meitä Jeesuksessa kristuksessa eläviä.
Me kerskummen Jeesuksesta joka on meidän puolestamme kärsinyt, naulittu ristiin, kuollut ja hadattu meidän syntimme mukanaan. Kuoleman ota on murrettu, SYNNIN ja KUOLEMAN VALTA ON NUJERRETTU, Jeesus noisu ylös kuolleista.
HALLELUJAA, kiitos Jeesus!! - EL1991
!Hallelujaa kirjoitti:
Sinä et ole muuta tehnytkään, kun leuhkinut nöyryydestäsi. Kyllä tuollaiset nuijat tunnetaan, älä luulekaan hoopottavasi meitä Jeesuksessa kristuksessa eläviä.
Me kerskummen Jeesuksesta joka on meidän puolestamme kärsinyt, naulittu ristiin, kuollut ja hadattu meidän syntimme mukanaan. Kuoleman ota on murrettu, SYNNIN ja KUOLEMAN VALTA ON NUJERRETTU, Jeesus noisu ylös kuolleista.
HALLELUJAA, kiitos Jeesus!!Samassa viestissä, missä ylistät Jeesusta haukut toista nuijaksi. Minä en juuri niin uskovainen ole, että paljon lainaisin Raamattua, mutta jospa kerran minäkin iskisin Raamatulla päähän. Oletko !Halleluja tavannut koskaan tällaista jaetta:
"Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman."
Ai niin, eihän tuossa puhuta sanasta 'nuija' ollenkaan... sinäkin valehtelemasta kirjoitti:
ja kehumasta itseäsi!
Tästä poistin oikein pitkän rimpsun pääasiassa toinen toisensa haukkumisia sisältäviä viestejä. Olisiko joku halunnut omansa säilytettävän?
EL1991 kirjoitti:
Samassa viestissä, missä ylistät Jeesusta haukut toista nuijaksi. Minä en juuri niin uskovainen ole, että paljon lainaisin Raamattua, mutta jospa kerran minäkin iskisin Raamatulla päähän. Oletko !Halleluja tavannut koskaan tällaista jaetta:
"Mutta minä sanon teille: että jokainen, joka tyhmästi vihastuu veljellensä, hänen pitää tuomioon vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo veljellensä: raka, hänen pitää neuvon alle vikapää oleman; mutta jokainen, joka sanoo: sinä tyhmä, hänen pitää helvetin tuleen vikapää oleman."
Ai niin, eihän tuossa puhuta sanasta 'nuija' ollenkaan...Jouduin jo poistamaan erään viestisi. Siinä asiassa jonka poistin voisit pitää hieman pienempää suuta.
- välillä
EL1991 kirjoitti:
Samassa viestissä, missä ylistät Jeesusta haukut toista nuijaksi. Minä en juuri niin uskovainen ole, että paljon lainaisin Raamattua, mutta jospa kerran minäkin iskisin Raamatulla päähän. Oletko !Halleluja tavannut koskaan tällaista jaetta:
Ai niin, eihän tuossa puhuta sanasta 'nuija' ollenkaan...sinäkin.
On se kummallista , että jokainen sanoo välillä vahingossa jotakin tärkeääkin ja oikeaa.
- on niin,
että kaikki kristityt tutkivat Raamattua ja se ravitsee heitä! Varmasti jokainen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan!
Mutta Raamattua voidaan myös käyttää aseena, jolla todistetaan omat käsitykset oikeiksi. Sillä voidaan lyödä kovasti ja miten sattuu, koska sieltä löytyy jakeita kaikkiin mahdollisiin elämäntilanteisiin!
Mutta olisiko se oikea tapa tutkia Sanaa? Tarkoitan siis sellainen lyömähakuinen tapa?
Se johtaa vain loputtomiin ja turhiin ja ahdistaviin riitoihin, joista siellä myös varoitetaan.
Emmekö voisi uskoa, että kaikki Raamattua tutkivat ja sieltä elämäänsä apua löytävät ihmiset ovat suuremmissa käsissä, vaikka meistä ei siltä näyttäisikään?
Voisimmeko me rakastaa toisiamme pakottamatta ketään sellaiseen, mikä on juuri tällä hetkellä toiselle vierasta?- mervimus
tällainen raamatulla toisia päähän hutkiminen on suht hedelmätöntä touhua. Vaikka joku olisikin keskeneräinen uskonelämässään, eikä vielä ole käsittänyt Jumalan suurta armoa, hän on silti Jumalan käsissä, eikö meidän tulisi enemmin rukoilla toinen toistemme puolesta kuin käydä näitä ahdistavia riitoja..? Tämä ei ole kellekään henkilökohtaisesti...
- Saara
Kyllä varmaan
Kirjoittanut: on niin, 2.4.2009 klo 20.48
että kaikki kristityt tutkivat Raamattua ja se ravitsee heitä! Varmasti jokainen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan!
*VALITETTAVASTI EIVÄT TUTKI
Mutta Raamattua voidaan myös käyttää aseena, jolla todistetaan omat käsitykset oikeiksi. Sillä voidaan lyödä kovasti ja miten sattuu, koska sieltä löytyy jakeita kaikkiin mahdollisiin elämäntilanteisiin!
*RAAMATUN SANA ON TOTUUS. JOS SEN USKOO OMALLE KOHDALLEEN EI SIITÄ LOUKKAANNU, EN MINÄ AINAKAAN. EN MYÖSKÄÄN HALUA KETÄÄN "LYÖDÄ"
Mutta olisiko se oikea tapa tutkia Sanaa? Tarkoitan siis sellainen lyömähakuinen tapa?
*SE OLISI EHDOTTOMASTI VÄÄRIN, JOS LYÖMINEN OLISI MOTIIVINA. MINÄ TUTKIN RAAMATTUA ENNENKAIKKEA ITSEÄNI VARTEN.
Se johtaa vain loputtomiin ja turhiin ja ahdistaviin riitoihin, joista siellä myös varoitetaan.
*TÄMÄ ON TOTTA. ITSE EN HALUA TURHIA RIITOJA.
Emmekö voisi uskoa, että kaikki Raamattua tutkivat ja sieltä elämäänsä apua löytävät ihmiset ovat suuremmissa käsissä, vaikka meistä ei siltä näyttäisikään?
*NIIN MINÄ AINAKIN USKON.
Voisimmeko me rakastaa toisiamme pakottamatta ketään sellaiseen, mikä on juuri tällä hetkellä toiselle vierasta?
*PAKOTTAMALLA EIKÄ PAINOSTAMALLA SAA MITÄÄN HYVÄÄ AIKAISEKSI. MINÄ RAKASTAN JOKAISTA, JOKA JEESUSTA KOROITTAA JA ON NÄIN OLLEN HENGELLINEN SISARENI TAI VELJENI! - että varmaankaan
Saara kirjoitti:
Kyllä varmaan
Kirjoittanut: on niin, 2.4.2009 klo 20.48
*VALITETTAVASTI EIVÄT TUTKI
*RAAMATUN SANA ON TOTUUS. JOS SEN USKOO OMALLE KOHDALLEEN EI SIITÄ LOUKKAANNU, EN MINÄ AINAKAAN. EN MYÖSKÄÄN HALUA KETÄÄN "LYÖDÄ"
*SE OLISI EHDOTTOMASTI VÄÄRIN, JOS LYÖMINEN OLISI MOTIIVINA. MINÄ TUTKIN RAAMATTUA ENNENKAIKKEA ITSEÄNI VARTEN.
*TÄMÄ ON TOTTA. ITSE EN HALUA TURHIA RIITOJA.
*NIIN MINÄ AINAKIN USKON.
Voisimmeko me rakastaa toisiamme pakottamatta ketään sellaiseen, mikä on juuri tällä hetkellä toiselle vierasta?
*PAKOTTAMALLA EIKÄ PAINOSTAMALLA SAA MITÄÄN HYVÄÄ AIKAISEKSI. MINÄ RAKASTAN JOKAISTA, JOKA JEESUSTA KOROITTAA JA ON NÄIN OLLEN HENGELLINEN SISARENI TAI VELJENI!itseään varten Sanaa tutkivat eivät siitä tällä palstalla kiistele (se koskee tietysti myös minua!).
Näistä keskusteluista ei voi olla vetämättä sitä johtopäätöstä, että kysymys on ainakin jonkunlaisesta riidanhalusta!
Ja jos kristityt eivät tutki Jumalan sanaa, vastuu siitä on vain heillä itsellään.
- Kerron
sinulle yhden jutun... olen lukenut viestejäsi useasti välillä kirjoitat joskus jopa oikeinkin sillä pirukin osasi raamatut siis sinulla on väärähenki...
Kyllä me saarnaajan ymmärryksellä autuaaksi tuleme kunhan siinä vaan on eläväksitekevä henki ja me sen uskomme vaikka emme mitään raamatusta ulkoa muistaisimmekaan. tässä se sinun ymmärryksesi loppuukin kun luulet että olet ainaparempi kristitty mitä paremmin osaat raamattua se on omanvanhurskutta.
mitä tyhmiin ja viisaihin neitseihin tulee niin tarkasteleppa sitä kohtaa aina omallekohdallesi- Saara
"Armosta te olette autuaita, ette tekojenne kautta, ettei yksikään kerskaisi".
"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." - + vieläkin
Saara kirjoitti:
"Armosta te olette autuaita, ette tekojenne kautta, ettei yksikään kerskaisi".
"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, - Saara
+ vieläkin kirjoitti:
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,Näin on. Ei kelpaa Jumalalle maailman viisaus. Maailman viisaathan pitätät Jumalan sanaa hullutuksena.
Myöskään kirjanoppineet eivät miellyttäneet Jeesusta, kuten kirjoitin tuolla ketjussa: Ketkä vainoavat?
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
Hengellisestä viisaudesta sensijaan Paavali kehoittaa: "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan." - Nimimerkki "kerron"
"Kyllä me saarnaajan ymmärryksellä autuaaksi tuleme kunhan siinä vaan on eläväksitekevä henki ja me sen uskomme vaikka emme mitään raamatusta ulkoa muistaisimmekaan."
Vai että saarnaajan ymmärryksellä tullaan autuaaksi!!!
Misäähän kohtaa Ramatussa on tuollainen viisaus????
Ei se ole ihme, että teitä voidaan johtaa noin harhaan,
kun ette tunne Jumalan sanaa.
Miksihän Pietari kirjoittaa:
"Halatkaa niinkuin vastasyntyneet Sanan väärentä-
mätöntä maitoa, että sen kautta kasvaisitte pe-
lastukseen."
1. Piet 2:2 - korjaamista
Saara kirjoitti:
Näin on. Ei kelpaa Jumalalle maailman viisaus. Maailman viisaathan pitätät Jumalan sanaa hullutuksena.
Myöskään kirjanoppineet eivät miellyttäneet Jeesusta, kuten kirjoitin tuolla ketjussa: Ketkä vainoavat?
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
Hengellisestä viisaudesta sensijaan Paavali kehoittaa: "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan."olisi sinullakin :
Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, ...
En tiedä, missä se viisauden saamisen raja menee, mutta Jumala tietää.
Kullekin ihmiselle hän antaa sen, mikä on sopivasti.
Tästä johtuen, ei kaikki ole puhujan paikalla vaan hyvin monet kuulijan paikalla.
Kuuntele, opi ja kaunistu. - omavanhurskaus vaivaa,
koska et tunne Raamattua:
" luulet että olet aina
parempi kristitty mitä paremmin osaat raamattua se on omanvanhurskutta."
Kyllähän se on niin, että jos Jumalan sanan lukeminen ei maistu, niin se on merkki siitä, että
Ihminen ei ole uskossa.
Ei kai Raamattu muuten sano: Ps 1
"Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa...
vaan tukistelee Jumalan lakia päivät ja yöt." - Saara
korjaamista kirjoitti:
olisi sinullakin :
Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, ...
En tiedä, missä se viisauden saamisen raja menee, mutta Jumala tietää.
Kullekin ihmiselle hän antaa sen, mikä on sopivasti.
Tästä johtuen, ei kaikki ole puhujan paikalla vaan hyvin monet kuulijan paikalla.
Kuuntele, opi ja kaunistu.2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Sinustakin luonnollinen ihminen voi tulla hengellinen ihminen jos nöyrryt Jeesuksen edessä!
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t288195Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357331Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053630V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!673430Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6043114- 772918
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382618- 342504
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321983- 331534