varjoaine kuvaus

jännittäjä??

hirvittää kun mulle tehdään varjoaine kuvaus vatsasta . miten ihmeessä siinä toisten edessä onnistuu ulostamaan ?
tai onko se varjo aine semmosta et tulee helpommin ?
muuten mulla ei tahdo toimia millään.kertokaa kuka on ollut siinä, oliko kamalaa`?

10

7244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulostamaan

joutuisit kenenkään edessä.. En ole moista kuullut. Mulle on tehty ohutsuolen varjoainekuvaus, siinä vaan join varjoaineen ja sit makailin koneessa joka kuvasi (siis päältäpäin) suoliston läpi. Jotain sen suuntaista sulla varmaan kanssa on. Ei varmaan paha homma.

• varjoainekuvauksessa

taasen laitetaan varjoainetta takapuolesta suolistoon ja samalla rtgkuvataan eri asennoissa pedillä.Ei sekään mikään paha kokemus ollut. Kuvauksen loputtua varjoaineen ja sinne työnnetyn ilman sai purauttaa WC-pönttöön aivan omassa rauhassa:)

• turhaan jän......
        varjoainekuvauksessa kirjoitti:

taasen laitetaan varjoainetta takapuolesta suolistoon ja samalla rtgkuvataan eri asennoissa pedillä.Ei sekään mikään paha kokemus ollut. Kuvauksen loputtua varjoaineen ja sinne työnnetyn ilman sai purauttaa WC-pönttöön aivan omassa rauhassa:)

no hyvä taas menin kaikkea kuulemaani uskomaan melkeen , lääkäri kyllä selvitti että ensin joutuu juomaan tuntia ennen varjoainetta ja sit pedille ja sitten perä suoleen laitetaan varjo ainetta ,no ollaan tässä jo kaikki tähystykset ym.jo käytykkin että eiköhän tämäkin vielä mene .
        kunhan pian vaan pääsisin leikkaukseen ,että tuskallinen odotus loppuisi.

• tehtiin kans
        turhaan jän...... kirjoitti:

no hyvä taas menin kaikkea kuulemaani uskomaan melkeen , lääkäri kyllä selvitti että ensin joutuu juomaan tuntia ennen varjoainetta ja sit pedille ja sitten perä suoleen laitetaan varjo ainetta ,no ollaan tässä jo kaikki tähystykset ym.jo käytykkin että eiköhän tämäkin vielä mene .
        kunhan pian vaan pääsisin leikkaukseen ,että tuskallinen odotus loppuisi.

jonkin sortin varjoainekuvaus. Peräsuoleen laitettiin melkolailla jotain varjoainetta, en siis juonu mitään, ja siiten selällään maaten olin siellä pömpelin sisällä. Sitten piti hoitajan ohjeen mukaan joko pidättää tai ulostaa, vuoronperään ja useaan otteeseen molempia piti tehä. Yksin olin huoneessa, mutta hoitaja ja lääkäri olivat viereisessä huoneessa ja sieltä näkivät kyllä niitten kuvien kautta työhelöintini. Mutta pakko mikä pakko, jos mielii avun saada. Peräsuolen tuppeuma oli sitten diagnoosi ja se leikattiin.

• siis tietysti
        tehtiin kans kirjoitti:

jonkin sortin varjoainekuvaus. Peräsuoleen laitettiin melkolailla jotain varjoainetta, en siis juonu mitään, ja siiten selällään maaten olin siellä pömpelin sisällä. Sitten piti hoitajan ohjeen mukaan joko pidättää tai ulostaa, vuoronperään ja useaan otteeseen molempia piti tehä. Yksin olin huoneessa, mutta hoitaja ja lääkäri olivat viereisessä huoneessa ja sieltä näkivät kyllä niitten kuvien kautta työhelöintini. Mutta pakko mikä pakko, jos mielii avun saada. Peräsuolen tuppeuma oli sitten diagnoosi ja se leikattiin.

siihen toimitukseen laitettiin sellanen iso vaippa, siihen se aine sitte tuli ja loput vessaan ihan omassa rauhassa ja suihkuttelut tietty kans.

• tietää

Mitä oireita sulla oli peräsuolen tuppeumasta?

• oireet

oli lähinnä siinä, että uloste jäi jumiin suoleen ja piti sieltä avittaan ulos, sormella emättimen kautta pullauttamalla. Suolessa oli sellanen kohta, että se meni itesensä kanssa tuppeen ja sinne tuli sellanen pussukka, johon uloste meni. Löysä uloste melkeimpä hankalampi sitte saada pihalle. Aiheesta on joulun kieppeillä ollu keskustelua, kannattaa katella vanhoja juttuja...

• kärsivä........
        oireet kirjoitti:

oli lähinnä siinä, että uloste jäi jumiin suoleen ja piti sieltä avittaan ulos, sormella emättimen kautta pullauttamalla. Suolessa oli sellanen kohta, että se meni itesensä kanssa tuppeen ja sinne tuli sellanen pussukka, johon uloste meni. Löysä uloste melkeimpä hankalampi sitte saada pihalle. Aiheesta on joulun kieppeillä ollu keskustelua, kannattaa katella vanhoja juttuja...

mulla ja ei kulje mikään ilma jää myöskin ja löysä uloste .lääkäri epäili myös että peräsuoli kun pitäis laajentua niin se lyö sen suppuun väärin päin . ja ponistaessa ei tule mitään liikettä paksusuoleen.
        vaivani on alkanut jo 30vuotta sitten ja nyt suolisto ihan aut.
        leikataan kunhan kirurgi päättää mistä .
        tuskallista tämä odotus vaan.

• .....
        kärsivä........ kirjoitti:

mulla ja ei kulje mikään ilma jää myöskin ja löysä uloste .lääkäri epäili myös että peräsuoli kun pitäis laajentua niin se lyö sen suppuun väärin päin . ja ponistaessa ei tule mitään liikettä paksusuoleen.
        vaivani on alkanut jo 30vuotta sitten ja nyt suolisto ihan aut.
        leikataan kunhan kirurgi päättää mistä .
        tuskallista tämä odotus vaan.

Mä olen ja aivan onneton tän vatsan kanssa. Se ei toimi kun lääkkeillä ja sit alkaa ilmaa kertyy niin et tuntuu kuin halkeais. Olen ja vuosia käyny valittamassa vaivojani lääkärille. Nyt sitte tod. tuo entero-ja rectocele,ja odotukset korkealla,et joku suostuis jo auttamaan. Kir.pkl;lle jo aika.
        Jotenski kuitenkin pelkään,et auttaako mikään korjausleikk,kun suoli täysin lamaantunu.

• jessica*
        ..... kirjoitti:

Mä olen ja aivan onneton tän vatsan kanssa. Se ei toimi kun lääkkeillä ja sit alkaa ilmaa kertyy niin et tuntuu kuin halkeais. Olen ja vuosia käyny valittamassa vaivojani lääkärille. Nyt sitte tod. tuo entero-ja rectocele,ja odotukset korkealla,et joku suostuis jo auttamaan. Kir.pkl;lle jo aika.
        Jotenski kuitenkin pelkään,et auttaako mikään korjausleikk,kun suoli täysin lamaantunu.

Täällä myös yksi leikkausta odottava! kolme leikkausta on jo tehty, kun ekassa tyrittiin, ja nyt on kaikki maholliset mitkä nostettiin (kohtu, paksusuoli ja virtsarakko), laskeutuneet uudestaan, elikäs suolen tuppeuma jälleen. (mulla oli siis täydellinen laskeuma). Mulla menee paljon tuon tyrimisen piikkiin, mutta valituspäätökset tullu bumerangina takaisin. kauhee takkuaminen, en tiedä jaksanko enää alkaa edes taistella, kun menee jo psyykekin kohta tässä! Kolme vuotta tulee kohta täyteen ekasta leikkauksesta. Nyt oon taas siis menossa leikkaukseen ja pelkään jo avannettakin...antaisin kyllä leikata vaikka sormeni jo irti, jos saisin kokea sen, että saan istua pytyllä, kakata NORMAALISTI, ja pissata NORMAALISTI ja ilman KIPUJA!!!!! Vuosi tässä onkin kivasti mahakivuissa menny, että pikkasen niinku kyrsii jo........ En kuitenkaan anna vielä periksi, älkääkä tekään. Apua tulee, kunhan lyö nyrkkiä pöytään! Mulla lähti Passagemagneetin jälkeen ykköskiireellisenä lähete, eli SANOKAA SUORAAN, että tehkää jotain, muuten saatte odottaa vähintään sen puoli vuotta! JA - kyllä auttaa se leikkaus, mutta mulla vaan tehtiin ekan leikkauksen jälkeen pieni toimenpide,jota ei olis saanu tehdä, ja siinä meni pipariksi, mut se leikkaus auttaa! sanokaa nimi Matti Kairaluoma! On spesialisti,Erikoislääkäri, joka on perehtynyt just näihin asioihin, ja tietää mitä tehdä! (leikkas meidän kaupungissa mut ensimmäisenä Starr-potilaana:)- olin vähän niinkun koekaniini!) Osaa leikata tuppeuman omalla menetelmällään. Ja sinä: "samoin", mikä siellä teilläpäin oikein lääkäreitä vaivaa, miten sua ei oo laitettu aikaisemmin jo sairaalaan ja kuvauksiin, jos oot vuosia kipuillut tuon vatsan kans????? Mä nimittäin tiedän just, mitä se ilma vatsassa ja kipu on!!! Koska sulla on se poliaika, ja mitä sulle sanottiin, että siellä tehdään? Saanko olla utelias? Ei tarvi vastata ellet halua...=D Että tämmönen kiukkuinen "potilas" täällä sinnittelee myös!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1431
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      310
      1175
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1097
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      916
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      904
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      878
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      817
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe