vajaa 2 vuotiaan kanssa kaksistaan matkustaminen

tyttönenvain2

heips! tähän kysymykseen löytyisi ehkä vastaus aiemmista kirjotuksista mutta ajanpuutteen vuoksi kysyn nyt siis: onko kellään antaa neuvoja tai vinkkejä, kuinka nykyään toimitaan lapsen kanssa lentokentällä ja koneessa? olen matkustamassa etelä-eurooppaan alle 2 vuotiaan uhmakkaan ja vilkkaan tytön kanssa ja hiukan tuo suoriutuminen jännittää.. mitä kaikkea koneeseen saa nykyään viedä ja mitä ei? saako kentältä (helsinki-vantaa)lainata rattaita? entä koneessa lapsen ruokailu, saako noin pieni omaa ateriaa? olisi kiva kuulla myös jotain omakohtaisia kokemuksia :) kiitoksia

17

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentointia

      1) Omien rattaiden jättäminen vasta portilla voi olla mahdollista. Varmista tämä lentoyhtiöltä.
      2) Lapsi saa aterian, mikäli hänelle on ostettu oma paikka. Mikäli lapsi matkustaa vanhemman sylissä, ei erillistä ateriaa yleensä edes myydä. Tällöin on otettava mukaan lapsen omat ruuat koneeseen. Omia ruokia ovat siis lastenruokapurkit ja -juomat, eivät mitkään omat pöperrykset. Tosin tax-free alueelta ostettuja ruokia voit viedä mukaan koneeseen. Näissä käytännöt vaihtelevat eri lentoyhtiöittäin. Varmista siis tämäkin asia.

      • ei ole mitään

        sillä kyllä ihan omatkin pöperöt voi viedä. Ei sitä mikään kiellä eikä taxfree alueella lastenruokia ole myynnissä.


      • mitään omia pöperöitä
        ei ole mitään kirjoitti:

        sillä kyllä ihan omatkin pöperöt voi viedä. Ei sitä mikään kiellä eikä taxfree alueella lastenruokia ole myynnissä.

        saa viedä koneeseen. Tarkista asia lentoyhtiöstä ennen kuin täällä ryhdyt typeriä neuvojasi jakamaan. Taxfree alueelta saa ostettua pientä naposteua, leipää, jugurttia, maitoja jne.


      • Matkustaja
        mitään omia pöperöitä kirjoitti:

        saa viedä koneeseen. Tarkista asia lentoyhtiöstä ennen kuin täällä ryhdyt typeriä neuvojasi jakamaan. Taxfree alueelta saa ostettua pientä naposteua, leipää, jugurttia, maitoja jne.

        Itse olen lentanyt eri mantereiden valilla useaan otteeseen lapseni kanssa eika yksikaan lentoyhtio ole ikina kieltanyt ottamasta mukaan esim. vauvojen purkkiruokia.


      • höhläläisyys
        Matkustaja kirjoitti:

        Itse olen lentanyt eri mantereiden valilla useaan otteeseen lapseni kanssa eika yksikaan lentoyhtio ole ikina kieltanyt ottamasta mukaan esim. vauvojen purkkiruokia.

        Eikö tässä nimeenomaan ollut kyse siitä, että vauvan ruokapurkkeja SAA viedä koneeseen. Ei mitään omatekoisia sörsseleitä. Eli mitähän olit siinä niinkuin neuvomassa?


      • mammuska toinen

        Pystyykö vauvanruokapurkin lämmittämään koneessa?


    • kylläpä sattui

      se ettei omaa lippua tarvita mutta maksaa se muutaman kympin tämäkin. Siinä sitä sinun sylissä sitten mutta toivotaan ettei ole pitkä matka. Turhaa tilaat ruokaa myös itselle mun et sitä voi mitenkään syödä.

    • _Nikita_

      Omia ruokia ei todellakaan voi viedä se on höpöhöpöä. Siis toki valmiita ruokia kyllä, mutta että olisit itse tehnyt jotain ruokaa ja laittanut pilttipurkkiin, ei käy. Ja nesteinä saa tuoda ainoastaan maitokorviketta yms.

      Tässä vielä tietoa ilmailuhallinnon sivuilta:
      http://www.ilmailuhallinto.fi/Mukaan_matkustamoon

      • ei mitään ongelmaa

        olemme vienneet koneeseen omat lapsen ruokajutut ja juomatkin. Myös esim. banaanit ja päärynät on läpi menneet ja jos esim. omatekoinen marjasose ollut muovipurkissa niin ei mitää ongelmaa. Ja missä kohdassa tuossa on sanottu ettei lasten ruokia ja juomia voi viedä tai että ne pitää olla ns. kaupasta ostettuja? ei missään sitä näin on kerrottu ja saa viedä ja piste.
        Ja kohta saa viedä myös muutkin nesteet kun märäykset syksyllä muuttuvat.


      • _Nikita_
        ei mitään ongelmaa kirjoitti:

        olemme vienneet koneeseen omat lapsen ruokajutut ja juomatkin. Myös esim. banaanit ja päärynät on läpi menneet ja jos esim. omatekoinen marjasose ollut muovipurkissa niin ei mitää ongelmaa. Ja missä kohdassa tuossa on sanottu ettei lasten ruokia ja juomia voi viedä tai että ne pitää olla ns. kaupasta ostettuja? ei missään sitä näin on kerrottu ja saa viedä ja piste.
        Ja kohta saa viedä myös muutkin nesteet kun märäykset syksyllä muuttuvat.

        "Vauvan ruoan ja äidinmaitovastikkeen tulee olla alkuperäisissä pakkauksissaan."

        Eikös tuossa asia tule aikasta selkeästi esille...?


      • hyvä ihminen
        _Nikita_ kirjoitti:

        "Vauvan ruoan ja äidinmaitovastikkeen tulee olla alkuperäisissä pakkauksissaan."

        Eikös tuossa asia tule aikasta selkeästi esille...?

        Totta kai on järkevintä viedä ne sapuskat mitä koneessa tarvitsee, nimenomaan kaupan tuotteina ja siten alkuperäispakkauksissa. Mutta luuletko tosiaan, jos mamma on kotona pakannut jotain mössöä pilttipurkkiin, että niitä turvatarkastuksessa kukaan rupeaa avaamaan. Ja hedelmiä, leipää, ynnämuuta voi viedä ihan surutta. Kukaan ei niihin puutu.


      • ilmatiiviys tarkistetaan!
        hyvä ihminen kirjoitti:

        Totta kai on järkevintä viedä ne sapuskat mitä koneessa tarvitsee, nimenomaan kaupan tuotteina ja siten alkuperäispakkauksissa. Mutta luuletko tosiaan, jos mamma on kotona pakannut jotain mössöä pilttipurkkiin, että niitä turvatarkastuksessa kukaan rupeaa avaamaan. Ja hedelmiä, leipää, ynnämuuta voi viedä ihan surutta. Kukaan ei niihin puutu.

        Vain avaamattomat pilttipurkit pääsevät matkaan.


      • Ei tarkisteta
        ilmatiiviys tarkistetaan! kirjoitti:

        Vain avaamattomat pilttipurkit pääsevät matkaan.

        Ei todellakaan tarkisteta! Alytonta edes vaittaa etta jo muutenkin kiireisilla virkailijoilla olisi aikaa jaada tarkistelemaan pilttipurkkien kansia!


      • pöperöä
        Ei tarkisteta kirjoitti:

        Ei todellakaan tarkisteta! Alytonta edes vaittaa etta jo muutenkin kiireisilla virkailijoilla olisi aikaa jaada tarkistelemaan pilttipurkkien kansia!

        sinä äiti, joka olet pakannut itse tekemäsi ruuan purkkiin ja vienyt sen lentokoneeseen, olet kuljettanut. Siis meinaan että itse tehdyt jauhelihat ja muussit eivät kyllä kovinkaan kauaa säily lämpimässä... Vaikka pääsisitkin livahtamaan turvatarkastuksessa läpi ei-ilmatiiviiden purkkiesi kanssa, niin mahtaa olla bakteerit ja pöpöt kuitenkin läväisseet purkin. Mahtaa olla maistuvaa pöpörystä. Ei tarvitse olla sitten valittamassa vauvan vatsaongelmista täällä ja syytellä matkakohteen ruokatarjontaa!


    • _Nikita_
    • Hätä

      Lapset suhtautuvat matkustaamiseen erittäin hyvin. Itsellä on kolme lasta ylivilkkaasta normaaliin. Kaikkien kanssa on käyty kaukomatkoilla (lennot yli 12 h) ja hengissä selvitty,eikä edes ongelmia ole ollut.
      Siis edelleenkin käymme joka vuosi kolmen lapsen kanssa jossain kaukomailla.
      Kannustan kaikkia muitakin niin tekemään ja unohtammaan turhat pelot, koska kokemus korvaa mahdolliset pikku hankaluudet!

    • muistathan

      Monessa maassa tulevat pyytämään sinulta yleensä notaarin leimalla varustettua kirjettä jossa lapsen isä valtuuttaa lapsen matkustamaan yksin äidin seurassa, suomessa meno on sen verran lepsua että sitä ei aina vaadita, muualla kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe