Maakonnat, esim. nelivarvas!

gggonna

Kyselisin noista maakonnista, lähinnä niiden olosuhteista.

Riittäisikö n.50cm leveä, ja vähän reilu metrin pitkä pohja kahdelle nelivarpaalle, jos ne yleensä pääsisivät melkeimpä koko päiväksi taloon tai vähintään huoneeseen vapaaksi? eli siis riittäiskö tuo terraksi yön ajaksi?? onko liian pieni ?

6

321

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konnien koosta.

      riippuu konnien koosta. jos ovat aikuisia niin en laittaisi. jos taas ovat vielä pieniä niin sitten mikä ettei, jos siis vain yöksi. mulla molemmat konnat olleet aina vapaana, omissa huoneissaan. toinen tuli 3-vuotiaana ja toinen muutama vuosi sitten, en tiedä ikää, mutta sen kokoisena kuin mitä on nytkin suunnilleen. ja siis ovat suht saman kokoisia.
      mitä sukupuolta konnasi ovat? ovatko olleet aina yhdessä? ikä?

      • gggonna

        Siis en ole vielä hankkinut niitä, mutta kyselin alustavasti että mihin voin pistää ne öitten ajaksi. Sillä pääasiassa ne olisivat vapaana vähintään huoneessani päivät, niin eikö tuo yön ajaksi riitä?
        Aijon ottaa kaksi nelivarvaskilpikonnaa, jotka ovat aikuisena urokset n.15cm ja naaraat 20-25cm.

        Hei uusi kysymys! Mites kun konnasi ovat omissa huoneissa vapaana, niin eikö ne ulosta sinne tänne ja sotke sillä huonetta täysin?


      • siivota
        gggonna kirjoitti:

        Siis en ole vielä hankkinut niitä, mutta kyselin alustavasti että mihin voin pistää ne öitten ajaksi. Sillä pääasiassa ne olisivat vapaana vähintään huoneessani päivät, niin eikö tuo yön ajaksi riitä?
        Aijon ottaa kaksi nelivarvaskilpikonnaa, jotka ovat aikuisena urokset n.15cm ja naaraat 20-25cm.

        Hei uusi kysymys! Mites kun konnasi ovat omissa huoneissa vapaana, niin eikö ne ulosta sinne tänne ja sotke sillä huonetta täysin?

        ahkerasti!=)

        mutta ihan hyvin on meillä mennyt. pitää vaan mopata ja putsaa lirut ja kikkareet kun niitä näkee. tietty joskus oon tullut huoneeseen ja astunut liruun, mutta ei ole niin vakavaa. sitten vaan sukka pesuun ja jalan puhdistus. konnilla on lautasten alla sanomalehteä joka on helppo vaihtaa. sotkevat syödessään aika lailla.

        joskus minusta tuntuu että edes se oma huone ei ole konnalle riittävä! ahdistuvat todella nopeasti terraariossa. en itse voisi niitä siellä edes yön ajan pitää! ja yöllähän ne ei pahemmin liiku, mutta aamulla jo aika varhain saattavat herätä. itse en ainakaan niin aikaisin aina herää. konnathan liikkuu vapaana aika isoilla alueilla (siis luonnossa). jos laittaisin konnan terraan niin terralla pitäisi minun mielestäni olla kokoa se metri kertaa kaksi metriä. vaikka saisikin olla tunteja päivässä vapaana. jo huoneessakin ne saattavat joskus kävellä jatkuvasti seinää tai ovea päin, terraariosta nyt puhumattakaan.

        tämä on siis minun mielipiteeni ja kokemukseni. saa olla eri mieltä!

        toinen konna ollut mulla 8 vuotta ja toinen muutaman vuoden ja ovat hyvässä kunnossa ja terveitä=) saa nähdä kuinka vanhaksi elävät, mutta kyllä vielä monta vuotta pitäisi olla aikaa jäljellä! on ne ihania=) molemmat ovat rescue-konnia, ikävä kyllä=( kannattaa todella miettiä kaikkea mahdollista ja mahdotontakin kun konnan ottaa. elävät kuitenkin niin älyttömän kauan. toinen tuli teinitytöltä (kaverin kaverin kaverilta)joka antoi konnan pois koska sai koiran (kyllähän koira aina kilpparin voittaa, sanoi hän!)... ja toinen tuli kaverin vaimon pomolta, tämän pomon mies oli löytänyt sen harhailemasta mökiltään jostain päin suomea. eivät voineet konnaa itse pitää vuotta pidempään sillä heidän koiransa alkoi pitää konnaa purulelunaan. sen näkee edelleen kilvestä=(

        jos ihmiset ajattelisivat enemmän, näitä kiertolaisia olisi vähemmän!

        konnathan liikkuvat luonnossa tietääkseni yksin. jos on poika ja tyttö, voi poika rasittaa tyttöä jatkuvasti seuraamalla sitä ja "kosiskelemalla". jos taas on kaksi poikaa, ne luultavasti tappelevat. en tiedä miten tyttö ja tyttö tulevat toimeen. itse pidän mieluummin konnat yksinään. tämä taas minun kokemukseni, tietysti on myös poikkeuksia.


      • ggggonna
        siivota kirjoitti:

        ahkerasti!=)

        mutta ihan hyvin on meillä mennyt. pitää vaan mopata ja putsaa lirut ja kikkareet kun niitä näkee. tietty joskus oon tullut huoneeseen ja astunut liruun, mutta ei ole niin vakavaa. sitten vaan sukka pesuun ja jalan puhdistus. konnilla on lautasten alla sanomalehteä joka on helppo vaihtaa. sotkevat syödessään aika lailla.

        joskus minusta tuntuu että edes se oma huone ei ole konnalle riittävä! ahdistuvat todella nopeasti terraariossa. en itse voisi niitä siellä edes yön ajan pitää! ja yöllähän ne ei pahemmin liiku, mutta aamulla jo aika varhain saattavat herätä. itse en ainakaan niin aikaisin aina herää. konnathan liikkuu vapaana aika isoilla alueilla (siis luonnossa). jos laittaisin konnan terraan niin terralla pitäisi minun mielestäni olla kokoa se metri kertaa kaksi metriä. vaikka saisikin olla tunteja päivässä vapaana. jo huoneessakin ne saattavat joskus kävellä jatkuvasti seinää tai ovea päin, terraariosta nyt puhumattakaan.

        tämä on siis minun mielipiteeni ja kokemukseni. saa olla eri mieltä!

        toinen konna ollut mulla 8 vuotta ja toinen muutaman vuoden ja ovat hyvässä kunnossa ja terveitä=) saa nähdä kuinka vanhaksi elävät, mutta kyllä vielä monta vuotta pitäisi olla aikaa jäljellä! on ne ihania=) molemmat ovat rescue-konnia, ikävä kyllä=( kannattaa todella miettiä kaikkea mahdollista ja mahdotontakin kun konnan ottaa. elävät kuitenkin niin älyttömän kauan. toinen tuli teinitytöltä (kaverin kaverin kaverilta)joka antoi konnan pois koska sai koiran (kyllähän koira aina kilpparin voittaa, sanoi hän!)... ja toinen tuli kaverin vaimon pomolta, tämän pomon mies oli löytänyt sen harhailemasta mökiltään jostain päin suomea. eivät voineet konnaa itse pitää vuotta pidempään sillä heidän koiransa alkoi pitää konnaa purulelunaan. sen näkee edelleen kilvestä=(

        jos ihmiset ajattelisivat enemmän, näitä kiertolaisia olisi vähemmän!

        konnathan liikkuvat luonnossa tietääkseni yksin. jos on poika ja tyttö, voi poika rasittaa tyttöä jatkuvasti seuraamalla sitä ja "kosiskelemalla". jos taas on kaksi poikaa, ne luultavasti tappelevat. en tiedä miten tyttö ja tyttö tulevat toimeen. itse pidän mieluummin konnat yksinään. tämä taas minun kokemukseni, tietysti on myös poikkeuksia.

        Kiitos vastuaksista! :)
        Itselläni on kaksi punakorvatyttöä jotka tulevat hyvin toimeen samassa akvaariossa.
        Mutta olisin kinnostunut ottamaan vielä maakonnan tai vaikka kaksikin lemmikiksi vielä noiden konnien lisäksi.. onko hoitamista sitten ylivoimaisen liikaa jos on kaksi vesikonnaa ja vielä maakonna?
        Noita punakorviani en kuitenkaan raaski antaa pois ja ottaa maakonnia tilalle. :)


      • olla!
        ggggonna kirjoitti:

        Kiitos vastuaksista! :)
        Itselläni on kaksi punakorvatyttöä jotka tulevat hyvin toimeen samassa akvaariossa.
        Mutta olisin kinnostunut ottamaan vielä maakonnan tai vaikka kaksikin lemmikiksi vielä noiden konnien lisäksi.. onko hoitamista sitten ylivoimaisen liikaa jos on kaksi vesikonnaa ja vielä maakonna?
        Noita punakorviani en kuitenkaan raaski antaa pois ja ottaa maakonnia tilalle. :)

        ei mielestäni ole liian vaativaa. itselläni on kahden maakonnan lisäksi jyrsijöitä tusina, kaksi kania, 5 aksua, hämy ja kaksi akvaariota, kolmas tulossa.

        punakorvat tosiaan tulevat toimeen porukassakin, etenkin naaraat, koiraista en tiedä.

        siitä se minizoo kasvaa!:D en tietenkään suosittele ketään ottamaan paljoa eläimiä ellei ole 100-varma että jaksaa hoitaa, vie aina tarvittaessa eläinlääkärille (me käymään vähintään joka toinen kuukausi siellä) ja on rahaa (ja tietty kämppä jossa voi juoksuttaa vapaana jne). mutta mulle eläimet on todellakin se elämänsuola ja osa perhettä. elämäntapa! on niitä ollut enemmänkin kun ennen kasvatin hiiriä. nyt vähenemään päin. vaan koskaan en tule ilman eläimiä olemaan!;)


      • konna2
        gggonna kirjoitti:

        Siis en ole vielä hankkinut niitä, mutta kyselin alustavasti että mihin voin pistää ne öitten ajaksi. Sillä pääasiassa ne olisivat vapaana vähintään huoneessani päivät, niin eikö tuo yön ajaksi riitä?
        Aijon ottaa kaksi nelivarvaskilpikonnaa, jotka ovat aikuisena urokset n.15cm ja naaraat 20-25cm.

        Hei uusi kysymys! Mites kun konnasi ovat omissa huoneissa vapaana, niin eikö ne ulosta sinne tänne ja sotke sillä huonetta täysin?

        Jos meinaat kaksi konnaa ottaa ,niin kannattaisi tosiaan harkita kahta naarasta. Ainakin pitää olla mahdollisuus erottaa uros ja naaras toisistaan. Urokset ovat nimittäin välillä hyvinkin kiihkeitä kosijoita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe