Minkälaiset mahdollisuudet on päästä opiskelemaan kemiaa, jos lukiossa ei ole opiskellut kemiaa (pakollisen kurssin lisäksi)?
Biologia kiinnostaa, kemia puuttuu
6
861
Vastaukset
- ja pärjää
Itse en lukenut lukiossa kun pakolliset kemiat ja nyt olen ollut biologian opettajana jo 8 vuotta. Biologian opiskeluun kuului pakollista kemiaa, mutta se on kovin perusasiaa. Ei kannata kemian takia jättää välistä! :)
- molekyylibiologi
Ei oikein pärjää bilsassa ilman kemiaa, paitsi jos opiskelee vain opettajaksi jolloin mistään alueesta ei kovin syvällisiä tietoja tarvitse. Mutta jos haluaa 'oikeaksi' biologiksi (solu- molekyyli-, neuro-) jne, niin kyllä biokemia tulee väistämättä vastaan.
- haluaisin
biologiksi ja olen lukenut tasan yhden kurssin kemiaa joskus tyyliin vuosi sitten. En kyllä ole kiinnostunut molekyyleistä ja soluista, vaan eläimistä ja kasveista, luonnosta yleensäkin. Eli eläintutkijaksi haluan, siellä tuskin tarvitsee mitään kemiaa...?!
- Työllisyystilanne on erittä...
haluaisin kirjoitti:
biologiksi ja olen lukenut tasan yhden kurssin kemiaa joskus tyyliin vuosi sitten. En kyllä ole kiinnostunut molekyyleistä ja soluista, vaan eläimistä ja kasveista, luonnosta yleensäkin. Eli eläintutkijaksi haluan, siellä tuskin tarvitsee mitään kemiaa...?!
Unohda eläintutkimus. Sillä ei elä, koska palkanmaksajia ei ole.
- biologian opiskelija
haluaisin kirjoitti:
Sekä kasvi- että eläinbiologia on hyvin suurelta osin fysiologiaa, jossa kemia on keskeisessä osassa. Ainoat biologian osa-alueet joissa ei niin paljon kemiaa tarvitse taitavat olla populaatiobiologia ja ekologia.
- toivoton tapaus
Itse pääsin opiskelemaan, vaikka kemiaa lukiosta vain ne pakolliset ja arvosanana vitonen. Sisäänpääsyn ei pitäisi olla siis ongelma, kun pääsykokeessa ei kemiaa tarvitse. Itse opiskelussa sitä kyllä tulee jonkin verran vastaan, riippuen juuri suuntautumisesta. Mutta lohdutuksena, että kaikki alkaa tavallaan alusta ja sitä oppii varmasti jos haluaa.
Minulla ainakin motivaatio nousi aivan uudelle tasolle lukion jälkeen. Vaikka en ikinä ollut huippuoppilas lukiossa ja monet aineet tuntuivat tosi vaikeilta, niin yo:ssa olen pärjännyt todella hyvin ja oppinut hyvin asioita, joita en ikinä olisi uskonut oppivani, vaikka olisi lekalla yritetty takoa päähän. Muun muassa kemiaa.
Entinen lukion kemian/matematiikan opettajani olikin pudottaa leukansa, kun kuuli minun opiskelevan matemattis-luonnontieteellisessä. Eli toivoa on. Työllistyminen onkin sitten juttu erikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768