Toisen keskustelijan nimittäminen äpäräksi on johtanut bannauspyyntöön. Mikä uskovainen nimittää toista ihmistä äpäräksi? Tai saatanaksi? Tai käskee vetää kirkkoveneet päähän?
Ollaksenne uskovia hedelmänne ovat varsin happamia.
Varoitan myös nimimerkkejä "Saara" ja "Jalmari", jotka käyvät suhteessaan toisiin keskustelijoihin välillä aika lähellä sallitun takarajaa.
Varoituksia
20
1065
Vastaukset
- sivusta seuraaja
kannattaisi ehkä tutustua sellaiseen sivuun kuin
www.vmpk.fi ja lukea sieltä uutisia ja niistä foorumin säännöt.
Jos maallisista voidaan kirjoittaa tällaisella asiallisuudella ,niin on se ihme ettei siihen kyetä täällä. - Saara
Luin pitkälle taaksepäin viestejäni, enkä ymmärrä missä kohden olisin käyttänyt karkeaa kieltä?
Näyttäisitkö paikat joita tarkoitat?
Mutta kaikesta huolimatta, jos olen vääryyttä tehnyt, vaikken sitä itse ymmärtäisikään, pyydän anteeksi ymmärtämättömyyttäni ja mahdollisia karkeita sanojani!- Saara
merkkasin aika paljon sellaisia kirjoituksia eri ketjuista joista toivoisin että tarkistat osoitteen, ovatko samoilta herjaajilta!
Ne viestit on helppo löytää: kaikki on kirjoitettu nimimerkillä Saara ja jokaisessa otsikossa lukee viimeisenä Seriffi!! Saara kirjoitti:
merkkasin aika paljon sellaisia kirjoituksia eri ketjuista joista toivoisin että tarkistat osoitteen, ovatko samoilta herjaajilta!
Ne viestit on helppo löytää: kaikki on kirjoitettu nimimerkillä Saara ja jokaisessa otsikossa lukee viimeisenä Seriffi!!En lähde mihinkään laajempaan etsintään mutta kelpaako esimerkiksi
"Saatana onkin kääntänyt silmäsi nurin ja sokaissut sinut!"
Yksittäisenä ei tähän vielä osaa kiinnittää niin paljon huomiota mutta kun tämänsävyisiä viestejä on useampia samalta nimimerkiltä on pakko kysyä mistä tällainen tuomiohenki toisinajattelevia kohtaan tulee.
Olen aiemminkin sanonut ja useita kertoja, että toisten KIRJOITTAJIEN arvostelu olisi syytä jättää vähemmälle ja keskittyä enemmän ASIAAN. Minun on - valitettavasti - tehtäväni vuoksi pakko tehdä myös kirjoittajien arviointia.- Saara
Eslest kirjoitti:
En lähde mihinkään laajempaan etsintään mutta kelpaako esimerkiksi
"Saatana onkin kääntänyt silmäsi nurin ja sokaissut sinut!"
Yksittäisenä ei tähän vielä osaa kiinnittää niin paljon huomiota mutta kun tämänsävyisiä viestejä on useampia samalta nimimerkiltä on pakko kysyä mistä tällainen tuomiohenki toisinajattelevia kohtaan tulee.
Olen aiemminkin sanonut ja useita kertoja, että toisten KIRJOITTAJIEN arvostelu olisi syytä jättää vähemmälle ja keskittyä enemmän ASIAAN. Minun on - valitettavasti - tehtäväni vuoksi pakko tehdä myös kirjoittajien arviointia.Voimakkaita sanoja olen tuossa käyttänyt, mutta kaikille tiedoksi haluan kertoa, että tarkoitukseni on vain ikäänkuin ravistella hereille, silloin, kun huomaan, että ei ole kysymys ymmärtämättömyydestä, vaan tahallisesta totuuden vastustamisesta, jota ei niiden kirjoittaja sellaiseksi ehkä itselleenkään myönnä.
Mutta, jokatapauksessa, tahtoni olisi että keskustelisimme kaikki asiallisesti. Nämä aiheet ovat sellaisia, että eri mieltä saa ja pitää olla silloin kun se tulee vilpittömästi, mutta tahallista herjaamista myöskin "meitä näin ajattelevia" kohtaan voisitte vastustajatkin välttää! - Jalmari
Saara kirjoitti:
Voimakkaita sanoja olen tuossa käyttänyt, mutta kaikille tiedoksi haluan kertoa, että tarkoitukseni on vain ikäänkuin ravistella hereille, silloin, kun huomaan, että ei ole kysymys ymmärtämättömyydestä, vaan tahallisesta totuuden vastustamisesta, jota ei niiden kirjoittaja sellaiseksi ehkä itselleenkään myönnä.
Mutta, jokatapauksessa, tahtoni olisi että keskustelisimme kaikki asiallisesti. Nämä aiheet ovat sellaisia, että eri mieltä saa ja pitää olla silloin kun se tulee vilpittömästi, mutta tahallista herjaamista myöskin "meitä näin ajattelevia" kohtaan voisitte vastustajatkin välttää!huomautuksista. Sanoipa seriffi pahasti sinulle, tuosta silmien kääntämisestä. Sinä olet mielestäni ollut hyvinkin asialinjalla minukin sössötyksieni vuoksi.
- Saara
Jalmari kirjoitti:
huomautuksista. Sanoipa seriffi pahasti sinulle, tuosta silmien kääntämisestä. Sinä olet mielestäni ollut hyvinkin asialinjalla minukin sössötyksieni vuoksi.
Ihan omista kirjoituksistani minä varoituksen sain, niin että älä turhaan murehdi!
- tiedät
Saara kirjoitti:
Voimakkaita sanoja olen tuossa käyttänyt, mutta kaikille tiedoksi haluan kertoa, että tarkoitukseni on vain ikäänkuin ravistella hereille, silloin, kun huomaan, että ei ole kysymys ymmärtämättömyydestä, vaan tahallisesta totuuden vastustamisesta, jota ei niiden kirjoittaja sellaiseksi ehkä itselleenkään myönnä.
Mutta, jokatapauksessa, tahtoni olisi että keskustelisimme kaikki asiallisesti. Nämä aiheet ovat sellaisia, että eri mieltä saa ja pitää olla silloin kun se tulee vilpittömästi, mutta tahallista herjaamista myöskin "meitä näin ajattelevia" kohtaan voisitte vastustajatkin välttää!muiden ajatuksia?Ettäkö ne olisivat tahallaan,siis ilkeydessä kirjoitettuja!Ajatellaan me vaan omaa sydäntämme,kuinka paljon sieltä pahaa löytyy?Eihän siitä kannata niin paljon ottaa pulssia mitä muut ajattelevat tai sanovat,annamme tai ainakin yritämme ,antaa anteeksi,muistakaamme PÄÄASIA,JEESUS on meidän syntimme sovittanut ja kun sen todeksi uskomme ei vikaa löydy enää kenessäkään.Tämän puhun ennenkaikkea itselleni,minä olen oikeasti niin syntinen et on vaikea hyväksyä itseäni.Siksi rukoilen,rukoilen:Anna mulle Hengen Voimaa,tulta liekkiin sammuvaan,yö on pitkä,Ylkä viipyy,milloin tulet noutamaan.AMEN,rakkaudella varbiina
- !Hallelujaa
Hengellisesti äpärä on henkilö joka on ilman Jumalan sanan kuristusta.
Henkilöt eivät ole saatanoita, vaikka tekevät töitä tämän laskuun ihmiskunnan keskellä.
Jokainen joka ei kirkasta Kristusta pelastukseksi, tekee töitä saatanalle, vaikka hän olisi erittäin kultivoitu hyvä kristitty.
Tämä tiedoksi minun osaltani.
-------
Mikähän siinä on kun varotuksia ei tule silloin kun pitäisi. Täällä on eräs henkilö julkealla tavalla puuttunut henkilökohtaiseen seksuaalielämääni ja lasteni lukumäärään, mutta ei tullut varotusta. En ala sen kaltaista henkilöä kiittelemaan, vaan toivon tuollaisen henkilön pakenevan vuorille. Tämä on kansanomainen sanonta henkilöstä jota ei enää halua tavata.- Jalmari
ihminen olet, jos et voi pyytää anteeksi vaikka vain valvojilta omia nimityksiäsi. Et ole sen kummempi luojan luoma kuin Saara ja minä.
Tämä uppiniskaisuutesi osoittaa, että olet kova ja itsekäs.
Nimittelit minua äpäräksi, se on ankara nimitys, varsinkin mieheltä joka pitää itseään uskovaisena. Sinä kyselit "jäpittämisitäni". Mitä se kertoo. Se kertoo myös sinun kieroutuneesta ajatelutavasta sukupuolisiin keskusteluihin tällä palstalla. Siitä johtui lasten lukumäärä soppa. Vuorille menotoivotus on edelleen sinun tyylistä lähimmäisen "rakkautta"
Vai onko sinulla vain itserakkaus? Jalmari kirjoitti:
ihminen olet, jos et voi pyytää anteeksi vaikka vain valvojilta omia nimityksiäsi. Et ole sen kummempi luojan luoma kuin Saara ja minä.
Nimittelit minua äpäräksi, se on ankara nimitys, varsinkin mieheltä joka pitää itseään uskovaisena. Sinä kyselit "jäpittämisitäni". Mitä se kertoo. Se kertoo myös sinun kieroutuneesta ajatelutavasta sukupuolisiin keskusteluihin tällä palstalla. Siitä johtui lasten lukumäärä soppa. Vuorille menotoivotus on edelleen sinun tyylistä lähimmäisen "rakkautta"
Vai onko sinulla vain itserakkaus?Sen verran on asiaa !Hallelujan sanoissa, että kehotan sinuakin välttämään toisten keskustelijoiden henkilöarviointia. Liikut sinäkin toisinaan vaarallisilla vesillä. Pari kertaa on jo tehnyt mieli huomauttaa sinua.
- Jalmari
Eslest kirjoitti:
Sen verran on asiaa !Hallelujan sanoissa, että kehotan sinuakin välttämään toisten keskustelijoiden henkilöarviointia. Liikut sinäkin toisinaan vaarallisilla vesillä. Pari kertaa on jo tehnyt mieli huomauttaa sinua.
Siisti sanani vieläkin enemmän, ...muttaa jos tämä Hallelujaa vastailee minukin mielipiteisiini vaarallisille vesille menemällä, ilmoitan Teille heti, ja pyydän myös siistimään viestejänsä.
Oli vaan ihmeellistä miksi hän ei ylettänyt pyytämään anteeksi, niin kuin Saara ja minä. - se on hyvä
Jalmari kirjoitti:
Siisti sanani vieläkin enemmän, ...muttaa jos tämä Hallelujaa vastailee minukin mielipiteisiini vaarallisille vesille menemällä, ilmoitan Teille heti, ja pyydän myös siistimään viestejänsä.
Oli vaan ihmeellistä miksi hän ei ylettänyt pyytämään anteeksi, niin kuin Saara ja minä.Nyt olet huomannut tai sanoiksi pukenut ilmiön, joka on todellinen.
Tuo ihminen on juuri tuossa tilassaan menossa helvettiin vaikka hän runoilisi täällä mitä vaan.
Hyvä että sinäkin sen olet huomannut ja olet huolissasi toisen selviämisestä. - havaintoja
Jalmari kirjoitti:
Vai onko sinulla vain itserakkaus?Olet asian ytimessä tuossa " kova ja itsekäs".
Narsisminen piirre ja hän kärsii siitä itsekin.
Näistä asioista on ollut puhetta ennenkin ja ne ovat yhteisöllisen mielipide vaihdon edellytys, että systeemi toimisi.
Ihminen joka on uppiniskainen, itsekäs ja kova, on sitä omaksi kadotuksekseen ja toimii näin sitten Raamatun kirjoituksiin vedoten , saatanan asialla, sillä hän vääristää Raamatun sanoman oman ongelmansa kanssa pilaantuneeksi.
Näin katson, että kyseinen ihminen ei ole oikeassa hengessä, ei oikeassa uskossa vaan vaeltelee kanoottinsa kanssa vuorilla ihan itsekseen. - ihmisistä
havaintoja kirjoitti:
Olet asian ytimessä tuossa " kova ja itsekäs".
Narsisminen piirre ja hän kärsii siitä itsekin.
Näistä asioista on ollut puhetta ennenkin ja ne ovat yhteisöllisen mielipide vaihdon edellytys, että systeemi toimisi.
Ihminen joka on uppiniskainen, itsekäs ja kova, on sitä omaksi kadotuksekseen ja toimii näin sitten Raamatun kirjoituksiin vedoten , saatanan asialla, sillä hän vääristää Raamatun sanoman oman ongelmansa kanssa pilaantuneeksi.
Näin katson, että kyseinen ihminen ei ole oikeassa hengessä, ei oikeassa uskossa vaan vaeltelee kanoottinsa kanssa vuorilla ihan itsekseen.pysty ketään syöksemään!Eikö jo Raamattu ole sen verran tuttu että,jne?rakkautta ja inhimillisyytä toivotan,peppiina Taivaan Isän siunausta sinulle kuitenkin ,ilmeisesti et tarkoittanutkaan sitä kirjaimellisesti!
- Jalmari
Minä tulen siistimään viestini. Pyydän anteeksi. Toivosin toistenkin tunnustavan samoin. Se on kuin synnin tunnustus. Ei auta jos sen synnin vain rukouksissaan Jumalalta pyytää, pitää myös tunnustaa ja pyytää anteeksi lähimmäisiltään, eli heiltä joita se koskee. Onko "rönttiä" toisilla tunnustaa ja pyytää anteeksi tekosiaan. Tässä punnitaan nyt oikea usko? Ei me kukaan olla niin arvokkaita, ettemme alistuisi moiseen.
- Eben-Eser
Oikea anteeksiantaminen tapahtuu vaatimatta. Jokaisella on omaa syntiä ja vikaa, tunnistettua ja tunnistamatonta. Sen muistaen ei ole halua vaatia kanssapalvelijaltaan: "maksa velkas"
- ajatellen asiaa
Eben-Eser kirjoitti:
Oikea anteeksiantaminen tapahtuu vaatimatta. Jokaisella on omaa syntiä ja vikaa, tunnistettua ja tunnistamatonta. Sen muistaen ei ole halua vaatia kanssapalvelijaltaan: "maksa velkas"
on hyvä huomauttaa ihmistä hänen virheellisyydestään.
Ei pidä tuomita sitä, jos joku sanoo asiaa ja vielä ihan oikeaa asiaa.
Vaatiminen on liian voimakas näkemys siitä, jos asia on otettu vaan "pöydälle" tarkistettavaksi.
Tunnustakoon jokainen omat vikansa ja tehköön niistä parannusta oman sielunsa parhaaksi.
Kyllä varastakin tulee huomauttaa jos siihen on aihetta, eli varkaus. - keskustellaan
ajatellen asiaa kirjoitti:
on hyvä huomauttaa ihmistä hänen virheellisyydestään.
Ei pidä tuomita sitä, jos joku sanoo asiaa ja vielä ihan oikeaa asiaa.
Vaatiminen on liian voimakas näkemys siitä, jos asia on otettu vaan "pöydälle" tarkistettavaksi.
Tunnustakoon jokainen omat vikansa ja tehköön niistä parannusta oman sielunsa parhaaksi.
Kyllä varastakin tulee huomauttaa jos siihen on aihetta, eli varkaus.Jumalan kanssa toisen ihmisen synneistä,koetellaan mikä oikein on.Katsotaan ettemme itse kaadu,ja odotetaan PYHÄN HENGEN sanomaa mikä oikein on.Tämä on edesmenneen rakkaan saarnaajamme puhetta ja sen myös Raamattu vahvistaa.Nimittäin ´,itsetehty´´ nuhtelu´´ voi olla syntinsä tuntevalle joskus se viimeinen tie ahdistuksesta lopulliseen ahdinkoon!Siis,olkaamme varovaisia,laupeus ja rakkaus ovat parhaita lääkkeitä!lämpöä teille kaikille
- kuunaan
päivänä ole lukenut tällä palstalla!!!!!!!!!!Olenkin täällä vain niinkuin ohikulkumatkalla mut en millään voisi uskoa tuommoista lukevani?Tätä palstaahan voi lukea monissa eri maissa,luulisin Amerikassakin?Jos tämä pahaksi menee,suosittelen lopettamista!Minä en henk.koht.uskaltaisi olla vastaava tällä palstalla!Tsemppiä ja Siunausta sulle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433394Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162585Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811720- 861385
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74935
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704