Lääkelaitoksen pakkosiirto on aiheuttamassa suuret taloudelliset vahingot ja lääketurvallisuuden vaarantumisen. Tästä kyllä varoiteltiin ennakolta. Selvitysmies Jussi Huttunen suositti Lääkelaitoksen pitämistä Helsingissä. Ministeri Hyssälä antoikin tehtävän uudelleen toiselle, enemmän kepumyönteiselle selvitysnaiselle ja ohjeeksi vielä sen, ettei Helsinkia saanut edes vaihtoehtona ottaa huomioon. Tuloksen tiedämme.
Tämä päivän Hesarissa on pääkirjoitustoimittajan erinomainen historiikki tapahtuneesta. Se on myös esimerkki siitä, minkälaisiin katastrofeihin täydellinen poliittinen typeryys voi johtaa. Lasku piyäisi lähettää Kepun puoluetoimistoon ja Hyssälä pakkosiirrättää Suomesta niin kauas kuin mahdollista.
Kuka ottaa vastuun?
32
793
Vastaukset
- veronmaksaja2
Tanskaan. Pelkkä ajatuskin Hyssälästä samassa kaupungissä. Pilaa ilman.
- Suomeen,
jos olet täältä edes mihinkään lähtenyt, kunhan väität niin!!!!!
- Sanahelinääääää
Se on Suomessa pelkkä vitsi.
- ne plussat
on ottaa vastuulleen.
Sen vuoksi median ja kansalaisten tulisi ryhdistäytytä tässä asiassa. Kun kerran kepulaiset eivät itse herää ottamaan vastuuta, se pitää antaa heille vaaliuurnilla. Kun jokainen tekee päätöksen olla äänestämättä Kepua, on tehnyt jo paljon asian hyväksi. On isänmaallinen päätös olla äänestämättä Kepua.
Älä siis äänestä missään tapauksessa Kepua, jos haluat edistää meidän suomalaisten parasta.- veronmaksaja2
Mielipidepankki kirjoitti:
Sen vuoksi median ja kansalaisten tulisi ryhdistäytytä tässä asiassa. Kun kerran kepulaiset eivät itse herää ottamaan vastuuta, se pitää antaa heille vaaliuurnilla. Kun jokainen tekee päätöksen olla äänestämättä Kepua, on tehnyt jo paljon asian hyväksi. On isänmaallinen päätös olla äänestämättä Kepua.
Älä siis äänestä missään tapauksessa Kepua, jos haluat edistää meidän suomalaisten parasta.tapauksessa osta kepumaatilalla tuotettua ruokaa. Puheet kotimaisen ruoan puhtaudesta on myytti.
- niin varmasti
veronmaksaja2 kirjoitti:
tapauksessa osta kepumaatilalla tuotettua ruokaa. Puheet kotimaisen ruoan puhtaudesta on myytti.
muutat mielipidettäsi! Ilmankos syöt kasvisruokaa siellä etkä lihaan uskalla koskea ...
- veronmaksaja2
niin varmasti kirjoitti:
muutat mielipidettäsi! Ilmankos syöt kasvisruokaa siellä etkä lihaan uskalla koskea ...
kunnon paistia. Ja tanskalaisesta lihasta. Ystäväni täällä ovat kertoneet miten Tanskassa tehdään hyvää ruokaa lihasta. Kun tulen takaisin, kerron matkastani kaiken. Onneksi kamerakin on mukana :)
- mennessänne
veronmaksaja2 kirjoitti:
kunnon paistia. Ja tanskalaisesta lihasta. Ystäväni täällä ovat kertoneet miten Tanskassa tehdään hyvää ruokaa lihasta. Kun tulen takaisin, kerron matkastani kaiken. Onneksi kamerakin on mukana :)
Suomesta! Ja ilman vientitukea tietysti! ;)
- veronmaksaja2
mennessänne kirjoitti:
Suomesta! Ja ilman vientitukea tietysti! ;)
ja tältä osin oma lihani on taatusti puhdasta.
- Vääntääkö
veronmaksaja2 kirjoitti:
ja tältä osin oma lihani on taatusti puhdasta.
vatsassasi jo?
Tanskassa jyllää pahin salmonellaepidemia vuosikymmeniin. Kesällä alkaneessa epidemiassa oli lokakuun alkuun mennessä löydetty 963 sairastunutta, kertovat Tanskan viranomaiset.
Suomessa ja Ruotsissa ovat käytössä salmonellaa koskien niin sanotut lisävakuudet, koska maat ovat salmonellan suhteen poikkeuksellisen puhtaita. - veronmaksaja2
Vääntääkö kirjoitti:
vatsassasi jo?
Tanskassa jyllää pahin salmonellaepidemia vuosikymmeniin. Kesällä alkaneessa epidemiassa oli lokakuun alkuun mennessä löydetty 963 sairastunutta, kertovat Tanskan viranomaiset.
Suomessa ja Ruotsissa ovat käytössä salmonellaa koskien niin sanotut lisävakuudet, koska maat ovat salmonellan suhteen poikkeuksellisen puhtaita.Salmonellaongelma on kotoisin Saksasta. Näin minulle kerrottiin. Ongelmat ovat jo hoidettu. Kyse on vain poikkeustapauksesta.
- omaiset???
veronmaksaja2 kirjoitti:
Salmonellaongelma on kotoisin Saksasta. Näin minulle kerrottiin. Ongelmat ovat jo hoidettu. Kyse on vain poikkeustapauksesta.
BT:n tietojen mukaan neljä tartuntaan kuollutta ovat kaikki yli 75-vuotiaita Själlannin asukkaita. Bakteerien lähteeksi on kyetty jäljittämään kaksi teurastamoa, joista toinen sijaitsee Själlannissa ja toinen Jyllannissa. Toinen teurastamo on vienyt bakteerien saastuttamaa sianlihaa myös Norjaan, jossa yksitoista ihmistä on sairastunut.
Tanskan elintarvikevirasto on myöntänyt, että elintarvikkeiden valvonnassa on suuria puutteita. Kaksi salmonellaepidemiaa on raivonnut Tanskassa sitten viime lokakuun.
- kepuhallitus siirtää
aina syyt demareille. Tämä hallitus on kaksi vuotta hokenut, että miksi demarit ei tehneet mitään. Nyt kepu tekee kokoomuksen kanssa näitä päätöksiä, joissa ei ole päätä eikä häntää ja sitten syytetään demareita!
- verkkosukat,
laukoo tosi typeriä, ei minkäänlaista vastuuta edes puheissa, oppositiota piisaa, ei äänestetä missään nimessä.
- kannatta punamultaa
verkkosukat, kirjoitti:
laukoo tosi typeriä, ei minkäänlaista vastuuta edes puheissa, oppositiota piisaa, ei äänestetä missään nimessä.
mutta aina löytyy niitä, jotka joille porvarillinen yhteistyö antaa itsetuntoa.
- niinpä niin
Minimi eläkkeitä on nostettu= Lipponen irrotti indeksistä, eli inflaatiokorjausta ei tapahtuntu.
Lapsplisiä on korotettu=Lipponen laski lapsilisiä ja irrooti ne indeksistä.
Kotihoidon tukea on korotettu= Lipponen laski niitä ja irrotti ne oindeksistä.
Työmarkkinatukeen on tulossa korotus ja puolison tulosidonnaisuus loppuu=Lipponen laski työmarkkinatukea ja poisti 700 markan tulorajan joka ei leikannut työmarkkinatukeaja muutti niin että' joka sentti leikkaa työmarkkinatukea ja irrotti tyämarkkinatuen indeksistä ja lisäksi sitoi työmarkkinatuen siihen että jos tukea nostetaan, nousee myös ansiossidonnainen samassa suhteessa.
Ruoan ALV:oon tulee alennus=Lipponen nosti ALV:n 12%:sta 17 %.
Pienituloisille on tulossa kannallisveron alennus jonka valtio kompensoi kunnille=Lipponen antoi pelkkiä valtionveroalennuksia. Viimesessä varonalennuksessa tuli pieni alennus myös pienituloisille,mutta jätti sen kuntien maksettavaksi.
Kuntien valtionosuuksia on korotettu= Lipponen laikkasi ja maksatti kunnilla valtion velan.
Ym. Ym.. Tätä vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle mutta eikö nä'mä esimerkit jo riitä osoittamaan kuka on pienen ihmisen asialla. Se on Keskusta. - vaalikausi
kannatta punamultaa kirjoitti:
mutta aina löytyy niitä, jotka joille porvarillinen yhteistyö antaa itsetuntoa.
on osoittanut että niin kannattaa tehdä. Porvarihallitus on tehnyt sosiaalisempaa politiikkaa kuin vasemmisto. Nyt Ei Demarit ole sanelemassa mitä Keskusta voi tehdä, vaan nyt Tehdään yhdessä sopien porvareiden kesken.
- Siirretään lääkelaitos
vaalikausi kirjoitti:
on osoittanut että niin kannattaa tehdä. Porvarihallitus on tehnyt sosiaalisempaa politiikkaa kuin vasemmisto. Nyt Ei Demarit ole sanelemassa mitä Keskusta voi tehdä, vaan nyt Tehdään yhdessä sopien porvareiden kesken.
ja sitten vielä se vastuu lääkevalvonnasta?
- miksi väität
vaalikausi kirjoitti:
on osoittanut että niin kannattaa tehdä. Porvarihallitus on tehnyt sosiaalisempaa politiikkaa kuin vasemmisto. Nyt Ei Demarit ole sanelemassa mitä Keskusta voi tehdä, vaan nyt Tehdään yhdessä sopien porvareiden kesken.
että demarit olisivat mukamasti päättäneet Vanhasen I:ssä?
- paras-----------
Siirretään lääkelaitos kirjoitti:
ja sitten vielä se vastuu lääkevalvonnasta?
vaikutus siinä että työntekijöiden suuri vaihtuvuus saadaan loppumaan.
Toinen hyvä asia on se että lääketieteen tutkimus ja lääkevalvonta ovat samalla paikkakunnalla.
Kolmas hyöty siitä on että työntelijöisen saatavuus on parempi. Samalla voidaan yhdistää lääkärikoulutus ja valvontaosaaminen.
Mitä ihmettä ne muutenkin työpaikastaan eroavat työntekijät kapinoivat tuota muuttoa vastaan. Tähän asti jokainen lääkevalvonnassa työssä oleva on eronnut tehtävästä viimeistään oltuaan töissä viisi vuotta. Lääkevalvonta on koko ajan potenyut työvoimapulaa tuon jatkuvan irtisanoutumisien vuoksi. uudessa sijoituspaikassa ei sellaista ongelmaa ole että olisi työvoimapula.
Eli kyllä se Hyssälä varmaan sen plussa- vastuun kantaa mielellään tuosta asiasta. - valtettavasti
miksi väität kirjoitti:
että demarit olisivat mukamasti päättäneet Vanhasen I:ssä?
oli.
Kokoomuksella Demareilla oli vahvat ennakkoasenteet Keskustan hallituskelpoisuudesta. Ne mielivät sini-punahaööitusta. Vaikka keskusta olikin pääministeripuolue niin ohjelma oli Demareiden.
Demarit istuttivat ensimmäisenä Keskustlaiset ministerit Sailaksen luennolle viikoksi varmistaakseen että Demarivetoinen hallitusohjelma tulee vietyä hallituksessa läpi. Painostukeinona oli sinipunahallitus jos tämä ei kelpaa keskustalle.
Nyt täässä hallituksessa on päästy toteuttamaan oikeaa Keskustalaista hallitusohjelmaa. Onneksi on sellainen hallituslumppani jolle kelpaa muutkin kuin omat ajettavat asiat. Sopimalla on päästy aina kohtuulliseen kompromissiin ja Keskustakin on saanut eteenpäin omia tärkeitä asioita. Edellisessä hallituksessa se ei ollut oikein mahdollista, vaikka jotakin sentään.
Edellisessä hallituksessa oli toteutetavana Sailaksen ahllitusohjelma. Nyt on toteutettavana hallituksessa olevien puolueiden hallitusohjelma. Sailaksesta ei enää puhu kukaan ja hyvä merkki on se että Sailas on ensimmäisen kerran 20:teem vuoteen jopa arvostellut hallituksen tekemisiä. Sitä ei ole tapahtunut yhtään kertaa kun Demarit on ollut toteuttamassa juuri Sailaksen hallitusohjelmia. - Helsinkiin
paras----------- kirjoitti:
vaikutus siinä että työntekijöiden suuri vaihtuvuus saadaan loppumaan.
Toinen hyvä asia on se että lääketieteen tutkimus ja lääkevalvonta ovat samalla paikkakunnalla.
Kolmas hyöty siitä on että työntelijöisen saatavuus on parempi. Samalla voidaan yhdistää lääkärikoulutus ja valvontaosaaminen.
Mitä ihmettä ne muutenkin työpaikastaan eroavat työntekijät kapinoivat tuota muuttoa vastaan. Tähän asti jokainen lääkevalvonnassa työssä oleva on eronnut tehtävästä viimeistään oltuaan töissä viisi vuotta. Lääkevalvonta on koko ajan potenyut työvoimapulaa tuon jatkuvan irtisanoutumisien vuoksi. uudessa sijoituspaikassa ei sellaista ongelmaa ole että olisi työvoimapula.
Eli kyllä se Hyssälä varmaan sen plussa- vastuun kantaa mielellään tuosta asiasta.Siitähän tässä on kysymys. Minäkin uskon, että Hyssälä kantaa positiivisen vastuun. Entäs tämä lääkevalvonnan turvallisuus puoli, kun kokemus puuttuu sieltä Kuopiosta. Nythän työpaikkansa on nimenomaan jättnänyt se väki, jolla on kokemusta ja osaamista.
- Sivistynyt peruskoululainen
valtettavasti kirjoitti:
oli.
Kokoomuksella Demareilla oli vahvat ennakkoasenteet Keskustan hallituskelpoisuudesta. Ne mielivät sini-punahaööitusta. Vaikka keskusta olikin pääministeripuolue niin ohjelma oli Demareiden.
Demarit istuttivat ensimmäisenä Keskustlaiset ministerit Sailaksen luennolle viikoksi varmistaakseen että Demarivetoinen hallitusohjelma tulee vietyä hallituksessa läpi. Painostukeinona oli sinipunahallitus jos tämä ei kelpaa keskustalle.
Nyt täässä hallituksessa on päästy toteuttamaan oikeaa Keskustalaista hallitusohjelmaa. Onneksi on sellainen hallituslumppani jolle kelpaa muutkin kuin omat ajettavat asiat. Sopimalla on päästy aina kohtuulliseen kompromissiin ja Keskustakin on saanut eteenpäin omia tärkeitä asioita. Edellisessä hallituksessa se ei ollut oikein mahdollista, vaikka jotakin sentään.
Edellisessä hallituksessa oli toteutetavana Sailaksen ahllitusohjelma. Nyt on toteutettavana hallituksessa olevien puolueiden hallitusohjelma. Sailaksesta ei enää puhu kukaan ja hyvä merkki on se että Sailas on ensimmäisen kerran 20:teem vuoteen jopa arvostellut hallituksen tekemisiä. Sitä ei ole tapahtunut yhtään kertaa kun Demarit on ollut toteuttamassa juuri Sailaksen hallitusohjelmia.Katainenko sen pani nurkkaan vai Vanhanen? Kuka tätä hallitusta oikein johtaa. Ettei vaan olisi niin, että Vanhanen ei olekaan niin vahva pääministeri.
Ensin johti Heinäluoma ja nyt Katainen? - vähän
Helsinkiin kirjoitti:
Siitähän tässä on kysymys. Minäkin uskon, että Hyssälä kantaa positiivisen vastuun. Entäs tämä lääkevalvonnan turvallisuus puoli, kun kokemus puuttuu sieltä Kuopiosta. Nythän työpaikkansa on nimenomaan jättnänyt se väki, jolla on kokemusta ja osaamista.
kokemusta koko ajan suuren työntekijävaihtuvuuden vuoksi. Siinä paikassa on pidetty huoli että sitä pitkää kokemusta ei ole pääässyt syntymään.
Kokemuksen jäämisellä Hesaan ei voi perustella siirron vastustusta. Osataan sitä muuallakin kuin Hesassa. Ja nimeoman nyt on yliopisto lähellä ja apuna, jota Hesassa ei ole.
Kuopiosta se tieto on tähänkin asti mennyt sinne lääkelaitokselle. - tuosta
Sivistynyt peruskoululainen kirjoitti:
Katainenko sen pani nurkkaan vai Vanhanen? Kuka tätä hallitusta oikein johtaa. Ettei vaan olisi niin, että Vanhanen ei olekaan niin vahva pääministeri.
Ensin johti Heinäluoma ja nyt Katainen?edellisestä tullut selväksi miten tämä asia on.
Todellisuudessa me emme tarvitse pääministeriksi "öykkäröivää Isäntää", niin kuin muuan pääministerit on ollu, vaan sovittelijaa joka osaa saada aikaan hyviä kompromisseja.
Siinä on se etu että jokainen ministeri pääsee käyttämään osaamistaan. Lipponen luuli että Hänellä on ainostaan aivot, ja pikkuisen niitä on Niinistölläkin, mutta ei arvostanut muita minisereitä. Jopa erotti ministerin joka ie halunnut oman tietämyksensä vuoksi mukautua Lipposen käskyyn. Tällainen rikkoo yhteishengen millä työpaikalla tahansa. Ministerit eivät voi, eikä halua laitaa parasta osaamistaan peliin.
Taitaa olla niin että 20:net aivot tietää enemmän kuin yhdet virkamiehen (Sailaksen), yhden päänimisterin (Lipposen), puolen valtiovaraisministerin (Niinistön).
Nyt on onneksi Öykkäri-Lipponen kokonaan pois politiikasta. Niinistökin on takin kääntäneenä arvotelijan osassa oppsition kanssa, siis sen kanssa jonka kanssa kuritti ja veljeili aikoinaan. Sailas on menettänyt määräämisvaltansa samalla kun puoluetoveri Lipponen on syrjässä.
Ihan hyvä että nämä "isännän"- ääntä kayttäneet öykkärit on nyt pois määräilemästä.
Mihin me tarvitaan ns. vahvaa pääminsiteriä? Varsinkaan jos se tarkoittaa Lipposen tapaista ISÄNTÄÄ:
Vanhanen on juuri tuolla johtamistavallaan ollut pitkään Suomen kaikkien aikojan suoisituin pääministeri puoluekannasta riippumatta. Olikohan kouluarvisanalla arvioituna korkeimmillaa jopa 8,5 seudussa. Kokoomuksen äänestäjien mielestäkin muistaakseni 7 seudussa. Sdp:n- 8 pinnassa. Keskustan- lähes 9.
- aina vastuun
Olen aiemmin kirjoittanut paljon siitä, että Kuopio saattaa tarjota hyvän ympäristön lääkelitoksen tulevalle toiminnlle, koska kuopiossa jo on ennestään hyvin paljon lääketieteen osaamista: yliopisto, keskussairaala, muutakin tutkimusta ja koulutusta, johon lääkelaitos voisi tuoda hyvän lisän, jotta Kuopiosta voisi muodostua lääketieteen maakunnallinen osaamiskeskus samaan tapaan kuin Oulu on tietotekniikassa.
Kuopio tarjoaa myös erinomaisen asumisympäristön järviluontoineen ja hyvine lento-, juna- ja maantie-, jopa laivayhteyksineen eri puolille Suomea.
Niinpä minusta on hieman propagandistista puhua pakkosiirrosta, kun ei olemahdotonta, että ,uutosvastarinnan harrastajat ovat onnistuneet lobbaamaan näkäkantansa ikään kuin oppositiopolitiikan varjolla maja median "tsurnalismin" avulla paremmin esiin kuin hallitus asiallisine argumentteineen, jotka ovat aina hiukan kuivia lehtiin painettaviksi.
Hesari on monissa tapauksissa näyttänyt olevan taipuvainen tekemään asiajutuista dramatiikkaa. Siitä on aika lailla historiallisia esimerkkejä tapauksista, jotka ovat alkukohun jälkeen kuivuneet melko mitättömiin mittasuhteisiin, kuten Nostokeneen case, Marja vuoren tapaus. Matti Ahteen kähminnät, Alpo Rusin agenttiromanttiset artikkelit, yms. joissa ei juurikaan ollut asiaa kuin siteeksi sille, että toimitus pääsi rakentelemaan omia fiktioitaan faktan rungon lihotukseksi.
Ettei vain lääkelaitoksenkin tapauksessa olisi hieman samasta asiasta kyse.
t. -JäbäDramatiikkaa tai ei. Joka tapauksessa päätöksessä on otettu sellainen riski, joka voi tulla yhteiskunnalle hyvin kalliiksi. Kun tässä olisi ollut olemassa ihan riskitönkin valinta, miksei valittu sitä.
Kuopiosta ei muodostu mitään osaamiskeskusta niin kauan, kun lääketeollisuus välttelee Kuopiota ja valitsee logistisesti edullisemman pääkaupunkiseudun. Se tarkoittaa silloin sitä, että Lääkelaitos ei enää ole sellainen meritoitumispaikka kun nyt. Finnairille ja VR:lle hajasijoitus tuo tietysti lisää euroja, mutta onko niiden lihottaminen niin arvokasta, että pitää tehdä järjettömyyksiä.
Kehottaisin sinuakin tutustumaan niihin kokoomuslaisiin näkemyksiin, joissa on jyrkästi vastustettu tätä pakkosiirtoa. Niille kokoomuslaisille näkemyksille täytyy kyllä antaa täysin tunnustus (Hemming, Lauslahti, Sarkomaa, Vapaavuori).
Kun merkittävä määrä Lääkelaitoksen asiantuntijoista on pääjohtajaa myöten jo jättänyt uppoavan laivan, siinä on ilman mediankin hehkusta ihan tarpeeksi daramatiikkaa. Kyllä tämä näytelmä vielä meillä veronmaksajilla maksatetaan, vaikka Hyssälän ja muiden idioottimaisesta päätöksestä vastuun kantavien pitäisi se lasku maksaa.- olevan.
Hesarihan on varsinkin nykyisin samanlainen sensaatiolehti kuin Iltis.
Toimittajat ja lehden johto luulee saavansa markkinaosuuksia noikla sensaatioilla. Mutta asiauutisointi olisi paljon tehokkaampaa markkinointia. Eihän Hesarin levikki tippunut silloinkaan kun se uutisoi hyvin laajasti Lipposen hallituksen päätöksiä ja persuteluja kun se yritti saada kansan Lipposen hallituksien päätöksien taakse.
Esimerkikisi Rusin tapaus sattui uutisiin "sopivaan aikaan". Oli juuri päättänyt alkaa valeissa ehdokkaaksi. Vuodattaja oli kuka muu kuin SDP:n tietty tunnettu politiikko puolueToveri virkamiehen kanssa. Heh.
Nyt Hesarin linja on painottaa enemmän opposition perusteluja kun Tietty puolue on nyt oppositiossa. Hallituksen perustelut antaisi porvaripuolueille liian vankan kannatuksen jos päätöksien perusteluita uutisoitaissiin.
Hesarihan (Ilta-lehti samoin)on aina osallistunut politikointiin joss on ollut tietty painotus. Eikö noilla lehdillä ole jotakin omistuspohjayhteyksiäkin? Yrittää saada tieyn puolueen asiat esille riippumatta siitä onko niissä mitään järkeä tai ei. - Kalliomäki
Mielipidepankki kirjoitti:
Dramatiikkaa tai ei. Joka tapauksessa päätöksessä on otettu sellainen riski, joka voi tulla yhteiskunnalle hyvin kalliiksi. Kun tässä olisi ollut olemassa ihan riskitönkin valinta, miksei valittu sitä.
Kuopiosta ei muodostu mitään osaamiskeskusta niin kauan, kun lääketeollisuus välttelee Kuopiota ja valitsee logistisesti edullisemman pääkaupunkiseudun. Se tarkoittaa silloin sitä, että Lääkelaitos ei enää ole sellainen meritoitumispaikka kun nyt. Finnairille ja VR:lle hajasijoitus tuo tietysti lisää euroja, mutta onko niiden lihottaminen niin arvokasta, että pitää tehdä järjettömyyksiä.
Kehottaisin sinuakin tutustumaan niihin kokoomuslaisiin näkemyksiin, joissa on jyrkästi vastustettu tätä pakkosiirtoa. Niille kokoomuslaisille näkemyksille täytyy kyllä antaa täysin tunnustus (Hemming, Lauslahti, Sarkomaa, Vapaavuori).
Kun merkittävä määrä Lääkelaitoksen asiantuntijoista on pääjohtajaa myöten jo jättänyt uppoavan laivan, siinä on ilman mediankin hehkusta ihan tarpeeksi daramatiikkaa. Kyllä tämä näytelmä vielä meillä veronmaksajilla maksatetaan, vaikka Hyssälän ja muiden idioottimaisesta päätöksestä vastuun kantavien pitäisi se lasku maksaa.vai mikä se oli tämänkin panna alulle. Ei tämä ole pelkästään tämän hallituksen aikainen päätös. Lääkelaitoksen siirtäminen on ollut puheena niin akuan kuin Poliishallintokeskus siirrettiin Rovaniemelle Lipposen hallituskaudella.
Poliisihallintokeskuksen siirrosta myös esitettiin jotakin samansuuntaista arvostelua, mutta kokemukset ovat ihan toiset. Poliishallintokeskuksen toiminta on tehostunut- ja asiantuntemus lisäntynyt siirron myötä ja sinne on saatu riittävästi pätevää työvoimaa. Tarjolla olisi enemmänkin työvoimaa kuin voidaan ottaa.
Rovaniemellä on yhteiskuntatieteisiin erikoistunut Yliopisto, joka tuottaa hyvää työvoimaa poliishallintokeskukselle. Kuopiossa on myös Lääkealan huippuosaaminen. Miten voidaan siirtoa arvostella sillä perusteella että osaamisen taso heikkenee jos laitos siirretään juuri sinne mistä läkelaitos saa nytkin osaamisensa? Muualta Suomesta ei löydy alan osaamista kuin Kuopion yliopistosta. Tiedon siirto tapahtuu nyt Kuopion ja Helsingin välillä. Siirron myötä tietoa ei tarvitse siirtää Hesaan vaan sitä sovelletaan tiedon lähteillä. On yliopiston ja sen koultuksen etu myös että lääkelaitoksen saa juuri Kuopioon. Yliopisto ja lääkelaitos voivat yhdistää jo koulutuksen tasolla osaamisen kerryttämisen.
Kannattaa joissakin asioissa ottaa se lusikka kauniiseen käteen ja jättää puoluepolitikointi sivuun. Mielipidepankki kirjoitti:
Dramatiikkaa tai ei. Joka tapauksessa päätöksessä on otettu sellainen riski, joka voi tulla yhteiskunnalle hyvin kalliiksi. Kun tässä olisi ollut olemassa ihan riskitönkin valinta, miksei valittu sitä.
Kuopiosta ei muodostu mitään osaamiskeskusta niin kauan, kun lääketeollisuus välttelee Kuopiota ja valitsee logistisesti edullisemman pääkaupunkiseudun. Se tarkoittaa silloin sitä, että Lääkelaitos ei enää ole sellainen meritoitumispaikka kun nyt. Finnairille ja VR:lle hajasijoitus tuo tietysti lisää euroja, mutta onko niiden lihottaminen niin arvokasta, että pitää tehdä järjettömyyksiä.
Kehottaisin sinuakin tutustumaan niihin kokoomuslaisiin näkemyksiin, joissa on jyrkästi vastustettu tätä pakkosiirtoa. Niille kokoomuslaisille näkemyksille täytyy kyllä antaa täysin tunnustus (Hemming, Lauslahti, Sarkomaa, Vapaavuori).
Kun merkittävä määrä Lääkelaitoksen asiantuntijoista on pääjohtajaa myöten jo jättänyt uppoavan laivan, siinä on ilman mediankin hehkusta ihan tarpeeksi daramatiikkaa. Kyllä tämä näytelmä vielä meillä veronmaksajilla maksatetaan, vaikka Hyssälän ja muiden idioottimaisesta päätöksestä vastuun kantavien pitäisi se lasku maksaa.mielipidepankissa asiat ymmärretään!
- Ei tarvetta enempään
Mielipidepankki kirjoitti:
Dramatiikkaa tai ei. Joka tapauksessa päätöksessä on otettu sellainen riski, joka voi tulla yhteiskunnalle hyvin kalliiksi. Kun tässä olisi ollut olemassa ihan riskitönkin valinta, miksei valittu sitä.
Kuopiosta ei muodostu mitään osaamiskeskusta niin kauan, kun lääketeollisuus välttelee Kuopiota ja valitsee logistisesti edullisemman pääkaupunkiseudun. Se tarkoittaa silloin sitä, että Lääkelaitos ei enää ole sellainen meritoitumispaikka kun nyt. Finnairille ja VR:lle hajasijoitus tuo tietysti lisää euroja, mutta onko niiden lihottaminen niin arvokasta, että pitää tehdä järjettömyyksiä.
Kehottaisin sinuakin tutustumaan niihin kokoomuslaisiin näkemyksiin, joissa on jyrkästi vastustettu tätä pakkosiirtoa. Niille kokoomuslaisille näkemyksille täytyy kyllä antaa täysin tunnustus (Hemming, Lauslahti, Sarkomaa, Vapaavuori).
Kun merkittävä määrä Lääkelaitoksen asiantuntijoista on pääjohtajaa myöten jo jättänyt uppoavan laivan, siinä on ilman mediankin hehkusta ihan tarpeeksi daramatiikkaa. Kyllä tämä näytelmä vielä meillä veronmaksajilla maksatetaan, vaikka Hyssälän ja muiden idioottimaisesta päätöksestä vastuun kantavien pitäisi se lasku maksaa.Mulla ei ole lusikkaa lääkelaitoksen sopassa eikä suurta intoa otaa kantaa minkään vaihtoehdon puolesta. ymmärrän hyvin kaikki vastustavat argumentitkin, neikin joita sinä aina korostat.
Koetin vain edellä valottaa asian toistakin puolta, jota media ei juurikaan ole tuonut esiin.
Oma kantani perustuu oikestaan vain siihen, että pitäisin hyvänä aluepolitiikkana sitä, jos Kuopion nykyinen lääketieteen alan osaaminen täydentyisi läöäkelaitoksen myötä niin, että se saisi aikaan positiivisen kasvun kierteen Kuopiossa ja sen ympäristössä laajemmaltikin, koska pidän ainoana hyvänä aluepolitiikkna sellaista, jossa alue saadaan sellaiseen tilaan valtion toimin, josta se lähtee itsestään kasvamaan ja kehittymään, niin kuin esim. Oululle on käynyt.
Jos näin ei Kuopion kohdalla käy, niin sitten olen väärässä.
-Jäbä
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 95932
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25877Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568