hyvää ulkosuodatinta etsimässä!

no nyt mä sitten alan "kokoamaan" mun 317-litraista allasta.

mikä olisi hyvä ulkosuodatin tuon kokoiseen? aion laittaa sinne myös sisäsuodattimen.

ulkosuodattimeksi ei kelpaa mikä tahansa. täytyisi olla helppo huoltaa, sellainen mikä EI helposti ala vuotamaan jne jne...

mieluusti saa myös sanoa sellaisia mitä ei AINAKAAN kannata ottaa.

miten helposti ulkosuodatin alkaa vuotamaan? pelkään tätä vähän. en halua altaan vesiä lainehtimaan kämppään!

ja yksi kysymys vielä... mikä on tämä paljon puhuttu mattosuodatin?!

6

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Rihma-
    • fish KING
      • olen kuullut tai siis täältä lukenut että sisäsuodattimen voi laittaa keräämään roskaa ulkosuodattimen lisäksi.


      • fish KING
        sauvasirkka kirjoitti:

        olen kuullut tai siis täältä lukenut että sisäsuodattimen voi laittaa keräämään roskaa ulkosuodattimen lisäksi.

        Mulla ei oo ikuna ollu ja ihan tyytyväinen oon roskattomaan akvaani ;)

        Kokeile ensin ilman, lisää sisäsuodatin sitten jota joudut mahdollisesti jatkuvasti puhdistelemaan... vie hyvää uimatilaa kaloilta ;/


      • -Rihma-
        sauvasirkka kirjoitti:

        olen kuullut tai siis täältä lukenut että sisäsuodattimen voi laittaa keräämään roskaa ulkosuodattimen lisäksi.

        Voi laittaa, itselläni on kaikissa isommissa akvaarioissa ulkoisen lisäksi sisäsuodatin. :)


    • miten iso tulee olemaan se ulkosuodattimen osa joka tulee akvaarion ulkopuolelle?! riippuu tietty laitteesta varmaan? mutta esim jossain eheimissä joka sopisi tuonne 317 litraiseen?

      tänään on hankittu itse allas. ja jotain muuta pienempää. tällä viikolla saan myös jalustan. sitten täytyy enää hankkia ulkosuodatin ja sitten voin alkaa kypsyttelemään! altaaseen tulevan sisäsuodattimen laitoin kierrättämään 160 litraista, että tulisi niitä bakteereja sinne jo valmiiksi.

      tää on niin jännää!:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe