Moi, täällä avuton naisihminen kysyy neuvoja. Tarkoitukseni on rakentaa rappuset painekyllästetystä puusta pihalle. Tarkoitus ei ole tehdä mitään taideteosta. Nämä tulee jyrkkään n. 2,5m:n alamäkeen, joka on talvella niin liukas,vaikka hiekottaisi, etten pääse muuten kulkemaan asunnosta mihinkään, jos en tee portaita. Itse haluan ne tehdä, mutta tämä olisi ensimmäinen kerta kun teen rappusia, niin kyselenkin mistä ohjeita saisi, tai osaako joku täällä neuvoa?
Pihaportaiden teko-ohjeita
4
5583
Vastaukset
- bauhaussista
Ehdottaisin, että hankkisit bauhaussista tai jostain muusta puutavara liikkeestä valmiiksi sahatut reisilankut. Niissä on siis askelmat sahattu valmiiksi. Sinun ei tarvitse muuta kuin päättää portaiden leveys ja ruuvailla askelmat paikalleen. Nekin jos otat valmiiksi sahattuna määräpituuteen, niin saat helposti itse kasattavat näpsäkät portaat. Kaiteilla sitten vielä lisäät turvallisuuttaa mikäli haluat.
- mutta mutta
Kiitos vastauksestasi. Mutta kun minä niin haluan itse tehdä ja kokeilla.
- eikun timpuroimaan
mutta mutta kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Mutta kun minä niin haluan itse tehdä ja kokeilla.
Aika paljon nikkaroimista näissäkin hiukan vaikeimmilta osin avitettuina silti sinulle jää.
Netistä löytyy varmaan sopivalla haulla portaiden mitoituksen laskuperiaatteita ja ohjeita muutenkin samoinkuin puutavaran laatu asioita. Siispä surffailemaan aluksi.
Raportoi joskus, miten onnistuit. Tiedä mikä puudeppä sinustakin vielä tulee.
- suunnitteluhortonomi
Onnea innolle!
Kirjastosta löydät varmasti sopivia opuksia. Esim. Suuri terassikirja ja Terassit ja patiot - opus auttaa alkuun.
Niissä on omat niksinsä, ja itse asiassa on usein helpompi suunnitella portaita kuin oikeasti mallata niitä oikeaan elämään... =)
Eikun saha, vasara ja vesivaaka käteen ja hommiin. Hienoa että haluat tehdä itse!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797382
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes853232- 572305
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se681473Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3691424- 571343
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201306Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171061Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841018Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791010