Kertokaapa nyt palstalaiset

Kössönöm

mitä puoluetta tänne kirjoittava saa kannattaa. Haluaisin ihan oikeasti tietää, koska kaikenlaista syytettä kaatuu niskaan koko ajan.

Antaa tulla nyt ihan reippaasti vaan, kun muutenkin se leimakirves heiluu.

25

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri-aaroni

En äänestä mitään puoluetta, olen niiden yläpuolella. Nukkuvan ei tarvitse äänestää, silti voi olla äänessä.

• Musta-peku

Ei jää kuin yksi vaihtoehto. Halla-aho. Ainakin tähän mennessä eduskunnassa olevilla puolueilla on kova tarve nuolla kaikenlaisia uskovaisia ja diktaattoreita aivan riittämiin.

Halla-aho ei nähtävästi ole vielä saastunut tarpeeksi tästä epärehellisestä poliittisesta broilerismista mikä suomen eduskuntaa ja ylipäätänsä koko keskustelua vaivaa. Rasisti kortti viuhuu jostain kumman syystä melkein joka suunnasta jos vähänkin epäilee monikulttuurin onnistumista. Eduskunta taitaa olla täynnä synkkiä opportunisteja.

Vituttaa, että koko vasemmistokin on kääntänyt selän ateismille. Uskovaisia ei saa missään nimessä arvostella. Miksei esim sdp:ssä kukaan muu kuin Kari Rajamäki ole sanonut mitään kriittistä tästä uskovaisten invaasiosta, jossa tämänhetkisten tietojen valossa tulijoita 10000 joista melkein kaikki edustavat näitä muinaisia kamelinkuljettajien satu-uskontoja. Vasemmisto hyysää ja oikeisto kuvittelee hyötyvänsä taloudellisesti tästä typeryydestä. Ihmeellistä sekoilua...

• bluetitan

Minä olen oikeistolainen.

• Kössönöm

poliittista kantaa, vaan sitä, mitkä ovat sallittuja puolueita. Tarkennettuna: mitä ei missään tapauksessa saa kannattaa eikä äänestää.

• joh. 14:6

Uskovana en äänestele. Tietysti rukoilen, että Herra antaisi hallitsijoille viisautta, jotta saisimme elää rauhallista ja tyyntä elämää.

• Retrohetero

...mitä kannattaisin. PS:llä on ihan hyviä
      ideoita, eikä se puolue ole EU:n suuntaan
      rähmällään. Mutta... PS:llä on tiettyjä
      kristiilisiä vaikuteita, joita en hyväksy.
      Ja nyt kun niiden kannatus on noussut, on alkanut
      myös meno muuttumaan valtapuolueita kohti...

Jos sinulla Kössönöm olisi ehdottaa jotain puoluetta?

• Kössönöm

kysyin vain palstan leimakirveen heiluttelijoilta mitä puoluetta ei missään nimessä saa äänestää:)

Olen miltei joka vaaleissa äänestänyt, välillä puoluetta vaihdellen. Riippuen paljon myös siitä, onko ollut kyseessä eduskuntavaalit, kuntavaalit tai presidentinvaalit.

Itse en koskaan never-ikinä äänestäisi Päivi Räsästä, mutta jos joku haluaa häntä äänestää niin siitä vaan.

• iskias

puoluetta. Ateismi ei ole poliittinen suuntaus.

Nyt olen missannut nuo syytteet, eli mitä on kaatunut niskaan?

Ja oma mielipiteesi puolueesta oli?

• Kössönöm

Tuolla Retron aloittamassa pitkässä ketjussa minusta oltiin leipomassa Halla-ahon kiihkeää kannattajaa ja kehotettiin myös sitten liittymään Suomen Sisuun.

En ole mitenkään erityisen puoluesidonnainen, olen äänestänyt niin vihreitä, kuin vasemmistoakin ja kerran jopa demareita.

Yksi asia näin vaalikoneiden aikana on se että olen yrittänyt saada selville, että onko ehdokas kirkon jäsen ja uskooko johonkin jumalaan. Harmillista, että harvassa vaalikoneessa tällaista kysymystä edes esitetään.

• iskias
        Kössönöm kirjoitti:

Tuolla Retron aloittamassa pitkässä ketjussa minusta oltiin leipomassa Halla-ahon kiihkeää kannattajaa ja kehotettiin myös sitten liittymään Suomen Sisuun.

En ole mitenkään erityisen puoluesidonnainen, olen äänestänyt niin vihreitä, kuin vasemmistoakin ja kerran jopa demareita.

Yksi asia näin vaalikoneiden aikana on se että olen yrittänyt saada selville, että onko ehdokas kirkon jäsen ja uskooko johonkin jumalaan. Harmillista, että harvassa vaalikoneessa tällaista kysymystä edes esitetään.

Itse olen yrittäjä joten kallellaan oikealle, syynä se että vasemmisto keksii meille maksuja;)

Sinällään en ole puoluesidonnainen, riippuu tilanteesta ja siitä mitä äänestetään.

Vihreissä pidän heidän avoimen nuoresta tyylistä, ihmiset yleiskuvaltaan lähinnä minua tai siltä tuntuu. Radikaalihaara vetää miinusta.

Äänestän usein henkilöä:

Claes Andersson, Heidi Hautala, Umaya Abu Hanna, Arto Satonen, Martti Ahtisaari, Sauli Niinistö...

• Kössönöm
        iskias kirjoitti:

Itse olen yrittäjä joten kallellaan oikealle, syynä se että vasemmisto keksii meille maksuja;)

Sinällään en ole puoluesidonnainen, riippuu tilanteesta ja siitä mitä äänestetään.

Vihreissä pidän heidän avoimen nuoresta tyylistä, ihmiset yleiskuvaltaan lähinnä minua tai siltä tuntuu. Radikaalihaara vetää miinusta.

Äänestän usein henkilöä:

Claes Andersson, Heidi Hautala, Umaya Abu Hanna, Arto Satonen, Martti Ahtisaari, Sauli Niinistö...

niin tietäisi miten kansanedustajat äänestävät.

Eräs tyyppi, jota olin äänestänyt, aiheutti kyllä pettymyksen, koska hän toimi eduskunnassa täysin päinvastoin, kuin mitä vaalipuheissaan antoi ymmärtää.

Oikeistoa en ole koskaan äänestänyt, vaikka tuntuu siltä, että demareitakaan ei miksikään vasemmistopuolueeksi enää voi sanoa.

Veikko Vennamoa kunnioitin ja hänen valtavaa työtään evakkojen asuttamiseksi. Poika olikin sitten jo täysi omaneduntavoittelija.

• ...
        Kössönöm kirjoitti:

Ja kuinka ollakaan, yksikään omia mielipiteitä lähimmäksi vastanneista ehdokkaista ei ollut minkään uskonnollisen yhteisön jäsen. Teismiähän noissa ei tietysti kysellä, mutta yleensä kirkkoon kuulumattomuus sentään vasemmalla tarkoittaa myös uskon puutetta.

• Kössönöm
        ... kirjoitti:

Ja kuinka ollakaan, yksikään omia mielipiteitä lähimmäksi vastanneista ehdokkaista ei ollut minkään uskonnollisen yhteisön jäsen. Teismiähän noissa ei tietysti kysellä, mutta yleensä kirkkoon kuulumattomuus sentään vasemmalla tarkoittaa myös uskon puutetta.

En muista mikä vaalikone mahtoi olla kyseessä viime kuntavaaleissa, mutta kyllä siinä ainakin kysyttiin, että uskotko jumalaan.

Niistä sitten valkkasin oman ehdokkaani. Joka jäi harmittavasti vain muutaman äänen päähän valtuustopaikasta.

• eikkari7
        Kössönöm kirjoitti:

vihreis ja vasemmistossa.kukaan usko raamatun Jumalaan.

• Kössönöm
        eikkari7 kirjoitti:

vihreis ja vasemmistossa.kukaan usko raamatun Jumalaan.

Onko se sinulle nut tärkein asia, että joku uskoo johonkin henkiolentoon?

• tietenkin

Ateismihan ei ole poliittinen näkemys, kukin äänestäköön ketä tahtoo.

Korkeintaan jos äänestäisit kristillisiä sinua voisi syyttää tietystä epäjohdonmukaisuudesta ja jos taas äänestäisit jotain äärioikeistolaista avoimella rasismilla ratsastavaa puoluetta, niin sinua voisi moitiskella humanismin puutteesta.

Mutta eihän ateismiin sinänsä kuulu humanismikaan, joten ei tätäkään voi millään perusteella vaatia, vaikka ateisti tietysti voi ja mielellään onkin sekuläärin humanismin kannattaja.

Sananvapauksia, uskonnovapauksia ja tasa-arvoa sekä yleisiä yhtäläisiä ihmisoikeuksia on tietysti vähän vaikeaa perustella ja puolustella, jos itse suo ne vain tietyille ihmisryhmille ja kiistää toisilta. Mutta kuten jo todettua, tämäkään ei suoranaisesti kuulu ateismiin, vaikka usein liittyykin siihen mutkan kautta.

• Kössönöm

"En vaadi katolilaisena, että kaikkien pitäisi olla kanssamme samaa mieltä. Sen sijaan vaadin, että meitä kunnioitetaan. Euroopassa monien ponnisteluiden ja pitkäpinnaisen työn ansiosta uskonnot kunnioittavat toisiaan. Sen sijaan vasemmistolaiset ja vihreät eivät kunnioita mitään uskontoja, paitsi ehkä islamia pelosta."

- Hän ei vaadi, että samaa mieltä pitäisi olla, mutta kunnioitusta hän vaatii. Sitten hän väittää, että vasemmistolaiset ja vihreät eivät kunnioita mitään uskontoja paitsi islamia ja sitäkin pelosta.

Kummallinen ajatuskudelma. Eihän kunnioittaminen ole sama asia kuin pelko.

• ...

Voisin tunnustautua punavihreäksi, jos sellainen puolue olisi olemassa. Käytännössähän meillä on oikeistolainen Vihreä liitto ja vanhojen änkyröiden rampauttama Vasemmistoliitto. Näistä sitten täytyy valita tilanteen mukaan, usein hyvinkin opportunistisesti sitä ajatellen, ettei ääni menisi kokonaan hukkaan.

• Herran terttu

Kristillisdemokraatteja tietenkin. Vain kristillisdemokraatti on oikeaoppinen ateisti.

• kaksi kalaa

Kössö, minä taisin edellisessä retron aloittamassa ketjussa moittia sinun kritiikitöntä retron myötäilyä Halla-Aho/maahanmuuttajakysymyksessä. Tällä ei liene mitään puoluepoliittista kannanottoa ja jos joku on sitä sittänyt niin ymmärrät kyllä paatuneena palstojen selaajana ottaa asiattomat kommentit hyppysellisellä suolaa.

Tällä palstalla ei ole todellakaan tarkoituksenmukaista puhua puoluepolitiikkaa (vaikka siitä muuten mielellään aina keskustelenkin). Tottakai äännestät miltä tuntuu niinkuin muutkin. Mitä ajat takaa kysymykselläsi?

• Kössönöm

Ihan vaan sitä, että täällä yksi jos toinenkin on leimaamassa kirjoittajia puoluekentän mukaan. Ja riippuu tietenkin siitä, mitä kantaa kirjoittaja itse kannattaa.

"niin ymmärrät kyllä paatuneena palstojen selaajana "

- Jaa, no olkoon näin. En osaa ajatella itseäni mitenkään paatuneena mihinkään suuntaan, mutta jokainen muodostaa tietysti omat käsityksensä.

• SDP:lle

je erityisesti kristilliselle työväenyhdistykselle. Se ei enää kovin suuri ole, mutta sitäkin merkittävämpi äänitorvi SDP:n sisällä. Arvatenkin olen uskovainen. Vakionimmaria en kerro.

• v0d3

...sanoisin, että sitä saa äänestää minun puolesta ihan mitä puoluetta haluaa. Saa myös esittää mitä poliittisia näkemyksiä haluaa, mutta sitten kun on ne esittänyt niin on turha ruikuttaa jos ne eivät saa universaalia hyväksyntää.

• Hihulit täällä möykkää noista politiikka asioista niin sun pitäisi ryhtyä kristilliskommunistisen puolueen kannattajaksi vai mikä se nyt oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3918
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1889
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1202
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      980
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      228
      954
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      800
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe