Mazda 5 kokemuksia?

????

Auton vaihto mielessä ja yhtenä vaihtoehtona on Mazda 5 diesel koneella. Olisiko jollakin kertoa käyttökokemuksia? Tilat, viat, yms? Muina vaitoehtoina on Corolla Verso ja VW Touran.

15

12485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M#5

      25t ajettu, eikä toistaiseksi mitään vikaa. Ajettavuudeltaan ihan ok, ellei ohjauksen keskialueen pientä epämääräisyyttä noteerata. Rengasmelu voisi olla pienempikin. Lämpöä riittää pakkasellakin vakiovarusteisen lisälämmittimen ansiosta. Ainakin tehokkaampi konevaihtoehto on mukavan pirteä. Kulus tehtaan lupaamassa arvossa (6,1).
      Tilat joudut itse arvioimaan oman käyttötarkoituksesi mukaan.

    • 16tkm

      Itselläni Mazda5 2.0d on ollut kohta vuoden ja tyytyväinen olen ollut.

      Liukuovet ja samaa mieltä, tilat joudut tarkistamaan itse - 7-paikkaisuus tilapäiseen käyttöön ok ja ainakaa meitä se 'pienempi' keskipenkki ei häiritse, sillä korokkeet ovat käytössä (5 hlön perhe). Ajettavuus ok, tosin aiempi Passat -07 oli parempi. Ajotietokoneen osalta kaipaan VW:n vastaavaa, mutta muuten varustelu täysin riittävä, ainoana lisävarusteena on parkkitutka (sähköiset liukuovet ja tummennetut ikkunat olivat varusteena kyseisessä mallissa)

      Parhaiten pääset selville, kun käyt koeajamassa - Hyviä ovat varmasti muutkin, mutta jokin Mazdassa vain vei pidemmän korren...

      Nuo mainitsemasi mallit - kokemusta vain hiukan (ja siis jo vuoden takaa): Corolla Verso (oli kapempi, pienemmän oloinen - ehkä sisältä enemmän henkilöautomainen ja siitä plussaa, varmasti hyvä vaihtoehto kuitenkin ja onhan tiloiltaan Mazdaa suurempiakin). Touran (jotenkin vanhahtava, karu, eikä niin mukavan oloinen, vaikka VW autoista muuten todella paljon pidänkin - M5 ulkoisesti myös paremman näköinen, vain tämä yksi mielipide).

      Mitä vikoihin tulee, ei niitä näillä kilometreillä ole vielä tullut ja takuu vielä reilu 2v voimassa :)

      Tarkista budjettisi, kartoita kiinnostavimmat koeajoa varten ja valitse sen perusteella omasi (ei siis naapurin tai sukulaisen kommenttien perusteella, koska kaikilla meillä on aina se oma ja oikea ehdotus...)

    • No more Mazda

      Ko autosta reilun puolentoista vuoden kokemus, mittarissa 60 tkm. Pari viikkoa sitten moottorista alkoi kuulua erittäin voimakas nakutus ja auto on tällä hetkellä korjaamolla odottamassa maahantuojan kantaa asiaan, kun menee nääs koko moottorin alakerta uusiksi!! Tarvikkeet maksaa n. 5000 euroa ja toimitusaikaa vähintään 1 kk...vastaava ongelma tiedossa yhdessä samalla koneella varustetussa -09 Mazda 6:ssa ja juuri saman verran ajettukin...Ainoa asia josta voin kiitosta antaa on se että sisäilma lämpenee nopeasti pakkasellakin.

    • mazdadog

      Mulla ollut Mazda 5 (bensana tosin) kolme vuotta. Konepuolesta en sano mitään, mutta ajettavuus, näkyvyys, huoltojen edullisuus, liukuovet ja sisätilojen käytännöllisyys ovat isoja plussia. Mazda 5 on todellinen perheauto sisätilojen toimivuuden suhteen, sinne sopii kyytiin viisihenkinen perhe ja koiria pitkä liuta. Peilit ovat mahtavat ja niillä pystyy jopa peruuttamaan hyvin.
      Pieniä miinuksia ovat hiukan koholla oleva sisämelu ja törkeän kallis koiraverkko...

      • Myös 5:sta harkinnut

        Mikset sano konepuolesta mitään? Onko ollut koneessa oikeaa vikaa vai onko tehopuoli riittämätön sinulle?


      • Älä mieti!!
        Myös 5:sta harkinnut kirjoitti:

        Mikset sano konepuolesta mitään? Onko ollut koneessa oikeaa vikaa vai onko tehopuoli riittämätön sinulle?

        Sanopa se, konepuoli niin tosiaan. Ei ole tosiaan niin kone puolikas, puolimoottori kone on vähän janoinen sano.


      • Mazda

        Minun Mazda 5 monikäyttö autosta hävisi akusta virrat noin vain. Oletettiin, että vika on akussa, mutta ei! Onko kellään muilla esiintynyt vastaavaa! Olen kiitollinen jos saan vinkin viasta. Esko puh, 0409679204


      • 2525w
        Mazda kirjoitti:

        Minun Mazda 5 monikäyttö autosta hävisi akusta virrat noin vain. Oletettiin, että vika on akussa, mutta ei! Onko kellään muilla esiintynyt vastaavaa! Olen kiitollinen jos saan vinkin viasta. Esko puh, 0409679204

        mitä noin vain. loppuuhan noista akut niinku muistakin? multa loppu pakkasilla noin vain ei kaketsu enää toiminut. akunvaihtoko ei auttanut?=


    • eiminulle55

      suurimmat haitat, kaupunkikulutus, lämpötilansäätimet ym napit ilman valoa, rengasmelu, turhan kapea keskipenkki jos aikuinen siihen. voivatko nämä olla haittoja?

    • mikämättänee

      Mikähän siinä oikein ahistaa Mazdalla kun ei ne vaan osaa tehdä kunnon äänieristystä autoihinsa. -Itselläkin kokemusta neljästä (323, kaksi 3:sta ja 6) ja kaikissa sama juttu. Muuten ihan ok. kiesejä ja vähävikaisia mutta lopulta rengasmelu alkoi nyppiin niin paljon, että merkki vaihtui.

      • järkeehänsaakäyttää

        paiotus on muualla. eiän japsit ikään mukavuusautoja juuri tehneet=? minusta tuo pieni haitta kun paljon kalliimmissakin kuuluu samanlaillarengasäänet. satasella saa pyöräkotelot ja takaosaston aika hyvineristetyä. 1. pitää tietysti valita se max16" rengas ja joku vähempimetelinen. bensaakaan ei mene kunnei kaupunkirallia tartte ajaa ja muutenki ajaa joustavasti, kääntyilee enimmäkseen oikealle ilta-ajoina matkaajot eikä hirveessä vastatuulessa boksin kans ajele.


    • Autook

      Meillä 2006 5. Tekniikka toiminut hyvin. Kolinaa haettiin pitkään edestä. Syyksi selvisi moottorin takana/ alla olevan vakaajatangon puslat. Nyt ei kolise, ja on taas mukava ajaa. Liukuovet ovat tosi käytännölliset. Meillä 2.0 kulkee hyvin ja bensa maistuu. Kaikki viat olleet tähän asti kuluvia osia.

    • M5.jj

      Meillä Mazda 5 2.0 l Tdi 103kw vm08 . Ostettiin alle 40 t. ajettuna 3v sitten. Nyt tänä päivänä ajettu 206000KM kone hyrrää vielä yhtä hiljasesti kuin uudehkona, vaihteisto toimii hyvin ja kaikki sähkölaitteet elikäs ei mitään isompaa vikaa. Alustan puslia on joutunut vaihtaa tukivarsiin. Muistaa vaan huoltaa ajallaan . En suosittele 20000 ölynvaihtoväliä joka on ilmotettu auton käsikirjassa. Itse olen vaihtanut 15000 t. mennessä. Vaihteisto öljy 200000. Elikäs ihan hyvä käyttöauto vaikka sisämelu saattaa olla muita korkiampi.

    • laatuennenkaikkea

      on se vaan kone. VAG tsiit hajoilee lähipiirissä...

    • Anonyymi

      ihan vitun paska auto ja ällöttävä auto vitun vähän tilaa ja sattuu niin saatanan kipeet paikat kun tästä kuolemanloukusra nousee vittusaatananan elukka auto ostakaa merssu rai bemar vitun köyhimykset saatana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe