sisäilman kosteus 50-60!

seppoo

tein tähän uuden,on senverran tärkeä asia!se on totta että suositusarvoja on monenlaisia!ja ylläri!,minä en tiedä mikä on oikea.meillä on noin 60%.mittarissa lukee,alle 40%-kuiva.40-70%normaali.70-100%korkea.muistaisin lukeneeni että yli 80% alkaa rakenteet homehtua.onks tietoo%

8

11682

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Mittarista riippuu, minkä verran se heittää.

Jos ilma sisällä on rutkasti kosteampaa kuin ulkona, jostain tulee kosteutta rutkasti lisää tai ilmanvaihto ei toimi. Suoranaista hätää noista prosenteista ei vielä pitäisi olla...

Meillä tuollainen perinteinen lahjamittari näyttää noin 30% kosteutta. Kuivahkohan tämä ilma on, että voipi olla jopa suurin piirtein oikeilla kymmenluvuilla... :)

• Anonyymi

Älkää. Salatko tietoisesti. Kuinka sisäilma toimii vuosilta. Vuosilta. ,,,,,,,,,,,,,,,,,, myrkkyä pakokaasut rikkiä paljon paljon sairaaksi omassa kodissa

• nyt 70%,

asumme saaressa ja lähin sääasema merellä kertoo ilman kosteuden olevan 88%, joten ihan normaalia. Ei ilto 440 kuivata sisääntulevaa ilmaa. Kaikki kosteus menee anyway saman tien ulos.

• ...

"Ei ilto 440 kuivata sisääntulevaa ilmaa."

Oikein ja väärin.

Oikein siksi, ettei se poista ilmasta yhtään kosteutta. (ilman absoluuttinen kosteus)

Väärin siksi, että sisääntuleva ilma lämmitetään (osittain jo ilmanvaihtokoneessa tai viimeistään muulla tavoin ilman siirryttyä talon sisälle). Ilman lämmetessä sen suhteellinen kosteus laskee. Ja sisäilman tapauksessa mitataan juurikin sisäilman suhteellista kosteutta.

Eli voi hyvinkin olla, että ulkona pakkasessa ilman kosteus on vaikkapa yli 95%, mutta normaaliin asunnon sisälämpöön lämmitettynä sama ilma voi olla kosteudeltaan reilusti alle 30%...

• jujuuju

20% läpi koko talven

ufox nostaa tuntien työn jälkeen 22%:een mutta jos avaa ikkunan putoo heti takas 20%:een

tämä kerrostalo yksiössä

2 mittarilla tarkastettu, eli kuivana pysyy vaikka mitä yrittäis. sisälämpö noin 22c

• anna vaan

moikka! siinä se pyörii,onko ok??

• seppoo

elikkä tosi kuivaa saa olla,20-45%.talvella. no meillä 40-50% talvella,kesällä jopa60%.ilmastointi ykkösellä,kun 2-henkilöä ja joskus kotona!sais varmaan tosikuivaksi isommilla tehoilla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      829
    2. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      23
      819
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      160
      818
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      103
      779
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      728
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      687
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      660
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      602
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      592
    10. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      37
      586
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      549
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      490
    13. 39
      475
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      465
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      11
      458
    16. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      457
    17. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      73
      451
    18. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      111
      445
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      438
    20. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    Aihe