Apua soutuveneen

ostoon tarvitaan.

Vene pitää olla todella tukeva,lasikuitu tai lujitemuovinen.5 henkeä pitää kantaa hyvin ja tilaakin pitäisi olla.Moottorina on nissanin 8hv valmiina eli sille olisi veneen oltava sopiva.Järvi on paikkana ja syvä sellainen.Veneellä soudetaankin mutta pääsääntöisesti ajetaan moottorilla.Uistellaan sekä lasketaan verkkoja yhtälailla.Turvallisuus/vakaus/kaatumattomuus tärkeimpinä kriteereinä.

13

3014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa

      mieltä siitä,että eipä sillä ole merkitystä onko vettä 2 metriä,vai sata metriä,jos vene kaatuu,ja uida ei osaa...

      • ja tarkoitin

        kysymykselläni että jos on syvemmällä uivia ja matalemmalla uivia veneitä niin saa uida syvemmälläkin.on järviä joissa vettä on vaan puolimetriä tai pirun matalat rannat jossa ei syvällä uivaa voi käyttää..ollaanko samaa mieltä?


      • ollaan samaa
        ja tarkoitin kirjoitti:

        kysymykselläni että jos on syvemmällä uivia ja matalemmalla uivia veneitä niin saa uida syvemmälläkin.on järviä joissa vettä on vaan puolimetriä tai pirun matalat rannat jossa ei syvällä uivaa voi käyttää..ollaanko samaa mieltä?

        mieltä.eipä tuommoinen tullut mieleen :)


      • .......................
        ja tarkoitin kirjoitti:

        kysymykselläni että jos on syvemmällä uivia ja matalemmalla uivia veneitä niin saa uida syvemmälläkin.on järviä joissa vettä on vaan puolimetriä tai pirun matalat rannat jossa ei syvällä uivaa voi käyttää..ollaanko samaa mieltä?

        Kaikki on varmaan samaa mieltä siitä, että yli puolen metrin syväyksellä ei ui edes kirkkoveneet muista soutuveneistä puhumattakaan...


      • ne ui
        ....................... kirjoitti:

        Kaikki on varmaan samaa mieltä siitä, että yli puolen metrin syväyksellä ei ui edes kirkkoveneet muista soutuveneistä puhumattakaan...

        Joskus on ollut itse rakennettu hydrospeed 21. 30cm:n vedessä se ui, tietenkin moottori nostettuna ylös.


    • Terhi

      Terhi 440. Siitä löytyy kaikki mainitsemasi ominaisuudet

      • Osten

        Kaisla Erä. On tukeva testivoittaja. Pit. 525 cm,
        painaa 130 kg. Trimmillä varustettuna menee komiasti 8 heppasella. Jos et usko niin lue uusin Vene-lehti.


      • merisoutaja

        Kaisla 525Erä on ainoa soutuvene johon voi 8 hv laittaa, tilaa samalla veneeseen peräsiiveke, et voi ajaas muutoin kuin lähes tyhjäkäynnillä. Olen soutanut Kailsa 525ERÄ:llä kaksi kertaa Suomenalahden yli, tuulta ajoittain 12 m/s vene toimi hyvin.(huom ryhmässä, saattovene mukana) Moottorilla ajettaessa pitää vain olla keli suhteen varovaisempi kuin soutaessa.
        Vene on tilava ja siinä on kolme lukittavaa säilytystilaa.


    • testi..

      Uusimmassa vene-lehdessä testattiin 20 soutuvenettä sekä soutaen, että moottorilla. Testivoittaja oli Veto 5 vene, ja suositeltavia lisäksi Terhi Saiman ja Päijän 471.

      Testissä oli myöskin Terhin 440, joka oli kaikkein vaikein, lähes mahdoton kaataa.

      Mutta, osta ja lue.

      • rannikon MIES

        Eikös ne kaikki ollut näitä savolaismallisia kapeita kiuluja, vai muistanko väärin? Miksi ei testattu enemmän merisoutuveneitä? Minua suoraan sanottuna .ituttaa ne kiulut, kun olen kerran joutunut sellaisen kanssa pelleilemään. Suurin syy hukkumiskuolemiin on juuri nämä .erkeleen kiulut, kun niissä nouset seisomaan kuselle, niin se on menoa se!


      • Veistäjä
        rannikon MIES kirjoitti:

        Eikös ne kaikki ollut näitä savolaismallisia kapeita kiuluja, vai muistanko väärin? Miksi ei testattu enemmän merisoutuveneitä? Minua suoraan sanottuna .ituttaa ne kiulut, kun olen kerran joutunut sellaisen kanssa pelleilemään. Suurin syy hukkumiskuolemiin on juuri nämä .erkeleen kiulut, kun niissä nouset seisomaan kuselle, niin se on menoa se!

        Taitaa olla ensimmäinen kerta, ku täältä löytyy joku ketä tuntuu tajuavan jotain niinkin vaativasta tuotteesta kun soutuvene. Yleensä täältä löytää vaan savolaisiin rakastuneita sunnuntaisoutelijoit, jotka ihannoi savolaisii niiden 0,2 solmuu paremman nopeuden tähden, mut unohtaakin sit kaiken muun.. kävis punttiksel ni jaksaa soutaa, jos kiire on.


      • ihan eri juttu...
        rannikon MIES kirjoitti:

        Eikös ne kaikki ollut näitä savolaismallisia kapeita kiuluja, vai muistanko väärin? Miksi ei testattu enemmän merisoutuveneitä? Minua suoraan sanottuna .ituttaa ne kiulut, kun olen kerran joutunut sellaisen kanssa pelleilemään. Suurin syy hukkumiskuolemiin on juuri nämä .erkeleen kiulut, kun niissä nouset seisomaan kuselle, niin se on menoa se!

        ... tiedät kyllä ;)


    • LMT 415

      LMT 415 pelittää 8- heppasella hienosti. Mutta onko silti liian pieni kun max. hlömäärä on siinä 4.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe