Apua soutuveneen

ostoon tarvitaan.

Vene pitää olla todella tukeva,lasikuitu tai lujitemuovinen.5 henkeä pitää kantaa hyvin ja tilaakin pitäisi olla.Moottorina on nissanin 8hv valmiina eli sille olisi veneen oltava sopiva.Järvi on paikkana ja syvä sellainen.Veneellä soudetaankin mutta pääsääntöisesti ajetaan moottorilla.Uistellaan sekä lasketaan verkkoja yhtälailla.Turvallisuus/vakaus/kaatumattomuus tärkeimpinä kriteereinä.

13

3146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa

mieltä siitä,että eipä sillä ole merkitystä onko vettä 2 metriä,vai sata metriä,jos vene kaatuu,ja uida ei osaa...

• ja tarkoitin

kysymykselläni että jos on syvemmällä uivia ja matalemmalla uivia veneitä niin saa uida syvemmälläkin.on järviä joissa vettä on vaan puolimetriä tai pirun matalat rannat jossa ei syvällä uivaa voi käyttää..ollaanko samaa mieltä?

• ollaan samaa
        ja tarkoitin kirjoitti:

kysymykselläni että jos on syvemmällä uivia ja matalemmalla uivia veneitä niin saa uida syvemmälläkin.on järviä joissa vettä on vaan puolimetriä tai pirun matalat rannat jossa ei syvällä uivaa voi käyttää..ollaanko samaa mieltä?

mieltä.eipä tuommoinen tullut mieleen :)

• .......................
        ja tarkoitin kirjoitti:

Kaikki on varmaan samaa mieltä siitä, että yli puolen metrin syväyksellä ei ui edes kirkkoveneet muista soutuveneistä puhumattakaan...

• ne ui
        ....................... kirjoitti:

Kaikki on varmaan samaa mieltä siitä, että yli puolen metrin syväyksellä ei ui edes kirkkoveneet muista soutuveneistä puhumattakaan...

Joskus on ollut itse rakennettu hydrospeed 21. 30cm:n vedessä se ui, tietenkin moottori nostettuna ylös.

• Terhi

Terhi 440. Siitä löytyy kaikki mainitsemasi ominaisuudet

• Osten

Kaisla Erä. On tukeva testivoittaja. Pit. 525 cm,
        painaa 130 kg. Trimmillä varustettuna menee komiasti 8 heppasella. Jos et usko niin lue uusin Vene-lehti.

• merisoutaja

Kaisla 525Erä on ainoa soutuvene johon voi 8 hv laittaa, tilaa samalla veneeseen peräsiiveke, et voi ajaas muutoin kuin lähes tyhjäkäynnillä. Olen soutanut Kailsa 525ERÄ:llä kaksi kertaa Suomenalahden yli, tuulta ajoittain 12 m/s vene toimi hyvin.(huom ryhmässä, saattovene mukana) Moottorilla ajettaessa pitää vain olla keli suhteen varovaisempi kuin soutaessa.
        Vene on tilava ja siinä on kolme lukittavaa säilytystilaa.

• testi..

Uusimmassa vene-lehdessä testattiin 20 soutuvenettä sekä soutaen, että moottorilla. Testivoittaja oli Veto 5 vene, ja suositeltavia lisäksi Terhi Saiman ja Päijän 471.

Testissä oli myöskin Terhin 440, joka oli kaikkein vaikein, lähes mahdoton kaataa.

Mutta, osta ja lue.

• rannikon MIES

Eikös ne kaikki ollut näitä savolaismallisia kapeita kiuluja, vai muistanko väärin? Miksi ei testattu enemmän merisoutuveneitä? Minua suoraan sanottuna .ituttaa ne kiulut, kun olen kerran joutunut sellaisen kanssa pelleilemään. Suurin syy hukkumiskuolemiin on juuri nämä .erkeleen kiulut, kun niissä nouset seisomaan kuselle, niin se on menoa se!

• Veistäjä
        rannikon MIES kirjoitti:

Eikös ne kaikki ollut näitä savolaismallisia kapeita kiuluja, vai muistanko väärin? Miksi ei testattu enemmän merisoutuveneitä? Minua suoraan sanottuna .ituttaa ne kiulut, kun olen kerran joutunut sellaisen kanssa pelleilemään. Suurin syy hukkumiskuolemiin on juuri nämä .erkeleen kiulut, kun niissä nouset seisomaan kuselle, niin se on menoa se!

Taitaa olla ensimmäinen kerta, ku täältä löytyy joku ketä tuntuu tajuavan jotain niinkin vaativasta tuotteesta kun soutuvene. Yleensä täältä löytää vaan savolaisiin rakastuneita sunnuntaisoutelijoit, jotka ihannoi savolaisii niiden 0,2 solmuu paremman nopeuden tähden, mut unohtaakin sit kaiken muun.. kävis punttiksel ni jaksaa soutaa, jos kiire on.

• ihan eri juttu...
        rannikon MIES kirjoitti:

... tiedät kyllä ;)

• LMT 415

LMT 415 pelittää 8- heppasella hienosti. Mutta onko silti liian pieni kun max. hlömäärä on siinä 4.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2627
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      118
      2361
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1658
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      198
      1178
    5. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1078
    6. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      49
      1073
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      981
    8. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      783
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      783
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      755
    Aihe