Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

pääsiäismunien jakaminen

riska74

Kävin kaverillani kylässä palmusunnuntaina helsingin suunnalla.

ihmetyksekseni havaitsin siellä erikoisen pääsiäistavan: virpojille annettiin vitsasta palkka heti eikä vasta pääsiäisenä!!!??? palkaksi kelpasi karkit ja oikeastaan ihan mikä vaan.

kun kyselin että miksi toimitte tuolla taboin, ettekä "oikein", niin he eivät olleet kuulleetkaan palkan maksamisesta vasta pääsiäisenä.

6

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjalaanen

      täällä pohjanmaalla trullit kiertää vasta lauantaina virpomassa ja saavat samantien palkan.
      Vanha perinne muuntautuu näköjään ajan myötä.
      Minullakin käy noin 50 trullia, että olen oikeastaan tyytyväinen, että eivät kahtakertaa tule sillä siihen menee aina puolipäivää.
      Ihaniahan ne ovat ja siksi toivon tänäkin vuonna heidät näkevän .
      Rauhaisaa hiljaistaviikkoa ja iloista pääsiäistä

    • roosa68

      jep meillä palmusunnuntaina kävi pikku noitia ja palkka heti käteen

    • saada

      Tietysti se palkka saadaan heti! Miksi ihmeessä pitäisi mennä kaksi kertaa: ekalla virpomaan ja sitten hakemaan palkka??

      Ensin loru: virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks. Vitsa sulle, palkka mulle. Sitten vitsa virvotulle ja pikkunoidille palkka kiitokseksi. :)

    • nykypäivänä.

      Nykyään pääsee matkustamaan helposti, monet viettää pääsiäistä sukulaisten luona tms. Hakala siinä sitten palkka hakea jos virvotut on muualla.

      • käytiin virpomassa kauempana niin vanhemmat otti pääsiäismunat säilöön.
        sain tottakai heti virpoessakin joitakin pääsiäismunia mutta kuitenkin piti myös odotella.

        siksi kyselin täällä keskustelussa, kun eivät tuttavat olleet kuulleetkaan semmoisesta , että pääsiäismunia syötäisiin vasta pääsiäisenä.

        epäilen, että se mikä ei toimisi nykypäivänä on tämän "mulle heti kaikki nyt" aikakauden lapsille selittäminen, että saat palkan vasta viikonpäästä.


      • Hesan pikkunoita -85
        riska74 kirjoitti:

        käytiin virpomassa kauempana niin vanhemmat otti pääsiäismunat säilöön.
        sain tottakai heti virpoessakin joitakin pääsiäismunia mutta kuitenkin piti myös odotella.

        siksi kyselin täällä keskustelussa, kun eivät tuttavat olleet kuulleetkaan semmoisesta , että pääsiäismunia syötäisiin vasta pääsiäisenä.

        epäilen, että se mikä ei toimisi nykypäivänä on tämän "mulle heti kaikki nyt" aikakauden lapsille selittäminen, että saat palkan vasta viikonpäästä.

        Näin siellä Hesassa toimitaan. Kierretään puoli lähiötä, myös tuntemattomia, ja parhaat paikat olivat ne joista sai viisi markkaa tai isoja suklaamunia. Ja koska kaverini asui kävelymatkan päässä ja sen isä oli Fazerilla töissä, niin ai että tuli hyvät saaliit: meille, heille, molempien kymmenille naapureille... vasta teini-iässä lopetettiin se touhu. Ja vasta aikuisena olen kuullut että jossain palkka tulee vasta pääsiäisenä. Itsehän sain pääsiäisenä munia ihan erikseen sitten vanhemmilta, isovanhemmilta yms. muutamaan otteeseen. Ilmankos pääsiäinen karkkilakossa olisi ollut maailmanloppu ja mahdottomuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe