Katson mä ulos akkunasta,
tuo maisema edessäin vaalenee vasta,
tuolt aurinko kurkistaa tunturin takaa,
se oranssilla maisemat maalaa.
Nyt kevättä tekee se olan takaa ja
valkoisena hohtavat meillä hanget.
Ne kohta on muistojen joukkoon menneet,
jää taakse nuo syksyiset pimeät päivät ja
pakkas öistä vain muistojen häivät.
Ei kulje taivaalla pohjolan palot,
ne varjoon jää sinisen valon.
Nyt nautin mä valoista laajan lapin,
sen kuulaus ja kirkkaus valon.
Ne kertovat selvästi meille sen,
on kesä tulossa lappihin,
sen myötä me saamme sen mitä muualla koskaan koeta ei.
Kun yöttömiä öitä kokea saa niin silloin vasta voi aavistaa, miten kaunis onkaan tämä maa.
Arkea
6
219
Vastaukset
- kerppulintu
Kiitos kauniista runostasi, Ajanmittaaja!
Lapin luonto on ihmeellisen kaunis ja vertaamatoneri vuodenaikoinakin .
Kerppuli- ajanmittaaja
Olohuoneeni ikkunasta saisi tehtyä vaikka kuinka paljon upeita kuvia, maalauksia , runoja ja vaikka mitä.
Kunhan vain alkaisi tehdä, sillä likipitäin jokaainut päivä on tuo tunturi ja järvi maisema uudenlainen.
Kiltti kun pidit.
- lindalinda1
Lapista, toit paloja talvesta ja yöttömästä yös-
tä hienoilla elementeillä.
Voi kunpa pääsisin kerran sinne * huoks *
Kiitos kuitenkin Sinulle, runosi myötä melkein jo
olin siellä.- ajanmittaaja
Voi sinua Linda linda pieni, helppoakos tänne on tulla, kipität vaan junanjälkien viereen ja liftaat, niin pääset hyvään vauhtiin, sitten päätepysäkillä jatkat vaan 500km pohjoiseen ja alat olla likellä . Eikös ollutkin helppoa .
eläväinen ja ihanan ihana runo, joka on tosi.
- ajanmittaaja
ja siltikin löydät jotain uutta, se on runoutta jos jokin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712350En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831031Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581021- 108990
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81941- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67756- 33697
Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694