maksanut sen ja on kuitti ja kaikkea. Sitten kauppias soittaa että he ovat antaneet väärän tuotteen, kalliimman. Mikä on tässä tilanteessa lakipykälä yms. Jos unohdetaan hyvät tavat ja sen oikean teon tekeminen, onko minun palautettava tavara vai onko heillä mitään laillisia perusteita vaatia sitä takaisin ja millä perustein ja todistuksella he voivat osoittaa todella antaneen minulle väärän tavaran. Kyse ei ole kuin muutamasta satasesta.
Olen ostanut
53
29537
Vastaukset
- Tietäjä iänikuinen
Sinun on vaihdettava tuote siihen mistä olet maksanut. Näin se vain menee.
- vaiha
ei mene ihanoikaan Halooo mieti ps:voisin vaihtaa kaman huononpaa josta haluan päästäeroon
- maalaisjärkeilijä
Lakipykälistä en tiedä enkä sitäkään, miten kauppa voi asian todistaa (liian vähän lähtötietoja sinulla). Mutta maalaisjärjellä se menee siten, että kauppa on molemminpuolinen sopimus. Jos olisit saanut halvemman tuotteen, mutta maksanut siitä kalliimman hinnan, olisi oikeutesi kuluttajana vaatia osa rahoista takaisin tai kalliimpi tuote tilalle. Ja varmaan olisit jo kiireellä menossa kauppaan vaihtoa tekemään. :) Joten samalla logiikalla sinulla on nyt velvollisuus maksaa lisähintaa saamastasi kalliimmasta tuotteesta tai ottaa se halvempi, jonka hinnan olet maksanut.
- erehdyksissä
Näin merkittävissä ja selvissä erehdyksissä asiakkaalla on lakisääteinen velvollisuus vaihtaa tuote siihen mitä oikeasti tilasikin, jos myyjä sitä vaatii. Vaihtoehtoisesti asiakas voi maksaa hinnanerotuksen myyjälle. "Muutamia satasia" EI ole vähäinen virhe vaan merkittävä ja päivänselvä erehdys.
Vaihto tietenkin myyjän kustannuksella.
Myyjän ei sen ihmeemmin tarvitse todistella jos päätät yrittää huijausta, kyllähän tuo kirjanpidoista sun muista selviää ihan normaalimenetelmin. Oikeudessa häviät varmasti ja tulee muuten sinulle kalliimmaksi kuin "vain" muutama satanen.
Heittäisitkö minulle VAIN muutaman satasen..
Voit muuten olla varma että saat elinikäisen leiman huijariasiakkaana.- kerta kaikkiaan justnii
Muutama satanen oli markka-aikanakin isohko raha olevinaan, mutta nyt se vasta onkin. Jos sitä vertaa nimittäin markkaan, kysehän on toistatuhatta mummon (edelleenkin) laskemaa markkaa.......Kenelleköhän kauppiaallekaan muutama satanen euroissa olisi pikku juttu? Hmh..atk..?
Olin ensin ostamassa microa ja myyjä kantoi micron autooni, kävin vielä viereisessä liikkeessä, jolloin myyjä oli huomannut antanneensa väärän tuotteen. Hän ootti että palaamme autolle ja että micro vaihdettaisiin, micro jonka hän antoi oli kallis ja suurempi micro. No se vaihdettiin.
Menin kyseiseen liikkeeseen ostamaan kahvin keitintä, ja kysyttiin myyjältä että onko tuo varmasti oikea keitin kun micron kanssa kävi niin. Myyjä vakuutti että kyllä tämä on oikea.
Tulin kotiin ja avasin laatikon ja kauhistelin että täällähän on isompi moccamaster mitä olin ostanut. Soitin välittömästi liikkeeseen ja myyjä sanoi että keitä sillä kahvia, myyjä joka möi minulle sen keittimen tulee kolmen päivän päästä töihin että neuvottelee sitten mitä sille keittimelle pitäisi tehdä, Hän oli kans antanut luvan että saan keittää ja hän sitten sanoi että pidä se kahvinkeitin että hän laittaa uuden takuu todistuksen kun matka kustannukset olisivat olleet suuremmat kun on matkaa 53km Ja niin sieltä sitten tuli uusi takuutodistus postissa.
Jos sinulla se tuote hajoaa ja sulla on toisen tuotteen takuutodistus, silloinhan he ei pysty sitä sulle korvaamaan jos siihen tulee joku vika.
Itse otin keittimestä yhteyttä, koska aijon asioida kyseisessä liikkeessä ja en halunnut olla epärehellinen. Ostin/maksoin 99€ keittimen ja sain 145€ samaan hintaan :)- kun on rahaa
microihin, moccamastereihin sun muihin cahvinkeittimiin. me tavallinen rahvas ostetaan vaan kovalla koolla.
kun on rahaa kirjoitti:
microihin, moccamastereihin sun muihin cahvinkeittimiin. me tavallinen rahvas ostetaan vaan kovalla koolla.
Sattuu oikeaan aikaan oikeeseen liikkeeseen niin joskus muakin onnistaa. Micro nyt oli niin edullinen, ja moccamaster kerran se kirpaisee, eipä aina tarvi olla uutta keitintä ostamassa, sen säästää siinä pitemmän päälle kun ostaa yhden hyvän ennen kuin monta huonoa. Ja hoitelin siskon lapsia silloin just niin sain micro rahan, silloin 50€ ja kahvin keitin 99€ tosin eri aikaa ;)
- cahvinceittäjä
minsku-70 kirjoitti:
Sattuu oikeaan aikaan oikeeseen liikkeeseen niin joskus muakin onnistaa. Micro nyt oli niin edullinen, ja moccamaster kerran se kirpaisee, eipä aina tarvi olla uutta keitintä ostamassa, sen säästää siinä pitemmän päälle kun ostaa yhden hyvän ennen kuin monta huonoa. Ja hoitelin siskon lapsia silloin just niin sain micro rahan, silloin 50€ ja kahvin keitin 99€ tosin eri aikaa ;)
Cyllä sinulla oli sitten hyvä tuuri kun sait edullisen micron ja cahvinceittimen. Se on totta cun on oiceaan aicaan oiceassa paicassa voi tehdä hyviä cauppoja.
- suomi on hiano kiäli
cahvinceittäjä kirjoitti:
Cyllä sinulla oli sitten hyvä tuuri kun sait edullisen micron ja cahvinceittimen. Se on totta cun on oiceaan aicaan oiceassa paicassa voi tehdä hyviä cauppoja.
terv. cecilia
- maksavatko
taksin vaihtomatkalta.
Vai tulevatko esim. 2 viikon päästä sunnuntai iltana klo 21 vaihtamaan, koska sinulla on silloin aikaa...
Eikä kait pienet käytön jäljet haittaa... - "vain muutaman satasen...
Haluaisitko pitää tuotteen, vaikka sinusta tuntuu että se olisi väärin?
- Jetska
Ja sano kauppiaalle, että kärsikööt tämän tappion nyt vaan nahoissaan!
Lisäksi voit vielä vedota siihen, että tämä olkoot heille ikään kuin "oppiraha", että asioissa kannattaa olla jatkossa todella tarkkana. Jospa oppisivat tämän nyt tällain kantapään kautta. Ei se mene muuten perille kuin, että saavat tällaisen näpäytyksen!!- ei yleiseen käyttöön
Meitä on moneksi ja virheitä sattuu.Kuitenkin rehellisyys maan perii....vai olikohan se nyt niin, kun näitä viestejä tulkitsee
- Varasta niin paljon kuin ehdit
ei yleiseen käyttöön kirjoitti:
Meitä on moneksi ja virheitä sattuu.Kuitenkin rehellisyys maan perii....vai olikohan se nyt niin, kun näitä viestejä tulkitsee
.. josta pääsee eroon viimeistään siinä vaiheessa kun on muutenkin menossa kauneusvirheleikkaukseen.
- Tempsa.
Varasta niin paljon kuin ehdit kirjoitti:
.. josta pääsee eroon viimeistään siinä vaiheessa kun on muutenkin menossa kauneusvirheleikkaukseen.
Niimpä. Rehellisyydestä on puute, mutta minkäs teet kun näet muiden pettävän lupauksiaan yms. silmien edessä. Koita siinä itse olla täysin rehellinen aina..
"vain muutama satanen.." riippuu.. mitä ostit? Siis paljonko kauppias jäi tappiolle? Jos ostit 12 000€ auton niin tuskimpa sillä on suurta merkitystä..
Mutta ainakin omatunto käskisi mennä mielimaassa vaihtamaan huonompaan/halvempaan, mutta se on sitten eri asia tekeekö niin.. ;P - dsfsdfsd
Tempsa. kirjoitti:
Niimpä. Rehellisyydestä on puute, mutta minkäs teet kun näet muiden pettävän lupauksiaan yms. silmien edessä. Koita siinä itse olla täysin rehellinen aina..
"vain muutama satanen.." riippuu.. mitä ostit? Siis paljonko kauppias jäi tappiolle? Jos ostit 12 000€ auton niin tuskimpa sillä on suurta merkitystä..
Mutta ainakin omatunto käskisi mennä mielimaassa vaihtamaan huonompaan/halvempaan, mutta se on sitten eri asia tekeekö niin.. ;PMulla ainakin tulee hyvä mieli siitä kun toimin omatuntoni mukaan. Suosittelen kokeilemaan.
- martsa:)
mutta ainakin meidän koko ketjulla on se periaate, jos on myyjästä kiinni, kun on tehy virhe,jos se on asiakkaan eduksi, annetaan asiakkaalle se kallimpi.
- PuolinToisin
Molemminpuolisesti tuo kauppa luonnollisesti sitoo ostajaa. Olisit varmasti mennyt vaihtamaan halvemman mallin parempaan jos näin päin olisi päässyt käymään. Ei siis ole mitään syytä yrittää pettää myyjää, kun häntä sitoo myös vastaava velvollisuus toisinpäin.
- JOS,
myyjä alkaa vaihdosta puhumaan,
siihen varmaan on oikeus,
ja eiköhän myyjä lopeta puheensa, kun sanot kysyväsi asiaa vielä kuluttaja-asiamieheltä.
siis pura koko juttu. ... vaihtamaan tuotteen siihen, mikä kuitissa mainitaan.
Koska kyseessä myyjän virhe, et ole velvollinen ottamaan itsellesi vaivaa ja kuluja vaihdosta. Myyjä voi hakea tuotteen esimerkiksi kotoasi ja samalla tuoda oikean tuotteen. Myyjä voi hyvittää myös möhläyksensä rahalla.
Kaupan purku tulee kyseeseen, jos myyjä ei hoida asiaa korrektisti ja yrittää luiria asiasta ilman hyvityksiä.- Kauppias Suomesta
Kyllä se on täysin kauppiaan vastuulla, mitä tuotteita asiakkaalleen toimittaa. Kaupan purkuun kauppiaalla ei ole mitään laillisia oikeuksia, eikä myöskään kaupan perumista.
Mutta, mikäli asiakas itse huomaa saaneensa erehdyksessä väärän tuotteen ja haluaa vaihtaa sen oikeaksi, on hänellä siihen täysi oikeus. Kuluttajasuojalaki suojelee tässä tilanteessa asiakasta. Ei kauppiasta. Kauppias on velvollinen itse järjestämäään toimintansa niin, ettei siitä aiheudu hänelle tappiota. Mikäli kauppias tai hänen valtuuttamansa työntekijä ei tiedä mitä tekee, ei asiakas ole siitä vastuussa.
Kauppa on lainvoimainen. - tietävä""
Kauppias Suomesta kirjoitti:
Kyllä se on täysin kauppiaan vastuulla, mitä tuotteita asiakkaalleen toimittaa. Kaupan purkuun kauppiaalla ei ole mitään laillisia oikeuksia, eikä myöskään kaupan perumista.
Mutta, mikäli asiakas itse huomaa saaneensa erehdyksessä väärän tuotteen ja haluaa vaihtaa sen oikeaksi, on hänellä siihen täysi oikeus. Kuluttajasuojalaki suojelee tässä tilanteessa asiakasta. Ei kauppiasta. Kauppias on velvollinen itse järjestämäään toimintansa niin, ettei siitä aiheudu hänelle tappiota. Mikäli kauppias tai hänen valtuuttamansa työntekijä ei tiedä mitä tekee, ei asiakas ole siitä vastuussa.
Kauppa on lainvoimainen.Kauppias.Ha hah. Asiakkaan on vaihdettava tuote tai maksettava erotus. T. Oikea kauppias.
- ottaa huomioon
tietävä"" kirjoitti:
Kauppias.Ha hah. Asiakkaan on vaihdettava tuote tai maksettava erotus. T. Oikea kauppias.
sillä voi olla että vaikka hän on inhimmillisen virheen tehnyt, niin esimieheltä varmasti valuu varmasti paskaa niskaan tästä hommasta, varsinkin jos kyseessä oli jokseenkin isoista katteen menetyksistä..
Ja todennäköistähän se olisi että jos itse saisit halvemman tuotteen mistä olit maksanut, niin kävisit varmaan motkottamassa liikkeessä.
Virheitä saattuu kaikille, pitääkö sitä aina yrittää sen lisäksi viekä vääntää veistä haavassa!? - Kiva kun
ottaa huomioon kirjoitti:
sillä voi olla että vaikka hän on inhimmillisen virheen tehnyt, niin esimieheltä varmasti valuu varmasti paskaa niskaan tästä hommasta, varsinkin jos kyseessä oli jokseenkin isoista katteen menetyksistä..
Ja todennäköistähän se olisi että jos itse saisit halvemman tuotteen mistä olit maksanut, niin kävisit varmaan motkottamassa liikkeessä.
Virheitä saattuu kaikille, pitääkö sitä aina yrittää sen lisäksi viekä vääntää veistä haavassa!?.. vielä jotkut ajattelevat sitäkin, miltä muista tuntuu. Vedättämisestä on aina se kärsiväkin osapuoli, se kannattaa muidenkin muistaa.
- ei hätää
Kauppias on vastuussa tekemisistään, sama koskee alaisia. He ovat työnantajan valtuuttamia ja edustavat työnantajaansa.
Mikäli kaupan ketjussa on heikko lenkki, joka ei ole ajan tasalla tekemisistään, ei se ole sinun vaan kauppiaan vika.
Pidä tuote, älä palauta.
Kirjoittaa täällä kuka mitä tahansa muuta!- ???
Katso kuluttajansuojalaki §27
- sen todistaa
Maksukuitti sen todistaa mitä olet ostanut ja maksanut. Kalliimpaan sinulla ei todellakaan ole oikeutta. MITEN OLISI??? Vaihda vaan kiltisti tavara siihen, mitä olit aikeissa ostaa ja mistä myös maksoit!
- JEpa jee
Eli onko jollain nyt sitä lain sitovaa vastausta. Esim jos olet tilannut esim Anttilasta 100€ tuotteen ja olet saanut tilalle 700€ tuotteen niin pitääkö se LAIN mukaan palauttaa. Jätetään ne moraalit ym nyt unholaan ja puhutaan siitä mitä laki sanoo asiaan.
- Laki sanoo
Rikoslaki, 4 pykälä:
"Kavallus. Joka anastaa hallussaan olevia varoja tai muuta irtainta omaisuutta, on tuomittava kavalluksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.
Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta."
Huom! "joka anastaa... erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan... muuta irtainta omaisuutta".
Eli kyllä, jos olet tilannut 100 euron tuotteen, saat EREHDYKSEN takia 700 euron tuotteen, ja pidät sen, niin menee kavalluksen puolelle.
Alkuperäisessä tapauksessa hinnanero oli 200 euroa, mikä on jo huomattava summa. - Ensimmäinen joka tiesi mitä...
Laki sanoo kirjoitti:
Rikoslaki, 4 pykälä:
"Kavallus. Joka anastaa hallussaan olevia varoja tai muuta irtainta omaisuutta, on tuomittava kavalluksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.
Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta."
Huom! "joka anastaa... erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan... muuta irtainta omaisuutta".
Eli kyllä, jos olet tilannut 100 euron tuotteen, saat EREHDYKSEN takia 700 euron tuotteen, ja pidät sen, niin menee kavalluksen puolelle.
Alkuperäisessä tapauksessa hinnanero oli 200 euroa, mikä on jo huomattava summa.Kiva kuulla, että lainkin mukaan varastaminen on edelleen rikos.
JOs kaupassa saat vahingossa liikaa vaihtorahaa, ei kukaan kai jää miettimään, pitäisikö lain mukaan ylijäämä palauttaa. - kirjain vai tulkinta
Laki sanoo kirjoitti:
Rikoslaki, 4 pykälä:
"Kavallus. Joka anastaa hallussaan olevia varoja tai muuta irtainta omaisuutta, on tuomittava kavalluksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.
Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta."
Huom! "joka anastaa... erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan... muuta irtainta omaisuutta".
Eli kyllä, jos olet tilannut 100 euron tuotteen, saat EREHDYKSEN takia 700 euron tuotteen, ja pidät sen, niin menee kavalluksen puolelle.
Alkuperäisessä tapauksessa hinnanero oli 200 euroa, mikä on jo huomattava summa.Löytyykö asiasta ennakkotapauksia, miten isoista asioista pitää käytännössä olla kyse, jotta voi tulla tuomituksi?
Tuleeko sakot, jos ostat kaupasta pussin perunoita, mutta saatkin kalliimpia luomuperunoita? Entä jos teet kaupat perusmallin C-mersusta ja liike luovuttaa sinulle epähuomiossa hyvinvarustellun E-mersun? - Voi johtua siitäkin
kirjain vai tulkinta kirjoitti:
Löytyykö asiasta ennakkotapauksia, miten isoista asioista pitää käytännössä olla kyse, jotta voi tulla tuomituksi?
Tuleeko sakot, jos ostat kaupasta pussin perunoita, mutta saatkin kalliimpia luomuperunoita? Entä jos teet kaupat perusmallin C-mersusta ja liike luovuttaa sinulle epähuomiossa hyvinvarustellun E-mersun?En tiedä ennakkotapauksista, mikä voi johtua siitäkin että jokaiselle normaalille ihmiselle pitäisi olla itsestään selvää että tuollaisessa tapauksessa myyjä saa kalliimman tavaran takaisin, jos pyytää. Ihmettelen syvästi sitä että on todellakin olemassa ihmisiä joille tuo ei näytä olevan selvää. Todella surullinen kuva ajastamme.
Ei siis ole ollut tarpeen mennä oikeuteen asti. - Tero62
Laki sanoo kirjoitti:
Rikoslaki, 4 pykälä:
"Kavallus. Joka anastaa hallussaan olevia varoja tai muuta irtainta omaisuutta, on tuomittava kavalluksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.
Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta."
Huom! "joka anastaa... erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan... muuta irtainta omaisuutta".
Eli kyllä, jos olet tilannut 100 euron tuotteen, saat EREHDYKSEN takia 700 euron tuotteen, ja pidät sen, niin menee kavalluksen puolelle.
Alkuperäisessä tapauksessa hinnanero oli 200 euroa, mikä on jo huomattava summa."Huom! "joka anastaa... erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan... muuta irtainta omaisuutta"." Minusta teet täysin väärän tulkinnan kyseisestä lainkohdasta. Nyt pitää huomata, että asiakas on maksanut tuotteestaan (kuitti siis löytyy), eikä siten ole ANASTANUT yhtään mitään. Tässä tapauksessa erehdyksellä ei ole rikollista merkitystä, se on inhimillinen virhe, jonka liike on tehnyt. Mikä estää ostajaa sanomasta liikkeelle, että hän myi tuotteen jo eteen päin, koska se ei ollutkaan "kiva". Vaihdantataloudessa tuotteen myyntioikeudet sammuvat, kun kauppa on saatettu maksulla päätökseen, olipa tuote sitten oikea tai väärä. Kuitti rulettaa. Minusta ostajan kannattaa ystävällisesti pyytää liikettä tekemään mokastaan rikosilmoitus ja jos näin käy ja poliisi ottaa sen myötä yhteyttä häneen, vasta sitten palauttaa tuote.
- ...sekin tulee korjata
Totta kai. Jos saat vahingossa halvemman, heidän tulee korjata. Jos saat vahingossa kalliimman, heidän tulee korjata. Ei pidä ajatella, että onko kokemasi vääryys sinua kohtaan hyödyllistä vai epähyödyllistä.
- juliettan
Niin eli vähintään niin että myyjä tulee sen hakemaan ja tuo uuden tullessaan tai muuten korvaa matkat.
Mua tympäisee että kaupat odottaa aina myydessään viallisen tuotteen että näillä bensan hinnoilla asiakas on automaattisesti se joka maksaa aina matkat.
Monesti matkaa kauppaan on esim. 25 km joten voi laskea ettei se ihan ilmaista ole asiakkaallekaan ja usein joutuu vielä usemman kerran kulkemaan...
Myös ajasta olisi kohtuullista saada korvaus, ellei toimiteta kotiin tuotteita- ostajaa
Kaipa kauppiaalla on oikeus vaatia vaihtoa, mutta se pitää tosiaan tehdä niin, että ostajalle ei aiheudu vaivaa. Aika vaikeaksi menee, jos laite on jo ehditty asentaa ja ottaa käyttöön.
Jos vaikka pyykkikone on kannettu yläkerran kylppäriin ja asennettu paikoilleen, niin kauppiaan pitää minusta huolehtia koneiden siirrot ja asennukset.
Joku hyvitys pitäa saada laitteen asennukseen ja käytön opetteluun käytetystä ajastakin. Ei kauppias voi olettaa, että asiakkaan aika on ilmaista. - Samaa mieltä
ostajaa kirjoitti:
Kaipa kauppiaalla on oikeus vaatia vaihtoa, mutta se pitää tosiaan tehdä niin, että ostajalle ei aiheudu vaivaa. Aika vaikeaksi menee, jos laite on jo ehditty asentaa ja ottaa käyttöön.
Jos vaikka pyykkikone on kannettu yläkerran kylppäriin ja asennettu paikoilleen, niin kauppiaan pitää minusta huolehtia koneiden siirrot ja asennukset.
Joku hyvitys pitäa saada laitteen asennukseen ja käytön opetteluun käytetystä ajastakin. Ei kauppias voi olettaa, että asiakkaan aika on ilmaista.Näin on, ensinnäkin se aika mitä hankinnan ostamiseen menee, voi mennä matkoineen puoli päivääkin, ehkä enemmän? Aika on rahaa.
Ja,se vaiva, kun kuljetat ostoksen kotiin, asennat ym...entä se aika kun ostos palautetaan? Kun syy ei ole kuluttajan. Liike on tehnyt virheen. Mielestäni he ovat velvollisia korvaamaan ostokseen käytetyn ajan ja kulut.
Mistä sitten onkaan kyse, on hyvä asiasta neuvotella ja päästä sopuun. - Tuli kunnon soppa..
Samaa mieltä kirjoitti:
Näin on, ensinnäkin se aika mitä hankinnan ostamiseen menee, voi mennä matkoineen puoli päivääkin, ehkä enemmän? Aika on rahaa.
Ja,se vaiva, kun kuljetat ostoksen kotiin, asennat ym...entä se aika kun ostos palautetaan? Kun syy ei ole kuluttajan. Liike on tehnyt virheen. Mielestäni he ovat velvollisia korvaamaan ostokseen käytetyn ajan ja kulut.
Mistä sitten onkaan kyse, on hyvä asiasta neuvotella ja päästä sopuun.Ostettiin kohtuu hintainen astianpesukone ja ilmanpuhdistin mustastapörsistä, no tämä astianpesukone pakattiin autoomme, oli kääritty elmukelmuun mutta kuulema ihan luonnollista, kotona huomattiin että siinä koneenovessa on kunnollinen pintaraappu, vietiin kone takaisin.
Liikkeessä valitetiltiin sattunutta ja pyydettiin päästä myymäläpäällikön puheille, meille oltiin pistetty mukaan likkeeseen palautettu kone.
Saatiin samanlainen mukaan uutena jonka olimme maksaneet, tuotiin kotiin ja kytkettiin paikoilleen, no se kone kärähti oikosulkuun samantein.
Taas vietiin kone takaisin liikkeeseen, selvisi että koneen johdot oli kytketty jo tehtaalla väärin, ja vaadittiin saada tällä kertaa kunnon kone, liki 300 kalliimpi kone saatiin tilalle aiheutuneesta edes takas ravaamisesta, siihen vielä paikalleen asennus.
Ehkä johtui siitä että ensimmäinen myyjä antoi meille tietoisesti käytetyn jo liikkeeseen palautetun koneen, joka oli pinnalta rikki ja varmaan muutenkin kun oli palautettu sinne.
Ilmanpuhditimen kanssa kävi sama juttu, sama myyjä
joka möi sen palautetun astianpesukoneen antoi meille näytekappaleen myös ilmanpuhdistimen kohdalla, ja sekin oli rikki, se palautettiin eikä sieltä liikkeestä enää mitään ikinä käydä ostamassa. - xrctvghybijnk
ostajaa kirjoitti:
Kaipa kauppiaalla on oikeus vaatia vaihtoa, mutta se pitää tosiaan tehdä niin, että ostajalle ei aiheudu vaivaa. Aika vaikeaksi menee, jos laite on jo ehditty asentaa ja ottaa käyttöön.
Jos vaikka pyykkikone on kannettu yläkerran kylppäriin ja asennettu paikoilleen, niin kauppiaan pitää minusta huolehtia koneiden siirrot ja asennukset.
Joku hyvitys pitäa saada laitteen asennukseen ja käytön opetteluun käytetystä ajastakin. Ei kauppias voi olettaa, että asiakkaan aika on ilmaista.Laissa lähdetään siitä että myyjä on velvollinen korvaamaan vain perustellut ja toteen näytetyt todelliset myyjän virheestä suoraan johtuvat kustannukset.
Se on totta että myyjän virheestä ei seuraa asiakkaalle kohtuutonta vaivaa vaan myyjän on hoidettava sellaiset asiat. - että ko liikkeessä
ostajaa kirjoitti:
Kaipa kauppiaalla on oikeus vaatia vaihtoa, mutta se pitää tosiaan tehdä niin, että ostajalle ei aiheudu vaivaa. Aika vaikeaksi menee, jos laite on jo ehditty asentaa ja ottaa käyttöön.
Jos vaikka pyykkikone on kannettu yläkerran kylppäriin ja asennettu paikoilleen, niin kauppiaan pitää minusta huolehtia koneiden siirrot ja asennukset.
Joku hyvitys pitäa saada laitteen asennukseen ja käytön opetteluun käytetystä ajastakin. Ei kauppias voi olettaa, että asiakkaan aika on ilmaista.Ylipäätään on kauppiasta???? Useimitenhän näitä virheitä sattuu nimen omaan liikkeissä jossa ei ole kauppiasta ollenkaan. Hyvänä esimerkkinä mainittakoon vaikka Haminassa myydyssä maidossa ollut polttoneste. Suomessa johtuen punaisesta ajattelutavasta, suurin osa muistaakseni 60% tehdään liikkeissä jossa ei ole kauppiasta ollenkaan.
- niivvarmaan
Tuli kunnon soppa.. kirjoitti:
Ostettiin kohtuu hintainen astianpesukone ja ilmanpuhdistin mustastapörsistä, no tämä astianpesukone pakattiin autoomme, oli kääritty elmukelmuun mutta kuulema ihan luonnollista, kotona huomattiin että siinä koneenovessa on kunnollinen pintaraappu, vietiin kone takaisin.
Liikkeessä valitetiltiin sattunutta ja pyydettiin päästä myymäläpäällikön puheille, meille oltiin pistetty mukaan likkeeseen palautettu kone.
Saatiin samanlainen mukaan uutena jonka olimme maksaneet, tuotiin kotiin ja kytkettiin paikoilleen, no se kone kärähti oikosulkuun samantein.
Taas vietiin kone takaisin liikkeeseen, selvisi että koneen johdot oli kytketty jo tehtaalla väärin, ja vaadittiin saada tällä kertaa kunnon kone, liki 300 kalliimpi kone saatiin tilalle aiheutuneesta edes takas ravaamisesta, siihen vielä paikalleen asennus.
Ehkä johtui siitä että ensimmäinen myyjä antoi meille tietoisesti käytetyn jo liikkeeseen palautetun koneen, joka oli pinnalta rikki ja varmaan muutenkin kun oli palautettu sinne.
Ilmanpuhditimen kanssa kävi sama juttu, sama myyjä
joka möi sen palautetun astianpesukoneen antoi meille näytekappaleen myös ilmanpuhdistimen kohdalla, ja sekin oli rikki, se palautettiin eikä sieltä liikkeestä enää mitään ikinä käydä ostamassa.Ja kopiopaperi jota ostit olikin leivinpaperia?
- suomikauppaa
Tuli kunnon soppa.. kirjoitti:
Ostettiin kohtuu hintainen astianpesukone ja ilmanpuhdistin mustastapörsistä, no tämä astianpesukone pakattiin autoomme, oli kääritty elmukelmuun mutta kuulema ihan luonnollista, kotona huomattiin että siinä koneenovessa on kunnollinen pintaraappu, vietiin kone takaisin.
Liikkeessä valitetiltiin sattunutta ja pyydettiin päästä myymäläpäällikön puheille, meille oltiin pistetty mukaan likkeeseen palautettu kone.
Saatiin samanlainen mukaan uutena jonka olimme maksaneet, tuotiin kotiin ja kytkettiin paikoilleen, no se kone kärähti oikosulkuun samantein.
Taas vietiin kone takaisin liikkeeseen, selvisi että koneen johdot oli kytketty jo tehtaalla väärin, ja vaadittiin saada tällä kertaa kunnon kone, liki 300 kalliimpi kone saatiin tilalle aiheutuneesta edes takas ravaamisesta, siihen vielä paikalleen asennus.
Ehkä johtui siitä että ensimmäinen myyjä antoi meille tietoisesti käytetyn jo liikkeeseen palautetun koneen, joka oli pinnalta rikki ja varmaan muutenkin kun oli palautettu sinne.
Ilmanpuhditimen kanssa kävi sama juttu, sama myyjä
joka möi sen palautetun astianpesukoneen antoi meille näytekappaleen myös ilmanpuhdistimen kohdalla, ja sekin oli rikki, se palautettiin eikä sieltä liikkeestä enää mitään ikinä käydä ostamassa.Kannattaa aina ostaa luotettavasta Suomi-kaupasta niin tietää mitä saa, ja varoa kenties epäluotettavia ulkomaisia nettikauppoja...
- minunmielipide
Opiskelu aikanani ostin stereot supermarketista.
hintaa 1500mk.myyjä toi kaksi laatikkoa jossa kertoi olevan soittimen toisessa ja kaijuttimien toisessa laatikossa. maksoin stereot ja menin kotiin.
Kaijutin laatikossa oli oikeat kaijuttimet mutta stereo laatikossa oli 2400mk stereot.
Valitinko? Nii en.- vittu on
kaijutin?
- Toivottavasti sait jonkun t...
... vaikkei se ihan suomen kielen maisteri ehkä ollutkaan.
- kaiutin
vittu on kirjoitti:
kaijutin?
sellainen josta lähtee ääntä pilkunnussIA!!
- pentti tietää kaiken
Vaikka aikaisemmin jotku väittää, että kauppias kärsiköön nahoissaan, niin totuus on että tuote on vaihdettava MIKÄLI kuitista voidaan todeta tapahtunut virhe.
Kauppiaalla on oikeus vaihtaa tuotteet oikeaan.
Kauppiaalla on oikeus periä puuttuva maksu, mikäli ostosumma ei täsmää tuotteisiin ja virhe voidaan todeta kuitista.
Lopuksi todettakoon vielä: VIRHE ON OLTAVA NÄKYVILLÄ, eli tulee nähdä esim kuitista missä kohti on virhe hinnassa/väärässä tuotteessa ja myyjällä on oikeus vaatia korjausta jälkikäteen!
Näin on vaikka jotku muuta väittää! - Tuomari67
Kauppiaalla on vastuu myös virheestä aiheutuvista kustannuksista, ajatellaanpa tilannetta, että ostat Helsingistä taulu-telkkarin ja viet sen vuokraamalla pakettiautollasi mökille Lappiin, palattuasi Helsinkiin kauppias soittaa ja vaatii vaihtoa...
Ei ole kohtuullista, että lähdet asioiksesi telkkaria hakemaan, menet mökille ehkä juhannuksena ja voit sen silloin tuoda mutta tuote on jo puoli vuotta vanha silloin, eli onko arvo niin toinen, että kannattaa roudata takaisin ja onko siihen edes kohtuudella mahdollisuutta eli autoa jolla sen palautat vai vuokraatko / lainaatko sellaisen ja mitä sekin maksaa...
Kauppias on velvollinen maksamaan mokastaan aiheutuvat kustannukset joka tapauksessa ja pahimmillaan ne on sellaiset ettei palautus ole järkevää taloudellisesti... - heroes
keksi jokin hyvä selitys, olet vienyt sen jo lahjaksi ja et voi vain mennä hakeen sitä pois ja vaihtaan halvempaan. huijata saa mutta se pitää tehdä älykkäästi.
- nähdään...
On se kumma kun asiat menee toisinpäin eli asiakas "voittaa" jotain niin silloin kyllä ollaan omasta mielestä oikeassa ja valmiita petokseen...
Liike kun pyöristää centin tai palautus ei onnistu niin ollaan vetämässä jo lakimiestä kehiin. Tälläkin palstalla on paljon valitettu miten muka asiakkaalla ei ole mitään suojaa riisto kauppiasta vastaan, mahtaakohan se asia olla ihan näin...kauppiaan puolesta katsottuani..! - Jetska
Jees..., täällä tietty puolet näistä suoli24 kommentoijista (etenkin tässä kuluttaja keskusteluryhmässä) on jotain puotipuksuja, jotka vastaavassa tilanteessa ollessaan tosiaankin sydämmensä pohjasta toivoisivat, että antaisit liikkeelle periksi ja luovuttaisit, jotteivat he itse myyjinä joutuisi korvaamaan möhläystään omasta pussistaan... Ehei puotipoijaat ja -tyttöset. Te valitettavan onnettomalla provikkapalkalla kodinkoneliikkeissä yms. työskentelevät yritätte sähläämällä saada siellä kauppaa aikaan. Ei siitä tule kuin kusipäisiä lapsia (ja tällaisia virhekauppoja), kuten sanonta kuuluu...:) Keskittysitte työhönne. Nyt vaan pidät pääsi loppuun asti. Muista, että asiakas on AINA oikeassa, siis nytkin. Etkä sinä tästä mitään huijarimainetta saa, vaikka joku niin tuossa aiempana viestiketjussa väittikin. Korkeintaan kyseinen liike saa kohelomaineen ja se heille suotakoon. Keskusliike asettakoot heille kunnon sanktiot koulutuksen puutteen / törkeän huolimattomuuden / tuotteen eri malleihin riittämättömän perehtymättömyyden takia. Virheitä sattuu kaikille. Liikkeelle / myyjälle aiheutuva tappio olkoot tässä tapauksessa se rangaistus, josta toivottavasti ottavat opiksi ja lopettavat koheltamisen jatkossa ja välttävät tällaiset virheet. Kaikesta huolimatta nyt kaikille oikein hyvää loppukevättä :)
- VASTUUSSA
kauppiaan virheestä, kauppa on sitova ja tuote minkä kauppias antanut sinulle maksun saatuaan, on lain mukaan sinun omaisuutasi siitä lähtien kun kuitin ja tuotteen olet saanut. voithan sanoa kauppiaalle että sillä ehdolla palautat tuotteen että saat kaikki rahasi takaisin ja sen halvemman tuotteen. lain mukaan kauppiaan virheet ei kuulu asiakkaan maksettavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000604987324h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92441Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2101795Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231573- 711010
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.42956Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74862Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57852En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43822Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä77745