Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

1000 V-Strom

Mistä kyse?

Kahtakin eri 1000 V-strommia koeajaneena olen ihmetellyt alakieroksilla (2.vaihteella)olevaa värinää tai jopa ravistusta kiihdytykseen lähdettäessä. Onko vika polttoaineen syötössä, vai vaihdelaatikossa? Onko kyseessä oire vai ominaisuus? Onko kokemusta vastaavasta? Molemilla ajettu hieman yli 50 tkm.

8

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravistaa

      Ihan normaalia on isolle v-moottorille se, että moottori rytkyttää pienillä kierroksilla. Tonnisessa Strommissa on nykimistä ja rytkytystä alle 3 500 kierroksen. Nykimisen saa säädättämällä pois mutta rytke jää. Sama se on isossa Ducatissakin.

    • lyhytiskuiselle

      koneelle. Tehot moisissa haetaan kieroksilla ja tästä syystä kone ei käyttäydy hyvin matalilla -> johtuen mm. nokka-akselien agressiivisista kulmista, lyhyestä imusarjasta, sytytyksen & ruiskun ajotuksesta jne.

    • strömberg

      Kyse on siitä, että strommin sytytyskartat 1-2-3 -vaihteilla on päästönormien vuoksi vähemmän optimit. Tämä yhdistettynä taas päästönormien vuoksi liian laihalle säädettyyn seokseen aiheuttaa tuota tärinää ja nykimistä. Seos rikkaammaksi mapping kuntoon -> loistava pyörä. Stormilla myydään semmoista Gipron ATRE-laitetta, joka harhauttaa sytkän luulemaan, että kone on koko ajan 4-vaihteella -> paras kartta koko ajan käytössä. Samalla poistuu 6-vaihteen nopeusrajoitin käytöstä. Hintaa on 125 e ja sisältää myös digitaalisen vaihdenäytön. Itsekin tuon voi askarrella ilman vaihdenäyttöä jokusella eurolla. Tai sitten ostaa powercommanderin.

    • Mistä kyse?

      Kiitokset keskusteluun osallistuneille. Vastaukset tulivat tarpeeseen.

      • GLpro löytyy

        Onko nykyminen pienillä kierroksilla ja vaihteilla ns.ominaisuus, kun puhutaan 1000 V-stromista.
        Oma pyörä tuntuu nykivän välillä ihan kunnolla. Aivankuin jäisi sytytystahti tai pari kokonaan väliin.
        Tekee sitä myös 4.vaihteella, kun kierrokset alle 3000rmp. Eikö 4.vaihteella pitääisi olla jo ns.normaali kartta käytössä??
        Hommasin myös tämän paljon mainostetun GLpro:n mutta tuntuu silti tekevän noita kohtuullisen ärsyttäviä nykäyksiä.


      • rtomppa
        GLpro löytyy kirjoitti:

        Onko nykyminen pienillä kierroksilla ja vaihteilla ns.ominaisuus, kun puhutaan 1000 V-stromista.
        Oma pyörä tuntuu nykivän välillä ihan kunnolla. Aivankuin jäisi sytytystahti tai pari kokonaan väliin.
        Tekee sitä myös 4.vaihteella, kun kierrokset alle 3000rmp. Eikö 4.vaihteella pitääisi olla jo ns.normaali kartta käytössä??
        Hommasin myös tämän paljon mainostetun GLpro:n mutta tuntuu silti tekevän noita kohtuullisen ärsyttäviä nykäyksiä.

        Täälä sama homma! Siinä käyttöohjees lukee että paras kaavio on 4 vaihteen mut mulla nyki ihan helvetisti sillä vaihdoin 5 parani huomattavasti,pari kertaa sammui käynnistyksen jälkeen kun tuli ekaan risteykseen ja päästi tyhjäkäynnille.Mitä bensaa muuten käytätte?


      • GLPro
        rtomppa kirjoitti:

        Täälä sama homma! Siinä käyttöohjees lukee että paras kaavio on 4 vaihteen mut mulla nyki ihan helvetisti sillä vaihdoin 5 parani huomattavasti,pari kertaa sammui käynnistyksen jälkeen kun tuli ekaan risteykseen ja päästi tyhjäkäynnille.Mitä bensaa muuten käytätte?

        Totta puhut. Vaihdoin Glpron asetuksen ns.5. vaihteelle ja tuntuisi toimivan paremmin. Ainakin yhden ajolenkin perusteella ei tuntunut nykivän. Saa olla ainakin toistaiseksi tälleen.
        ohjekirja suosittelee 95 oktaanista. Sitä oon ainakin itse työntänyt tankkiin.


      • strömberg
        GLPro kirjoitti:

        Totta puhut. Vaihdoin Glpron asetuksen ns.5. vaihteelle ja tuntuisi toimivan paremmin. Ainakin yhden ajolenkin perusteella ei tuntunut nykivän. Saa olla ainakin toistaiseksi tälleen.
        ohjekirja suosittelee 95 oktaanista. Sitä oon ainakin itse työntänyt tankkiin.

        Säädättäkää ne ruiskunne rikkaammalle. Kone käy liian laihalla euro2-säätöjen vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2297
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1427
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe