Savimaata johon kuitenkin tarkoitus perustaa kunnon multainen istutusallas. Aurinkoinen paikka. Kumpi kasvaa nopeammin tavallinen mänty vai makedonianmänty. Puutarhairjassa sanotaan, että makedonianmänty nuorena taimivaiheessa hidaskasvuinen, minkä ikäisenä taimivaihe päättyy? Onko kellään kokemuksia tai suosituksia.
Vastaukset 1
- kutri
Mulla suhteellisen aurinkoisella paikalla 2003 istutettu makedonianmänty, joka nyt n. 5 metriä korkea ja varmaan 2 m leveä. Tosi kaunis ja nopeakasvuinen, antaa myös hyvän näkösuojan naapuriin päin. Erittäin sympaattinen puu, joka on ainoa puu jonka tiedän jolla on märkä tukka sateella!! Siis pitkät neulaset tarttuu toisiinsa, ja puu näyttää hetken aikaa uitetulta kissalta :) Ainoa murhe on, että nyt puussa on joku oranssi sienitauti, joka näyttää tuhoavan oksa kerrallaan puuta - toivotaan että saadaan tauti häviämään. Muualta olen lukenut että makedonianmännyn pitäisi olla tosi terve ja kestävä puu, mitä tämä on kyllä ollutkin tähän saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid122773En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene42559Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50505- 36502
Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi18485Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.101442Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33441- 34388
- 46373
Martina ja Muhis vaan ystäviä
Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä130372