Kumpaakohan kannattaa vauvalle ostaa: lasinen tuttipullo vai muovinen BPA (bishenol-A)-vapaa tuttipullo. Lasinen on varmaan "helpompi" pitää puhtaana kuin muovinen mutta halkeaako lasi sitten jos siihen kaataa kiehuvaa vettä sen puhdistamiseksi tai laittaa kiehumaan kattilaan...vai ovatko lasiset tuttipullot tehty kestävämmäksi kuin "tavallinen" lasi? (en edes tiedä miten tarkkaa pitää nuo tuttipullot steriloida). Yleensä inhoan kaikkea muovista valmistettua keittiössä...
lasinen vai muovinen tuttipullo
4
835
Vastaukset
- tietysti,
ajattelehan kun otat esim.kesällä vauvalle vesipullon/vesipulloja mukaan vaikkapa ulos....
Itselläni nuorin jo 12 v enkä edes silloin ajatellut lasipullojen ostoa. Esim. reissussa äärimmäisen hankalia, toki muutoinkin - kolmatta odotan :)
meillä aina ollut muovinen tuttipullo käytössä Avent merkkiset. niissä se tutti on tosi hyvä, muistuttaa nänniä ja siksi ei haittaa jos antaa välillä pulloa ja välillä imettää ihan pientäkin vauvaa :).
ne lasipullot on lähinnä käytössä sairaalassa ja sielläkin vaan synnytysosastolla.
muovipullo sterilisoidaan ihan keittämällä ( 3-5 min) samoin tutit. ja on hyvä keittää niin kauan kun vauva ei syö kiinteetä ruokaa. kyllä senkin jälkeen keitetään aina sillon tällön niin ne pullot pysyy siistimpänä.- ei kuumenneta
Aventin vanhoja pulloja ei saa kuumentaa. Silloin niistä irtoaa sitä myrkkyä. Aventilla on tullut myös BPA-vapaita pulloja nyt markkinoille, rinnalla myydään vielä myrkkypullojakin! Käyttäkää aventin vanhat pullot viileille juomille myöhemmin.
- goooglaa tietoa
monissa muovipulloissa on bpa-myrkkyä! googlaa. voi olla syy nykypäivän lapsettomuuteen. mam ultivent pulloissa ei ole tätä myrkkyä. muissa mam pulloissa on. usa:ssa myrkystä tiedotetaan, suomessa ei :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275