V Power lisää tehoa

10 hv!

Shellin sataoktaaninen lisää tehoa 10 heppaa. Mittautin oman Leon 1,4 TSI:ni dynossa ja lukemat parani toisella kerralla, kun olin ajanut ennen mittausta 4 täystankillista V-Powerilla.

22

4665

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IHI

      Minun Fiat Grande-puntossa 1.4 T-jetistä mitattu 197/hv ja vääntö 285 mut on siinä tehty vähän muutkin kui laitettu V Poveria tankiin.

    • jaksat

      jauhaa paskaa samasta aiheesta. On tyhmää maksaa liikaa myös polttoaineesta.

      • lisää 20hv!!!

        laitoin tankkiin (n. 6 kertaa) Manoilin asemalla W-poweria, ja dynamometrissä sain...siis, SAIN!!! t; Shellin "V-power marketing team rep; Marko "mlkku" Palmqvist


    • Super turbo!

      Mullapa on WWW-bensaa. Tuli 40 heppaa lisää! Ja autonahan on siis litranen tojota.

      • edw

        Mihins pojilla on niin kiirre että täytyy käyttää
        terästettyä bensaa,häh?


    • kerran telkkarista

      Katsoin kerran telkkarista kun englantilaiset testasivat sikäläisiä bensalaatuja. Kyseesä oli ne. markettibensa vastaan kalliimpi "super"bensa.

      Tulos oli sikäli selvä, että tavallisessa tehdasmallissa ero oli marginaalinen, kun taas ralliversiosta kesytetyssä saatiin lisää tehoa. Ei valtavasti, useita hevosvoimia kuitenkin.

      Lopputulos oli, että tavallisessa autossa suurin ero on kalliimpi bensa, kun taas tehoversiossa saa vähän katettakin rahoille.

      Tuon pikku TSI:n laskisin kuuluvaksi lähemmäs tuota tavallista autoa. Omassa autossani en ole havainnut mitään eroa 95 V-powerin ja tavallisen bensan välillä. Sattuu vain olemaan usein halvempaa kuin muut.

      98 ja 100 bensoilla on tullut sen verran kokeiltua, että alaveto paranee hieman ja kulutus pienenee. Ei kuitenkaan niin paljoa, kuin aineilla on hintaeroa.

      ps. Saat moottorin oppimaan uuden polttoaineen nopeammin boottaamalla tietokone. Ei tarvitse odottaa neljää tankillista.

    • kuin,

      oktaaniboosteria tankkiin ja testaamaan moottorinohjauksen rajoja!

      • terästystä

        Samaa kyytiä lisää myös nitrometaania sekä lisäkyydin takeeksi vielä lisäksi ilokaasuvehkeet.


      • kaksi+kaksi
        terästystä kirjoitti:

        Samaa kyytiä lisää myös nitrometaania sekä lisäkyydin takeeksi vielä lisäksi ilokaasuvehkeet.

        Olen kuulut että aine jalostetaan Hollannissa.
        Olisko sillä merkitystä,on kuitenkin halvempaa
        ajaa powerilla kuin 95;lla.


      • totta!
        kaksi+kaksi kirjoitti:

        Olen kuulut että aine jalostetaan Hollannissa.
        Olisko sillä merkitystä,on kuitenkin halvempaa
        ajaa powerilla kuin 95;lla.

        Se on totta, että korkeampioktaanista bensaa kuluu vähemmän, mutta V-Powerin hinta on liian korkea jotta rahansäästöä syntyisi.


      • totta! kirjoitti:

        Se on totta, että korkeampioktaanista bensaa kuluu vähemmän, mutta V-Powerin hinta on liian korkea jotta rahansäästöä syntyisi.

        korkeampioktaanista polttoainetta kuluu jossakin autossa vähemmän, on se merkki siitä, että se matalampioktaaninen on liiaan matalaoktaanista kyseiseen autoon ja sen jatkuva käyttö kaiken muun mukavan lisäksi tuhoaa moottorin ennenaikaisesti.

        Valinta on kuitenkin sinun.

        Sitten toinen asia.
        Jos oktaaniluku on korotettu sekoittamalla bensaan alkoholia, on tämän sekoituksen lämpöarvo pienempi kuin puhtaan bensan ja vastaavasti polttoainetta kuluu enemmän.

        Nämä pari yksinkertaista tosiasiaa kannattaa pitää mielessä kun tekee mieli kokeilla muutamia asioita.


      • kälikäli
        sitroen kirjoitti:

        korkeampioktaanista polttoainetta kuluu jossakin autossa vähemmän, on se merkki siitä, että se matalampioktaaninen on liiaan matalaoktaanista kyseiseen autoon ja sen jatkuva käyttö kaiken muun mukavan lisäksi tuhoaa moottorin ennenaikaisesti.

        Valinta on kuitenkin sinun.

        Sitten toinen asia.
        Jos oktaaniluku on korotettu sekoittamalla bensaan alkoholia, on tämän sekoituksen lämpöarvo pienempi kuin puhtaan bensan ja vastaavasti polttoainetta kuluu enemmän.

        Nämä pari yksinkertaista tosiasiaa kannattaa pitää mielessä kun tekee mieli kokeilla muutamia asioita.

        Nakutuksentunnisin korjaa oktaanipuutokset. Tottakai korkeampi oktaanista kuluu pikkasen vähemmän kun kestää paremmin puristusta ja moottorinohjaus säätää sytytystä tämän mukaan.


      • Rellumiäs
        kälikäli kirjoitti:

        Nakutuksentunnisin korjaa oktaanipuutokset. Tottakai korkeampi oktaanista kuluu pikkasen vähemmän kun kestää paremmin puristusta ja moottorinohjaus säätää sytytystä tämän mukaan.

        Olen tehnyt asiasta omat tilastoni (exel) ja todennut, että 98 bensaa kuluu n. 10% vähemmän, kuin 95:a. Bensojen hinnassa on n. 3 % ero, joten 98:n käyttö kannattaa. Auto on Scenic 2.0 Turbo, nakutuksen tunnistimella varustettu.


    • on uikuttajat

      ja imprezaaan löytyi 14 hv lisää....golfiin 6-7 jne....älkää narisko jos ette tiedä aasit...hiton amikset :)

      • että jotta

        niin tuore auto että osaa käyttää sen bensan.....ei amiscorolla vm80!!!!


    • EI amiska

      Tankkasin ihan läpällä - tietämättä mistään mitään - V-Poweria BMW 135i -autooni. Tyyliin "josko siinä nyt sitten jotain olisi..."

      Jo unohdettuani koko asian aloin parin päivän päästä ihmetellä moottorin nopeampaa reagointia kaasuun ja kiihtyvyyden hienoista paranemista. Tällaisella "tarkkuusautolla" toki varmasti huomaa erot selvemmin kuin Datsunilla, mutta ilmeisesti tämä polttoaine onkin kehitetty nimenomaan uudempaa kalustoa ajatellen.

      En TODELLAKAAN ole mikään automies, enkä oikeasti ymmärrä näistä asioista juurikaan sen enempää kuin peruskuluttajan koskaan tarvitsee. Kuitenkin voin kokemukseni perusteella lämpimästi suositella V-Poweria vastaavanlaisilla autoilla ajaville.

    • opel super corsa

      Mun 33kilowatin corsasta 33,7kilowattia

    • ABeC

      V-Power paras bensa, sitä vain tankkiin!

      • nerihörj

        V-Power. etsikää faktoja ST1:n sivuilta ennenkuin kehutte ja teette ittestänne tyhmiä. Aivan samaa litkua, kuin muutkin bensat nykyisin. Saahan tuotteelle hyvän nimen keksiä ja sitten osa tykkää ja kuvittelee kaikennäköistä.
        Viestiketju alkanut 2009 ja silloin oikeasti oli vielä Shell ja tuot oikeasti oli hyvää. Se aika on ohi


      • 7+15
        nerihörj kirjoitti:

        V-Power. etsikää faktoja ST1:n sivuilta ennenkuin kehutte ja teette ittestänne tyhmiä. Aivan samaa litkua, kuin muutkin bensat nykyisin. Saahan tuotteelle hyvän nimen keksiä ja sitten osa tykkää ja kuvittelee kaikennäköistä.
        Viestiketju alkanut 2009 ja silloin oikeasti oli vielä Shell ja tuot oikeasti oli hyvää. Se aika on ohi

        totta, v-power on nykyisin ihan tavallista 98E05:sta.


    • Anonyymi

      Paremmin kulki auto pintakaasulla eli vääntää paremmin v-powerilla

      • Anonyymi

        Missähän maassa aloittaja tankkasi... Suomessa kun tuli v-poweri myyntiin, oli se 99 oktaanista ja sittemmin se muuttui 98 oktaaniseksi...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      133
      4859
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3296
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2654
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2241
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      261
      1771
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1709
    7. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1577
    8. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1526
    9. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1500
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1221
    Aihe