Lahjoitetaan runoissa, sananparsissa, laulussa jne. rakkautta janottajille toisilleen rakkauden ja onnen hetkiä netissä
Rakkaus on suurin lahja
6
507
Vastaukset
- se...
rakas ei ole lähellä ,on kuin jotain puuttuisi,
se sydämen toinen puolikas on hukassa - analyyttikko
Rakkaus on luonteeltaan hitaasti tasapainotilaan palautuva kemiallinen epätasapaino. Ilmiön kemia tunnetaan hyvin.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/kesaterveys_2008/rakkaus_ja_seksi/
Miehen ja naisen hormonitaseet lähestyvät toisiaan ja toinen alkaa näyttää täydelliseltä, vaikka todellisuudessa voi olla kaikkea muuta.
Rakkaus on neuroosi. Mikä sen laukaisee? Omat tarpeetko, oma elämäntilanne, joku viesti toisessa ihmisessä?
Rakkaus on sairaus, josta hyvällä onnella paranee ja löytää vierestään kumppanin ja huonolla onnella itsestään pysyvän vamman.
Filosofinen kysymys, joka tulee mieleen otsikostasi on, onko antaminen sittenkin itsekästä, koska sehän tuo tyydytystä itselleen.
Lahja on antamista. Lahjaa ei ansaita. Se vain saadaan. Kumpi on kivempaa antaminen vai saaminen. Rakastuneelle antaminen on tärkeämpää, ainakin miehelle. Se antaa tyydytystä, mutta onko tämän tyydytyksen hakeminen sittenkin itsekästä?
- Vammautunut- analyytikolle
Tieto rakastumisen kemiasta ei mitätöi tunnetta eikä pyri oikomaan rakastumisen monimutkaisuutta. Rakastumista ei myöskään tarvitse analysoida tieteen keinoin tai selittää millään. Tunteesta voi aina halutessaan pelkästään nauttia.
Asiantuntija:
akatemiatutkija
Timo Partonen, - analyyttikko
analyytikolle kirjoitti:
Tieto rakastumisen kemiasta ei mitätöi tunnetta eikä pyri oikomaan rakastumisen monimutkaisuutta. Rakastumista ei myöskään tarvitse analysoida tieteen keinoin tai selittää millään. Tunteesta voi aina halutessaan pelkästään nauttia.
Asiantuntija:
akatemiatutkija
Timo Partonen,entäs jos siitä ei nautikaan vaan on saamassa vamman, niin silloin analyyttinen lähestyminen suojaa edes vähän sitä mitä on jäljellä.
- kokenut ja kokeillut
analyyttikko kirjoitti:
entäs jos siitä ei nautikaan vaan on saamassa vamman, niin silloin analyyttinen lähestyminen suojaa edes vähän sitä mitä on jäljellä.
Osaava analysointi pelastaa onnettomasta rakkaudesta ja toipunut siitä uudestaan janottaa rakkautta, ilman rakkautta rikas on köyhä.
- onkin
analyyttikko kirjoitti:
entäs jos siitä ei nautikaan vaan on saamassa vamman, niin silloin analyyttinen lähestyminen suojaa edes vähän sitä mitä on jäljellä.
viimekädessä elämäntaidosta. Ihminen katsoo (yleensä) asioita ja tapahtumia siitä näkökulmasta, mikä tuottaa (tai kuvittelee tuottavan) hänelle itselleen nautintoa, elämän iloa, mistä voisi löytää onnellisuutta (huomaa ero onnen ja itsekkäiden mielihalujen välillä).
Analysointi ei pelasta vammalta, mutta voi tehdä ihmisen kyyniseksi ja kyvyttömäksi reagoida tunteisiin.
Rakkauden analysointi/selittäminen on itsepetosta; ne eivät ole yhteismitallisia.
Tunteilla on biologinen ja fysiologinen vasteensa -se on selvää, mutta ei siinä kaikki.
Ja onneksi siinä ei ole kaikki :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822