Eli minulla on seuraavanlainen metodi:
procedure TForm1.Test(ASrc : Integer; ASrc2 : Integer);
var
P : PByte;
begin
P := @ASrc; // P = 0x12F5BC
ShowMessage(IntToStr(Integer((P^))));
Dec(P, 4); // P = 0x12F5B8
//P := @ASrc2; // P = 0x12F5B8
// Näyttää väärän arvon kun Dec käytössä vaikka
// Osoite on sama kuin suoralla sijoituksella, miksi, eli kun käytän suoraa sijoitusta (kommentoitu) tuo näyttää oikein?
ShowMessage(IntToStr(Integer((P^))));
end;
En ymmärrä miksi tuo näyttää tuon viimeisen arvon päin mäntyä, kutsu on seuraavanlainen:
Test(5,8);
Delphi on CodeGear™ Delphi® 2007 for Win32® R2 Version 11.0.2804.9245
Kääntäjän bugiko?
3
591
Vastaukset
- hemmoit
Jäi vähän epäselväksi mikä on ko koodin tarkoitus...
Mutta miksi PByte (Osoitin 8 bittiseen arvoon) 32 bittiselle integerille ? eikö PInteger ole olemassa...
Haluatko nyt lisätä ASrc arvoon 4, vai yritätkö saada selville ASrc2:sen osoiteen pinossa (joka olisi kikkaillua) ?- Ihmettelevä_testailija
Joo, tosiaan tarkoitus oli saada selville tuon pinon logiikka/arvot, aloittelija kun olen, osaatko siis kertoa tarkemmin kuinka tuon teen, teoria on kyllä hallussa, mutta eipä tuo käytäntö oikein. Eikö tavu pointteri tuossa ole ihan ok?
- öty-
Ihmettelevä_testailija kirjoitti:
Joo, tosiaan tarkoitus oli saada selville tuon pinon logiikka/arvot, aloittelija kun olen, osaatko siis kertoa tarkemmin kuinka tuon teen, teoria on kyllä hallussa, mutta eipä tuo käytäntö oikein. Eikö tavu pointteri tuossa ole ihan ok?
Dec(P, 8) ... Taitaa olla 64 bittinen voit tietenkin käyttää tavupointteria mutta jos laitat 255 suuremman luvun niin huomaat mitä tapahtuu, jos taas "P:Pinteger" niin pitää olla Dec(P,2) eli vähennetään 2 integeriä Kokeile myös "pointer" ja "PWord"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau263079Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433040Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342886Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432587Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1591891Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251435Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 311207
- 741149