Kääntäjän bugiko?

ihmettelevä_testailija

Eli minulla on seuraavanlainen metodi:

procedure TForm1.Test(ASrc : Integer; ASrc2 : Integer);
var
P : PByte;
begin
P := @ASrc; // P = 0x12F5BC
ShowMessage(IntToStr(Integer((P^))));

Dec(P, 4); // P = 0x12F5B8

//P := @ASrc2; // P = 0x12F5B8

// Näyttää väärän arvon kun Dec käytössä vaikka
// Osoite on sama kuin suoralla sijoituksella, miksi, eli kun käytän suoraa sijoitusta (kommentoitu) tuo näyttää oikein?
ShowMessage(IntToStr(Integer((P^))));
end;

En ymmärrä miksi tuo näyttää tuon viimeisen arvon päin mäntyä, kutsu on seuraavanlainen:
Test(5,8);

Delphi on CodeGear™ Delphi® 2007 for Win32® R2 Version 11.0.2804.9245

3

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemmoit

Jäi vähän epäselväksi mikä on ko koodin tarkoitus...

Mutta miksi PByte (Osoitin 8 bittiseen arvoon) 32 bittiselle integerille ? eikö PInteger ole olemassa...

Haluatko nyt lisätä ASrc arvoon 4, vai yritätkö saada selville ASrc2:sen osoiteen pinossa (joka olisi kikkaillua) ?

• Ihmettelevä_testailija

Joo, tosiaan tarkoitus oli saada selville tuon pinon logiikka/arvot, aloittelija kun olen, osaatko siis kertoa tarkemmin kuinka tuon teen, teoria on kyllä hallussa, mutta eipä tuo käytäntö oikein. Eikö tavu pointteri tuossa ole ihan ok?

• öty-
        Ihmettelevä_testailija kirjoitti:

Joo, tosiaan tarkoitus oli saada selville tuon pinon logiikka/arvot, aloittelija kun olen, osaatko siis kertoa tarkemmin kuinka tuon teen, teoria on kyllä hallussa, mutta eipä tuo käytäntö oikein. Eikö tavu pointteri tuossa ole ihan ok?

Dec(P, 8) ... Taitaa olla 64 bittinen voit tietenkin käyttää tavupointteria mutta jos laitat 255 suuremman luvun niin huomaat mitä tapahtuu, jos taas "P:Pinteger" niin pitää olla Dec(P,2) eli vähennetään 2 integeriä Kokeile myös "pointer" ja "PWord"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6622
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      151
      1841
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1330
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1059
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      991
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      849
    Aihe