Eli minulla on seuraavanlainen metodi:
procedure TForm1.Test(ASrc : Integer; ASrc2 : Integer);
var
P : PByte;
begin
P := @ASrc; // P = 0x12F5BC
ShowMessage(IntToStr(Integer((P^))));
Dec(P, 4); // P = 0x12F5B8
//P := @ASrc2; // P = 0x12F5B8
// Näyttää väärän arvon kun Dec käytössä vaikka
// Osoite on sama kuin suoralla sijoituksella, miksi, eli kun käytän suoraa sijoitusta (kommentoitu) tuo näyttää oikein?
ShowMessage(IntToStr(Integer((P^))));
end;
En ymmärrä miksi tuo näyttää tuon viimeisen arvon päin mäntyä, kutsu on seuraavanlainen:
Test(5,8);
Delphi on CodeGear™ Delphi® 2007 for Win32® R2 Version 11.0.2804.9245
Kääntäjän bugiko?
3
589
Vastaukset
- hemmoit
Jäi vähän epäselväksi mikä on ko koodin tarkoitus...
Mutta miksi PByte (Osoitin 8 bittiseen arvoon) 32 bittiselle integerille ? eikö PInteger ole olemassa...
Haluatko nyt lisätä ASrc arvoon 4, vai yritätkö saada selville ASrc2:sen osoiteen pinossa (joka olisi kikkaillua) ?- Ihmettelevä_testailija
Joo, tosiaan tarkoitus oli saada selville tuon pinon logiikka/arvot, aloittelija kun olen, osaatko siis kertoa tarkemmin kuinka tuon teen, teoria on kyllä hallussa, mutta eipä tuo käytäntö oikein. Eikö tavu pointteri tuossa ole ihan ok?
- öty-
Ihmettelevä_testailija kirjoitti:
Joo, tosiaan tarkoitus oli saada selville tuon pinon logiikka/arvot, aloittelija kun olen, osaatko siis kertoa tarkemmin kuinka tuon teen, teoria on kyllä hallussa, mutta eipä tuo käytäntö oikein. Eikö tavu pointteri tuossa ole ihan ok?
Dec(P, 8) ... Taitaa olla 64 bittinen voit tietenkin käyttää tavupointteria mutta jos laitat 255 suuremman luvun niin huomaat mitä tapahtuu, jos taas "P:Pinteger" niin pitää olla Dec(P,2) eli vähennetään 2 integeriä Kokeile myös "pointer" ja "PWord"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559