Itse tehty olut

kämmi

Tein tuossa puplivuotta sitten itse olutta, lageria. Kaikki tein ohjeiden mukaan, määrätä, hygienia, pullotus ynms asiat. Mutta silti maku on hiivainen ja karvas. Oluet on säilytetty 3 ekaa viikkoa huoneenlämmössä ja sen jälkeen taloyhtiön isossa kylmiössä.

8

3172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmiset kokeilee

      nuo itsetehdyt viinit, olut ja pontikat ovat kyllä sellaisisa korvikkeita joita käytetään jos ei aitoa saa. Sota-aika tms. on asia erikseen muuten nuo eivät puolla paikkaansa.

      • kannata

        "nuo itsetehdyt viinit, olut ja pontikat ovat.."

        Ei kannata yleistää.Jos ei itse ole onnistunut tekemään hyvää viiniä/olutta ei se tarkoita ,että se mahdotonta on.

        Alkuperäiseen kysymykseen on vaikea vastata tietämättä tarkemmin esim uutteesta,käytetystä sokerista.Tuolta voi löytyä neuvoja:

        http://www.kotiolut.com/


      • samaa mieltä
        kannata kirjoitti:

        "nuo itsetehdyt viinit, olut ja pontikat ovat.."

        Ei kannata yleistää.Jos ei itse ole onnistunut tekemään hyvää viiniä/olutta ei se tarkoita ,että se mahdotonta on.

        Alkuperäiseen kysymykseen on vaikea vastata tietämättä tarkemmin esim uutteesta,käytetystä sokerista.Tuolta voi löytyä neuvoja:

        http://www.kotiolut.com/

        olen tehnyt siideriä omista omenoista puristetusta mehusta ja todella onnistunutta tuli.Täysin verrattavissa kaupan tuotteisiin maultaan jos ei parempaakin.En vain ole siiderin ystävä,jospa olut joskus onnistuisi yhtähyvin.


      • mihin tottunut
        kannata kirjoitti:

        "nuo itsetehdyt viinit, olut ja pontikat ovat.."

        Ei kannata yleistää.Jos ei itse ole onnistunut tekemään hyvää viiniä/olutta ei se tarkoita ,että se mahdotonta on.

        Alkuperäiseen kysymykseen on vaikea vastata tietämättä tarkemmin esim uutteesta,käytetystä sokerista.Tuolta voi löytyä neuvoja:

        http://www.kotiolut.com/

        itse tehdyt ovat kuraa ja sillä selvä. Alkossa myytävät viinit ovat pääsääntöisesti juotavia, tosin sielläkin on halvimmassa päässä sellaisia jotka käyvät lähinnä ruoanlaittoon.


      • feikkibusters
        mihin tottunut kirjoitti:

        itse tehdyt ovat kuraa ja sillä selvä. Alkossa myytävät viinit ovat pääsääntöisesti juotavia, tosin sielläkin on halvimmassa päässä sellaisia jotka käyvät lähinnä ruoanlaittoon.

        Tuskinpa oikea viinisnobi roikkuu Suomi24:n bissepalstalla elvistelemässä sillä, ettei nauti halvimpia alkossa myytäviä viinejä vaan kaataa ne pataan.


      • on kysymys siitä
        feikkibusters kirjoitti:

        Tuskinpa oikea viinisnobi roikkuu Suomi24:n bissepalstalla elvistelemässä sillä, ettei nauti halvimpia alkossa myytäviä viinejä vaan kaataa ne pataan.

        että kotiviinit ovat marja/hedelmä viinejä.Tyhmää edes verrata niitä oikeisiin rypäleviineihin.Vai käytätkö ruoan teossa vadelmaviiniä ja nautit ruoan omppuviinin kera :)
        Kuinkahan moni on maistanut muutaman vuoden ikäistä kotiviiniä.Liian nuorena juoduista ei arviota kannata tehdä.


      • Anonyymi

        Vittu jos laitat kilon sokeria ja hiivaa lämpimää veteen nii ei hyvä tulekkaa. Kunno vehkeil ja ajan kans helvetisti parempaa saa ku kaupan paska Olvit. Parempi jos tollaset puliukot juo vaa sitä Lasolia ja jättää nää hommat alanmiehille. Ei oo häsähäsä poikasten touhua ollenkaan.


    • Daddys

      Uute oli tämä...hmm.. no ei finlandia vaan se ulkomainen suosituin mallas, ja sokeria laitoin purkin etiketin mukaan, en suomennetun ohjeen. Kun suomessahan ei saa tehdä yli 4% olutta. Kaikki oli just ohjeiden mukaan, käyminen onnistui hyvin. Omasta mielestäni virhe on käynyt käymisen loppuvaiheen ja juonnin välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe