Pikkulekaa ostamaan

Jukk

Pari vuotta 400 Nm:n vääntöä etuvedolla ohjastaneena tahtoo takavedon. Ainoa oikea.

Mulla tulee ajoa 70 tkm vuodessa ja tässä mietityttää, että mitä ostaisi. Minimivaatimus on samat herkut kuin Auris D-CATissa, jolla nyt yritän luovia, siinäkin on xenonit eli nyt tarvin jotain parempaa tarjolle.

En tarvitse mitään navileluja, niitä saa ärrältä, mutta tarvitsen hiljaisen toimiston joka osaa poistua vikkelästi. IS220d siis.

Kokemuksia ja vinkkejä?

MB ja BMW ei siis ole laskuissa eikä kummankaan ominaisuudet riitä pitkään juoksuun.

Jukk

9

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LexusFinland.com

      Täältä tietoa ilman provoilua:
      www.lexusfinland.com

      Taitaa olla jäsenelläkin täällä myynnissä hakemasi.

      • Jukk

        Olen ajanut 26 vuotta muiden "sisäänajamilla" autoilla työnantajieni tarjoamia lukuunottamatta ja Auris oli eka uusi oma, onhan Toyotassakin uuden tuoksu uutena (ja vähän vieläkin) ja auton historian tunteminen on mulle tärkeää nimimerkillä "ei yhtään pakkasstarttia ilman eberiä eikä koskaan tulilta ilman jälkikäyttöä".

        2,2 on tosiaan luonnikas pannu ja etuveto ei todellakaan sovi sen kaveriksi, auto on pahuksen hyvä ajaa kun kitkaa riittää, mutta ikävän tylsä 1600-nen liukkailla sutimiseneston ollessa päällä, jos taikanappia sattuu painamaan hevosten herättämiseksi kottero suuntaa pienimmästäkin pedaalin hipaisusta siihen suuntaan, mihin tie kallistuu. Elektroniikalla hallittu möykky. Takavedoilla ajamaan oppineena nuppini ei ole muutenkaan synkronissa etuvedon kanssa. Harkitsin myös nelivetoista Subarua, mutta dieselin teiniscooppi konepellin päällä ei oikein sytytä keskiäkäistä. Boxerinakun ääni on kyllä aika vekkuli...

        Mitä nuo IS:n välitysvaihtoehdot ovat suhteessa D-CATiin? Nykyisellään pystyn jotenkuten jolkuttamaan kuutosella mittariyhdeksääkymppiä kierrosten ollessa tasan 1600 kunhan tie on tasainen ja kesämotarilla kierrosten ollessa 2200 voi vähän ohitellakin, mutta varsinainen veto alkaa vasta 1,5-kertaisella motarinopeudella, jota tietenkin olen kokeillut vain Saksassa :-).
        IS:lle luvataan kymppi enemmän huippuja ja Auris nappaa omansa ylikierroksilla (ja enemmänkin siis Saksassa) joten luulisi IS:n olevan vielä pidemmällä välityksellä ainakin vakiona. En viitsisi kolkutella talvirajoituksilla tyhjäkäynnillä joten mikä välitys on paras? Autokoulun ope sanoi -83 tosin kuorma-auton kyseessä ollen, että maantiellä on ajettava suurimmalla välityssuhteella moottorin työskennellessä parhaan vääntönsä alueella ja tuota oppia olen pyrkinyt noudattamaan, mutta talvirajoituksillahan se ei enää onnistu.

        Nettirutisijoista poiketen en kaipaa tomaattia dieselin jatkeeksi, oikea käsi toimii vielä ja puhelimeen puhun handsfreen kautta joten vähintään yksi räpylä kääntää nahkarattia koko ajan, automaateilla on isoa kovaa huonolla kelillä ajettaessa paha taipumus vaihtaa juuri silloin, kun ei pitäisi ja hienot ajolinjat muuttuvat juopuneen ankan kiemurteluksi. Tähän tietysti joku höpöttää rattiläpysköistä ja vastaavista, mutta silloinhan ajetaan taas manuaalilla...

        Miksi ei germaaneja? Olen rassannut kaikenmerkkisiä autoja vuodesta -80 ja en valitettavasti löydä yhdestäkään germaanista sitä lisäarvoa, joka niiden hintalapussa on johtuen varmaan jostain historiallisesta tuontisäännöstelystä, joka nosti muutaman merkin jalustalle kun niitä vihdoin sai mossevuosien jälkeen.

        Naurattaa sekin, että Lexus rinnastetaan Toyotaan yhteisen alkuperänsä vuoksi, mutta koskaan ei muisteta, että baijerilaisellakin on oma laatumerkkinsä Alpina, joka saa nämä täällä myydyt karvalakkiversiot tuntumaan DX-Corolloilta. Harmin paikka, että Alpinan hintaluokka on tyttömallin omistajien ulottumattomissa, mutta ainahan voi haaveilla lottovoitosta, optimismi auttaa välttämään vatsahaavaa osamaksuerien kolahdellessa...

        Raakaa pilaa, sorry. Muistaakseni jo 70-luvulla joku suomalainen autotoimittaja lausui silloisen Ladan olevan maailman kestävin auto, jos sitä hoidettaisiin samalla tunteella kuin suomalaiset hoitavat mersujaan. Kuubasta noita hoidettuja esimerkkejä taitaa löytyä tänäkin päivänä. Samaisen toimittajan mukaan Lallin maalipinta olisi ollut jopa paremmin puunausta kestävä saksalaisserkkuunsa verrattuna, jos joku olisi niitä viitsinyt kiillotella. Takavuosilta tuleekin mieleen useampikin kerta, kun 200D vietiin maalattavaksi himmentyneen maalipinnan vuoksi, kuka muu olisi vaivautunut? Paaliin nuo kaikki lopulta menivät...

        Vuodatukseni summaus: Ostaisin mieluusti saksalaisenkin kansanauton, jos niitä myytäisiin japanilaisten kansanmallien (vaikka Avensis) hinnalla, mutta nykyisellä hinnoittelulla on onneksi saatavilla laadukkaampiakin autoja kaukoidästä. Minua ei häiritse se, että IS:n kojelaudan nappuloista osa on samoja kuin Toyotassa, koska niiden vikaantumisväli on pidempi kuin tuleva omistussuhteeni ja minkäs alkuperämaassaan turkkilaisperäisten kuskien ajaman taksimerkin kojelaudassa onkaan samat nappulat kuin AMG:ssä?

        Nyt hernettä nenuun oikein joukolla...

        MVH Jukk


    • gestapo

      MB ja BMWn ominaisuudet ei riitä pitkään juosuun? Tojotan ostamalla se asia korjaantuu?Huh huh...

      • nyt oikein

        käsitit väärin?! Jos haluaa Lexuksen, silloin puhutaan Lexuksesta, eikä Toyotasta. Pahvi! Eikö se ole yhtä itsestään selvyys että jos haluaa Audin, ei pidä tyrkyttää Skodaa!


      • kun sinun

        ihanoima BMW ei kelpaa kaikille? Jos sinulla ei ole järkevää sanottavaa Lexuksesta niin pysy siellä bimmeri palstalla.


      • Eino vaan
        nyt oikein kirjoitti:

        käsitit väärin?! Jos haluaa Lexuksen, silloin puhutaan Lexuksesta, eikä Toyotasta. Pahvi! Eikö se ole yhtä itsestään selvyys että jos haluaa Audin, ei pidä tyrkyttää Skodaa!

        Aivan sama,riisikippo se on tuo leksui, jos ihannoit itäkulkineita niin siitä vaan,pitäisi muistaa ettei japanin poika paljoa ostele täältäpäin mitään,hölmöt hävittää valuuttaa ja kansantalous häviää.


    • mulla.

      Minun makuun liian muovinen. Takaikkuna liian pieni ja nelikulmainen, vanhanaikaisen näköinen.

      • Jaappanista

        Näiden vuosien aikana olen havainnut, että Lexus ja jopa IS on automerkki, josta kaikki, jotka autoista jotain tietävät, ovat kiinnostuneita. Autoni on toiminut vuosien ajan hienosti ja sillä on naisenkin miellyttävä ajaa - erikoisesti ihanan pehmeät nahkakäsineet kädessä ;).


      • mogadishu
        Jaappanista kirjoitti:

        Näiden vuosien aikana olen havainnut, että Lexus ja jopa IS on automerkki, josta kaikki, jotka autoista jotain tietävät, ovat kiinnostuneita. Autoni on toiminut vuosien ajan hienosti ja sillä on naisenkin miellyttävä ajaa - erikoisesti ihanan pehmeät nahkakäsineet kädessä ;).

        Eräs laivan kippari sanoi nähdessään tuon mainitsemasi hökötyksen,"lotja".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe