Pari vuotta 400 Nm:n vääntöä etuvedolla ohjastaneena tahtoo takavedon. Ainoa oikea.
Mulla tulee ajoa 70 tkm vuodessa ja tässä mietityttää, että mitä ostaisi. Minimivaatimus on samat herkut kuin Auris D-CATissa, jolla nyt yritän luovia, siinäkin on xenonit eli nyt tarvin jotain parempaa tarjolle.
En tarvitse mitään navileluja, niitä saa ärrältä, mutta tarvitsen hiljaisen toimiston joka osaa poistua vikkelästi. IS220d siis.
Kokemuksia ja vinkkejä?
MB ja BMW ei siis ole laskuissa eikä kummankaan ominaisuudet riitä pitkään juoksuun.
Jukk
Pikkulekaa ostamaan
9
956
Vastaukset
- LexusFinland.com
Täältä tietoa ilman provoilua:
www.lexusfinland.com
Taitaa olla jäsenelläkin täällä myynnissä hakemasi.- Jukk
Olen ajanut 26 vuotta muiden "sisäänajamilla" autoilla työnantajieni tarjoamia lukuunottamatta ja Auris oli eka uusi oma, onhan Toyotassakin uuden tuoksu uutena (ja vähän vieläkin) ja auton historian tunteminen on mulle tärkeää nimimerkillä "ei yhtään pakkasstarttia ilman eberiä eikä koskaan tulilta ilman jälkikäyttöä".
2,2 on tosiaan luonnikas pannu ja etuveto ei todellakaan sovi sen kaveriksi, auto on pahuksen hyvä ajaa kun kitkaa riittää, mutta ikävän tylsä 1600-nen liukkailla sutimiseneston ollessa päällä, jos taikanappia sattuu painamaan hevosten herättämiseksi kottero suuntaa pienimmästäkin pedaalin hipaisusta siihen suuntaan, mihin tie kallistuu. Elektroniikalla hallittu möykky. Takavedoilla ajamaan oppineena nuppini ei ole muutenkaan synkronissa etuvedon kanssa. Harkitsin myös nelivetoista Subarua, mutta dieselin teiniscooppi konepellin päällä ei oikein sytytä keskiäkäistä. Boxerinakun ääni on kyllä aika vekkuli...
Mitä nuo IS:n välitysvaihtoehdot ovat suhteessa D-CATiin? Nykyisellään pystyn jotenkuten jolkuttamaan kuutosella mittariyhdeksääkymppiä kierrosten ollessa tasan 1600 kunhan tie on tasainen ja kesämotarilla kierrosten ollessa 2200 voi vähän ohitellakin, mutta varsinainen veto alkaa vasta 1,5-kertaisella motarinopeudella, jota tietenkin olen kokeillut vain Saksassa :-).
IS:lle luvataan kymppi enemmän huippuja ja Auris nappaa omansa ylikierroksilla (ja enemmänkin siis Saksassa) joten luulisi IS:n olevan vielä pidemmällä välityksellä ainakin vakiona. En viitsisi kolkutella talvirajoituksilla tyhjäkäynnillä joten mikä välitys on paras? Autokoulun ope sanoi -83 tosin kuorma-auton kyseessä ollen, että maantiellä on ajettava suurimmalla välityssuhteella moottorin työskennellessä parhaan vääntönsä alueella ja tuota oppia olen pyrkinyt noudattamaan, mutta talvirajoituksillahan se ei enää onnistu.
Nettirutisijoista poiketen en kaipaa tomaattia dieselin jatkeeksi, oikea käsi toimii vielä ja puhelimeen puhun handsfreen kautta joten vähintään yksi räpylä kääntää nahkarattia koko ajan, automaateilla on isoa kovaa huonolla kelillä ajettaessa paha taipumus vaihtaa juuri silloin, kun ei pitäisi ja hienot ajolinjat muuttuvat juopuneen ankan kiemurteluksi. Tähän tietysti joku höpöttää rattiläpysköistä ja vastaavista, mutta silloinhan ajetaan taas manuaalilla...
Miksi ei germaaneja? Olen rassannut kaikenmerkkisiä autoja vuodesta -80 ja en valitettavasti löydä yhdestäkään germaanista sitä lisäarvoa, joka niiden hintalapussa on johtuen varmaan jostain historiallisesta tuontisäännöstelystä, joka nosti muutaman merkin jalustalle kun niitä vihdoin sai mossevuosien jälkeen.
Naurattaa sekin, että Lexus rinnastetaan Toyotaan yhteisen alkuperänsä vuoksi, mutta koskaan ei muisteta, että baijerilaisellakin on oma laatumerkkinsä Alpina, joka saa nämä täällä myydyt karvalakkiversiot tuntumaan DX-Corolloilta. Harmin paikka, että Alpinan hintaluokka on tyttömallin omistajien ulottumattomissa, mutta ainahan voi haaveilla lottovoitosta, optimismi auttaa välttämään vatsahaavaa osamaksuerien kolahdellessa...
Raakaa pilaa, sorry. Muistaakseni jo 70-luvulla joku suomalainen autotoimittaja lausui silloisen Ladan olevan maailman kestävin auto, jos sitä hoidettaisiin samalla tunteella kuin suomalaiset hoitavat mersujaan. Kuubasta noita hoidettuja esimerkkejä taitaa löytyä tänäkin päivänä. Samaisen toimittajan mukaan Lallin maalipinta olisi ollut jopa paremmin puunausta kestävä saksalaisserkkuunsa verrattuna, jos joku olisi niitä viitsinyt kiillotella. Takavuosilta tuleekin mieleen useampikin kerta, kun 200D vietiin maalattavaksi himmentyneen maalipinnan vuoksi, kuka muu olisi vaivautunut? Paaliin nuo kaikki lopulta menivät...
Vuodatukseni summaus: Ostaisin mieluusti saksalaisenkin kansanauton, jos niitä myytäisiin japanilaisten kansanmallien (vaikka Avensis) hinnalla, mutta nykyisellä hinnoittelulla on onneksi saatavilla laadukkaampiakin autoja kaukoidästä. Minua ei häiritse se, että IS:n kojelaudan nappuloista osa on samoja kuin Toyotassa, koska niiden vikaantumisväli on pidempi kuin tuleva omistussuhteeni ja minkäs alkuperämaassaan turkkilaisperäisten kuskien ajaman taksimerkin kojelaudassa onkaan samat nappulat kuin AMG:ssä?
Nyt hernettä nenuun oikein joukolla...
MVH Jukk
- gestapo
MB ja BMWn ominaisuudet ei riitä pitkään juosuun? Tojotan ostamalla se asia korjaantuu?Huh huh...
- nyt oikein
käsitit väärin?! Jos haluaa Lexuksen, silloin puhutaan Lexuksesta, eikä Toyotasta. Pahvi! Eikö se ole yhtä itsestään selvyys että jos haluaa Audin, ei pidä tyrkyttää Skodaa!
- kun sinun
ihanoima BMW ei kelpaa kaikille? Jos sinulla ei ole järkevää sanottavaa Lexuksesta niin pysy siellä bimmeri palstalla.
- Eino vaan
nyt oikein kirjoitti:
käsitit väärin?! Jos haluaa Lexuksen, silloin puhutaan Lexuksesta, eikä Toyotasta. Pahvi! Eikö se ole yhtä itsestään selvyys että jos haluaa Audin, ei pidä tyrkyttää Skodaa!
Aivan sama,riisikippo se on tuo leksui, jos ihannoit itäkulkineita niin siitä vaan,pitäisi muistaa ettei japanin poika paljoa ostele täältäpäin mitään,hölmöt hävittää valuuttaa ja kansantalous häviää.
- mulla.
Minun makuun liian muovinen. Takaikkuna liian pieni ja nelikulmainen, vanhanaikaisen näköinen.
- Jaappanista
Näiden vuosien aikana olen havainnut, että Lexus ja jopa IS on automerkki, josta kaikki, jotka autoista jotain tietävät, ovat kiinnostuneita. Autoni on toiminut vuosien ajan hienosti ja sillä on naisenkin miellyttävä ajaa - erikoisesti ihanan pehmeät nahkakäsineet kädessä ;).
- mogadishu
Jaappanista kirjoitti:
Näiden vuosien aikana olen havainnut, että Lexus ja jopa IS on automerkki, josta kaikki, jotka autoista jotain tietävät, ovat kiinnostuneita. Autoni on toiminut vuosien ajan hienosti ja sillä on naisenkin miellyttävä ajaa - erikoisesti ihanan pehmeät nahkakäsineet kädessä ;).
Eräs laivan kippari sanoi nähdessään tuon mainitsemasi hökötyksen,"lotja".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875