raskaus ja kipulääkkeet

äippä

onkohan kenelläkään kokemusta kipulääkkeistä ja raskaudesta? itselläni krooninen kipu ja raskaus yllätti. kävin lääkärissä, ja lääkemuutoksia ei tehty, koska mikään lääkkeistä ei ollut ehdottoman vaarallinen sikiölle. ihmettelin asiaa! nyt olen tehoseurannassa ja hyvä niin.

8

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroja...

Riippuu niin lääkkeistä mitä käyttää! Osaahan voi ja pakko käyttää raskausaikana. Osasta taas on riskejä jotka joidenkin pakko ottaa. Itsekin olisin saanut syödä fibromyalgiaan triptyliä ja monia muita, mutta valitsin lääkkeettömän linjan. Kannattaa kysyä mielipide usealta lääkäriltä ja soittaa vaikka teratologiseen tietopalveluun -se on juuri tuollaisia tapauksia varten!!

• äippä

joo soittelin eilen sinne teratologiseen tietopalveluun, ja sain sieltä kyllä hyvää tietoa. mun oma tilanne on se, etten pärjää ilman lääkitystä hermosäryn kanssa,ja omalta osaltani muiden kipulääkkeiden kanssa ei ole ongelmaa syödä niitä,kuin juuri tuo hermosärkylääke.

äippä kirjoitti:

joo soittelin eilen sinne teratologiseen tietopalveluun, ja sain sieltä kyllä hyvää tietoa. mun oma tilanne on se, etten pärjää ilman lääkitystä hermosäryn kanssa,ja omalta osaltani muiden kipulääkkeiden kanssa ei ole ongelmaa syödä niitä,kuin juuri tuo hermosärkylääke.

Mikä sen lääkkeen nimi on mitä käytät? Lyricaa ei ainakaan kannata käyttää, aiheuttaa rakennevaurioita. Yksi nettituttu joutui keskeyttämään raskauden 19. viikon rakenneultran jälkeen kun oli syönyt sitä.

• äippä
        ******* kirjoitti:

Mikä sen lääkkeen nimi on mitä käytät? Lyricaa ei ainakaan kannata käyttää, aiheuttaa rakennevaurioita. Yksi nettituttu joutui keskeyttämään raskauden 19. viikon rakenneultran jälkeen kun oli syönyt sitä.

lyrica, neurontin. ja tietopalvelussa sanoivat, että kun olen tiennyt tästä raskaudesta vasta 2-3 vkoa, niin mahd. vahinko on jo sattunut jos niikseen on. mutta sanoi, että epämuodostumien määrä on 10 % ja kehoitti olemaan rauhallisin mielin. no, arvaas olenko, en. tuntuu vaan että kipulääkärin tietämys on aivan eri kuin tietopalvelun, lääkäri sanoi, että jos jonkun haluat pois jättää niin tramalin. mutta tietopalvelussa sanottiin,,ettei siitä vaara ole nyt. meinasin kyllä neurontinin lopettaa nyt tuon tiedon jälkeen. mutta ymmärtänet huolenaiheeni..

äippä kirjoitti:

lyrica, neurontin. ja tietopalvelussa sanoivat, että kun olen tiennyt tästä raskaudesta vasta 2-3 vkoa, niin mahd. vahinko on jo sattunut jos niikseen on. mutta sanoi, että epämuodostumien määrä on 10 % ja kehoitti olemaan rauhallisin mielin. no, arvaas olenko, en. tuntuu vaan että kipulääkärin tietämys on aivan eri kuin tietopalvelun, lääkäri sanoi, että jos jonkun haluat pois jättää niin tramalin. mutta tietopalvelussa sanottiin,,ettei siitä vaara ole nyt. meinasin kyllä neurontinin lopettaa nyt tuon tiedon jälkeen. mutta ymmärtänet huolenaiheeni..

Eikös tuo kuulu niihin lääkkeisiin joiden kanssa pitää syödä foolihappoa raskaana ollessa?

• äippä
        ****** kirjoitti:

Eikös tuo kuulu niihin lääkkeisiin joiden kanssa pitää syödä foolihappoa raskaana ollessa?

kuuluu, ja niin olen syönytkin, ja nyt tietopalvelussa pyydettiin vielä nostamaan annosta.

äippä kirjoitti:

kuuluu, ja niin olen syönytkin, ja nyt tietopalvelussa pyydettiin vielä nostamaan annosta.

Löysin tällaisen jutun netistä, ehkä törmäsitkin jos googlettelit: http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=4532444

(ei sinänsä mitään uutta varmaan mutta laitoinpa silti :) )

• äippä
        ****** kirjoitti:

Löysin tällaisen jutun netistä, ehkä törmäsitkin jos googlettelit: http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=4532444

(ei sinänsä mitään uutta varmaan mutta laitoinpa silti :) )

kiitos linkistä.
        tiistaina mulle varmaan jotain selviii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7455
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3967
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3510
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      2793
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2652
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      43
      2465
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2391
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2279
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2218
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1962
    Aihe