onko myyminen rauhallsta ja käykö kauppa viikonloppuna vai onko tupa täynnä trokareita ja muita hamppareita
Valtteri kirppis
39
8869
Vastaukset
- en mene vähään aikaan
Ulkona roskiksen luona oli suosituin standi: siellä pengottiin kiivaasti.
Sisällä kirppiksellä oli erikseen Ähläm Corner ja African Corner. Muutama suomalainen nuori niiden joukossa myymässä ryppyisiä vaatteitaan.
En suosittele.- Alma de Cassi
Siellä on törkee meininki. Vkonloppuisin ahdettu niin täyteen ettei käytävillä mahdu katselemaan mitään muuta kuin selkiä, viikolla kirpparia ei vartioi kukaan, tavarat pöllitään ja hinnat muutetaan ihan rauhassa, henkilökunta ei välitä.
- yks pettynyt
Alma de Cassi kirjoitti:
Siellä on törkee meininki. Vkonloppuisin ahdettu niin täyteen ettei käytävillä mahdu katselemaan mitään muuta kuin selkiä, viikolla kirpparia ei vartioi kukaan, tavarat pöllitään ja hinnat muutetaan ihan rauhassa, henkilökunta ei välitä.
Kyllä Valtterin kirppis oli hyvä, aikoinaan. Nykyään sen on vallannut juuri nää african ja aasian miehet ja tietysti venäläisiä on sankoin joukoin. Tuotteena on halpiskopiota, kaikenmaailman krääsää, rihkamaa ja jonninjoutavia vappuleluja. Kaikkea näitä saa halvemmalla jostain Tiimarista. Yli puolet pöydistä on jatkuvasti varattu vakiomyyjille, jotka ammattimaisesti kauppaa jotain ties kuinka kuumaa tavaraa. Ja aivan. Joukossa on muutama suomalaistyttö, jotka myy vanhoja rättejä. Kävin Pääsiäisenä pitkästä aikaa. Eikä tosiaan tarvii mennä enää. !!!KIRPPARIN ULKOPUOLELLA ON SANKOIN JOUKOIN ROMANIKERJÄLÄISIÄ RIHKAMASORMUKSIEN KERA KERJÄÄMÄSSÄ!! ->Pitäkää lompakosta lujaa kii!
- railanyloon
on siellä myös persu-center. kysy kännykkäkauppiaalta.
- viikko sitten
mene vaan joukon jatkeeksi.on siellä muitakin.
- Satunnainen kirppismyyjä
On tullut muutaman kerran käytyä Valtterissa, sekä myymässä että katselemassa löytyisikö jotain. Jos myyjänä menet, varaudu siihen että pöytää et saa rauhassa laittaa, heti on joku tutkimassa tavaroita paljon ennen virallista kirpparin aukeamista, sisäänpääsyä kun ei kontrolloida mitenkään. Etupäässä venäläiset ja muut myyjät tulee etukäteisostoksia yrittämään. Asiakkaina paljon maahanmuuttajia. Mistään ei maksettaisi mitään. 50 senttiä hyväkuntoisista lasten sukkahousuista tuntui olevan monille liikaa. Itse en hevillä Valtteriin enää mene. Ainakaan myyjäksi.
- vapputiina
Vapun aikaan pöydältäni varastettiin valkoiset housut, valkoinen pleiseri ja käyttämätön tupakansytytin alkup.laatikossa. Mahtaakohan olla mukava pitää niitä ja käyttää? Ei kannata luottaa ihmisiin, eivät muutamaa euroa viitsi maksaa vaan pitää varastaa. En siis enää mene kirpparille viemään tavaroita myyntiin, harmittaa niin paljon. En vaan tullut niitä hälyttimiä laitettua kun luottaa ihmisten rehellisyyteen.
- päiwänsäde
Täähän on tuttu kuvio jo vuosien takaa. Nehän kerää parhaat alta, mä ilmotan aina et tuu kattoo sit kun pöytä on valmis. Ei niille tarvii myydä jollei halua, mä haluun mielummin kaikki valmiiks ja sit vasta miettii hintoja, sen sijaan et jokaista kippoa ja kuppoa pähkäilee siinä kun laatikot on levällään. Vähän tapakoulutusta tulisoihtu persuksissa oleville ihmisille samalla.
- sieltä löytyy niin merkkiä
kuin tavis H&M..itse löydän aina hyviä merkki vaatteita ja aitoja vieläpä..kun katsoo vähän myyjän ulkoista olemusta se kertoo paljon.
- ihan
jees paikka mutta aivan älyttömät hinnat käytetyllä tavaralla..ei ihme kun tavarat ei mee kaupaksi..tarkistaa ne hinnat hyvät myyjät..ja peskää ne vaatteet ennen myyntiä
- nannnnannh
Musta se on ihan ok paikka. Hyvin on saanut myytyä. On siellä ulkolaisiakin ja niillä hirveät hinnat - mutta onko pakko niitä sitten katsoa ja ostella? Mulla on ollut ihan ok hinnat 1-4€ ja viimeksikin sain paljon myytyä. Ja tyytyväiset tuntuivat ostajatkin olevan. Ja mun vaatteet ym ei ole koskaan ryppyisiä ja aina pestyjä! Eli on siellä kunnollisiakin seassa.
- Palin kirppis
nannnnannh kirjoitti:
Musta se on ihan ok paikka. Hyvin on saanut myytyä. On siellä ulkolaisiakin ja niillä hirveät hinnat - mutta onko pakko niitä sitten katsoa ja ostella? Mulla on ollut ihan ok hinnat 1-4€ ja viimeksikin sain paljon myytyä. Ja tyytyväiset tuntuivat ostajatkin olevan. Ja mun vaatteet ym ei ole koskaan ryppyisiä ja aina pestyjä! Eli on siellä kunnollisiakin seassa.
ensin alkuun -90 luvun alussa Palin kirppis, mutta samoin se kuoli vetäjien tyhmyyteen.
Vetäjä raivosi ja mellasti ja käyttäytyi uhkaavasti jos joku ehti katsoa myyjien tavaroita ennen kuin hän itse. Hänen kaksi poikaa olivat myös remmissä mukana ja ahersivat tavaroiden kimpussa sillä olihan se ostajien kulta-aikaa silloin kun ihmiset myivät antiikkinsa pois sikahalvalla.
Sitten ilmaantui myös niitä trokareita jotka etsivät myyjien tavaroita ilmaiseksi ja kävivät myyjiin käsiksi saadakseen ilmaiseksi tai eurolla. Sitten samat tavarat olivat itsepalvelukirppareilla (loossit) seuraavalla viikolla noiden trokareiden myyntipöydillä ja hinnat alkaen 50 €.
Kyllä on kumma, että vetäjät eivät saa mitään kuria ostajiin. - tietämätön??
Palin kirppis kirjoitti:
ensin alkuun -90 luvun alussa Palin kirppis, mutta samoin se kuoli vetäjien tyhmyyteen.
Vetäjä raivosi ja mellasti ja käyttäytyi uhkaavasti jos joku ehti katsoa myyjien tavaroita ennen kuin hän itse. Hänen kaksi poikaa olivat myös remmissä mukana ja ahersivat tavaroiden kimpussa sillä olihan se ostajien kulta-aikaa silloin kun ihmiset myivät antiikkinsa pois sikahalvalla.
Sitten ilmaantui myös niitä trokareita jotka etsivät myyjien tavaroita ilmaiseksi ja kävivät myyjiin käsiksi saadakseen ilmaiseksi tai eurolla. Sitten samat tavarat olivat itsepalvelukirppareilla (loossit) seuraavalla viikolla noiden trokareiden myyntipöydillä ja hinnat alkaen 50 €.
Kyllä on kumma, että vetäjät eivät saa mitään kuria ostajiin.millä yleisillä välineillä sinne pääsisi? esimerkiksi rautatientorilta. itse en ole koskaan käynyt.
- VALTSUBEST
VALTTERI ON PARAS KIRPPUTORI 4 EVER
- muuan opiskelija
Paras kirppari Helsingissä johon olen törmännyt.Tottakai siellä on hemuleita jotka myy omia tavaroitaan ylihintaan mutta löytyy myös hyviä ja halpoja tavaroita. Olen hamstrannut sieltä vaikka kuinka monta kivaa vaatelöytöä kahden euron kappalehintaan. Kaikki ostamani vaatteet olen pessyt ennen käyttöönottoa,tottakai. Ei kaikki ehdi ja viitsi pestä myyntiin tulevia vaatteitaan, vaikka itse luultavasti pesisinkin jos lähtisin myömään. Joka tapauksessa, oli pestyjä tai ei, olen aina vaatteet pistänyt koneeseen ennen käyttöä. Ei se ole iso vaiva jos vaate on hyväkuntoinen, halpa ja muutenkin omaan käyttötarkoitukseen ja tyyliin sopiva.
Ulkopuolella oli tosiaan jotain ulkomaalaisia myymässä uutta tavaraa. Ei ulkomaalaisissa mitään vikaa, myyköön vaan, mutta minua lähinnä harmitti se, että myynnissä oli uutta ylihintaista tavaraa.
Suosittelen kaikille, ja ihmettelen kovasti tämän ketjun negatiivista kannanottoa... - nojaavaltteri
muuan opiskelija kirjoitti:
Paras kirppari Helsingissä johon olen törmännyt.Tottakai siellä on hemuleita jotka myy omia tavaroitaan ylihintaan mutta löytyy myös hyviä ja halpoja tavaroita. Olen hamstrannut sieltä vaikka kuinka monta kivaa vaatelöytöä kahden euron kappalehintaan. Kaikki ostamani vaatteet olen pessyt ennen käyttöönottoa,tottakai. Ei kaikki ehdi ja viitsi pestä myyntiin tulevia vaatteitaan, vaikka itse luultavasti pesisinkin jos lähtisin myömään. Joka tapauksessa, oli pestyjä tai ei, olen aina vaatteet pistänyt koneeseen ennen käyttöä. Ei se ole iso vaiva jos vaate on hyväkuntoinen, halpa ja muutenkin omaan käyttötarkoitukseen ja tyyliin sopiva.
Ulkopuolella oli tosiaan jotain ulkomaalaisia myymässä uutta tavaraa. Ei ulkomaalaisissa mitään vikaa, myyköön vaan, mutta minua lähinnä harmitti se, että myynnissä oli uutta ylihintaista tavaraa.
Suosittelen kaikille, ja ihmettelen kovasti tämän ketjun negatiivista kannanottoa...valtterissa ihan liikaa ihmisiä kauhea meteli ja kaikkea ymmärrän kyllä negatiivisuuden
- suosittelen
itse oon käynyt tuolla myymässä tän vuoden puolella nyt 2 kertaa ja viime vuoden loppupuolella 2 kertaa ja omasta mielestä tavaraa meni tosi hyvin.
luulin hinnoitelleeni liian korkealle hinnat mutta ilmeisesti hinta/laatu suhde natsas kun ei tullut kauheeta rutinaa hinnoittelusta...
eräät mammat mun pöydän kohdalla kovaan ääneen valittivat että pyydetään samoja hintoja kuin kaupassa ja sitten taas toiset sanoivat että on tosi siistiä ja laadukasta hyvällä hinnalla...
voroja on liikkeellä kyllä että käsilaukkua en ottaisi mukaan vaan tärkeimmät tavarat jossain niin ettei niitä viedä ja silmät tarkkana ettei pöydästä mitään katoa.
lasten vaatetta siis myin enimmäkseen ja jäi käteenkin reilut 100€ per päivä paikkamaksujen jälkeen :)- selevä
paras paikka ja siellä on hyvii vatteita (:: kannattaa mennä käymäään siellä !
- jaahasa
mulla on ollut kans nyt muutaman kerran pöytä valtterissa. tavaroiden varastamishävikki oli kauhea !tuossa mainittiin tuo pasilan kirpputori kamakeidas missä pöytäni on nyt. Yhtään tavaraa ei ole vielä hävinnyt ja pidän aika tarkkaa tilistyskirjaa ja tosiaan aukioloajat on erinomaiset=)
- tinkijävonjaaja
tinkikää saatana, sitä varten niillä tummilla on korkeat hinnat!!
- voiskäydä
itse en niinkään valtterista tykännyt. Pasilassa on kirpputorikamakeidas missä itse vierailen mielummin kuin valtterissa. Pasilassa sen kirpputorin nimi tais olla kamakeidas. todella hyvät aukioloajat et voi illallakin tulla.
- njuik
on aika uusi, joten sitä ei varmaan moni ole vielä löytänyt. Mutta kannattaa sielläkin käydä. Joka päivä auki ja iltaisin pitkään.
- turhaan?
njuik kirjoitti:
on aika uusi, joten sitä ei varmaan moni ole vielä löytänyt. Mutta kannattaa sielläkin käydä. Joka päivä auki ja iltaisin pitkään.
Huomiseksi ollaan varattu pöytä Valtteriin. Tätä ketjua kun luin niin alkoi kaduttamaan kun vaikuttaa että olisi täynnä epämääräisiä "ammattimyyjiä". Toisaalta olen lukenut muualta että tosi hyvä paikka ja paljon ostajia ja kuvattiinhan se yksi tv:n kirpputoriohjelmakin siellä, silloin näytti hyvältä. Myisin mm. vaatteita ja koruja, hyväkuntoisia ovat ja tietysti puhtaita, en tajua että joku menee likaisia myymään, hyi. Ja muutamalla eurolla myisin. Meniköhän nyt pöytävarausrahat hukkaan ja muutenkin turha vaivannäkö? Tuo varastelukin vielä, onneksi meitä on useampi tulossa niin pystytään vahtimaan tavaroita mutta silti...
- kirppisshoppaaja
Olin kuullut Valtterin kirppiksestä hyvää palautetta ja päätin kokeilla onneani Valtterin kirppiksellä enkä uudestaan sinne kyllä mene. Ihmisiä oli aivan liikaa ja useimmat tietenkin röyhkeitä siltä varalta että voivat saada jotain halvalla. Ei meinannut mahtua kulkemaan. Varmaan myyjälle kuitenkin sinänsä ihan hyvä paikka kun on niin paljon ainakin ostajia.. Ja yhdyn siihen, että oli paljon noita ulkomaalaisia myymässä jotain todella halvan näköistä krääsää ...
- Tuleva persu
Juuri tulin Valtterilta ja ei taas vähäänaikaan tee mieli mennä. Syynä ulkolaiset varkaat jotka
vainoavat niin myyjiä kuin ostajiakin. Itsellä oli rahat jemmassa ja takatasku pullotti parista hesarinsivusta ja niinhän siinä kävi, että tummaihoisen käsi kopeloi perstaskua - ja kun jäi kiinni niin ensin kauhea huuto ja sitten vikkelä katoaminen vilinään.
Joten viherpiipertäjät: lisää mamuja kehiin... - ei kannata
Tuleva persu kirjoitti:
Juuri tulin Valtterilta ja ei taas vähäänaikaan tee mieli mennä. Syynä ulkolaiset varkaat jotka
vainoavat niin myyjiä kuin ostajiakin. Itsellä oli rahat jemmassa ja takatasku pullotti parista hesarinsivusta ja niinhän siinä kävi, että tummaihoisen käsi kopeloi perstaskua - ja kun jäi kiinni niin ensin kauhea huuto ja sitten vikkelä katoaminen vilinään.
Joten viherpiipertäjät: lisää mamuja kehiin...Sama homma täällä... Olin viimeksi vuosi sitten ja meno vaan muuttuu hurjemmaksi. Kassit revittiin auki ennen kun olin edes kunnolla päässyt ovista sisään. Ihan kamala paikka, en mene enää koskaan! Ja jos ei haluu antaa tavaroitaan ilmaseksi venäläisille niin en suosittele muillekkaan. Parempiakin paikkoja löytyy, esim Jäähalli...
- fgdspph
ei kannata mennä iha surkee paikka, täynnä ulkomaalasia ja pöydät notku sotkusia ja rumia tavaroita eli en suosittele.
- Kamana
Valtteri on paras kirppis jossa olen käynyt. Tosi monelaista tavaraa tarjolla. Hlö.kunta huolehtii hyvin, että järjestys pysyy.
Viimeksikin opastivat parkeeraamista, kun ihmiset parkkeeraavat kaksi autoa kolmen auton paikalle, niin toki tila loppuu kesken.
Aina tulee paljon ostettua sieltä. - jepjepp
joo en mene mamuja siel tääl..taskuvarkaita...suurin osa roinista käyttökelvotonta niinkun vaatteetkin! tikkurilan valtteri oli ihana paikka !todella siistiä tavaraa ym..
- Valtteri rocks
Ihme valitusta! Jos oot myymässä tavaroitasi, niin miten voi olla liikaa asiakkaita?!? Ei niille aamun hamstraajille ole pakko mitään myydä. Tai yleensä kellekkään, mutta museot ja näyttelyt on erikseen.
Ja mikä ihme niissä mamuissa nyt taas ottaa noin kalloon? Näyttää olevan monelle unelma-ammattina kirpparimyyjä euron tuntipalkalla, jos noille Valtterin vakkarimyyjille pitää noin kade olla, huh-huh ;)
Valtteri on yksi Helsingin (ja Suomen) hiomattomista timanteista, pitäisi suojella , että saisi säilyä kirpparina. Missään muualla ei Suomesta löydy vastaavaa tori/markkinameininkiä yhtä takuuvarmasti ja säännöllisesti. Paitsi ehkä Hietsussa hyvinä kesäviikonloppuina.
Kaikki ketkä ette ole käyneet, käykää ihmeessä vierailemassa. Kesäisin se tosin hiljenee. Tavaravalikoima on kaikkea maan ja taivaan väliltä, hinnat samoin. Avoimin mielin ja tinkiä saa! - xsxssxsxsxxsxxxxxxx
romanit vauhdissa taskuvarkaat :D kaikkiin munalukot...kun menette ..siis niihin roiniin.!!
- kirppishullu
Ainakin ostajalla oli ihan mukavaa, halvalla löytyi ihan kivaakin tavaraa, tosin suurin osa oli aika roinaa. Ennen suklemista monet myivät kaikki tavaransa pois 10-20 snt kpl, mutta niistä ei taas löytynyt mitään.
www.taiteellista.blogspot.com kirpparilöytöjä :) - inkeri
poikkesin hiljattain Valtterilla pitkästä aikaa. On meno muuttunut. Ennen sieltä teki löytöjä, siis hyvää tavaraa edulliseen hintaan, mutta nyt monet myyjät ovat unohtaneet että käytetty on aina käytetty ja se pitäisi näkyä myös hinnassa. Lisäksi tönivien, tuuppivien ja röyhkeitten venäläisten ja mamujen lisäksi kirpparille ovat löytäneet romanit jotka vetelevät kahdenkympin seteleitä hameensa poimuista, nämä köyhät kerjäläisraukat . Ei ole minun paikkani, onneksi sinne ei ole pakko mennä.
- Myyn ja ostan
Valtteri on jo pitkään ollut pepusta. Käyn kerran vuodessa toteamassa, että meno ei ole muuttunut. Joskus kymmenen vuotta sitten se vielä oli ok.
Valitettavasti lähes jokainen kirpputori ränsistyy ajan kanssa. Mutta Valtterissa on vielä ne puitteet: talvella parkkipaikat vesivelliä ja mausteena vetelehtivät mustalaiset sun muut marginaaliyksilöt (kommenttini ei kohdistunut ulkomaalaistaustaisiin sen laajemmin, mutta Valtterille näyttää ajautuvan niitä ääriyksilöitä). - Jaahas... :/
Mun mielestä siel on tienannu iha hyvin, ja muutenki hyvä paikka, muo ei kiinnosta vaikka onki niitä somaleita siellä.. >:))
- no thanks!
Hiukkasen harmittaa kun lukasin viestiketjun vasta, kun olin pöydän jo varannut. Tänään kävin ensimmäistä ja viimeistä kertaa myymässä, enkä voi suositella paikkaa, ainakaan myyjän näkökulmasta. Paikka täynnä mustalaisia ja venäläisiä, jotka olettavat saavan kaiken 0.50 sentillä, oi voi! Muutama sekopää huumehörhökin paikalle eksynyt.
- roskiinko?huh
Mutta menikö tavarasi muuten kaupaksi??
mistä löytyisi kirpputori jolla kannattaisi myydä naisten vaatteita yms? on hyväkuntoisia, uusia ja merkkitavaraakin, eivät menneet kaupaksi yhdellä toisella kirppiksellä, etsinnässä hyvä kirppis. On pakko päästä tavaroista ja vaatteista eroon muuton takia, kokeiltu on jo fb kirppiksiä ja huutonettiä.. - ei ikinä
Olin nähnyt joskus telkkariohjelman jossa vierailtiin Valtterikirppiksellä tekemässä löytöjä.. Niinpä sitten suurin odotuksin nousin junaan täältä radanvarsikaupungista
heti aamusta paikalle toteamaan että jobbarit olivat ulkona myymään menevien kimpussa ennenkuin he pääsivät edes sisälle... Itse kirpparilla sama näytti jatkuvan .. Jobbarit päivystivät kassien vieressä kun myyjä yritti purkaa tavaroitaan / vaatteitaan pöydälle. Ihmisiää oli heti aamusta tullut runsaasti paikalle joten en oikein edes päässyt katsomaan mitä olisi ollut tarjolla.. Parhaat tietty meneekin heti aamusta ja hyvähän se on tietty että kauppa käy.. Itseäni jäi harmittamaan kun näin vilauksen valkeasta kannusta , samanlainen kuin muumikannu mutta täysin valkoinen ja siitä olisin ollut kiinnostunut. Kuulin myyjän sanovan sen olevan Arabian kannun , silti hän sen myi mielestäni pilkkahintaan selvästikin jobbarille. Seinällä oli varoitus taskuvarkaista ja muumimukia maksaessani muumimukien myyjä varoitti minuakin olemaan varovainen lompakon kanssa. Ulkomaalaisia mitä lie romaneita ja venäläisiä näytti olevan aika tavalla.. - Pettynyt 200
Totesin Valtterin kirppiksellä myydessäni ettei ole mitään järkeä käydä myymässä siellä mitään. Hyvä kun saa pöydän maksettua. Kaikki uudenkin näköiset lastenvaatteet, ticket, reima ym. ulkohaalarit olivat liian kalliita 5€ hinnalla. Kaikki olisi pitänyt myydä eurolla tai 50 sentillä. Hyväkuntoiset, läikättömät ja puhtaat vaatteet aiheuttivat pöyristystä 4€ hintaisina. Pakkasin tavarat pois ja ajattelin että annan ensi kerralla paketin vaatteita jollekin tarvitsevalle mieluummin kuin seison koko päivän ja käteen jää 39€. Suurin osa asiakkaista jotain muuta kuin kantaväestöä joille hinta on liian suuri. Lisäksi harmitti kun tavaraa varastettiin rekistä. Hyvä kun lopettavat koko paikan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628