Syyllinen esiin

Näin pitkänperjantain teemaan sopii miettiä, kuka olikaan syypää Mestarimme ja Opettajamme
ristiinnaulitsemiseen.

PS: Eikö olekin ärsyttävän Kristuskeskeinen päivä?

33

1183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotka kadotukseen

joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumala voima.

Hyvää pääsiäistä Jeesuksen seurassa

• Sinulle ja kaikille palstalaisille hyvää ja asiallista kuolemanvoiton juhlaa.

• Hulluinhuonelainen

Jokainen meistä?

Mestarin piti kuolla ristillä, koska Jumalan vanhurskas laissa ilmoitettu tahto osoitti kuinka saastaisia ja syntisiä me olemme, kuinka me jatkuvasti rikomme Hänen tahtoaan vastaan ajatuksin, sanoin ja teoin ja olemme siten kuoleman lapsia, ellemme turvaa yksin Jeesuksen Kristuksen kuolemasta saamaan voittoon sekä syntien sovitukseen ja armoon hänen sovitustyönsä kautta?

• Delilah1

Me kaikki, jokainen olemme syypäitä.
        Siihen ei ole paljon lisättävää.

• Totisesti totisesti, et ole kaunana Jumalanvaltakunnasta :) ( Se ei ole SRK:n alajärjestö)

• Delilah1 kirjoitti:

Me kaikki, jokainen olemme syypäitä.
        Siihen ei ole paljon lisättävää.

Miten se vanha martti, erehtyi juutalaisia siitä syyttämään? Puuttuiko häneltä synnintunto?

• Delilah1
        Devoit kirjoitti:

Miten se vanha martti, erehtyi juutalaisia siitä syyttämään? Puuttuiko häneltä synnintunto?

Suolsi tekstiä yötä päivää, johan siinä nyt väkisinkin joukkoon sammakoitakin mahtuu;)

En muista asiasta nyt mitään tarkkaa, mutta lieneekö liittynyt tuohon lainopettajapuoleen noin yleisesti , ei niinkää kansaan kansana.

• Delilah1 kirjoitti:

Suolsi tekstiä yötä päivää, johan siinä nyt väkisinkin joukkoon sammakoitakin mahtuu;)

En muista asiasta nyt mitään tarkkaa, mutta lieneekö liittynyt tuohon lainopettajapuoleen noin yleisesti , ei niinkää kansaan kansana.

Eli juutalaisista ja heidän valheistaan. Tämän mara olisi saanut jättää tekemättä.

http://fi.shvoong.com/movies/m-documentary/376237-juutalaisista-ja-heidän-valheistaan/

• *sirkka
        Delilah1 kirjoitti:

..että tuon(kin) sorttiset kirjoitukset olisi kirjoitettu ennenkuin Luther löysi sen uskon, mitä luterilaisuudeksikin kutsutaan?

Martti Luther oli (oman Lutherista lukemani mukaan) harmitellut noita aiempia kirjoituksiaan.

• Delilah1
        *sirkka kirjoitti:

..että tuon(kin) sorttiset kirjoitukset olisi kirjoitettu ennenkuin Luther löysi sen uskon, mitä luterilaisuudeksikin kutsutaan?

Martti Luther oli (oman Lutherista lukemani mukaan) harmitellut noita aiempia kirjoituksiaan.

pointti. En tiedä minäkään varmasti, miltä ajalta tuo kirjoitus on: Olen ymmärätänyt, että se olisi hänen myöhäisempää tuotantoaan.

Sitäkin olen usein ajatellut, kun vl-liike opettaa, että Luther sai synnit anteeksi eli ripittäytyi usein Staubitz-nimiselle munkille.
        Vl-liike tulkitsee, että näin Luther tuli uskoon.

Itse Luther on kuitenkin kirjoittanut, että ei saanut sielun rauhaa tuosta ripittäytymisestä kuin pieneksi hetkeksi.
        Vasta kun hän ns. tornikokemuksessaan YKSINÄISYYDESSÄ luki Raamattua ja roomalaiskirjeestä kirkastui yhtäkkiä hänelle sanat: vanhurskas on elävä uskosta, hän kuvaa, että tuntui kuin taivaat olisivat auenneet ja samalla lempeät Isän kasvot.

Tätäkö tarkoitat?

• *sirkka
        Delilah1 kirjoitti:

pointti. En tiedä minäkään varmasti, miltä ajalta tuo kirjoitus on: Olen ymmärätänyt, että se olisi hänen myöhäisempää tuotantoaan.

Sitäkin olen usein ajatellut, kun vl-liike opettaa, että Luther sai synnit anteeksi eli ripittäytyi usein Staubitz-nimiselle munkille.
        Vl-liike tulkitsee, että näin Luther tuli uskoon.

Itse Luther on kuitenkin kirjoittanut, että ei saanut sielun rauhaa tuosta ripittäytymisestä kuin pieneksi hetkeksi.
        Vasta kun hän ns. tornikokemuksessaan YKSINÄISYYDESSÄ luki Raamattua ja roomalaiskirjeestä kirkastui yhtäkkiä hänelle sanat: vanhurskas on elävä uskosta, hän kuvaa, että tuntui kuin taivaat olisivat auenneet ja samalla lempeät Isän kasvot.

Tätäkö tarkoitat?

>>Tätäkö tarkoitat?

• Delilah1
        *sirkka kirjoitti:

>>Tätäkö tarkoitat?

tarkoitin kysyä sinun käsitytäsi Lutherin uskoontulosta.

Ja Hyvää Pääsiäisen aikaa itsellesikin!

• *sirkka
        Delilah1 kirjoitti:

tarkoitin kysyä sinun käsitytäsi Lutherin uskoontulosta.

Ja Hyvää Pääsiäisen aikaa itsellesikin!

tarkalleen tiedä, miten Lutherin uskoontulo tapahtui. Jospa sen joku tietävä kirjoittaisi tänne.

Olen monesti miettinyt Lutherin rohkeutta ja varmuutta jopa henkensä kaupalla puolustaa uskoaan. Omissa kokemuksissanikin lienee ollut samanlaista varmuutta ja rohkeuttakin puolustaa uskoa eristämisen uhallakin, mikä myös toteutui.

Sitä minkä tietää oikeaksi ja raamatunmukaiseksi, eivät mitkään myrskytuulet voi romahduttaa. Se Sana pysyy ja seisoo vankkumatta Kristus- kalliolla.

Kirjoittelemisiin!

• tuon tietyn lajin

täydellisesti. Kokeilepa joskus NÖYRÄÄ avausta, onnistuuko ollenkaan ;=)

• Jeesuksessa Kristuksessa

Tulkaamme Rakkauden lähettämänä, jonka vain Jumalan Pyhä Henki voi antaa, toisiamme lähelle tukien, rakastaen ja rukoillen, että jumala saisi yhdistää kaikki Hänen omansa, jotka tunnustavat, että Jeesu Kristus on Herra jokaisen uskovan, olkoonkin (toisesta )laumasta, sillä itse Hän on sanonut, että minulla on lampaita toisessakin laumassa??.

Itse Hän Jumala on poikansa Jeesuksen antanut, että meillä rauha olisi ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Annetaan Jumalalle Pyhän Hengen Kautta, parantaa, korjata, mikä on rikki mennyt, sillä Hän on luvannut olla heikkojen auttaja ja sitoa haavoittuneet, tuoda takaisin eksyneet.

Annetaan Jumalan tehdä työnsä, siirrytään sivulle ja katsotaan, mitä Hän tekee.

Ilman Pyhän Hengen voimaa, te ette pysty tekemää mitään.( tämä on Jumalan sana)

• Joh. 10:16
        Jeesuksessa Kristuksessa kirjoitti:

Tulkaamme Rakkauden lähettämänä, jonka vain Jumalan Pyhä Henki voi antaa, toisiamme lähelle tukien, rakastaen ja rukoillen, että jumala saisi yhdistää kaikki Hänen omansa, jotka tunnustavat, että Jeesu Kristus on Herra jokaisen uskovan, olkoonkin (toisesta )laumasta, sillä itse Hän on sanonut, että minulla on lampaita toisessakin laumassa??.

Itse Hän Jumala on poikansa Jeesuksen antanut, että meillä rauha olisi ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Annetaan Jumalalle Pyhän Hengen Kautta, parantaa, korjata, mikä on rikki mennyt, sillä Hän on luvannut olla heikkojen auttaja ja sitoa haavoittuneet, tuoda takaisin eksyneet.

Annetaan Jumalan tehdä työnsä, siirrytään sivulle ja katsotaan, mitä Hän tekee.

Ilman Pyhän Hengen voimaa, te ette pysty tekemää mitään.( tämä on Jumalan sana)

Hyvä paimen
        1 "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo.
        2 Se, joka menee portista, on lampaiden paimen.
        3 Hänelle vartija avaa portin, ja lampaat kuuntelevat hänen ääntään. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä ja vie ne laitumelle.
        4 Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä.
        5 Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä."
        6 Jeesus esitti heille tämän vertauksen, mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hän puheellaan tarkoitti. [Mark. 9:32]
        7 Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti.
        8 Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä. [Jer. 23:1,2]
        9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen. [Joh. 14:6; Ef. 2:18; Hepr. 10:19]
        10 Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. [Joh. 1:16]
        11 "Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. [Hes. 34:16; Hepr. 13:20; 1. Piet. 2:25]
        12 Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,
        13 koska palkkapaimen ei välitä lampaista.
        14 "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut,
        15 niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. [Matt. 11:27; Joh. 7:29]
        16 Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen. [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]
        17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
        18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." [Joh. 14:31]
        19 Nämä sanat synnyttivät taas kiistaa juutalaisten kesken.
        20 Monet heistä sanoivat: "Hänessä on paha henki, hän on järjiltään. Mitä te häntä kuuntelette?" [Mark. 3:21; Joh. 7:20, 8:48]
        21 Toiset taas sanoivat: "Noin ei puhu sellainen, jossa on paha henki. Ja pystyisikö paha henki avaamaan sokeiden silmät?" [Joh. 9:6,7]

"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen." [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]

• Mihinkäs koira karvoistaan ja Devoit tyylistään? :)

Eikö siinä ole nöyryyttä, jos itsensä syylliseksi havaitsee?

Vaaditko kärrynpyöriä vielä päälle?

• Joh. 10:16 kirjoitti:

Hyvä paimen
        1 "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo.
        3 Hänelle vartija avaa portin, ja lampaat kuuntelevat hänen ääntään. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä ja vie ne laitumelle.
        4 Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä.
        5 Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä."
        6 Jeesus esitti heille tämän vertauksen, mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hän puheellaan tarkoitti. [Mark. 9:32]
        8 Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä. [Jer. 23:1,2]
        9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen. [Joh. 14:6; Ef. 2:18; Hepr. 10:19]
        10 Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. [Joh. 1:16]
        11 "Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. [Hes. 34:16; Hepr. 13:20; 1. Piet. 2:25]
        12 Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,
        15 niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. [Matt. 11:27; Joh. 7:29]
        16 Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen. [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]
        17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
        18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." [Joh. 14:31]
        20 Monet heistä sanoivat: "Hänessä on paha henki, hän on järjiltään. Mitä te häntä kuuntelette?" [Mark. 3:21; Joh. 7:20, 8:48]
        21 Toiset taas sanoivat: "Noin ei puhu sellainen, jossa on paha henki. Ja pystyisikö paha henki avaamaan sokeiden silmät?" [Joh. 9:6,7]

"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen." [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]

***"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen." [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]**

Olisikohan nuo ne togolaiset vaihto-opiskelijat?
        (2 kpl)

• kauhun sekaisin tuntein
        Devoit kirjoitti:

Mihinkäs koira karvoistaan ja Devoit tyylistään? :)

Eikö siinä ole nöyryyttä, jos itsensä syylliseksi havaitsee?

Vaaditko kärrynpyöriä vielä päälle?

vain pälyilin otsikkoasi, että mitähän nyt taas....

• kauhun sekaisin tuntein kirjoitti:

vain pälyilin otsikkoasi, että mitähän nyt taas....

Palstalla on sefu. Eli on parempi kirjoittaa hienosti vihjailemalla, kuin sivaltamalla.

• Devoit kirjoitti:

***"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen." [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]**

(2 kpl)

>>>Ajatuksia
        Devoit***"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen." [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]**

(2 kpl)

• Jumalanhullu kirjoitti:

>>>Ajatuksia
        Devoit***"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen." [Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]**

(2 kpl)

Ajattelin olla kiltti näin pääsiäisen kunniaksi ja eläydyin vl-näkökantaan..

Okay Ol siinä vähän alahuultakin ;)

• kiitos Jumalalle
        Joh. 10:16 kirjoitti:

Hyvä paimen

Kiitos, että laitoit kokonaan sanan väärentämätöntä maitoa, sitä halatkaamme ja sillä itseämme ja toisiamme ruokkikaamme.

• ######
        Devoit kirjoitti:

Palstalla on sefu. Eli on parempi kirjoittaa hienosti vihjailemalla, kuin sivaltamalla.

Jumala on Rakkaus !

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa,

ei käyttäydy sopimattomasti
        antaa anteeksi
        ei muista kärsimäänsä pahaa
        kaikki se uskoo, kaikki se toivoo ja kaikki se kärsii.

Jumalan toivotus on, että elätte sovussa kaikkien kanssa, mikäli se teistä riippuu.

Rauhaa teille kaikille

• ###### kirjoitti:

Jumala on Rakkaus !

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa,

ei käyttäydy sopimattomasti
        antaa anteeksi
        ei muista kärsimäänsä pahaa
        kaikki se uskoo, kaikki se toivoo ja kaikki se kärsii.

Jumalan toivotus on, että elätte sovussa kaikkien kanssa, mikäli se teistä riippuu.

Rauhaa teille kaikille

Jumala on myöskin oikeudenmukaisuus. Oikeudenmukaisuuteen kuuluu myös rangaistus..

• kicki112
        Devoit kirjoitti:

Jumala on myöskin oikeudenmukaisuus. Oikeudenmukaisuuteen kuuluu myös rangaistus..

Ne jotka ovat tottelemattomia, eikä nöyrry parannukseen kun heitä kehoitetaaan tai mene selvittämään asioita sinne missä vika on tullut.
        Vaan täällä mustamaalaa Jumalan Valtakuntaa, heitä odottaa rangaistus.

Jos itsellä ei ole synnit anteeksi, sitä ei saa voimaa antaa toisillekaan anteeksi.

Jos ette anna toisille anteeksi heidän rikkomuksiaan, ei taivaallinen Isäkään anna teille anteeksi teidän rikkomuksia.

Ei Rakkaus huuda kostoa toislle, jos he väärin tekee, vaan anteeksiantamusta.
        Näin voi vaan vaikuttaa elävä usko sydämessä, joka on saatu taivaan Valtakunnan kautta
        Lahja tavarana.

• Kempelainen

Hieno kerrankin syyllistä voi etsiä itsestään.

Käristyksi tuloon meidän jokaisen tulee asettua ristin ryövärin asemaan.
      Saada sanoa Jeesukselle, - totisesti sinä olet Jumalan Poika, Herrani. Ja saada nauttia sitä armoa, JOKA TULEE TÄYSIN LAHJAKSI. Ritisin ryöväri ei ollut VL, ei helluntailain, ei edes mitään, muuta kun sen ajan suurin rikollinen, koska Jeesuksen kanssa naulittiin kaksi sen ajan pahinta miestä.

Ei tarvinnut vilkutella, eikä sada kysyä, saanko minäkin uskoa synnit anteeksi, ei ainoastaan tunnustaa Jeesus Herraksi.

• kicki112

sen jälkeen kun Jeeus nousi kuolleista ylös?

Siis silloin,kun Hän ilmestyi opetuslapsille?

Jeesus anotoi silloin heille tehtävän mennä kaikkeen maailmaan saarnaamaan syntejä anteeksi Hänen nimessään

Ilman verevuodatusta ei ole yhtään anteeksiantamusta.

• kicki112
        kicki112 kirjoitti:

Jeesus anotoi silloin heille tehtävän mennä kaikkeen maailmaan saarnaamaan syntejä anteeksi Hänen nimessään

"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Tuoss yllä on ihan selvästi, että ***Ei ole monta eri Jumalan Valtakuntaa, on vaan yksi lauma ja yksi paimen.***

Jeesus etsii vieläkin niitä eksyneitä lampaita täälläkin, että sais saattta tähän yhteen lammashuoneeseen;
        kuka on omanvanhurskauden synnissä, kuka eriseuran väärässä hapatuksessa, kuka tekosynnissä jne.

• Kempelainen
        kicki112 kirjoitti:

Siis silloin, kun Hän ilmestyi opetuslapsille?

Jeesus anotoi silloin heille tehtävän mennä kaikkeen maailmaan saarnaamaan syntejä anteeksi Hänen nimessään:: Kyllä antoi, mutta ei päästänyt heitä ennen Helluntaita, ei ennekuin saavat voiman taivaasta. Jeesus ei antanut lupaa kenellekään puhua, ennen kastetta, ja uudestisyntymää, sekä Pyhän Hengen voitelua.

Jeesus ei käskenyt mennä saarnaamaan, vaan evankeliumia, sen jälkeen kastamaan ja sitten opettamaan. Mutta SRK ei tee näistä kolmesta kun vain yhtä, kaksi jää tekemättä. He laiminlyövät Jeesuksen käskyn. Pääsiäisen sanomaan ei kuulu synnin saarnaaminen, vaan ristin evankeliumin. Armo sovituksessa uskomalla Jeesus Kristuksessa.

Pääsiäisen sanoma ei ole synti, eikä sen anteeksi anto, vaan Jeesuksen sovitustyö ihmisen ja Jumalan välillä. Siinä menee synnit samalla.

Ilman verevuodatusta ei ole yhtään anteeksiantamusta.** Anteeksi antaumus on aina, se ei verta tarvitse, mutta synnin sovitus tarvitsee, ja Jeesus oli se viimeinen veriuhri, ja riittää Kicki, kun uskot Hänet Herraksi, ja tunnustat sen, kuten ristin ryöväri. Verta silloin ei vielä ollut, ja Hän sai sovituksen uskon armolla.

Hyvää pitkäperjantaita, nyt on esirippu auki, kaikille, ei vain papeille.

• kicki112
        Kempelainen kirjoitti:

Siis silloin, kun Hän ilmestyi opetuslapsille?

Jeesus anotoi silloin heille tehtävän mennä kaikkeen maailmaan saarnaamaan syntejä anteeksi Hänen nimessään:: Kyllä antoi, mutta ei päästänyt heitä ennen Helluntaita, ei ennekuin saavat voiman taivaasta. Jeesus ei antanut lupaa kenellekään puhua, ennen kastetta, ja uudestisyntymää, sekä Pyhän Hengen voitelua.

Jeesus ei käskenyt mennä saarnaamaan, vaan evankeliumia, sen jälkeen kastamaan ja sitten opettamaan. Mutta SRK ei tee näistä kolmesta kun vain yhtä, kaksi jää tekemättä. He laiminlyövät Jeesuksen käskyn. Pääsiäisen sanomaan ei kuulu synnin saarnaaminen, vaan ristin evankeliumin. Armo sovituksessa uskomalla Jeesus Kristuksessa.

Pääsiäisen sanoma ei ole synti, eikä sen anteeksi anto, vaan Jeesuksen sovitustyö ihmisen ja Jumalan välillä. Siinä menee synnit samalla.

Ilman verevuodatusta ei ole yhtään anteeksiantamusta.** Anteeksi antaumus on aina, se ei verta tarvitse, mutta synnin sovitus tarvitsee, ja Jeesus oli se viimeinen veriuhri, ja riittää Kicki, kun uskot Hänet Herraksi, ja tunnustat sen, kuten ristin ryöväri. Verta silloin ei vielä ollut, ja Hän sai sovituksen uskon armolla.

Hyvää pitkäperjantaita, nyt on esirippu auki, kaikille, ei vain papeille.

"Jeesus ei käskenyt mennä saarnaamaan, vaan evankeliumia, sen jälkeen kastamaan ja sitten opettamaan"

Eikö nämä olleet pakanoita, jotka piti kastaa?

Jos ihminen on jo kastettu kerran, sitten ei tarvi enää kastaa.

• Kempelainen
        kicki112 kirjoitti:

"Jeesus ei käskenyt mennä saarnaamaan, vaan evankeliumia, sen jälkeen kastamaan ja sitten opettamaan"

Eikö nämä olleet pakanoita, jotka piti kastaa?

Jos ihminen on jo kastettu kerran, sitten ei tarvi enää kastaa.

Eikö nämä olleet pakanoita, jotka piti kastaa? ** Ensin juutalaisia, sitten pakanoita, näin se meni. Miksi Jeesus sanoi, että juutalaisia, sillä Israelissa ei asunut silloin Jeesuksen aikaan muita kun Juudean, Benjaminin ja osin Simeonin ja Leevin heimoa, Israelilaiset, eli Pohjoisen heimot olivat lähteneet diasporaan 720 eKr. Näistä, joihin minä kuulun Hesekiel sanoo – Pyhä Henki lepää Pohjoisessa maassa, koska lähtö oli pohjoiseen.

Kaikki muut, paitsi n. 15 miljoonaa meikäläistä on pakananoita, ei Israelilaisia. On sama, kun sanomme ulkomaalaiset Suomessa, He eivät ole suomalaisia.

Jos ihminen on jo kastettu kerran, sitten ei tarvi enää kastaa.** Onko. Mihin sinut on upotettu, ja kukaan Kristitty ei kasta ketään, ennekuin Hän tunnustaa suullaan Jeesuksen Kristukseksi, ja Herraksi, sekä lupaa seurata Häntä.

Se kaste joka sinulla on, on vain liitto seurakuntaa, meillä Jeesukseen. Täysin turha kahvihetki, lapsen siunausta lukuun ottamatta.

• Kempelainen
        kicki112 kirjoitti:

"Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Tuoss yllä on ihan selvästi, että ***Ei ole monta eri Jumalan Valtakuntaa, on vaan yksi lauma ja yksi paimen.***

Jeesus etsii vieläkin niitä eksyneitä lampaita täälläkin, että sais saattta tähän yhteen lammashuoneeseen;
        kuka on omanvanhurskauden synnissä, kuka eriseuran väärässä hapatuksessa, kuka tekosynnissä jne.

Vain He, jotka tunnustaa Jeesuksen Herraksi.
        Joh 1;12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.

Tähän joukkoon ei kuulu He, jotka eivät tunnusta Jeesusta Herraksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe