Konnien laitteet

hairioilmoitus

Hei!

Kirjoittelin tuossa loppuvuodesta kilpikonnien häiritsevästä ääntelystä.
Kaikki eivät viestiketjua läpi lukeneet enkä itsekään enää viitsi. Muistaakseni totesin että luotan kirjoittajien lausuntoihin että kilpparit eivät meteliä pidä. Ja totesin että ääni tulee laitteista joilla kilpikonnaparkoja pidetään hengissä 35 neliön yksiössä kolmannessa kerroksessa kerrostalossa.

Nyt riittää paskan jauhaminen.

Onko KENELLÄKÄÄN mitään tietoa siitä miten subtrooppisen alueen eläimet (jotka ryömivät mahallaan lattialla)pidetään hengissä SUOMALAISESSA kerrostaloympäristössä?

Itse uskoisin että se vaatii jotain erikoislaitteistoa. Tosin en asiasta tiedä.
Eli häiritsevä ääni on jonkinsortin ajastimella asennettu ilmankosteus/lämpö-pumppu.

Yritin tuota jo aiemmin kysellä mutta...ilmeisesti ei löydy kilpparien omistajia jotka voisivat tekstiäni lukea ilman "kilpikonnalaseja".

Olen pettynyt jos nyt ei tule erilaisempia vastauksia.
Valitettavasti taloyhtiöltä ei ole vieläkään vastauksia tullut (puhuin asiasta viikko sitten taloyhtiön puheenjohtajalle) mutta ehkä jonakin päivänä?

Asiallisia vastauksia kiitos. Epäasiallisetkin kelpaavat :)

11

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se, pystyvätkö konnat aiheuttamaan meluhaittoja kerrostalossa, riippuu paljon konnan lajista. Jos konna on suuri kokoista lajia, se todellakin voi aiheuttaa isoakin kolinaa niin, että ääni kuuluu ohut seinäisessä talossa naapureille. Mutta tällöin konnan pitää olla jo useamman kilon painoinen. Minkäänlaista vinkunaa tai muuta ääntä konnat sen sijaan eivät pidä, ne voivat äännellä paritellessaan vähän kuin koiran vinkulelut, mutta ääni ei käsittääkseni ole niin suuri, että se hirveän kauas kantaisi.

      En tiedä onko naapurillasi maa-, vesi- vai suokilpikonnia, joten en tiedä mitä laitteita hänellä konniensa asumuksessa mahdollisesti on. Kaikki kilpikonnat eivät ole kotoisin subtrooppiselta alueelta ja niillä on hyvin erilaisia vaatimuksia esimerkiksi lämpö ja valaistusolosuhteisiinsa.

      Maakilpikonnan terraariossa on vain lamppuja, ei minkäänlaisia lämpöpuhaltimia tms. mikä pitäisi kummempaa meteliä päällä ollessaan. Ajastin, jolla lamput toimivat, on samanlainen, kuin esimerkiksi auton lämmitystolpassa oleva, joten sekään ei meteliä pidä. Jos konna vaatii korkeampia lämpötiloja, se järjestetään ihan tavallisella tavalla patterin termostaatista tai lämpölampuilla, joina toimivat ihan tavalliset hehkulamput. Kosteutus konnien terraarioissa hoidetaan yleensä manuaalisesti pohjamateriaalia kastelemalla. Maakilpikonnan terraarion varusteet siis eivät meteliä pidä.

      Vesi- ja suokilpikonnien terraarioissa ei myöskään ole lämmittimiä. Normaali noin 22C:n huoneenlämpöinen vesi on nimittäin lämmintä myös luonnonolosuhteita ajatellen. Akvaariossa tarvitaan jämerää tekoa oleva veden puhdistin, joka pitää jonkin verran hurisevaa ääntä, jääkaapin tai pakasteen hurinaan verrattavaa. Veden virtaus yhdistettynä konnan uimiseen aiheuttaa jonkin verran pohjamateriaalin liikkumista ja näin myös kolinaa, varsinkin, jos akvaarion pohjalla on isompia kiviä tai kantoja.

      Jos konnat siis aiheuttavat meluhaittoja, ne voivat olla luultavasti vain kolinaa. Toki on mahdollista, että joku on rakennellut kotioloihin erikoisemmatkin laitteistot, mutta kovasti epäilen tätä.

      Oletko ikinä nähnyt konnia? Ovatko ne minkä kokoisia? Miten kuvailisit tätä naapuristasi kuuluvaa ääntä?

      • hairioilmoitus

        Konnista on minulla valokuva jonka yläkertalainen minulle lähetti. Siis ei NAAPURI vaan yläkertalainen. Yksiö minun vuokrayksiöni yläpuolella siis.

        Konnat ovat maakilpikonnia. Ruskean-mustan-beigejä ja sana "hiilikilpikonna" tulee kuvista kovasti mieleen. Sellaista mustanruskeaa ruutukuviota beigenvärisessä (sinapinruskea) kilvessä. n. 2 kiloisia (kirjoitti yläkertalainen)

        Sinäkään Fella et sitten ole lukenut aikaisempaa viestiketjua läpi. Johan siellä kiittelin vastauksista ja totesin että KONNAT ITSE eivät ääntä pidä. Kiitos vastaajien opin asioita!

        Tämä oli hyvä vastaus sinulta. Opin taas paljon lisää.

        Hauskaa Pääsiäisenjatkoa!


      • hairioilmoitus kirjoitti:

        Konnista on minulla valokuva jonka yläkertalainen minulle lähetti. Siis ei NAAPURI vaan yläkertalainen. Yksiö minun vuokrayksiöni yläpuolella siis.

        Konnat ovat maakilpikonnia. Ruskean-mustan-beigejä ja sana "hiilikilpikonna" tulee kuvista kovasti mieleen. Sellaista mustanruskeaa ruutukuviota beigenvärisessä (sinapinruskea) kilvessä. n. 2 kiloisia (kirjoitti yläkertalainen)

        Sinäkään Fella et sitten ole lukenut aikaisempaa viestiketjua läpi. Johan siellä kiittelin vastauksista ja totesin että KONNAT ITSE eivät ääntä pidä. Kiitos vastaajien opin asioita!

        Tämä oli hyvä vastaus sinulta. Opin taas paljon lisää.

        Hauskaa Pääsiäisenjatkoa!

        En tosiaankaan ole lukenut edellistä viestiketjua läpi. Ensimmäisen viestin perusteella totesin sen vain jonkun omintakeiseksi huumoriksi ja niin ollen vitsiksi ja jätin sen omaan arvoonsa. Koska kuitenkin jaksat näin pitkän ajan jälkeen jatkaa aiheesta kirjoittamista, minun oli taivuttava uskomaan, että olet tosissasi. Siksi vastasin.


      • hairioilmoitus
        Fella kirjoitti:

        En tosiaankaan ole lukenut edellistä viestiketjua läpi. Ensimmäisen viestin perusteella totesin sen vain jonkun omintakeiseksi huumoriksi ja niin ollen vitsiksi ja jätin sen omaan arvoonsa. Koska kuitenkin jaksat näin pitkän ajan jälkeen jatkaa aiheesta kirjoittamista, minun oli taivuttava uskomaan, että olet tosissasi. Siksi vastasin.

        Moi Fella!

        Olet siis selvännnäkijä? Et lukenut viestiketjua läpi vaan tiesit että olen joku paskanjauhaja?

        Miten voit todeta viestini "jonkun omintakeiseksi huumoriksi" jos et edes ole lukenut tekstejä?

        Jos joku nimetään palstan "sheriffiksi" niin juuri hänen kuuluu lukea kaikki viestit ja todeta jos joku viesti on asiaton.

        Itse olen ollut palstalla omasta mielestäni vilpitön. LUPASIN ottaa yhteyttä nyt keväällä ja jatkaa kyselyä (sitähän sinä et tiedä kun et asiaan tutustunut).

        Olen itsekin ymmällä asiasta. Mistä hatusta se ääni yläkerrasta tulee. Jos joku vielä vaivautuu lukemaan niin laitan vielä kerran faktat pähkinänkuoressa:

        1) Minua vaivasi ääni yläkerrasta. melkein 2 vuotta meni ennen kuin havahduin
        2) Mietiskelin tyhmässä päässäni mistä se voisi johtua ja arvelin että
        2a) Jokin lääketieteellinen laite esim. hengityskone
        2b) Papukaija
        2c) jokin terraarioeläin esim. leguaani

        Ja kuten olen edellä kertonut hämmästys oli suuri kun ko. asunnossa asui kaksi kilpikonnaa

        Mikä on siis todennäköisyys sille että olen väärässä. Että ääni liittyy jotenkin kilpikonniin. En EDES TIENNYT mitä yläkerrassa on kun jo nuo em. epäilyt mieleeni juolahti

        Helpointa on todeta että valehtelen ja olen joku häirikkö. Sillähän tästä päästään. Älkää suotta vastatko jos niin ajattelette.

        LUPAAN kertoa miten tarina päättyy. Taloyhtiön hallitukseen aion ottaa uudestaan yhteyttä ja myös uuden kirjallisen valituksen teen...äänet ovat tosiaan nyt ajoittuneet "taloyhtiön hiljaisuuteen"eli 22:30-06:00 tosin se akka tietty lipsuu noistakin rajoista. Eli "pumpun" ääni loppuu noin 22:45-23:10 ja alkaa melkein kellontarkasti 06:10-6:25

        Näistä "hiljaisuusajoista" lopullisesti päättelinkin että konnat itse eivät ääntä pidä koska tuskin konnia voidaan noin hyvin kouluttaa että "hiljaa nyt 22:30-06:00)

        Asia LIITTYY KILPIKONNIIN sen uskon! Mutta palataan asiaan. Voinhan olla väärässäkin. ja jos olen sen teille tulen kertomaan.

        Kävin sentään ostamassa korvatulppia tänään taas kerran :)


      • hairioilmoitus kirjoitti:

        Moi Fella!

        Olet siis selvännnäkijä? Et lukenut viestiketjua läpi vaan tiesit että olen joku paskanjauhaja?

        Miten voit todeta viestini "jonkun omintakeiseksi huumoriksi" jos et edes ole lukenut tekstejä?

        Jos joku nimetään palstan "sheriffiksi" niin juuri hänen kuuluu lukea kaikki viestit ja todeta jos joku viesti on asiaton.

        Itse olen ollut palstalla omasta mielestäni vilpitön. LUPASIN ottaa yhteyttä nyt keväällä ja jatkaa kyselyä (sitähän sinä et tiedä kun et asiaan tutustunut).

        Olen itsekin ymmällä asiasta. Mistä hatusta se ääni yläkerrasta tulee. Jos joku vielä vaivautuu lukemaan niin laitan vielä kerran faktat pähkinänkuoressa:

        1) Minua vaivasi ääni yläkerrasta. melkein 2 vuotta meni ennen kuin havahduin
        2) Mietiskelin tyhmässä päässäni mistä se voisi johtua ja arvelin että
        2a) Jokin lääketieteellinen laite esim. hengityskone
        2b) Papukaija
        2c) jokin terraarioeläin esim. leguaani

        Ja kuten olen edellä kertonut hämmästys oli suuri kun ko. asunnossa asui kaksi kilpikonnaa

        Mikä on siis todennäköisyys sille että olen väärässä. Että ääni liittyy jotenkin kilpikonniin. En EDES TIENNYT mitä yläkerrassa on kun jo nuo em. epäilyt mieleeni juolahti

        Helpointa on todeta että valehtelen ja olen joku häirikkö. Sillähän tästä päästään. Älkää suotta vastatko jos niin ajattelette.

        LUPAAN kertoa miten tarina päättyy. Taloyhtiön hallitukseen aion ottaa uudestaan yhteyttä ja myös uuden kirjallisen valituksen teen...äänet ovat tosiaan nyt ajoittuneet "taloyhtiön hiljaisuuteen"eli 22:30-06:00 tosin se akka tietty lipsuu noistakin rajoista. Eli "pumpun" ääni loppuu noin 22:45-23:10 ja alkaa melkein kellontarkasti 06:10-6:25

        Näistä "hiljaisuusajoista" lopullisesti päättelinkin että konnat itse eivät ääntä pidä koska tuskin konnia voidaan noin hyvin kouluttaa että "hiljaa nyt 22:30-06:00)

        Asia LIITTYY KILPIKONNIIN sen uskon! Mutta palataan asiaan. Voinhan olla väärässäkin. ja jos olen sen teille tulen kertomaan.

        Kävin sentään ostamassa korvatulppia tänään taas kerran :)

        Kyllä, olen sheriffi. En kuitenkaan lue kaikkia viestejä läpi, niin kuin ei uskoakseni tee kukaan muukaan suomi24:n sheriffeistä. Jos viestiketju koetaan asiattomaksi, siitä ilmoitetaan minulle niiden toimesta, jotka ketjun kokevat asiattomaksi. Sheriffeinä toimivat henkilöt ovat vapaa-ehtoisia, meille ei makseta mitään eikä meillä ole työaikoja. Joillekin palstoille tulee viestejä satoja päivittäin, kaikkien niiden lukeminen vaatisi useita tunteja päivässä. Tämä ei toki ole tilanne kilpikonnat -palstan suhteen, mutta kyllä tännekin tulee paljon viestejä, jotka eivät yksinkertaisesti minua kiinnosta. Puutun niihin siis vain, jos ne koetaan häiritseviksi. Luin ketjusta muistaakseni muutaman ensimmäisen kirjoittamasi viestin, sitten jätin asian sikseen. En tokikaan todennut sitä huumoriksi otsikon perusteella. Kuten jo aiemmin sanoin, nyt kun jatkoit asian tiimoilta, ymmärsin sinun sittenkin olleen tosissasi ja siksi luin ja vastasin tähän ketjuun, yrittäen oikeasti keksiä syitä havaitsemallesi äänelle. Koska kukaan meistä täällä ei ymmärrä, mistä ääni voisi syntyä, todella toivon sinun kertovan siitä meille sen selvittyä! Jos ääni todella tulee konnien laitteistosta haluan varmistaa, etten itse aiheuta naapureilleni jatkuvaa meluhaittaa. Haluan vielä tiedustella, oletko varmasti sijoittanut äänen lähteen oikeaan asuntoon? Itse nimittäin en osaa naapureiden äänien perusteella aina sanoa, kuuluuko ääni seinänaapurista vai yläkerrasta. Toki, jos ääni on kuulunut noin kauan, olet varmaan kerennyt pohtia aihetta tarpeeksi oikean sijainnin löytämiseksi :) Pyydän anteeksi, jos olen mielesi pahoittanut, sitä en tarkoituksella ole tehnyt.


      • hairioilmoitus
        Fella kirjoitti:

        Kyllä, olen sheriffi. En kuitenkaan lue kaikkia viestejä läpi, niin kuin ei uskoakseni tee kukaan muukaan suomi24:n sheriffeistä. Jos viestiketju koetaan asiattomaksi, siitä ilmoitetaan minulle niiden toimesta, jotka ketjun kokevat asiattomaksi. Sheriffeinä toimivat henkilöt ovat vapaa-ehtoisia, meille ei makseta mitään eikä meillä ole työaikoja. Joillekin palstoille tulee viestejä satoja päivittäin, kaikkien niiden lukeminen vaatisi useita tunteja päivässä. Tämä ei toki ole tilanne kilpikonnat -palstan suhteen, mutta kyllä tännekin tulee paljon viestejä, jotka eivät yksinkertaisesti minua kiinnosta. Puutun niihin siis vain, jos ne koetaan häiritseviksi. Luin ketjusta muistaakseni muutaman ensimmäisen kirjoittamasi viestin, sitten jätin asian sikseen. En tokikaan todennut sitä huumoriksi otsikon perusteella. Kuten jo aiemmin sanoin, nyt kun jatkoit asian tiimoilta, ymmärsin sinun sittenkin olleen tosissasi ja siksi luin ja vastasin tähän ketjuun, yrittäen oikeasti keksiä syitä havaitsemallesi äänelle. Koska kukaan meistä täällä ei ymmärrä, mistä ääni voisi syntyä, todella toivon sinun kertovan siitä meille sen selvittyä! Jos ääni todella tulee konnien laitteistosta haluan varmistaa, etten itse aiheuta naapureilleni jatkuvaa meluhaittaa. Haluan vielä tiedustella, oletko varmasti sijoittanut äänen lähteen oikeaan asuntoon? Itse nimittäin en osaa naapureiden äänien perusteella aina sanoa, kuuluuko ääni seinänaapurista vai yläkerrasta. Toki, jos ääni on kuulunut noin kauan, olet varmaan kerennyt pohtia aihetta tarpeeksi oikean sijainnin löytämiseksi :) Pyydän anteeksi, jos olen mielesi pahoittanut, sitä en tarkoituksella ole tehnyt.

        Annan sinulle anteeksi kun noin kauniisti pyysit! Ja kuten olen moneen kertaan todennut "KERRON MITEN ASIA ON JOS SE JOKU PÄIVÄ SELVIÄÄ". Nuku Fella yösi rauhassa. Olet saanut minulta anteeksi :)))


      • hairioilmoitus
        Fella kirjoitti:

        Kyllä, olen sheriffi. En kuitenkaan lue kaikkia viestejä läpi, niin kuin ei uskoakseni tee kukaan muukaan suomi24:n sheriffeistä. Jos viestiketju koetaan asiattomaksi, siitä ilmoitetaan minulle niiden toimesta, jotka ketjun kokevat asiattomaksi. Sheriffeinä toimivat henkilöt ovat vapaa-ehtoisia, meille ei makseta mitään eikä meillä ole työaikoja. Joillekin palstoille tulee viestejä satoja päivittäin, kaikkien niiden lukeminen vaatisi useita tunteja päivässä. Tämä ei toki ole tilanne kilpikonnat -palstan suhteen, mutta kyllä tännekin tulee paljon viestejä, jotka eivät yksinkertaisesti minua kiinnosta. Puutun niihin siis vain, jos ne koetaan häiritseviksi. Luin ketjusta muistaakseni muutaman ensimmäisen kirjoittamasi viestin, sitten jätin asian sikseen. En tokikaan todennut sitä huumoriksi otsikon perusteella. Kuten jo aiemmin sanoin, nyt kun jatkoit asian tiimoilta, ymmärsin sinun sittenkin olleen tosissasi ja siksi luin ja vastasin tähän ketjuun, yrittäen oikeasti keksiä syitä havaitsemallesi äänelle. Koska kukaan meistä täällä ei ymmärrä, mistä ääni voisi syntyä, todella toivon sinun kertovan siitä meille sen selvittyä! Jos ääni todella tulee konnien laitteistosta haluan varmistaa, etten itse aiheuta naapureilleni jatkuvaa meluhaittaa. Haluan vielä tiedustella, oletko varmasti sijoittanut äänen lähteen oikeaan asuntoon? Itse nimittäin en osaa naapureiden äänien perusteella aina sanoa, kuuluuko ääni seinänaapurista vai yläkerrasta. Toki, jos ääni on kuulunut noin kauan, olet varmaan kerennyt pohtia aihetta tarpeeksi oikean sijainnin löytämiseksi :) Pyydän anteeksi, jos olen mielesi pahoittanut, sitä en tarkoituksella ole tehnyt.

        Moi! Olit oikeassa siinä että äänen suuntaa on vaikea arvioida. Mutta jos yläkerran kilpparinainen on viaton niin miksi hän ei asiaan puutu?? Olen tehnyt valituksen myös mahdollisesta "homeongelmasta" kun siellä yksiössään niitä kilppareita hyysää ja pesee ja vedellä läträä. En ole hirviö. Tottakai kilppareista pitää huolta pitää. En minäkään niille mitään pahaa halua. Tykkään kaikista eläimistä. Miksi tämä nainen hyväksyy kaikenlaisen "häiriköintini" ynnä valitukset ja on ihan hiljaa. No toki hän yhden valituksen (kirjallisen) minusta teki mutta... Ihminen jolla on huono omatunto....sellainen ihminen hiljenee. Minä en hiljene. Minulla ei ole huonoa omatuntoa. Kevät-terveisin! Häiris


    • ..............................

      Että voit taas jaksaa, nämä asiat käytiin läpi jo edellisessä keskustelussa. Lukisit tiedot vaikka herppinetistä.
      Jos kirjoitat KILPIKONNA FOORUMILLE.... vastaus on yleensä kilpikonnien omistajilta!

      • hairioilmoitus

        Joopajoo...varmaan juuri siksi tänne kirjoittelen kun tarvitsen tietoa kilpikonna-asiassa.
        Vai pitäisikö minun mielestäsi kirjoittaa koirapalstalle ja kysellä siellä kilpikonnista??

        NÄITÄ ASIOITA ei käyty läpi edellisessä keskustelussa. En saanut haluaamani informaatiota kilpikonnien hoitoon tarvittavista LAITTEISTA.

        Esim. Fella kirjoitti hyvää tietoa tuossa edellä.

        Jos joku muu tietää laitteistoista niin kirjoittakaa ihmeessä.

        En ole täällä rähinöimässä vaan ottamassa asioista selvää.

        Hyvää Pääsiäisenjatkoa sinullekin!


      • turtle WAX
        hairioilmoitus kirjoitti:

        Joopajoo...varmaan juuri siksi tänne kirjoittelen kun tarvitsen tietoa kilpikonna-asiassa.
        Vai pitäisikö minun mielestäsi kirjoittaa koirapalstalle ja kysellä siellä kilpikonnista??

        NÄITÄ ASIOITA ei käyty läpi edellisessä keskustelussa. En saanut haluaamani informaatiota kilpikonnien hoitoon tarvittavista LAITTEISTA.

        Esim. Fella kirjoitti hyvää tietoa tuossa edellä.

        Jos joku muu tietää laitteistoista niin kirjoittakaa ihmeessä.

        En ole täällä rähinöimässä vaan ottamassa asioista selvää.

        Hyvää Pääsiäisenjatkoa sinullekin!

        Eipä minullakaan tähän mitään ratkaisua taida olla... kilpikonnat eivät vingu ja tuon kokoisia kilpikonnia pidetään yleensä vapaana lattialla jolloin ne saattavat kolistella pattereita, huonekaluja liikkuessaan. Jos kyseessä on horrostava laji, sen ei olisi pitänyt pitää mitään meteliä näin talvis aikaan pariin kolmeen kuukauteen.

        Hoitoon tarvittavia laitteita ei siis maakilpikonnat vaadi, lämpölampun/vastuksen jonka saa vaikka pöytävalaisimeen kiinni, loisteputkivalaisimen joka putken laadulla saadaan tuottamaan kilpikonnan tarvitsemaa vitiamiinia kilpensä pitimiksi.

        Täällä on moneen kertaan jaettu linkkiä ko. saiteille, oletko käynyt niillä opiskelemassa?

        http://www.konnamaa.com/

        http://www.matelijat.info/maakilpikonna/

        http://www.herppi.net/keskustelu?func=showcat&catid=2

        Ei tässä kyllä saada kilpikonnia syylliseksi sielunrauhasi menettämisen johdosta, millään ;)

        Jokin muu äänen tuottaja aiheuttaa häirintää, ainakin meillä, vaimo välillä rakkautta tehdessämme pitää hieman ääntä mutta en anna sen häiritä naapuriemme elämää, koita sinäkin keskittyä omaan elämääsi ja anna naapureiden elää omaansa.


      • hairioilmoitus
        turtle WAX kirjoitti:

        Eipä minullakaan tähän mitään ratkaisua taida olla... kilpikonnat eivät vingu ja tuon kokoisia kilpikonnia pidetään yleensä vapaana lattialla jolloin ne saattavat kolistella pattereita, huonekaluja liikkuessaan. Jos kyseessä on horrostava laji, sen ei olisi pitänyt pitää mitään meteliä näin talvis aikaan pariin kolmeen kuukauteen.

        Hoitoon tarvittavia laitteita ei siis maakilpikonnat vaadi, lämpölampun/vastuksen jonka saa vaikka pöytävalaisimeen kiinni, loisteputkivalaisimen joka putken laadulla saadaan tuottamaan kilpikonnan tarvitsemaa vitiamiinia kilpensä pitimiksi.

        Täällä on moneen kertaan jaettu linkkiä ko. saiteille, oletko käynyt niillä opiskelemassa?

        http://www.konnamaa.com/

        http://www.matelijat.info/maakilpikonna/

        http://www.herppi.net/keskustelu?func=showcat&catid=2

        Ei tässä kyllä saada kilpikonnia syylliseksi sielunrauhasi menettämisen johdosta, millään ;)

        Jokin muu äänen tuottaja aiheuttaa häirintää, ainakin meillä, vaimo välillä rakkautta tehdessämme pitää hieman ääntä mutta en anna sen häiritä naapuriemme elämää, koita sinäkin keskittyä omaan elämääsi ja anna naapureiden elää omaansa.

        Jos maksan 450 eur/kk vuokraa 35 neliön yksiöstä niin eikö minulla ole mielestäsi oikeus vaatia SAMAT OIKEUDET kuin muillakin asukkailla? Ääntä EIVÄT PIDÄ konnat itse johan se on jo miljoonaan kertaan todettu. YÖHILJAISUUDEN rouva on yrittänyt ymmärtää. Kun kello tulee TASAN 06:00 niin sitten alkaa jatkuva uikutus (PAH en osaa ääntä kuvailla enkä yritäkään)...Ja ENNEN yöhiljaisuutta rouva hoitaa lemmikeilleen kivat oltavat eli 21:00-22:00 ja jopa yöhiljaisuuden päättymisen jälkeen asiasta lipsutaan (Meillä on yöhiljaisuus 06:00-22:30). Homman sopii mulle mutta akka lipsuu jopa näistä ajoista. Haluaisin paistaa sen akan pään nuotiossa siten että lemmikit katselisivat vierestä ja minä syöttäisin näille kilppareille tuoretta salaattia! Ei mulla niitä kilppareita vastaan mitään ole. Söpöjä eläimiä jos mitkä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe