Kun teen pankkikorttiostoksia niin allekirjoituksen jälkeen myyjät tekevät kuittiin jotain merkintöjä. Mitä ne on??Tekevät saman oli bonuskortti tai ei.
Mitä myyjä kirjoittaa kuittiin?
17
2134
Vastaukset
- Nanna-
Jossakin he kirjoittavat henkilötunnuksen loppuosan kuittiin (jos olet ajokortin tms. näyttänyt). Jossakin taas olen nähnyt myyjän kirjoittavan kuittiin omat nimikirjaimensa, ilmeisesti tämä on käytäntö jos kassa on "avoin kaikille" eikä siihen kirjauduta omilla tunnuksilla.
Eli olisikohan syy jompi kumpi näistä? - ID ja nimmarit
Jos ostat yli 50egellä tavaraa, sama pankki/luotto puolella, se varmennetaan.
Eli kysytään henkkari, siitä otetaan talteen sos-turvan loppuosa. Sen jälkeen myyjä tai kassa varmantaa kuitin vielä omalla merkillään/kuka teki tarkistuksen.
Tää ihan omaksi parhaaksesi. On hankalampaa käyttää esim varastettua korttia, jos ei ole myös henkkaria samalla ja sen tunnus täsmää iän ja sukupuolen mukaan. - kirjoittaa..
varmennustunnuksen, ja mikäli ostosten summa on ylittänyt 50 euroa on sulla velvollisuus esittää henkkari. Silloin ne kirjoittaa kuittiin hetun loppuosan. Olen itse nähnyt, ja kerran joutunut jopa ite kirjoittamaan tarkistuskuittiin sen hetun loppuosan kun myyjä heittäytyi hieman laiskaksi. :D
- perä
ne kirjoittaa kuittiin jotain vaikka ostaa kympillä ja henkkareita ei edes näytä eikä kysytä.
- se on
perä kirjoitti:
ne kirjoittaa kuittiin jotain vaikka ostaa kympillä ja henkkareita ei edes näytä eikä kysytä.
varmastikin varmennustunnus? tai myyjän numero tai jokin. Onko sulla jokin tietty paikka jossa noin menetellään vai onko kaikissa paikoissa?
- asiakkaasta riippuen
se on kirjoitti:
varmastikin varmennustunnus? tai myyjän numero tai jokin. Onko sulla jokin tietty paikka jossa noin menetellään vai onko kaikissa paikoissa?
oliko tyhmä vai viisas ja lisäksi oliko mahdollista aviopuolisoainesta eli kannattaako pokata baarissa törmätessä.
Mitenkäs ne kauniit kassaneidit muuten pääsee rikkaisiin naimisiin hyvän elättäjän hoiviin.
Ketjun aloittajalla ei siis ole mitään toivoa, kun täytyy tätäkin asiaa erikseen kysyä.
Ensi kerralla kun ostat kalsareita ja sukkia, niin maksa siis käteisellä. - siltä
perä kirjoitti:
kassalta jos näin paljon ihmetyttää kys. asia.. miten joku täällä voi tietää jonkun kaupan toimintatapoja..
- tiedon
siltä kirjoitti:
kassalta jos näin paljon ihmetyttää kys. asia.. miten joku täällä voi tietää jonkun kaupan toimintatapoja..
no mähän kysyinkin.
- ne vastas?
tiedon kirjoitti:
no mähän kysyinkin.
Kerro nyt. Oliko kirjotus, että ihku asiakas vai jotain muuta?
- joltain..
ne vastas? kirjoitti:
Kerro nyt. Oliko kirjotus, että ihku asiakas vai jotain muuta?
nätiltä myyjättäreltä tollaisen kuitin itselle missä olis sen puhelinnumero ja "Soita! terkuin XXXXX", olis mun päivä pelastettu kyllä sellasella. :)
- perhonen
Eikös kuluttajilla ole oikeus olla allekirjoittamatta esim. kuitteihin henkilötunnuksen loppuosaa?Jossain kaupoissahan ne saattaa kysyä sitä.Ainakin eräs tuttu minulle näin väittää.
- on sitä
varten että sillä varmistetaan että asiakkaan henkilöllisyys on tarkistettu eli myyjä ei joudu itse kuseen jos jotain sattuu. Laki sitäpaitsi vaatii.
- siis...
Vähän vanhaan viestiin vastailen, mutta eipä muuten ole oikeutta.
Sehän lukee ihan pankkikorttisopimuksessakin, noin esim. Nordealla:
"Kortinhaltija hyväksyy sen, että maksun
vastaanottaja tarkastaa kortinhaltijan henkilöllisyyden ja merkitsee kortinhaltijan
henkilötunnuksen loppuosan maksutositteeseen."
Ja sopimukset kun kuitenkin allekirjoitetaan, niin kortin hakemisen yhteydessä olet antanut tähänkin suostumuksesi, että henkilöllisyytesi voidaan tarkastaa.
- Black Stetson
Usein on niin että ei kannata julkisesti kauheasti möläytellä, jos ei ole asioista perillä. Myyjä voi kirjoittaa nimikirjaimensa kuittiin todisteeksi siitä, että on tarkistanut henkilöllisyyden. Ei siihen ole tarvis kirjoittaa asiakkaan henkilötunusta, eikä se ole lainkaan mukaan edes luvallista.
Jos lukee lain "Henkilötietolaki (523/1999) 13 §" niin voi itsekin todeta asian.- ytyhfj
Usein on niin että ei kannata julkisesti kauheasti möläytellä, jos ei ole asioista perillä. Täällä ei ole kukaan väittänytkään, että kassat kirjoittelisivat kuitteihin asiakkaiden henkilötunnuksia.
- kyllä vain
"Usein on niin että ei kannata julkisesti kauheasti möläytellä, jos ei ole asioista perillä."
Niinpä... ;)
- susseton
siinä lukee, " mä rakastan sua".
Kerran kassa sano mulle, että kirjota se itse!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822