Osaatteko sanoa miten villiviini kestää talven yli astiassa? Tai olisiko jotain muuta vaihtoehtoa, joka kestäisi talvisäilytyksen hengissä? Suunnittelen liikuteltavan kukkatelineen hankintaa, mutta mitä siihen ritilikköön kasvamaan...siinäpä vasta pulma!
Vastaukset 2
istuttaa telineeseen yksivuotisia? Niitähän on pilvin pimein, esm. Miinanköynnös, Kelloköynnös Keisarinkierto, Krassi, Ruusupapu, Koruköynnös Tuoksuherneet, ym. ym. Ei tarvitse pelätä taimien talvehtimista, ja olisivat kauniita jo ensimmäisenä vuotena. Villiviinin taimi kun ei ensimmäisenä vuotena kummosia kasva.
- Kestää hyvin ainakin II
Minulla on kohta viisi vuotta vanha villiviini, kärhö ja viiniköynnös lasitetulla parvekkeella.
Parveke on kesällä tosi kuuma ja paahteinen (pahimmillaan 50C).
Hyvin ovat kaikki pärjänneet, kärhöä hellepäivinä varjostan pahvilla.
Talvisin lasitus takaa, että parvekkeella on noin 5-astetta lämpimämpää kun ulkona.
Kasvuvyöhyke on II. Tänä talvena oli paljon pakkasta ja kylmää, pahimmillaan parvekkeella oli liki -20C.
Tärkeitä on, ettei juuret jäädy kauttaaltaan. Olen käärinyt ruukut mattoon ja lisännyt/vähentänyt kerroksia ilman lämpötilan mukaan.
Joten mikään ei estä kokeilemasta! Villiviini on kuitenkin aika halpa kasvi ja vähään kiitollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1351955Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois233914Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.149900- 78853
- 64841
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!36812- 105788
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47747Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä65671Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29571