Moro, oli järkytys käydä mökillä ensmmäistä kertaa tänä keväänä ja todeta helvetilliset myyrätuhot, joita ei siis aikaisemmin ole juurikaan ollut. Luumupuut on kuorittu 20 cm matkalta rungon juuresta, sama tilanne nuorilla vaahteroilla. Mahtoiko puista henki lähteä vai voisivatko ne tuosta toipua? Mitä voisi tehdä ensiavuksi? Puut ovat halkaisijaltaan 4-6 cm,
pituus vaihtelee 3-4 m. Ikää puilla n. 5v.
myyrähyökkäys!!!
3
847
Vastaukset
- myyriä!
Meillä myyrät on syöneet n.14v. omenapuun tyvestä 15cm korkeudelle, melkein rungon ympäri. Onkohan puulla mitään mahdollisuuksia selvitä? Suren jo menetettyjä omenankukkia, puun mukavan varjon puuttumista kesällä sekä menetettyjä omenoita...
Onko myyriä nyt erityisen paljon? Koskaan ennen ei tällaista ole käynyt! - mitätehd
Suojasin omenapuut syksyllä. Ei tullut mieleen suojata terijoensalavan ja koristearonian runkoja, joista on nyt syöty lumen alla olleet kuoret. Onko mitään tehtävissä näiden kasvien pelastamiseksi?
- Vartetutkimus
Hei, Poikkea vartetutkimuksen sivuilla. Siellä on joitakin uusia ideoita, joita voisi kokeilla ongelman ratkaisuun: http://www.vartetutkimus.net/ tai http://www.vartetutkimus.net/index.php?lang=fi t. Vihtori
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823323
- 922975
- 532252
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201695- 191644
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111620Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221458Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61448Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131381Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin371353