Perhe kasvaa ja sitä myöden pitäisi autonkin kasvaa. Kiikarissa olisi nyt Fabia Combi diesel versiona.
Skodista ei ole juurikaan kokemusta.
Kertokaahan ko. mallista omia kokemuksia?
Skoda Fabia combi??
24
14562
Vastaukset
- ytdrs
Pieni ja kallis on scodillac. Ite ostin VW transporterin raadon 800e ja hyvin on kulkenut, ainakin kymppitonnin arvonaleneman verran skodassa.
- Combit kiinnostaa
Tuon edellisen vastauksen voi siirtää aivan huoletta sinne huuhaa-puolelle. Silkkaa provokaatiota!
Fabia Combi ei varmaankaan ole nyt mikään huono hankinta. Luotettavaa, koettua tekniikka ja uskoisin hinnakin nyt olevan jo aika houkuttelevan. Kannattaa itse käydä katsomassa ja koeajamassa. Itse laitoin juuri uuden Octavia Combin tilaukseen. Edelliset 20 vuotta olen ajanut lähinnä eri japanilaismerkeillä, Mazdaa ja Hondaa on ollut. Nyt on kuitenkin tullut Skodan vuoro. - Combit kiinnostaa
Combit kiinnostaa kirjoitti:
Tuon edellisen vastauksen voi siirtää aivan huoletta sinne huuhaa-puolelle. Silkkaa provokaatiota!
Fabia Combi ei varmaankaan ole nyt mikään huono hankinta. Luotettavaa, koettua tekniikka ja uskoisin hinnakin nyt olevan jo aika houkuttelevan. Kannattaa itse käydä katsomassa ja koeajamassa. Itse laitoin juuri uuden Octavia Combin tilaukseen. Edelliset 20 vuotta olen ajanut lähinnä eri japanilaismerkeillä, Mazdaa ja Hondaa on ollut. Nyt on kuitenkin tullut Skodan vuoro.Valitan äskeisen tekstini "hienosäätöä". On vähän turhankin kiire muihin lauantai-illan askareisiin. Muutama "typo" sinne vilahti mukaan, mutta ehkä ajatus kuitenkin löytyi! ;)
- Fabiakakkonen
Osta vaan Fabia. Farkussa hyvin tilaa, mutta kuitenkin auto on ulkomitoiltaan näppärän kokoinen. Hyvä ajaa myös. Itselläni toinen farkkuFabia menossa.
- jeesmän
Ja tee ostopäätös sen mukaan. Nykyisin autot ovat jo yleensä sen verran tasalaatuisia, että ostopäätöksen voi tehdä puhtaasti omien mieltymysten mukaan.
Itse parikertaa veljen fabiaa ajaneena voin sanoa, että tykkään. Ajotuntuma oli miellyttävän jämäkkä, mutta ei liian kova. Mitä muotoiluun tulee, niin olen kyllä nähnyt mielestäni kauniimpiakin autoja. Ehkäpä muotoilu on tehty käytännöllisyyden ehdoilla. - Fobisti
Fabia Combin dieselillä (1,9) nyt hieman yli reilu vuosi takana ja noin 22000 km mittarissa. Ajot jäivät hieman odotettua vähäisemmiksi erinäisistä syistä, mutta hyvin on mennyt. Kaikki on pelannut moitteitta.
Edes moottoriöljyä ei ole tarvinnut lisätä, vaikka tästäkin asiasta täällä jossakin välissä tuntui olevan polemiikkia. Sain kyllä litran pullon öljyä auton ostaessani, mikä herätti epäilyjä minussakin, mutta vielä ei ole tarvinnut avata. Öljyn taso on toki laskenyt niinkuin pitääkin, mutta mikä ihme näillä kilometreillä. Saa nähdä, pyytääkö kosla huoltoon, ennen kuin öljyä on lisättävä.
Fabiani on ambiente eli se edullisin. Päädyin siihen, koska siinä esimerkiksi turvavarustelu on mielestäni erittäin hyvällä tasolla. Esim. vakionopeussäädintä en kaipaa. Mittaristossa pidän kyllä puutteena sitä, ettei ole moottorilämmön mittaria. No siihenkin on jo tottunut, eikä kone ole keittämäänkään ryhtynyt.
Tavaratila on kokoisekseen autoksi jopa hämmästyttävän hyvä ja penkit kaatamalla saa lisää tilaa, joskaan pohja ei ole täysin tasainen, siis samassa tasossa.
Äänieristystäkin saisi rahalla varmaan lisää. Rengasäänet kuuluvat, varsinkin nastoilla öljysoralla ajellessa. Moottorinkin kylmänä kyllä dieseliksi tunnistaa, on vielä tätä pumppusuutintekniikkaa, mutta sangen koeteltua sellaista. Ja ainakin tässä 1,9 koneessa kyllä riittää potkua tällaiseen autoon.
Maantieajossa maltilla nopeusrajoitusten mukaan ajellen kyllä pääsee satasen alle viiden litran. Ajeltuani reilut 10000 km laskin keskikulutukseksi oman kirjanpitoni mukaan noin 5,4 litraa. Ei siis sitä, mitä valmistaja lupaa, mutta harvoinpa valmistajien lupaukset täysin pitävät. Uskon kyllä, että jahka paikat hioutuvat, kulutus jonkin verran laskeekin.
Laatuvaikutelma on kyllä kaiken kaikkian hyvä. Kyllä nykyiset Skodat ovat aivan toista luokkaa kuin vielä vaikkapa vain kymmenen vuotta sitten tehdyt. Kokemusteni perusteella voin siis kyllä suositella Fabiaa. Muistaakseni siitä hiljattain oli kohtalaisen hyvä tarjouskin, liekö ollut valtakunnallinen.
Jos rahaa on mistä sijoittaa enemmän, en epäile etteikö Octavia olisi kelpo ajokki. Isommalla rahalla saa tietysti hieman enenemmän isomman auton tuntua ja ominaisuuksia. Jos Fabian kokoluokka riittää, siitä vaan kaupoille.
Olisi mukava kuulla muittenkin kokemuksia tästä vuosi sitten markkinoille tulleesta Fabian combi-mallista. - 1.4 tdii
Vuosi on ajeltu. 30 tkm tuli hiljattain täyteen eikä yhtään vikaa ole ollut, edes öljyä ei ole lisätty. Ensimmäinen huolto oli juuri ja kaikki siinäkin kunnossa. Aluksi epäilytti tila, kun aikaisemmin oli farkkugolf. Tosiasiassa tilaa on jopa enemmän auton ja tavaratilan ollessa pirun korkea. Kolmea ei kuitenkaan takapenkille mitenkään saa auton kapeuden vuoksi. Pienten ulkomittojen vuoksi auto on tosi näppärä parkkeerata, mutta on kuitenkin tosi jämäkkä ajaa. Ajossa aivan kuin Golf tai Octavia hieman kovemmalla melulla. Alussa moottori tuotti hieman ongelmia varsinkin vaimolle, kun auto meinasi aina liikkeelle lähdössä sammua. Kytkin-kaasu -yhteiskäyttöön kuitenkin tottuu. Yhteenvetona voin todeta, että en ole mihinkään aikaisemmin omistamaani autoon ollut yhtä tyytyväinen (3 Golfia -98-04 ja Octavia -99). Mikä parasta, kulutus on koko 30 tkm:n matkalla ollut 4,8 l/100 km sekalaisessa ajossa. SUOSITTELEN!
- samppe76
Kotterolla on ajettu nyt 230000 ja mitään isompia vikoja ei ainakaan meidän farkussa ole ollut,kulutus on luokkaa 4.4l sadalla
- Piikkinokka
samppe76 kirjoitti:
Kotterolla on ajettu nyt 230000 ja mitään isompia vikoja ei ainakaan meidän farkussa ole ollut,kulutus on luokkaa 4.4l sadalla
Toinen fabia TDI 1,4 Combi menossa. Molemmat tylsän luotettavia. Kulutus (todellinen) uutena molemmissa minun ajollani noin 5,4 litraa keskim. mutta auton notkistuessa putoaa noin 4,6 litraan keskiarvona. Talvinopeuksilla (80) pitkillä matkoilla usein jopa 3,6 litraa. Auton ominaisuuksia voi parantaa nostamalla rengaspaineet edessä ja takana 2,5 bariin, turha luikertelu urissa vähenee ja renkaat kuluu tasaisemmin.
- fkfjhfhfdhd
samppe76 kirjoitti:
Kotterolla on ajettu nyt 230000 ja mitään isompia vikoja ei ainakaan meidän farkussa ole ollut,kulutus on luokkaa 4.4l sadalla
Ylemmän keskiluokan viistoperä auton tilat vain kuitenkin.
- exfabisti
Jep. Ajoin pari vuotta ja 60 tuhatta Fabia Combi 1.4 TDI:llä, eipä oikeastaan pahaa sanottavaa. Ainoa vika koko aikana oli että takaovista vuoti vettä sisälle ja tiivistyksiä korjailtiin takuuna. Aikaisempi auto oli bensa Octavia ja nykyisinkin ajelen Octavialla. Syy yksinkertaisesti se, että kaipasin lisää tavaratilaa... Se täytyy sanoa että kyllä Octavia on kuitenkin maantiellä "isomman oloinen" ja jotenkin leppoisampi ajaa. Fabian pikkuautomaisuus kyllä tulee esiin jos näitä kahta vertaa. Missään nimessä ei kuitenkaan huono auto!
Fabian kulutus oli kyllä tosi pieni: 4-4,5 l/100 km maantiellä, talvinopeuksilla vieläkin vähemmän. - skofa
Itselläni on edellisen korimallin Fabia vm 2007 1.4 tdi 59 kW. Meillä on hyvin mahtunut mukaan koko nelihenkinen perhe ja vielä tuplavaunut "heittämällä" takaluukkuun. Viimeisen 10.000 km:n keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 3.9l/100km ja mitattunakin nousee vain desillä korkeammaksi. Ajamme paljon myös kaupungissa, joten noihin lukemiin on monella merkillä tekemistä. Huoltoväli on pitkä (itselläni tuli ensin täyteen 2 vuotta) ja huollot kohtuullisen hintaiset. Eipä ole vielä mitään negatiivista tullut vastaan, autolla on tosin ajettu vasta rapiat 30.000 km.
- 1.9tdi
Keväällä koeajossa oli Fabia ja vaikutti hyvältä mutta on tosiaan vähän "pikkuautomainen" esim. vaihteiston toiminta ja ääni . Valinta osui sitten Octaviaan koska on sitä tilaa vielä enemmän jos vaikka perhe kasvaa lisää ...
Muutenkin "enemmän autoa" jämäkämpi ja hiljaisempi . Tosin hiljaisuutta hieman heikentää pumppusuutintekniikka moottorissa mutta nythän tuota saa uudella tekniikalla.
Ensimmäinen Skoda eikä varmasti viimeinen koska myös "hallitus" on tykästynyt tähän uuteen Octaviaan todella paljon . Nyt syksyn ja pimeän tullen automaattiset päivä/xsenon-valot sekä muu valovarustus ovat ihan huippuluokkaa ja vain lisänneet tyytyväisyyttä .
Xsenonit ovat aivan ehdottomat varsinkin jos ei ole enää ihan kympin näkö .
Fabiaan niitä ei tietääkseni saa , Elegance-varustelussa hintaeroa noin neljä tonnia ,
kannattaa miettiä tulevaisuuteen ja satsata vähän lisää jos se on mahdollista .
Jälleenmyyntiarvo ja merkin arvostus noussut näiden uusien mallien myötä todella korkealle .
- eeki5
Hei,
Tämä on toki vanhentunut ketju, mutta ajattelin kertoilla omia kokemuksiani, mikäli niistä jollekin on hyötyä.
Autoni on siis edellisen korimallin Fabia vm 2006 1,4-litraisella bensakoneella. Mittarissa on nyt 153 000, itse olen ajanut autolla 1,5 vuotta ja n. 25 000 km.
Ajomäärä on siis vielä suht. pieni, mutta erinäisiä kokemuksia on jo ehtinyt kertyä. Laitteella oli täydellinen huoltohistoria ja öljyjä oli aina vaihdettu kymppitonnin välein. Kaikki pelasi moitteetta.
Auto on mukava hallittava. Se viihtyy mainiosti niin taajamissa kuin maanteilläkin. Kääntösäde on mukavan pieni, mutta auto on myös suuntavakaa ja viihtyy mutkaisella tiellä. Melutaso on luonnollisesti pikkuautomainen.
Tilat ovat hyvät, etenkin tavaratilat. Tosin kovin pitkäjalkaisten ihmisten perheautoksi tätä ei oikein voi suositella, varsinkaan jos takana on turvaistuimia. Myös tasapenkin kapeus asettaa omat rajoitteensa.
Vuoden verran auto toimi moitteettomasti päivittäisessä kaupunkipyörityksessä ja säännöllisillä pidemmillä matkoilla, talven aikana vaihdoin vain öljyjä ja moniurahihnan kiristimineen. Lisäksi bensasäiliön kelluntalaite jäi jumiin, tankki näytti koko ajan täyttä. Tuo maksoi muistaakseni vajaat parisataa.
Pikkuhiljaa moottori alkoi kuitenkin nakuttaa ja hieman myöhemmin alkoi esiintyä käyntihäiriöitä. Tyhjäkäynti humppasi eikä moottori ottanut kierroksia. Kävi siis kolmella pytyllä.
Tutkiskelin asiaa ja ilmeni, että yksi puola oli kokonaan kärähtänyt, samoin tulpanjohto ja tulppa, kaksi puolaa oli huonossa kunnossa (antoivat vikakoodia
). Asia selvä, uudet osat kehiin, olisiko osat olleet reilut parisataa.
Nakutus olikin hieman ikävämpi kaiveltava, sillä tuohan johtui venttiilinnostajista. Nämä vaihtaakseen piti purkaa jakopää pois edestä ja tietysti iskeä jakopäähäänkin samalla rysäyksellä uudet osat. Venttiilinnostajat oli kaikki uusittava, niihin upposi n. 250 euroa, samoin jakopään osiin. Ja tietysti rutkasti vaivaa ja työtunteja.
Eli onhan tuota saanut korjailla tässä 1,5 vuoden aikana. Henkilökohtaisesti en ota näitä raskaasti, mutta hirvittää toki ajatella, mitä moiset työt olisivat korjaamolla maksaneet. Liekö joku1500 riittänytkään.
Sanottakoon kuitenkin loppuun, että olen autoon ollut kuitenkin tyytyväinen, puolia ja muita härpäkkeitä olen tottunut vaihtelemaan joka vekottimesta tähänkin asti. - PanuPonteva
Juuri uuden Skoda fabian ostaneena pari kommenttia. Edellinen oli sama malli vuodelta 2003 joten tuli sitten kymmenvuotis päivitys. Aluksi ahistaa tämä tietokonemaisuus. Edellisessä jo hyysättiin kuskia, mutta tämä menee jo todella pitkälle. Eli nyt ilmeisesti kerrotaan kojelaudasta kaikki mitä olla ja voi. Rengaspaine jos muuttuu tms. Ja kännykän käyttö ilma käsiä kiinnostaa kyllä tietysti mutta ohjekirja siltä osin ja muutenkin on sekava ja vaikea tajuinen ikäiselleni 50 !
Tarvitsisin ehdottomasti kurssin uuden auton käyttöön ottoa varten. Vähän niinkuin tietokoneenkin kanssa. Jos toinen näyttää vipstaakit niin homma aukeaa.
Ratti ja kaasu yms. olennaiset on onneksi paikallaan. Koskahan ne katoaa nykyautoista ja mennään vaan ihan puheohjauksella, ne tulevat kokevat ehkä tämänkin vielä...
Vielä viimeinen kysymys. Miten ihmeessä saa ne nopeus ja kierrolukumittarien riipivän kirkkaan nuolisoittimet pois päältä.
Häiritsee ja häikäisee. Haittaa itse ajamista. Ja se se lienee tässäkin autossa on olennaisinta vielä.
Hyvä auto Skoda on, tuli jo neljäs hankittua...
T. Panu täält tältpuul jokkee- - höhhöhöö
eikö liike/myyjä autoa luovuttaessa käy niitä toimintoja skodasta läpi??
Silloin ainoan kerran kun ostin auton uutena Nissan Primera P12 niin myyjä kävi luovutuksen yhteydessä hyvinkin tarkkaan kaikki toiminnot ja nippelit läpi.... mitä ihmettä? Hankin fabia combin 5 vuotta sitten. En kadu, vaikka hankintahinta oli vähän kallis 1,9 tdi moottorilla. Kone on hyvä ja pieniruokainen. Auton tiemelu on kova ja kärryn ulkonäkö on mikä on. Ei ole tarvinnut erityisiä korjauksia. Auto on ollut ympärivuotisessa käytössä ja osoittautunut erittäin luotettavaksi menopeliksi. Parhaana puolena mainitsisin ajettavuuden ja taloudellisuuden. suosittelen 1,9 tdi moottoria ko kärryyn sillä auton alusta käyttäytyy ihan hyvin vahvallakin pannulla.
- Qyyqqendahl
Skoda kelpaa ehkäisyvälineeksi.
- Fabiako
Moro! Itselläni on vaihtoehtoina tulevaksi autoksi 2007 vuoden fabia 1.4 TDillä tai 2007 vuoden octavia 1.9 TDillä, kummatkin rekisteröity pakuksi eli ilman takapenkkiä. Yhtään Skodaa en ole omistanut ja nyt kyselisinkin merkki konkareilta onko vinkkiä kumpi kannattaisi hankkia? Tilahan ei tule olemaan ongelma, koska takapenkkiä ei ole ja varmasti pärjään myös fabian kontilla vaikka se on vähän pienempi. Eniten kiinnostaa kuitenkin käytännön erot. Eniten ajan taajama siirtymä työmatkaa noin kymmen kilometriä suuntaansa, joka on osittain kolmen kympin aluetta ja osittain kahdeksankympin aluetta. Isompaa ajoa tulee pari kertaa vuodessa mökkimatkoista joissa tarvitsee ajaa isoa tietä noin 400km/sivu. Tässäkään ei nopeus ole vaikuttava tekijä päätöksessä, pakulla kun ei saa ajaa kun 100km/h.. Eniten mietityttää ajomukavuus. Kuuluuko pienemmästä koneesta kuinka kova meteli? Hakkaako kierrokset tappiin isoilla vaihteilla? Onko ajomukavuudessa mitään eroa pienellä ja isolla tiellä vertaillen autoja? Kertokaa kaikki mieleen tuleva, kaikki kertomukset auttaa päätöksessä, kiitos :)
- Fabulousfabia
Auto Motor und Sport 26/2014, Saksa
Vertailussa: pienistä suurimmat
1. ŠKODA Fabia 1.2 TSI 110 Style, 492 pistettä
2. Volkswagen Polo 1.2 TSI 66 kW BMT, 485 pistettä
3. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv, 470 pistettä
4. Opel Corsa 1.0T ECOTEC, 460 pistettä
5. Renault Clio TCe 90, 437 pistettä
"Aikuinen, tilava, luonteikas, taloudellinen ja mukava Fabia yltää jo lähes luokkaa ylemmäs.
Auto Bild Suomi 23-24/2014
Auto Bild Suomen vertaiussa pikkuautot.
"suoraan huipulle".
”Täältä tulee Euroopan mestari.”
1. ŠKODA Fabia 1.2 TSI, 513 pistettä
2. Seat Ibiza 1.2 TSI, 487 pistettä
3. Peugeot 208 VTi 82, 470 pistettä
4. Renault Clio TCe 90, 467 pistettä
5. Dacia Sandero TCe 90, 451 pistettä
6. Citroen C3 VTi 82, 447 pistettä
”Fabia on aivan eri luokkaa kuin vertailun muut pikkuautot. Eikä vain sen vuoksi, että se voittaa selkeästi ensivertailun. Se on lyhyesti sanottunsa hintansa arvoinen auto esimerkillisellä turvallisuudella.”
”Fabia tuntuu ajettaessa usean numeron verran kypsemmältä kuin muut vertailun kandidaatit. Sitä on helppo ajaa nopeasti reagoivan ohjauksen takia. Moottori puraisee kunnolla ollakseen 1,2-litarinen. Auto on myös erittäin ympäristöystävällinen.”
Vertailussa ylemmän pikkuluokan viisioviset/ TM
1. ŠKODA Fabia 1.2 TSI Ambition, 8,7 pistettä.
1 Volkswagen Polo 1.0 TSI Bluemotion, 8,7 p.
2 Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium, 8,1 p.
3 Hyundai i20 1.4 Comfort, 7,7 p.
3 Mazda2 1.5 Premium Plus, 7,7 p.
4 Opel Corsa 1.0T Ecoflex Enjoy, 7,4 p.
“Škoda on useimmilta ominaisuuksiltaan vahva, siinä ei ole heikkoja lenkkejä. Joidenkin mielestä se on jopa tylsistyttävän hyvä.”
Tuulilasi 7/2015
Vertailussa kuusi pikkuautouutuutta.
1. ŠKODA Fabia 1.2 TSI 90 Style, 8,8 pistettä
2. Volkswagen Polo Bluemotion 1.0 TSI 70 kW 5-ov, 8,7 p.
3. Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 hv Titanium 5-ov., 8,6 p.
3. Hyundai i20 1.4 6MT Comfort 5d, 8,6 p.
3. Mazda 2 1.5 Premium Plus Red, 8,6 p.
6. Opel Corsa Cosmo 1.0T Ecoflex Start/Stop MT6 5-ov., 8,5 p.
"Paras kokonaisuus!”
”Fabian ergonomia on erittäin hyvä, ja selkeys kaikkinensa esimerkillinen. Pikkutavaroille on varattu asiallisesti tilaa ja kuusikon suurimmat ovikotelot. Kädet löytävät Fabiassa hyvät paikat ovi- ja keskikyynärnojien päältä. Muutenkin Skodan kanssa tekee sinunkaupat todella nopeasti – mitään ei tarvitse erikseen ajatella tai opetella.”
”SKODA on ajettavuudeltaan varsin etevä peli. Alusta toimii melko mukavasti suorilla tieosuuksilla, eikä auto kallistele mutkapätkillä. ”
Voiko tämän yksiselitteisemmin sanoa.
Skoda on paras.
Trollit pierkää verta!!! - Menovesi
Uuden Skodan ostajalle vinkiksi mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Ovien ikkunatiivisteet on sellaiset, että päästää veden vapaasti oven sisälle. Ensimmäisessä huollossa ovien kumitiivisteen alaosaa suurennettiin kumin aukkoa jotta vesi pääsee paremmin ulos. Olen jo kaksi kertaa ruiskuttanut ovet sisäpuolelta suoja-aineella. Tämä kannattaa teettää silloin kun on ollut pitempää lämmin sää eikä sadetta tai auton pesua muutamaan päivään, niin on ovet sisältä kuivat. Lokakuussa saadaan vaimolle uusi Fabia, ja tähänkin ovet suojataan samalla tapaa. Tyttärellä 1,9 TDI ja kiolometrerä kohta 400 t eikä mitään mainittavaa ongelmaa ollut. Itselläni 1.6 TDI, eikä mitään remonttia vielä tehty, vain huollot ajallaan, ja öljyt useammin, siksi kai kumpikaan TDI ei syö öljyä.
- Skeidaman
Ihan kiva mutta kannattaa olla perässä peräkärry ja siinä iso kalaverkko niin jää tippuvat tavarat kiinni. Esim ovet aika kalliita. Peilikin maksaa ja saat sitten liimattua sen takaisin.
- rahanarvoinenneuvo
Minä olen pitänyt näitä osien tippumisia ihan huumorijuttuina kunnes.. Eilen tuli yksi octavia vastaan ja jo kaukaa näki, että jotain ylimääräisiä roikkuu auton alla. Auton keulasta oli maskin alaosa pudonnut paikoiltaan. Tuota verkkoa varmaan kannattaa vetää perässä sillä siinä säästää rahaa.
- Skeidaman
rahanarvoinenneuvo kirjoitti:
Minä olen pitänyt näitä osien tippumisia ihan huumorijuttuina kunnes.. Eilen tuli yksi octavia vastaan ja jo kaukaa näki, että jotain ylimääräisiä roikkuu auton alla. Auton keulasta oli maskin alaosa pudonnut paikoiltaan. Tuota verkkoa varmaan kannattaa vetää perässä sillä siinä säästää rahaa.
Nämä ovat ihan totta. Olen itse ajanut tälläisen skodan perässä josta lentelee tavaraa, eikä ole kuin 2vk viimeisestä. Ihme juttu että näitä ei kielletä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642