Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jarrupalojen vaihto Astra H -05

Teeseitsemies

Onko kenelläkään kokemusta H Astran jarrupalojen ja jarrulevyjen vaihdosta? Tarviiko hommassa tietää jotakin erikoista vai selviääkö hommasta ihan maalaisjärjellä? Tarviiko hommaan mitään erikoistyökaluja? Ostin Motonetistä osat ja pääsiäisen pyhinä oli tarkoitus alkaa työstämään.

Löysin tämmöisen keskustelun netistä. Meneekö homma saman kaavan mukaan vai onko se uudemmassa Astrassa erilainen?:

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000000739&posting=22000000010953698

Jos joku on tehnyt tämän operaation aikaisemmin, niin olisi suuri apu jos laittaisit jonkinnäköiset ohjeet.

16

8614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahua on

      Ei kait Opelmies ole noin köyhä että käy ostamassa motonetistä varaosat ja alkaa ites vaihtamaan vielä niitä...voi hyvänen aika,vie ihmeessä pajalle.

      • Teeseitsemies

        Kyllä. Opelmieskin voi olla köyhä. Minä ainakin olen ja ajattelin itse laitella jarrut kuntoon.


      • kaavallamenee
        Teeseitsemies kirjoitti:

        Kyllä. Opelmieskin voi olla köyhä. Minä ainakin olen ja ajattelin itse laitella jarrut kuntoon.

        Moi,

        H-Astran palojen vaihto menee aika samalla kaavalla, kuin vanhempienkin. Lähettämässäsi linkissä on pätevät ohjeet. Satulan ruuvit ovat kokoa 18 eikä 19. Tarvit sekä räikkää, että kiintoavainta. Kiintoavaimellakin pärjää, mutta räikkä vähentää witutusta.

        Tässä pätevä linkki:

        http://vectra.desteem.org/jarrupala.html


      • lienet,

        lienet vain niin yksineuvoinen,
        etkä ymmärrä että muut voivat olla taitavampia ja paremmat olosuhteet.

        toivottavasti olet oikeesti vauras, ettet vaan leikisti ja yhdessä asiassa.


      • t

        Moton osat pari sataa ja oma työ.
        Tarjous ei merkkikorjaamosta 450 töineen.
        Merkkiliike pelkkä työ yli 400 ja kun tarjouksen sain niin ei nyt ihan 900 kuiteskaan töineen. Niin siitä sitten miettimään minkä ottaisi. Rahaa on , mutta ei viitsi maksaa ylihintoja


      • AutoJorma
        t kirjoitti:

        Moton osat pari sataa ja oma työ.
        Tarjous ei merkkikorjaamosta 450 töineen.
        Merkkiliike pelkkä työ yli 400 ja kun tarjouksen sain niin ei nyt ihan 900 kuiteskaan töineen. Niin siitä sitten miettimään minkä ottaisi. Rahaa on , mutta ei viitsi maksaa ylihintoja

        Ehdottamasti kannatta tehdä itse jos on sopivat tilat ja aikaa. Ei ole mitään syytä kantaa rahoja huoltoon mokoman takia. Jokainen joka tekniikasta jotain ymmärtää kykenee yhdet jarrulevyt ja palat vaihtamaan. Itse ole tehty saman homman Nissaniin, Pököön ja usempaan Opeliin - helppoa kun osaa.


    • ei kannata

      antaa mitään ohjeita, ovat vain vaaraksi muille tien käyttäjille rempan jälkeen.

      • reiska myös

        Itse olen niin monesti pettynyt korjaamojen työn laatuun että nykyisin pyrin tekemään huollot yms. itse, vaikka rahaa on niin että ranteet rutisee...


      • Auto Impi

        Tietysti jos ei uskalla niin ei sitten. Toiset tekee mitä haluaa ja toiset mitä uskaltaa. Jarrulevyt eivät ole niitä vaikeimpia juttuja joita autoista korjataan.


    • Opelix-mies

      Vaihdoin 2006 vuosmallin astraan takajarrylevyt jarrupalat ja hommaan meni 15 min per-puoli. Työkaluina oli kuminuija ja torx-avain. Helppo homma!

      • Minkä merkkistä

        mutterinirroituslitkua käytit, CRC, Wyrth vai joku muu?


    • opelisti

      Astrassa käsijarru ottaa jarrulevyn jarru paloihin.
      Tarvitset normaalit työkalut satulan irrottamiseen tai liukutappien poistamiseen ja jarru satulan männän sun pitää palauttaa pohjaan niin biltema/motonet myy siihen hommaan erikois työkalua.
      nuilla opeilla karkeasti homma onnistuu.
      Youtubesta varmasti löytyy asennus pätkää

    • taitavapoika

      Vain ne viee autonsa korjaamolle joilla on peukku keskellä kämmentä ja korvien välis tunneli isolla aulalla

      • näkemystuokin

        Itse vien auton pajalle kun en viitsi liata käsiä. Pojat vaihtaa palat sillä aikaa kun odotellessa juon kahvia ja luen päivän lehden. Siinähän on heilläkin työpaikka kun kaikki ei korjaa itse autojaan.


    • Tine17

      Ihan oikeasti, jos Suomi24:lla tarvitsee kysyä miten tehdään jarruremonttia autoon, niin ei siihen kannata ryhtyä. Ne, jotka osaa, ei kysele. Vie korjaamoon..

    • jarruremppa

      Ei muuta vaikeaa kuin takajarrusylintereiden männät pitää pyörittää takaisin pohjaan,koska jarrupalat eivät mahdu paikkalleen(käsijarru säätää palaa).Männässä on urat josta pyörität ,aika jäykät menemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe