JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUS
Mark.16:1-8 (Rinnakkaisteksti: Matt.28:1-8)
--
16:1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
16:2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
16:3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
16:4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.
16:5 Ja mentyään hautakammion sisään he näkivät nuorukaisen istuvan oikealla puolella, puettuna pitkään, valkeaan vaatteeseen; ja he peljästyivät suuresti.
16:6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
16:7 Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi'."
16:8 Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta, sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys, eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.
Jeesuksen ylösnousemus, Mark.16:1-8
46
791
Vastaukset
Viikon ensimmäisenä päivänä, sunnuntaina Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mukanaan menevät voitelemaan Jeesuksen ruumiin (1,2).
He olivat huolissaan, miten saavat suuren kiven vieritettyä hautakammion ovelta (3).
Katsahtaessaan ylös (He olivat kulkeneet allapäin murheissaan) he näkevätkin kiven poisvieritetyksi (4).
Naiset peljästyvät kovin, kun näkevät hautakammion sisällä nuorukaisen (enkelin). Matteus kertoo, että vartijatkin olivat peloissaan ja vapisivat ja kävivät ikään kuin kuolleiksi (Matt. 28:4).
Nuorukainen sanoi, ettei Jeesus ole enää haudassa, sillä Hän on noussut ylös kuolleista (6).
Tyhjä hauta on kristikunnalle ollut ensimmäinen ylösnousemuksen merkki.
Nuorukainen kehoittaa naisia:
” Menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi" (7).
Hän mainitsi erikoisesti Pietarin; syvimminkin langenneelle kuuluu ilosanoma.
Edellisen kerran Pietari on mainittu syvään langenneena ja itkevänä (Mark.14:27).
Kuluneet pari päivää ja yötä olivat varmaan Pietarille mitä syvimmän tuskan ja epätoivon aikaa.
Niinpä Jeesus nyt erityisellä lohduttavalla sanomalla muisti langennutta raskaimman taakan alla olevaa.
Näin tekee Jeesus tänäänkin: "rohkaistu siis uskomahan anteeksanto syntien"
--
Virsi 80
--
3.
Minkä tähden kaiken vaivan
Jeesus kärsinyt on niin?
Rakkaudestansa aivan
meihin kurjiin syntisiin
Jeesus astui kuolon vaivaan
avatakseen meille taivaan,
meidän tähden kärsi niin.
4.
Miksi tuskan kalvaa annat
sieluas, sä syntinen?
Miksi syntein taakkaa kannat?
Katso, Kristus kantoi sen!
Sovitusta saarnatahan,
rohkaistu siis uskomahan
anteeksanto syntien.
5.
Armo kuuluu sulle juuri,
sulle, raukka kurjinkin,
vaikka rintaas tuska suuri
kalvaa liekein polttavin.
Kaikkein synnit Jeesus kantoi,
kaikkein tähden itsens antoi
ristiin, kärsimyksihin.Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?- koko persoona
Tapio522 kirjoitti:
Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?Raamatussa sielu ja ruumis tarkoittaa samaa asiaa; ihmistä kokonaisuutena, koko persoona, kaikkinensa elinnesteineen on sielu, joka kerran herätetään ylösnousemuksessa.
Kasteessa ihmiseen luodaan valmiiksi ylösnousemusruumis ikuisuutta varten, meidät puetaan Kristukseen eli Kristuksen ylösnousemusruumiiseen kasteessa, sanoo Raamattu. Jeesuskin kävi sentähden kasteella, jotta kaikki vanhurskaus täytettäisiin (Jumalalle kelpaaminen) hänen kohdallaan olisi ollut mahdollista.
Jeesukselle luotiin vedestä ja Hengestä ylösnousemusruumis kasteessa Jordanilla; ei tuonelassa mitään ylösnousemusruumiita enää luoda. Jeesushan meni kuoltuaan suoraa päätä Tuonelaan, joka on Kuoleman valtakunta.
Jes. 26:19
"Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille." - niiden molempien
koko persoona kirjoitti:
Raamatussa sielu ja ruumis tarkoittaa samaa asiaa; ihmistä kokonaisuutena, koko persoona, kaikkinensa elinnesteineen on sielu, joka kerran herätetään ylösnousemuksessa.
Kasteessa ihmiseen luodaan valmiiksi ylösnousemusruumis ikuisuutta varten, meidät puetaan Kristukseen eli Kristuksen ylösnousemusruumiiseen kasteessa, sanoo Raamattu. Jeesuskin kävi sentähden kasteella, jotta kaikki vanhurskaus täytettäisiin (Jumalalle kelpaaminen) hänen kohdallaan olisi ollut mahdollista.
Jeesukselle luotiin vedestä ja Hengestä ylösnousemusruumis kasteessa Jordanilla; ei tuonelassa mitään ylösnousemusruumiita enää luoda. Jeesushan meni kuoltuaan suoraa päätä Tuonelaan, joka on Kuoleman valtakunta.
Jes. 26:19
"Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille."on kuoltava,Henki on joka eläväksi tekee. Ja tuo Henki tulee meidän henkeemme jo täällä maanpäällä ja herättää sen,jos otamme Jeesuksen sovitustyön uskossa vastaan.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää." - pneuma,
niiden molempien kirjoitti:
on kuoltava,Henki on joka eläväksi tekee. Ja tuo Henki tulee meidän henkeemme jo täällä maanpäällä ja herättää sen,jos otamme Jeesuksen sovitustyön uskossa vastaan.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää."Ei ihmisellä ole mitään omaa henkeä. Henki annetaan ihmisen sisälle, kun ihminen parkaisee ensimmäisen henkäyksen. Samoin henki otetaan takaisin taivaaseen, vaikka ihminen olisi minkäläinen tahansa. Henki on Jumalan omaisuutta. Tomu on sitä ihmisen muuta osuutta: mieli/sielu/ruumis ja sen osa on maassa. "Maasta sinä olet tullut ja maaksi/tomuksi pitää sinun jälleen muuttuman". Perisynnin seurauksena.
Saarn. 12:7
"Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin." - Tämä ensin
pneuma, kirjoitti:
Ei ihmisellä ole mitään omaa henkeä. Henki annetaan ihmisen sisälle, kun ihminen parkaisee ensimmäisen henkäyksen. Samoin henki otetaan takaisin taivaaseen, vaikka ihminen olisi minkäläinen tahansa. Henki on Jumalan omaisuutta. Tomu on sitä ihmisen muuta osuutta: mieli/sielu/ruumis ja sen osa on maassa. "Maasta sinä olet tullut ja maaksi/tomuksi pitää sinun jälleen muuttuman". Perisynnin seurauksena.
Saarn. 12:7
"Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin."alkukielillä:Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Ja puhele vasta sitten. - elämästä,
Tämä ensin kirjoitti:
alkukielillä:Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Ja puhele vasta sitten.Raamatusta löytyy monenlaisia yksittäisiä ilmaisuja ja sanontoja.
Jaak. 2:19
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Tapio522 kirjoitti:
Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?Rm 8:23
"... me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän RUUMIIMME LUNASTUSTA".
--
Jumalan lapsia odottaa suuri tulevaisuus; ”Tulemme vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen” (Room.8:21).
Tämä maailma on ”alistettu katovaisuuden alle” (20). Täällä maan päällä vaeltaessamme olemme ”outoja ja muukalaisia”. Hengen esikoislahjan saaneina huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, ruumiimme lunastusta (23).
Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
Ruumiin lunastus tietää lihan vallan lopullista päättymistä.
Jumalan Henki tekee uskovan kuolevaisen ruumiin eläväksi. Silloin ei enää ruumis sodi Henkeä vastaan.
Uskontunnustuksessa siis sanomme: ”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Ylösnousemususko tarkoittaa nimenomaan ruumiin ylösnousemusta.
Kristus on esikoisena mennyt kirkkauden valtakuntaan (29).
Tämä ruumiimme on kerran tuleva Hänen ” kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi” (Filipp. 3:21), eli sen ruumiin, mikä Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen.- ruumiista
Tapio522 kirjoitti:
Rm 8:23
"... me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän RUUMIIMME LUNASTUSTA".
--
Jumalan lapsia odottaa suuri tulevaisuus; ”Tulemme vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen” (Room.8:21).
Tämä maailma on ”alistettu katovaisuuden alle” (20). Täällä maan päällä vaeltaessamme olemme ”outoja ja muukalaisia”. Hengen esikoislahjan saaneina huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, ruumiimme lunastusta (23).
Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
Ruumiin lunastus tietää lihan vallan lopullista päättymistä.
Jumalan Henki tekee uskovan kuolevaisen ruumiin eläväksi. Silloin ei enää ruumis sodi Henkeä vastaan.
Uskontunnustuksessa siis sanomme: ”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Ylösnousemususko tarkoittaa nimenomaan ruumiin ylösnousemusta.
Kristus on esikoisena mennyt kirkkauden valtakuntaan (29).
Tämä ruumiimme on kerran tuleva Hänen ” kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi” (Filipp. 3:21), eli sen ruumiin, mikä Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen.kätkeköön koko meidän sielumme, ruumiimme ja henkemme ikuiseen elämään?
- Pikakirjoittaja
Tapio522 kirjoitti:
Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?>>>>>>Kysymys
Tapio522 12.4.2009 klo 08.26
Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?>>>>>>>
Kirkon >>uskontunnustus>> on osoitus tosi epäuskosta.Miten kirkko opettaakin,niin eipä voi kuin ihmetellä kuinka opit ovat harhaan johtavia,valkeuden kaavussa oleva perkele!
Katekismus opettaa mm.kirkon olevan >>Kristuksen ruumis>>;jota se ei AIVAN VARMASTI OLE!RAAMATTU EI OPETA MISSÄÄN KOHDEN LUTERILAISEN,TAI MUUNKAAN KIRKON OLEVAN >>KRISTUKSEN RUUMIS>>.
Kaikki uskovat kuuluvat samaan Kristusperheeseen,olivatpa he mistäpäin maailmaa tahansa,tai kuuluivatko mihinkään kirkkoon,mieluummin ei;koska jos kuuluvat,eivät he ehkä osaa eroittaa Jeesuksen ääntä.
Kirkko myös opettaa katekismuksessaan,että kaste ja ehtoollinen ovat kirkon näkyviä tuntomerkkejä.Tosiaan!Niinpä ovat,sillä pitäähän liittää kirkon >>suojiin>>,suden pesään,ihmisiä,jotteivat he milloinkaan pääsisi vahingossakaan totuuden tuntoon!Kaste jää vain vesivalelun tasolle,vaikka sen pitäisi olla Pyhän Hengen uudestisynnyttävä kaste;ja ehtoolinen jää alttarilla jaettavan seremonia tasolle,kun sen pitäisi olla eloa Jeesuksessa!
Ruumiin ylösnousemuksella ei ole mitään tekemistä kirkon oppien kanssa.Jos ei ihminen tajua kuolla,jotta voisi elää,ei auta >>maamme laulukaan!>> - Pikakirjoittaja
pneuma, kirjoitti:
Ei ihmisellä ole mitään omaa henkeä. Henki annetaan ihmisen sisälle, kun ihminen parkaisee ensimmäisen henkäyksen. Samoin henki otetaan takaisin taivaaseen, vaikka ihminen olisi minkäläinen tahansa. Henki on Jumalan omaisuutta. Tomu on sitä ihmisen muuta osuutta: mieli/sielu/ruumis ja sen osa on maassa. "Maasta sinä olet tullut ja maaksi/tomuksi pitää sinun jälleen muuttuman". Perisynnin seurauksena.
Saarn. 12:7
"Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin."jotka sitä anovat,niin Raamattu lupaa.Eikä se ole valhetta.Tosin,se vaatii jotakin ensin ihmiseltä,ei siis tule sellaisille,jotka kelvottomasti anelevat.
- asioista
Pikakirjoittaja kirjoitti:
>>>>>>Kysymys
Tapio522 12.4.2009 klo 08.26
Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?>>>>>>>
Kirkon >>uskontunnustus>> on osoitus tosi epäuskosta.Miten kirkko opettaakin,niin eipä voi kuin ihmetellä kuinka opit ovat harhaan johtavia,valkeuden kaavussa oleva perkele!
Katekismus opettaa mm.kirkon olevan >>Kristuksen ruumis>>;jota se ei AIVAN VARMASTI OLE!RAAMATTU EI OPETA MISSÄÄN KOHDEN LUTERILAISEN,TAI MUUNKAAN KIRKON OLEVAN >>KRISTUKSEN RUUMIS>>.
Kaikki uskovat kuuluvat samaan Kristusperheeseen,olivatpa he mistäpäin maailmaa tahansa,tai kuuluivatko mihinkään kirkkoon,mieluummin ei;koska jos kuuluvat,eivät he ehkä osaa eroittaa Jeesuksen ääntä.
Kirkko myös opettaa katekismuksessaan,että kaste ja ehtoollinen ovat kirkon näkyviä tuntomerkkejä.Tosiaan!Niinpä ovat,sillä pitäähän liittää kirkon >>suojiin>>,suden pesään,ihmisiä,jotteivat he milloinkaan pääsisi vahingossakaan totuuden tuntoon!Kaste jää vain vesivalelun tasolle,vaikka sen pitäisi olla Pyhän Hengen uudestisynnyttävä kaste;ja ehtoolinen jää alttarilla jaettavan seremonia tasolle,kun sen pitäisi olla eloa Jeesuksessa!
Ruumiin ylösnousemuksella ei ole mitään tekemistä kirkon oppien kanssa.Jos ei ihminen tajua kuolla,jotta voisi elää,ei auta >>maamme laulukaan!>>Kyrakee=Kirkko=Kristuksen ruumis.
- Pikakirjoittaja
ruumiista kirjoitti:
kätkeköön koko meidän sielumme, ruumiimme ja henkemme ikuiseen elämään?
Vain yksi ainoa voi kätkeä sinut iankaikkiseen elämään:Luehan Ramatusta,mikä,taikka oikeammin,kuka!
Lue,ja ymmärrä,mikä tapahtuma saa sinut osalliseksi Jeesuksen ruumiista ja verestä!Se ei ole ehtoollinen,pois se! - Pikakirjoittaja
asioista kirjoitti:
Kyrakee=Kirkko=Kristuksen ruumis.
Haepas nyt Raamattusi,jos satut sellaisen omistamaan,ja perustele väitteesi jakein!Odotan mielenkiinnolla!
- suomeksi
Pikakirjoittaja kirjoitti:
Haepas nyt Raamattusi,jos satut sellaisen omistamaan,ja perustele väitteesi jakein!Odotan mielenkiinnolla!
Kaikki Jeesukseen Kristukseen kastetut kuuluvat Kristuksen ruumiiseen eli Kirkkoon. Kyriakee, kreikkaa Kirkko suomeksi.
Kyriakee=Kirkko=Kristuksen ruumis.
Lahkolaisten ja satanistien kastamattomat lapset eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen, koska heitä ei ole siihen oksastettu kasteessa kiinni. Joka eroaa Saatanan voimien ja villitsevien henkien johtamana eroaa Kirkosta ja sitten lahkoutuakseen petollisiin uskonlahkoihin, niin sellainen sielu eroaa Kristuksesta. Lopullisen eron merkiksi he usein ottavat uudestikasteen eli lahkolaiskasteen merkiksi lahkoon kuulumisestaan.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." - tämä on
Pikakirjoittaja kirjoitti:
Vain yksi ainoa voi kätkeä sinut iankaikkiseen elämään:Luehan Ramatusta,mikä,taikka oikeammin,kuka!
Lue,ja ymmärrä,mikä tapahtuma saa sinut osalliseksi Jeesuksen ruumiista ja verestä!Se ei ole ehtoollinen,pois se!Jeesus ei puhu mistään vertauskuvista, vaan sanoo ehtoollisen viinistä "Tämä ON Minun Vereni." ja leivästä "Tämä ON Minun ruumiini".
Pikakirjoittaa kieltää Jeesuksen veren ja Jeesuksen ruumiin, johon meidät ehtoollisessa kätketään.
Pikakirjottaja pilkkaa Armon Henkeä! - Pikakirjoittaja
suomeksi kirjoitti:
Kaikki Jeesukseen Kristukseen kastetut kuuluvat Kristuksen ruumiiseen eli Kirkkoon. Kyriakee, kreikkaa Kirkko suomeksi.
Kyriakee=Kirkko=Kristuksen ruumis.
Lahkolaisten ja satanistien kastamattomat lapset eivät kuulu Kristuksen ruumiiseen, koska heitä ei ole siihen oksastettu kasteessa kiinni. Joka eroaa Saatanan voimien ja villitsevien henkien johtamana eroaa Kirkosta ja sitten lahkoutuakseen petollisiin uskonlahkoihin, niin sellainen sielu eroaa Kristuksesta. Lopullisen eron merkiksi he usein ottavat uudestikasteen eli lahkolaiskasteen merkiksi lahkoon kuulumisestaan.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."Sitä enemmän Raamatusta löytyy tukea sille,että Kristuksen seurakunta on vain he;jotka syämestään uskovat,ovat uudestisyntyneet Hengessä.>>Sydämen ympärileikkaus Hengessä>>,ilmaisumuoto ei ole niinkään oleellinen,vaan se,että SISÄISTÄÄ,MITÄ ON OLLA JEESUKSEN,JUMALAN,OMA.
Kuvitteletko sinä,onneton sieluparka,että nykyajan luopiokirkot kuuluisivat kenelleen muulle kuin isälle perkeleelle?Se on RAAKA TOTUUS,ota tai jätä.
>>Seuraa johtajaa>>,niinhän se menee;vaikka >>lankulta alas>>! - Pikakirjoittaja
tämä on kirjoitti:
Jeesus ei puhu mistään vertauskuvista, vaan sanoo ehtoollisen viinistä "Tämä ON Minun Vereni." ja leivästä "Tämä ON Minun ruumiini".
Pikakirjoittaa kieltää Jeesuksen veren ja Jeesuksen ruumiin, johon meidät ehtoollisessa kätketään.
Pikakirjottaja pilkkaa Armon Henkeä!Enhän pilkkaa Jeesusta,höpöttäjä!Pilkkaan sitä rituaalia,jota leipäpapit kutsuvat turistinähtävyyksissä ehtoolliseksi.Anteeksi vain,mutta minua naurattaa tuollainen >>tekohurskastelu>>.
Tulkaa ELÄVÄN VEDEN ÄÄREEN,JA ALKAKAA ELÄÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA,SIINÄ SE VERI JA VESI!
ALKAKAA ELÄÄ,TE KUOLLEET!TULKAA ULOS HOMEISISTA KIRKOISTANNE,JA ELÄKÄÄ ---IHMISIKSI!SIINÄ SE! - suomeksi.
Pikakirjoittaja kirjoitti:
Sitä enemmän Raamatusta löytyy tukea sille,että Kristuksen seurakunta on vain he;jotka syämestään uskovat,ovat uudestisyntyneet Hengessä.>>Sydämen ympärileikkaus Hengessä>>,ilmaisumuoto ei ole niinkään oleellinen,vaan se,että SISÄISTÄÄ,MITÄ ON OLLA JEESUKSEN,JUMALAN,OMA.
Kuvitteletko sinä,onneton sieluparka,että nykyajan luopiokirkot kuuluisivat kenelleen muulle kuin isälle perkeleelle?Se on RAAKA TOTUUS,ota tai jätä.
>>Seuraa johtajaa>>,niinhän se menee;vaikka >>lankulta alas>>!13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
13 και γαρ εν ενι πνευματι ημεις παντες εις εν σωμα εβαπτισθημεν ειτε ιουδαιοι ειτε ελληνες ειτε δουλοι ειτε ελευθεροι και παντες εις εν πνευμα εποτισθημεν
eihän ne satanistien kastamattomat lapset mihinkään Kristuksen ruumiiseen kuulu, jossa KAIKKI on kastettuja. ruumiista kirjoitti:
kätkeköön koko meidän sielumme, ruumiimme ja henkemme ikuiseen elämään?
1.Tess. 5:23
"Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen".Pikakirjoittaja kirjoitti:
>>>>>>Kysymys
Tapio522 12.4.2009 klo 08.26
Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?>>>>>>>
Kirkon >>uskontunnustus>> on osoitus tosi epäuskosta.Miten kirkko opettaakin,niin eipä voi kuin ihmetellä kuinka opit ovat harhaan johtavia,valkeuden kaavussa oleva perkele!
Katekismus opettaa mm.kirkon olevan >>Kristuksen ruumis>>;jota se ei AIVAN VARMASTI OLE!RAAMATTU EI OPETA MISSÄÄN KOHDEN LUTERILAISEN,TAI MUUNKAAN KIRKON OLEVAN >>KRISTUKSEN RUUMIS>>.
Kaikki uskovat kuuluvat samaan Kristusperheeseen,olivatpa he mistäpäin maailmaa tahansa,tai kuuluivatko mihinkään kirkkoon,mieluummin ei;koska jos kuuluvat,eivät he ehkä osaa eroittaa Jeesuksen ääntä.
Kirkko myös opettaa katekismuksessaan,että kaste ja ehtoollinen ovat kirkon näkyviä tuntomerkkejä.Tosiaan!Niinpä ovat,sillä pitäähän liittää kirkon >>suojiin>>,suden pesään,ihmisiä,jotteivat he milloinkaan pääsisi vahingossakaan totuuden tuntoon!Kaste jää vain vesivalelun tasolle,vaikka sen pitäisi olla Pyhän Hengen uudestisynnyttävä kaste;ja ehtoolinen jää alttarilla jaettavan seremonia tasolle,kun sen pitäisi olla eloa Jeesuksessa!
Ruumiin ylösnousemuksella ei ole mitään tekemistä kirkon oppien kanssa.Jos ei ihminen tajua kuolla,jotta voisi elää,ei auta >>maamme laulukaan!>>1.Kor. 12:13
"...me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä".Pikakirjoittaja kirjoitti:
Enhän pilkkaa Jeesusta,höpöttäjä!Pilkkaan sitä rituaalia,jota leipäpapit kutsuvat turistinähtävyyksissä ehtoolliseksi.Anteeksi vain,mutta minua naurattaa tuollainen >>tekohurskastelu>>.
Tulkaa ELÄVÄN VEDEN ÄÄREEN,JA ALKAKAA ELÄÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA,SIINÄ SE VERI JA VESI!
ALKAKAA ELÄÄ,TE KUOLLEET!TULKAA ULOS HOMEISISTA KIRKOISTANNE,JA ELÄKÄÄ ---IHMISIKSI!SIINÄ SE!Pikakirjoittaja, kysyisin sinulta:
Missä kohtaa Raamatussa ehtoollista pidetään vertauskuvana.
Saisinko pari sanan paikkaa väitteesi tueksi!
--
Jeesus puhuessaan ehtoollisesta sanoo viinistä "Tämä ON minun vereni" ja leivästä "Tämä ON minun ruumiini".
Missä kohtaa Raamatussa Jeesus peruukin puheensa?
("ON" ei olekkaan "ON)- Pikakirjoittaja
Tapio522 kirjoitti:
Pikakirjoittaja, kysyisin sinulta:
Missä kohtaa Raamatussa ehtoollista pidetään vertauskuvana.
Saisinko pari sanan paikkaa väitteesi tueksi!
--
Jeesus puhuessaan ehtoollisesta sanoo viinistä "Tämä ON minun vereni" ja leivästä "Tämä ON minun ruumiini".
Missä kohtaa Raamatussa Jeesus peruukin puheensa?
("ON" ei olekkaan "ON)Etkö muista kun Jeesus ruokki tuhansia ihmisiä vaivaisten leipien ja kalasten avulla?
Opetuslapsetkin kitisivät >>lisää leipää>>,kuten te nyt >>kitisette>> ehtoolilisleivän perään,vaikka Jeesus NIMENOMAAN YRITTI OPETTAA JOTAKIN MUUTA!
>>VOI SINÄ NURJA JA EPÄUSKOINEN SUKUPOLVI:KUINKA KAUAN MINUN TÄYTYY OLLA TEIDÄN LUONANNE JA KÄRSIÄ TEITÄ? >>>>Luuk.9:41
>>Sillä he eivät noista LEIVISTÄKÄÄN OLLEET PÄÄSSEET YMMÄRRYKSEEN,VAAN ---HEIDÄN SYDÄMENSÄ OLI PAATUNUT. >>>>Mark.6:52
Jeesuksen asettamassa ehtoollisessa,josta jo eilen puhuin,oli keskeisellä sijalla opetus nöyryydestä;jota jalkain peseminen kuvasti.
Aito usko tekee ihmisen sellaiseksi,että hän KUNNIOITTAA TOISIA SAMANKALTAISESTI KUIN ITSEÄÄN,JOKA ON KÄSKYN PÄÄMÄÄRÄ.JEESUKSEN OPETTAMA RAKKAUS.(Mitä on tosiaan turha sotkea >>miellytä-kaikkia-hymyile-aina-rakkauteen)
RAKKAUS TEESKENTELEMÄTTÖMÄNÄ,AITONA,SYNNYTTÄEN AITOA VÄLITTÄMISTÄ JA LAUPEUTTA ULKOKULTAISEN MIELLYTTÄMISENHALUN TILALLE!
USKO JOKA ALKAA JEESUKSESTA,ANTAA VOIMAN ELÄÄ HÄNESSÄ ELÄMÄÄ,EIKÄ OLE ULKOKULTAISTA >>KIRKKOUSKOA>>.
Eihän jalkainpesuakaan >>apinoida>>,eikä tarvitsisi viettää omituisia öylättipöytiäkään,jos JEESUS ASUISI SYDÄMESSÄ!
>>ÄLKÄÄ HANKKIKO SITÄ RUOKAA,JOKA KATOAA,VAAN SITÄ RUOKAA,JOKA PYSYY ---HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ---JA JONKA IHMISEN POIKA ON TEILLE ANTAVA;SILLÄ HÄNEEN ON ISÄ,JUMALA ITSE,SINETTINSÄ PAINANUT.
Niin he sanoivat hänelle:MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN,että me Jumalan tekoja tekisimme?Jeesus vastasi ja sanoi heille:SE ON JUMALAN TEKO,---ETTÄ TE ---USKOTTE HÄNEEN ---,JONKA JUMALA ON LÄHETTÄNYT. >>>>Joh.6:27-29
Kun Jeesus oli tehnyt tunnusteon,jossa Hän ruokki neljätuhatta miestä vaivaisilla seitsemällä leivällä,alkoivat fariseukset vaatia häneltä merkkiä taivaasta.
>>Niin Hän huokasi hengessään,ja sanoi:MIKSI TÄMÄ SUKUPOLVI VAATII MERKKIÄ?TOTISESTI,MINÄ SANON TEILLE:TÄLLE SUKUPOLVELLE EI ANNETA MERKKIÄ. >>>>Mark.8:12
Jeesus lähti opetuslapsineen pois.Kun he huomasivat,ettei ollutkaan leipää mukana muuta kuin yksi,Jeesus käski heitä:>>Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta. >>>>Mark.8:15
Mutta opetuslapset puhelivat vain keskenään siitä,ettei heillä ollut leipää.(Mark.8:16)
>>Kun Jeesus sen huomasi,sanoi Hän heille:MITÄ PUHUTTE SIITÄ,ETTEI TEILLÄ OLE LEIPÄÄ?ETTEKÖ VIELÄ KÄSITÄ,ETTEKÄ YMMÄRRÄ? ---ONKO TEIDÄN SYDÄMENNE PAATUNUT?
SILMÄT TEILLÄ ON, ---ETTEKÖ NÄE?
JA KORVAT TEILLÄ ON, ---ETTEKÖ KUULE?
JA ETTEKÖ MUISTA:
KUN MINÄ MURSIN NE VIISI LEIPÄÄ VIIDELLETUHANNELLE,KUINKA MONTA VAKAN TÄYTTÄ PALASIA TE KERÄSITTE?HE SANOIVAT HÄNELLE:KAKSITOISTA.JA KUN MINÄ MURSIN NE SEITSEMÄN LEIPÄÄ NELJÄLLETUHANNELLE,KUINKA MONTA VASUN TÄYTTÄ PALASIA TE KERÄSITTE?HE SANOIVAT:SEITSEMÄN.
NIIN HÄN SANOI HEILLE:ETTEKÖ ---VIELÄKÄÄN YMMÄRRÄ? >>>>Mark.8:17-20
Jeesus on meidän totinen ruokamme,ja meidän totinen juomamme.Ottamalla vastaan hänet elämäämme sovittajana syntiemme tähden,kantaa hänen meissä aloittama työ hamaan iankaikkisuuteen saakka.Jeesus ruokkii jokaisen,joka hänee uskoo,ja sen ihmeen kohdalleen haluaa ymmärtää.
JOKA USKOO HÄNEEN,EI KOSKAAN JANOA,EIKÄ OLE NÄLKÄINEN HENGELLISESTI,niin että pitäisi aterioida fariseusten tapaan lakipykälissä seikkaillen.Nehän Jeesus naulitsi ristiin,kaikki surkeat >>yritykset>> vanhurskautua lain teoista.
Kumman valitset?Jeesuksen,vai näkyleivät ehtoollispöydässä?Entä Pyhän Hengen sisimpääsi,vai kasteen vesialtaissa tai kastemaljoissa?Kumman valitset;Jeesuksen vai ihmiset seurakunnissa?Usko ei ole >>harrastus>>,vaan elämää HENGESSÄ JA TOTUUDESSA JOKA PÄIVÄ.
Ken tarvitsee >>apua>> ehtoollisesta uskonsa pönkitykseksi,kaatuu perinnäissäädöksiin ja ihmisoppeihin,jotka eivät ole tie Isän luo.
>>MINÄ OLEN TIE,TOTUUS JA ELÄMÄ>>,SANOO JEESUS. - Pikakirjoittaja
Tapio522 kirjoitti:
1.Kor. 12:13
"...me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä".Siinä on vissi ero!Et voi olla osallinen riivajain pöydästä,ja Herramme Jeesuksen pöydästä!Mikäli et ole UUDESTISYNTYNYT ELÄVÄÄN USKOON,EI AUTA,VAIKKA ENKELI TAIVAASTA LAULAISI KYRIE-ELEISONIA ARKKUSI ÄÄRESSÄ,KUN KUOLET!
- sitä kämmejä
Tapio522 kirjoitti:
Uskontunnustuksessa sanomme:
”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Kysymys: Mitä tarkoitetaan ruumiin ylösnousemuksella?ja lipsahtelee sammakoita paremmissakin piireissä. =)
- Pikakirjoittaja
suomeksi. kirjoitti:
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
13 και γαρ εν ενι πνευματι ημεις παντες εις εν σωμα εβαπτισθημεν ειτε ιουδαιοι ειτε ελληνες ειτε δουλοι ειτε ελευθεροι και παντες εις εν πνευμα εποτισθημεν
eihän ne satanistien kastamattomat lapset mihinkään Kristuksen ruumiiseen kuulu, jossa KAIKKI on kastettuja.elät alkuseurakunnassa?Ei tuo hyödytä,vaikka toisit millä kielellä tekstejä,koska Jumala EI ASU IHMISKÄSIN TEHDYISSÄ TEMPPELEISSÄ!
Seurakunta;se on:Kristuksen omat kaikkialta maailmasta,kootaan kerran >>neljältä ilmansuunnalta>>,eikä >>luterilaisesta kirkosta>> tai mistään muustakaan kirkosta.
Tosin,saattaahan,jos onni oikein potkaisee,sieltäkin joku uskova löytyä,mutta vaikeaa on heidän,jotka ovat ihmisoppiensa kangistuttamat,päästä jyvälle,mitä on aito usko Jeesukseen!
Jeesus ei kysele kirkkojen perään;vaan kysyy SYDÄMEN USKOA!
Mark.16:6
Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
--
Jeesuksen ylösnousemuksen todisteita.
Tyhjä hauta
Ehdottoman varmaa on se, että Jeesuksen hauta oli tyhjä ja että hänen ruumiinsa oli jossakin muualla (Luuk 24:3).
Tätä eivät kiistäneet pahimmat vastustajatkaan.
Tälle on löydyttävä jokin selitys.
Selityksiä onkin sepitetty kautta aikojen. Yksi väitteistä oli, että opetuslapset varastivat ruumiin (Matt 28:13).
Mirhan ja aloen sekoituksen jäykistämät kääriliinat.
Ne olivat olleet erikseen Jeesuksen pään ja ruumiin ympärillä.
Tyhjässä haudassa ne olivat paikallaan kuin ehjät kotelot (Joh 20:1-10).
Käärinliinoja ei oltu revitty rikki.
Haudalle tullut Johannes näki käärinliinojen asennon.
Hän uskoi (20:8), että oli tapahtunut jotain yllättävää; Jeesus oli mennyt läpi käärinliinojen.
Hän oli siirtynyt kuoleman tilasta aivan uuteen olotilaan ja siksi kotelot eivät olleet rikkoutuneet (vrt. Joh 11:44).- tetragrammiin-JHWH
Kun puhut että käärinliinat olivat paikallaan kuin tyhjät kotelot, ei vastaa sitä kuvaa mitä Raamattu antaa. Joh.20:7 vuoden 1991 Kirkkoraamattu:"...Jeesuksen kasvoja peittänyt hikiliina ei ollut käärinliinojen vieressä vaan erillään, omana käärönään." Tämä antaa sen kuvan että käärinliinojen läpi ei oltu tultu, vaan ne oli kääritty pois, kukin omaan kääröönsä.
Juutalaisen kuoltua hänen ruumiinsa yleensä pestiin (Ap 9:37) ja voideltiin tuoksuvilla öljyillä ja voiteilla, ja vaikka sitä voidaankin pitää jonkinlaisena palsamointina, se ei ollut samanlaista kuin muinaisten egyptiläisten käyttämät palsamointimenetelmät (vrt. Mr 14:3–8; Joh 12:3, 7). Sen jälkeen ruumis kiedottiin kankaaseen, yleensä pellavaan (Mt 27:59; Joh 11:44). Käärinliinoihin oli tapana panna tuoksuyrttejä, esimerkiksi mirhaa ja aaloeta (Joh 19:39, 40), tai ruumis saatettiin panna öljyyn ja voiteeseen, kuten tehtiin kuningas Asan ruumiille (2Ai 16:14).
Joh.11 luvussa puhutaan Lasaruksen kuolemasta ja hautaamisesta. Jeesus tulee neljän päivän päästä paikalle ja sanoo jakeessa 43:"Lasarus tule ulos."
jae 44 jatkaa:"Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi:Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä." Tämäkään kohta ei vahvista sitä olettamaa että kuollut olisi ollut kovassa kotelossa. tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Kun puhut että käärinliinat olivat paikallaan kuin tyhjät kotelot, ei vastaa sitä kuvaa mitä Raamattu antaa. Joh.20:7 vuoden 1991 Kirkkoraamattu:"...Jeesuksen kasvoja peittänyt hikiliina ei ollut käärinliinojen vieressä vaan erillään, omana käärönään." Tämä antaa sen kuvan että käärinliinojen läpi ei oltu tultu, vaan ne oli kääritty pois, kukin omaan kääröönsä.
Juutalaisen kuoltua hänen ruumiinsa yleensä pestiin (Ap 9:37) ja voideltiin tuoksuvilla öljyillä ja voiteilla, ja vaikka sitä voidaankin pitää jonkinlaisena palsamointina, se ei ollut samanlaista kuin muinaisten egyptiläisten käyttämät palsamointimenetelmät (vrt. Mr 14:3–8; Joh 12:3, 7). Sen jälkeen ruumis kiedottiin kankaaseen, yleensä pellavaan (Mt 27:59; Joh 11:44). Käärinliinoihin oli tapana panna tuoksuyrttejä, esimerkiksi mirhaa ja aaloeta (Joh 19:39, 40), tai ruumis saatettiin panna öljyyn ja voiteeseen, kuten tehtiin kuningas Asan ruumiille (2Ai 16:14).
Joh.11 luvussa puhutaan Lasaruksen kuolemasta ja hautaamisesta. Jeesus tulee neljän päivän päästä paikalle ja sanoo jakeessa 43:"Lasarus tule ulos."
jae 44 jatkaa:"Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi:Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä." Tämäkään kohta ei vahvista sitä olettamaa että kuollut olisi ollut kovassa kotelossa.tetragrammiin-JHWH: "Kun puhut että käärinliinat olivat paikallaan kuin tyhjät kotelot, ei vastaa sitä kuvaa mitä Raamattu antaa.
Joh.20:7 vuoden 1991 Kirkkoraamattu:
"...Jeesuksen kasvoja peittänyt hikiliina ei ollut käärinliinojen vieressä vaan erillään, omana käärönään".
Tämä antaa sen kuvan että käärinliinojen läpi ei oltu tultu, vaan ne oli kääritty pois, kukin omaan kääröönsä".
--
Johannes kertoo, että hikiliina oli "erikseen kokoonkääritty".
Käärinliinoista ei sanota, että ne olisi kääritty kokoon.
Kun Jeesuksen ruumis otettiin alas ristiltä, tuli Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö (Joh. 3:s luku), ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa (=noin 32 kg).
Jeesuksen ruumis käärittiin käärinliinoilla ja liinojen väliin levitettiin tätä kosteaa voidetta.
Kuivassa, lämpimässä ilmastossa voiteet kovettivat käärinliinat niin, että Jeesuksen ruumiin ympärille muodostui kuivettunut ja kova kotelo.tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Kun puhut että käärinliinat olivat paikallaan kuin tyhjät kotelot, ei vastaa sitä kuvaa mitä Raamattu antaa. Joh.20:7 vuoden 1991 Kirkkoraamattu:"...Jeesuksen kasvoja peittänyt hikiliina ei ollut käärinliinojen vieressä vaan erillään, omana käärönään." Tämä antaa sen kuvan että käärinliinojen läpi ei oltu tultu, vaan ne oli kääritty pois, kukin omaan kääröönsä.
Juutalaisen kuoltua hänen ruumiinsa yleensä pestiin (Ap 9:37) ja voideltiin tuoksuvilla öljyillä ja voiteilla, ja vaikka sitä voidaankin pitää jonkinlaisena palsamointina, se ei ollut samanlaista kuin muinaisten egyptiläisten käyttämät palsamointimenetelmät (vrt. Mr 14:3–8; Joh 12:3, 7). Sen jälkeen ruumis kiedottiin kankaaseen, yleensä pellavaan (Mt 27:59; Joh 11:44). Käärinliinoihin oli tapana panna tuoksuyrttejä, esimerkiksi mirhaa ja aaloeta (Joh 19:39, 40), tai ruumis saatettiin panna öljyyn ja voiteeseen, kuten tehtiin kuningas Asan ruumiille (2Ai 16:14).
Joh.11 luvussa puhutaan Lasaruksen kuolemasta ja hautaamisesta. Jeesus tulee neljän päivän päästä paikalle ja sanoo jakeessa 43:"Lasarus tule ulos."
jae 44 jatkaa:"Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi:Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä." Tämäkään kohta ei vahvista sitä olettamaa että kuollut olisi ollut kovassa kotelossa.tetragrammiin-JHWH:
"Jeesus sanoi:Päästäkää hänet (siis Lasarus) siteistä ja antakaa hänen mennä."
Tämäkään kohta ei vahvista sitä olettamaa että kuollut olisi ollut kovassa kotelossa".
--
Vertaat Lasarusta ja Jeesusta toisiinsa.
Lasarus ei päässyt irti siteistään omin voimin.
Miten arvelet Jeesuksen päässeen irti siteistään/käärinliinoistaan?- tetragrammiin-JHWH
Jeesushan nousi kuolleista kolmantena päivänä niin kuin oli ennustettukin. Jeesus ilmestyy apostoleille. Vuoden 1992 Kirkkoraamatun mukaan; Luuk.24:36-48. Jeesus sanoi heille:---"Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani; minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan." Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.----Jeesus kysyi:"Onko teillä täällä mitään syötävää?" He antoivat hänelle palan paistettua kalaa ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.----
Jeesus oli siis ylösnousemuksensa jälkeen täällä maan päällä aineellistuneessa liharuumiissa elävänä. Hän näyttäytyi opetuslapsillensa usean kerran 40 päivän aikana ylösnousemuksensa jälkeen. Apt.1:3:"
Heille (apostoleille) hän myös monin kiistattomin todistein osoitti kuolemansa jälkeen olevansa elossa. Hän näyttäytyi heille 40 päivän aikana useasti ja puhui Jumalan valtakunnasta."
Jeesus otetaan taivaaseen Apt.1:6-11:"---he (Jeesuksen valitsemat apostolit) näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.---" Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia. - tetragrammiin-JHWH
Tapio522 kirjoitti:
tetragrammiin-JHWH:
"Jeesus sanoi:Päästäkää hänet (siis Lasarus) siteistä ja antakaa hänen mennä."
Tämäkään kohta ei vahvista sitä olettamaa että kuollut olisi ollut kovassa kotelossa".
--
Vertaat Lasarusta ja Jeesusta toisiinsa.
Lasarus ei päässyt irti siteistään omin voimin.
Miten arvelet Jeesuksen päässeen irti siteistään/käärinliinoistaan?esimerkkinä sen takia, jotta tuo hautaamistapa mitä siellä silloin käytettiin tulisi selväksi. Lasarus ei itse päässytkään siteistä irti, ihan niin kuin Raamattu kertookin, häntä piti auttaa siinä. Mutta mitä hän pystyi itse silti tekemään? Joh.11:44:"Silloin kuollut TULI haudasta..." Miten kuvittelet hänen tulevan haudasta tai paremminkin hautaluolasta esille muiden näkyviin, jos hän on kovan kotelon sisällä? TULI sana viittaa siihen että hän tuli sieltä omin avuin. Mutta jos käärinliinat ovat pehmeät hän voi kävellä sieltä omin avuin.
Kenen sanotaan vierittäneen kiven pois Jeesuksen haudalta? tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Jeesushan nousi kuolleista kolmantena päivänä niin kuin oli ennustettukin. Jeesus ilmestyy apostoleille. Vuoden 1992 Kirkkoraamatun mukaan; Luuk.24:36-48. Jeesus sanoi heille:---"Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani; minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan." Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.----Jeesus kysyi:"Onko teillä täällä mitään syötävää?" He antoivat hänelle palan paistettua kalaa ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.----
Jeesus oli siis ylösnousemuksensa jälkeen täällä maan päällä aineellistuneessa liharuumiissa elävänä. Hän näyttäytyi opetuslapsillensa usean kerran 40 päivän aikana ylösnousemuksensa jälkeen. Apt.1:3:"
Heille (apostoleille) hän myös monin kiistattomin todistein osoitti kuolemansa jälkeen olevansa elossa. Hän näyttäytyi heille 40 päivän aikana useasti ja puhui Jumalan valtakunnasta."
Jeesus otetaan taivaaseen Apt.1:6-11:"---he (Jeesuksen valitsemat apostolit) näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.---" Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia.tetragrammiin-JHWH: "Jeesus otetaan taivaaseen Apt.1:6-11:"---he (Jeesuksen valitsemat apostolit) näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.---" Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia".
--
Sisareni on jehovantodistaja. Hehän eivät usko ruumiinylösnousemukseen.
Jeesuksen ruumiista he sanovat, että se haihtui kaasuna ilmaan.
Oletko heidän kanssaan samaa mieltä?
Apt. 1:9-11
--
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
--
Jehovantodistajat sanovat, että Jeesus on jo tullut v. 1914 näkymättömässä läsnäolossa.
Apt.1:11 taas sanoo, että Jeesus tulee kerran takaisin näkyvällä tavalla: Hän tulee SAMALLA TAVALLA, kuin hänet otettiin taivaaseen.
-
Sanot: "Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana"
Kysyn: "Mihin Raamatun paikkaan tämä väitteesi perustuu"?tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Jeesushan nousi kuolleista kolmantena päivänä niin kuin oli ennustettukin. Jeesus ilmestyy apostoleille. Vuoden 1992 Kirkkoraamatun mukaan; Luuk.24:36-48. Jeesus sanoi heille:---"Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani; minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan." Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.----Jeesus kysyi:"Onko teillä täällä mitään syötävää?" He antoivat hänelle palan paistettua kalaa ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.----
Jeesus oli siis ylösnousemuksensa jälkeen täällä maan päällä aineellistuneessa liharuumiissa elävänä. Hän näyttäytyi opetuslapsillensa usean kerran 40 päivän aikana ylösnousemuksensa jälkeen. Apt.1:3:"
Heille (apostoleille) hän myös monin kiistattomin todistein osoitti kuolemansa jälkeen olevansa elossa. Hän näyttäytyi heille 40 päivän aikana useasti ja puhui Jumalan valtakunnasta."
Jeesus otetaan taivaaseen Apt.1:6-11:"---he (Jeesuksen valitsemat apostolit) näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.---" Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia.tetragrammiin-JHWH: "Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia".
--
Palaan vielä tähän väitteeseesi.
Jeesuksen ruumis ei haihtunut kaasuina ilmaan. Jumala ei hävittänyt Jeesuksen ruumista mihinkään.
Apt. 2:31,32
--
2:31 niin hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.- raamatullista
Tapio522 kirjoitti:
tetragrammiin-JHWH: "Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia".
--
Palaan vielä tähän väitteeseesi.
Jeesuksen ruumis ei haihtunut kaasuina ilmaan. Jumala ei hävittänyt Jeesuksen ruumista mihinkään.
Apt. 2:31,32
--
2:31 niin hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.Apt. 2:31,32
--
2:31 niin hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
-tuo "tetragrammi" on opiltaan Jehovantodistaja
JHWH ei ole ollenkaan erisnimi, vaan sivunumerointia vastaava indeksointimerkintä, jonka alle oli kerätty niitä lauseita, joissa Jumala puhui ja sanoi jotakin.
Vähän sama idea, jos joku ottaisi psalmien kirjasta sanan "Sela" ja väittäisi sitä Jumalan nimeksi. - tetragrammiin-JHWH
Tapio522 kirjoitti:
tetragrammiin-JHWH: "Jeesus otetaan taivaaseen Apt.1:6-11:"---he (Jeesuksen valitsemat apostolit) näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.---" Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia".
--
Sisareni on jehovantodistaja. Hehän eivät usko ruumiinylösnousemukseen.
Jeesuksen ruumiista he sanovat, että se haihtui kaasuna ilmaan.
Oletko heidän kanssaan samaa mieltä?
Apt. 1:9-11
--
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
--
Jehovantodistajat sanovat, että Jeesus on jo tullut v. 1914 näkymättömässä läsnäolossa.
Apt.1:11 taas sanoo, että Jeesus tulee kerran takaisin näkyvällä tavalla: Hän tulee SAMALLA TAVALLA, kuin hänet otettiin taivaaseen.
-
Sanot: "Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana"
Kysyn: "Mihin Raamatun paikkaan tämä väitteesi perustuu"?Raamattu opettaa, että Jumala asuu taivaassa yhdessä miljoonien henkiluomusten, enkeleiden, kanssa (Matteus 18:10; Ilmestys 5:11). Heitä sanotaan ”Jumalan pojiksi” (Job 38:4, 7). Enkeleillä on ihmisten tavoin tahdonvapaus; he eivät ole mitään robotteja. Hekin voivat näin ollen valita, tekevätkö he oikein vai väärin. Tekisivätkö enkelit väärin? Joillekuille voi olla yllätys, että tuhansia vuosia sitten suuri määrä enkeleitä tosiaan teki syntiä Jumalaa vastaan – he kapinoivat (Juudaan kirje 6).
Jeesuksesta sanotaan että (Kolossalaisille 1:15) "Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen
koko luomakuntaa syntynyt." Hän eli ennen maan päälle tuloaan Jumalan luona taivaassa henkipersoonana eli henkiolentona. San.8:22,27-31.
(Johannes 4:24):" Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessa ja totuudessa."
(1. Timoteukselle 1:17):" Ikuiselle kuninkaalle, kuolemattomalle, näkymättömälle ja ainoalle Jumalalle kunnia ja kirkkaus aina ja ikuisesti. Aamen."
Näihin jakeisiin perustuen Jeesus ei voi mennä Isänsä luo taivaaseen liharuumiissa, koska taivaassa asuvat ovat henkiolentoja.
Jeesus itse sanoi Joh.8:23:"Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tänne maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu."
Joh.17:5:"Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä." - tetragrammiin-JHWH
Tapio522 kirjoitti:
tetragrammiin-JHWH: "Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia".
--
Palaan vielä tähän väitteeseesi.
Jeesuksen ruumis ei haihtunut kaasuina ilmaan. Jumala ei hävittänyt Jeesuksen ruumista mihinkään.
Apt. 2:31,32
--
2:31 niin hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.Jeesuksen viimeiset sanat ennen kuolemaa olivat: ”Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni[elämäni].” (Luukas 23:46.)
Jeesus oli varma, että hänet herätettäisiin kuolleista eikä häntä jätettäisi ”tuonelaan” eli hautaan. Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen apostoli Pietari lainasi Raamatusta sanoja, jotka koskevat Jeesusta, ja sanoi: ”Herra [ei] hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu.” (Apostolien teot 2:31, vuoden 1992 kirkkoraamattu) Jeesuksen ruumis ei ehtinyt alkaa maatua ja haista pahalle haudassa.
En ole sanonut että Jeesuksen ruumis haihtui kaasuina ilmaan. Itse ilmaisit että sisaresi olisi niin asian ilmaissut. Raamattu ei suoraan sano miten tuo muutos tapahtui, (tai minä en ainakaan muista lukeneeni sellaista.) Raamattu sanoo kuitenkin sen, että Jeesuksen liharuumista ei jätetty tuonelaan maatumaan. Mutta jollain tapaa liharuumis muuttui henkiolennoksi, koska liharuumiissa ei voi mennä taivaaseen, niin kuin Raamatun jakeet osoittavat, taivaassa elävät vain henkiolennot. - tetragrammiin-JHWH
raamatullista kirjoitti:
Apt. 2:31,32
--
2:31 niin hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA.
2:32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
-tuo "tetragrammi" on opiltaan Jehovantodistaja
JHWH ei ole ollenkaan erisnimi, vaan sivunumerointia vastaava indeksointimerkintä, jonka alle oli kerätty niitä lauseita, joissa Jumala puhui ja sanoi jotakin.
Vähän sama idea, jos joku ottaisi psalmien kirjasta sanan "Sela" ja väittäisi sitä Jumalan nimeksi.Raamatusta löytyy Jumalan nimi, eri raamatunkäännöksissä eri paikoista, mutta kyllä se siellä monissa on.
Vuoden 1992 kirkkoraamattu: Jes.42:8; 2.Moos.3:14,
alav.; 3:15; 6:2,3; 15:3; 33:19; 34:5
Esim. kirkkoraamattu: 2. Moos.3:15:n alaviite sanoo:"Minä olen,hebreaksi ehjee; muistuttaa Herran nimeä Jahve." 2. Moos.6:3:ssa on sanan
"Herra" yhteydessä alaviite:"Hebreaksi Jahve."
Vuonna 1973 asetetun raamatunkäännöskomitean suomennos: Nimi Jahve esiintyy Jesajan 42:8:ssa.
Vuoden 1685 Raamattu: Jumalan nimi esiintyy
2. Moos.6:1:n reunahuomautuksessa muodossa Jehovah.
Tetragrammi JHWH on Jumalan nimi. Oikeaa lausumistapaa ei ole tiedossa. Sen arvioidaan
olevan Jahve tai Jehova. - outoa,
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Jeesuksen viimeiset sanat ennen kuolemaa olivat: ”Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni[elämäni].” (Luukas 23:46.)
Jeesus oli varma, että hänet herätettäisiin kuolleista eikä häntä jätettäisi ”tuonelaan” eli hautaan. Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen apostoli Pietari lainasi Raamatusta sanoja, jotka koskevat Jeesusta, ja sanoi: ”Herra [ei] hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu.” (Apostolien teot 2:31, vuoden 1992 kirkkoraamattu) Jeesuksen ruumis ei ehtinyt alkaa maatua ja haista pahalle haudassa.
En ole sanonut että Jeesuksen ruumis haihtui kaasuina ilmaan. Itse ilmaisit että sisaresi olisi niin asian ilmaissut. Raamattu ei suoraan sano miten tuo muutos tapahtui, (tai minä en ainakaan muista lukeneeni sellaista.) Raamattu sanoo kuitenkin sen, että Jeesuksen liharuumista ei jätetty tuonelaan maatumaan. Mutta jollain tapaa liharuumis muuttui henkiolennoksi, koska liharuumiissa ei voi mennä taivaaseen, niin kuin Raamatun jakeet osoittavat, taivaassa elävät vain henkiolennot.Jeesuksen ruumiissa oli nähtävissä ja tunnettavissa naulan jäljet ja Jeesus söi ruokaa. Tuskin pelkkä henki olisi mitään ruokaa tarvinnut.
- tetragrammiin-JHWH
outoa, kirjoitti:
Jeesuksen ruumiissa oli nähtävissä ja tunnettavissa naulan jäljet ja Jeesus söi ruokaa. Tuskin pelkkä henki olisi mitään ruokaa tarvinnut.
Henki ei todellakaan syö kalaa eikä mitään muutakaa.
Mutta en niin ole kirjoittanutkaan. Ja jos joku on saanut sellaisen käsityksen, olen todella pahoillani. Nousi kolmantena päivänä kuolleista- otsikon alla käsiteltiin tätä asiaa. Sieltä löytyy Raamatunkohdat tarkemmin. Jeesushän oli ylösnousemuksensa jälkeen maan päällä aineellistuneessa liharuumiissaan 40 päivän ajan näyttäytyen opetuslapsilleen usean kerran. Tällöin hän söi kuten muutkin ihmiset. Tämän jälkeen siirryttyään Isänsä luokse taivaaseen hän muuttui henkiolennoksi. Koska taivaassa elävät vain henkiolennot kuten Raamattu osoittaa. Sitäkin on käsitelty oman otsikon alla. Toivottavasti väärinkäsitys korjaantui. - tetragrammiin-JHWH
Tapio522 kirjoitti:
tetragrammiin-JHWH: "Jeesus otetaan taivaaseen Apt.1:6-11:"---he (Jeesuksen valitsemat apostolit) näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.---" Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana. Raamatussa on kerrottu että taivaassa on vain henkipersoonia".
--
Sisareni on jehovantodistaja. Hehän eivät usko ruumiinylösnousemukseen.
Jeesuksen ruumiista he sanovat, että se haihtui kaasuna ilmaan.
Oletko heidän kanssaan samaa mieltä?
Apt. 1:9-11
--
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
--
Jehovantodistajat sanovat, että Jeesus on jo tullut v. 1914 näkymättömässä läsnäolossa.
Apt.1:11 taas sanoo, että Jeesus tulee kerran takaisin näkyvällä tavalla: Hän tulee SAMALLA TAVALLA, kuin hänet otettiin taivaaseen.
-
Sanot: "Tässä vaiheessa muutettuaan liharuumiinsa aineettomaksi hän nousee taivaaseen henkipersoonana"
Kysyn: "Mihin Raamatun paikkaan tämä väitteesi perustuu"?Tarkennatko, mitä tarkoitat ruumiin ylösnousemuksella?
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Henki ei todellakaan syö kalaa eikä mitään muutakaa.
Mutta en niin ole kirjoittanutkaan. Ja jos joku on saanut sellaisen käsityksen, olen todella pahoillani. Nousi kolmantena päivänä kuolleista- otsikon alla käsiteltiin tätä asiaa. Sieltä löytyy Raamatunkohdat tarkemmin. Jeesushän oli ylösnousemuksensa jälkeen maan päällä aineellistuneessa liharuumiissaan 40 päivän ajan näyttäytyen opetuslapsilleen usean kerran. Tällöin hän söi kuten muutkin ihmiset. Tämän jälkeen siirryttyään Isänsä luokse taivaaseen hän muuttui henkiolennoksi. Koska taivaassa elävät vain henkiolennot kuten Raamattu osoittaa. Sitäkin on käsitelty oman otsikon alla. Toivottavasti väärinkäsitys korjaantui.tetragrammiin-JHWH:
Sanot aikaisemmassa viestissäsi:
"Mutta jollain tapaa liharuumis muuttui henkiolennoksi, koska liharuumiissa ei voi mennä taivaaseen, niin kuin Raamatun jakeet osoittavat, taivaassa elävät vain henkiolennot".
--
Ja edelleen:
"Jeesushän oli ylösnousemuksensa jälkeen maan päällä aineellistuneessa liharuumiissaan 40 päivän ajan näyttäytyen opetuslapsilleen usean kerran. Tällöin hän söi kuten muutkin ihmiset. Tämän jälkeen siirryttyään Isänsä luokse taivaaseen hän muuttui henkiolennoksi".
---------------
Yrität kumota ruumiin ylösnousemuksen puhumalla erikseen "liharuumiista" ja erikseen "henkiolennosta".
Jeesus nousi konkreettisesti, ruumillisesti ylös haudasta.
Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen lihaa ja luuta olevana persoonana, ei henkenä.
Jehovantodistajat sanovat, että Jeesus nousi ylös hengessä ja että Jumala hävitti hänen ruumiinsa.
Vanhassa jehovantodistajien kirjassa "Jumalan harppu" on maininta: "...,että hän (Jeesus) ei koskaan noussut ylös kuolleista" (s.163).
Uskon Raamatun sanan: "... hän (Daavid)edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan EIKÄ HÄNEN RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA" (Apt 2:31).tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Tarkennatko, mitä tarkoitat ruumiin ylösnousemuksella?
Jeesus nousi ruumiillisesti ylös haudasta (Ei hengessä, kuten jehovantodistat opettavat! Jeesushan sanoi: "...ei hengellä ole lihaa eikä luita,NIINKUIN TE NÄETTE MINULLA OLEVAN", Luuk.24:39).
Tämä ylösnousemusruumis ei kuitenkaan ollut inhimillisten rajoitusten alainen.
Jeesus ylösnousseena saattoi kadota kulkijoiden näkyvistä (Luuk.24:31) tai ilmestyä omilleen ovien ollessa lukittuina (Joh.20:19).
Jeesuksen alkuperäinen ruumis nousi ylös taivaisiin katoamattomana. Hänen ruumiinsa ei hävinnyt olemattomiin. Sellainen, mikä on lopullisesti hävitetty, ei nouse katoamattomuudessa, sillä Raamattu sanoo: "...kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa" (1.Kor.15:24).
Raamattu ei siis opeta lopullisesta katoavaisuudesta, vaan muuttumisesta (vrt.1.Kor.15:51,52, 2.Kor.3:18).
Oikein siis tunnustamme: "Minä uskon ruumiin ylösnousemisen...".- tetragrammiin-JHWH
Tapio522 kirjoitti:
Jeesus nousi ruumiillisesti ylös haudasta (Ei hengessä, kuten jehovantodistat opettavat! Jeesushan sanoi: "...ei hengellä ole lihaa eikä luita,NIINKUIN TE NÄETTE MINULLA OLEVAN", Luuk.24:39).
Tämä ylösnousemusruumis ei kuitenkaan ollut inhimillisten rajoitusten alainen.
Jeesus ylösnousseena saattoi kadota kulkijoiden näkyvistä (Luuk.24:31) tai ilmestyä omilleen ovien ollessa lukittuina (Joh.20:19).
Jeesuksen alkuperäinen ruumis nousi ylös taivaisiin katoamattomana. Hänen ruumiinsa ei hävinnyt olemattomiin. Sellainen, mikä on lopullisesti hävitetty, ei nouse katoamattomuudessa, sillä Raamattu sanoo: "...kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa" (1.Kor.15:24).
Raamattu ei siis opeta lopullisesta katoavaisuudesta, vaan muuttumisesta (vrt.1.Kor.15:51,52, 2.Kor.3:18).
Oikein siis tunnustamme: "Minä uskon ruumiin ylösnousemisen...".ylösnousemuksen jälkeen 40 päivän ajan. Näinhän Raamattu kertoo. Olen siitä kanssasi samaa mieltä.
Mutta mitä tapahtui se jälkeen. Siitä Raamattu sanoo että Hän meni takaisin Isänsä luo. Ja niin kuin aikaisemmin tuli esille, taivaassa elävät vain henkiolennot.
1 Kor.15:42-44:" Niin on myös kuolleitten ylösnousemus; kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa; kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
Sitten jae 45 jatkaa:" Ensimmäisestä ihmisestä Aadamista tuli elävä sielu."(Hänellä oli vain lihallinen ruumis) Viimeisestä Aadamista (Jeesuksesta) tuli eläväksi tekevä henki.
Jae 46:"Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä" 47 Ensimmäinen ihminen (Aadam) oli maasta, maallinen; toinen ihminen (Jeesus)on taivaasta. 48 Minkäkaltainen maallinen oli , senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
Jae 50:"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä
katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Henkiruumiit.
Näkö- ja tuntoaistin avulla havaittavien aineellisten ruumiiden lisäksi on myös ihmissilmille näkymättömiä ja täysin ihmisen aistien ulottumattomissa olevia henkiruumiita (1Ko 15:44). Henkipersoonien (Jumala, Kristus, enkelit) ruumiit ovat loistoisia. ”Kukaan ei ole milloinkaan nähnyt Jumalaa.” (1Jo 4:12.) Ihminen ei voi nähdä Jumalaa ja elää (2Mo 33:20). Kun apostoli Paavali näki pelkästään pilkahduksen Jeesuksen Kristuksen ilmentymästä tämän ylösnousemuksen jälkeen, hän kaatui maahan ja kirkkaus sokaisi hänet, niin että vaadittiin ihme hänen näkönsä palauttamiseksi (Ap 9:3–5, 17, 18; 26:13, 14). Myös enkelit ovat paljon voimakkaampia kuin ihmiset (2Pi 2:11). He ovat loistoisia ja kirkkaita ja ovat näyttäytyneet sellaisina tehdessään itsensä ruumiillisesti ilmeisiksi (Mt 28:2–4; Lu 2:9). Näillä Jumalan henkipojilla on niin vahva näkökyky, että he voivat katsella ja kestää Kaikkivaltiaan Jumalan kirkkautta (Lu 1:19). - tapahtuu
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
ylösnousemuksen jälkeen 40 päivän ajan. Näinhän Raamattu kertoo. Olen siitä kanssasi samaa mieltä.
Mutta mitä tapahtui se jälkeen. Siitä Raamattu sanoo että Hän meni takaisin Isänsä luo. Ja niin kuin aikaisemmin tuli esille, taivaassa elävät vain henkiolennot.
1 Kor.15:42-44:" Niin on myös kuolleitten ylösnousemus; kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa; kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
Sitten jae 45 jatkaa:" Ensimmäisestä ihmisestä Aadamista tuli elävä sielu."(Hänellä oli vain lihallinen ruumis) Viimeisestä Aadamista (Jeesuksesta) tuli eläväksi tekevä henki.
Jae 46:"Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä" 47 Ensimmäinen ihminen (Aadam) oli maasta, maallinen; toinen ihminen (Jeesus)on taivaasta. 48 Minkäkaltainen maallinen oli , senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
Jae 50:"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä
katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Henkiruumiit.
Näkö- ja tuntoaistin avulla havaittavien aineellisten ruumiiden lisäksi on myös ihmissilmille näkymättömiä ja täysin ihmisen aistien ulottumattomissa olevia henkiruumiita (1Ko 15:44). Henkipersoonien (Jumala, Kristus, enkelit) ruumiit ovat loistoisia. ”Kukaan ei ole milloinkaan nähnyt Jumalaa.” (1Jo 4:12.) Ihminen ei voi nähdä Jumalaa ja elää (2Mo 33:20). Kun apostoli Paavali näki pelkästään pilkahduksen Jeesuksen Kristuksen ilmentymästä tämän ylösnousemuksen jälkeen, hän kaatui maahan ja kirkkaus sokaisi hänet, niin että vaadittiin ihme hänen näkönsä palauttamiseksi (Ap 9:3–5, 17, 18; 26:13, 14). Myös enkelit ovat paljon voimakkaampia kuin ihmiset (2Pi 2:11). He ovat loistoisia ja kirkkaita ja ovat näyttäytyneet sellaisina tehdessään itsensä ruumiillisesti ilmeisiksi (Mt 28:2–4; Lu 2:9). Näillä Jumalan henkipojilla on niin vahva näkökyky, että he voivat katsella ja kestää Kaikkivaltiaan Jumalan kirkkautta (Lu 1:19).Luut lähestyivät luita ja ihminen koottiin entiselleen, kuten Hesekiel sanoo.
Kristinuskossa tunnustetaan ruumiin ylösnousemus.
Jehovantodistajien uskonnossa, jota edustat, tätä ei tunnusteta, koska Jehovantodistajia ei lueta kristityiksi. Kyseessä on 7.pv.adventismista erkaantunut adventismin kanssa samat juuret omaava harhaoppi. - tetragrammiin-JHWH
Tapio522 kirjoitti:
tetragrammiin-JHWH:
Sanot aikaisemmassa viestissäsi:
"Mutta jollain tapaa liharuumis muuttui henkiolennoksi, koska liharuumiissa ei voi mennä taivaaseen, niin kuin Raamatun jakeet osoittavat, taivaassa elävät vain henkiolennot".
--
Ja edelleen:
"Jeesushän oli ylösnousemuksensa jälkeen maan päällä aineellistuneessa liharuumiissaan 40 päivän ajan näyttäytyen opetuslapsilleen usean kerran. Tällöin hän söi kuten muutkin ihmiset. Tämän jälkeen siirryttyään Isänsä luokse taivaaseen hän muuttui henkiolennoksi".
---------------
Yrität kumota ruumiin ylösnousemuksen puhumalla erikseen "liharuumiista" ja erikseen "henkiolennosta".
Jeesus nousi konkreettisesti, ruumillisesti ylös haudasta.
Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen lihaa ja luuta olevana persoonana, ei henkenä.
Jehovantodistajat sanovat, että Jeesus nousi ylös hengessä ja että Jumala hävitti hänen ruumiinsa.
Vanhassa jehovantodistajien kirjassa "Jumalan harppu" on maininta: "...,että hän (Jeesus) ei koskaan noussut ylös kuolleista" (s.163).
Uskon Raamatun sanan: "... hän (Daavid)edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan EIKÄ HÄNEN RUUMIINSA NÄKEVÄ KATOAVAISUUTTA" (Apt 2:31).Niin ainakin olen käsittänyt. En todellakaan yritä kumota ruumiin ylösnousemusta. Sehän toteutui myös Jeesuksen kohdalla, mutta
vain lyhyen ajan, koska hän palasi Isänsä luo taivaaseen. Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus näyttäytyi opetuslapsilleen liharuumiissa eri tilanteissa, kuten enkelitkin olivat näyttäytyneet muinoin eläneille ihmisille. Noiden enkelien tavoin hän pystyi halutessaan muodostamaan ja hajottamaan nuo liharuumiit todistaakseen näkyvästi, että hänet oli herätetty kuolleista.(Mt 28:8–10, 16–20; Lu 24:13–32, 36–43; Joh 20:14–29; 1Mo 18:1, 2; 19:1; Jos 5:13–15; Tu 6:11, 12; 13:3, 13.)
Kreikkalainen sana a·na′sta·sis tarkoittaa kirjaimellisesti ’ylös nostamista, ylös nousemista’. Sitä käytetään Raamatun kreikkalaisissa kirjoituksissa usein kuolleiden ylösnousemuksesta. Heprealaisten kirjoitusten puolella Hoosean 13:14:ssä, jota apostoli Paavali lainasi (1Ko 15:54, 55), puhutaan kuoleman poistamisesta ja Šeolin (hepr. še’ōl′; kreik. hai′dēs) voimattomaksi tekemisestä. Še’ōl′ on useissa raamatunkäännöksissä käännetty vastineilla "hauta" , "kuoppa" tai "tuonela". Kuolleiden sanotaan menevän sinne (1Mo 37:35; 1Ku 2:6; Sr 9:10). Tapa, jolla sitä käytetään Raamatun heprealaisissa kirjoituksissa ja sen kreikkalaista vastinetta hai′dēs Kreikkalaisissa kirjoituksissa, osoittaa, ettei se tarkoita kenenkään yksilön hautapaikkaa vaan ihmiskunnan yhteistä hautaa (Hes 32:21–32; Il 20:13). Šeolin voimattomaksi tekeminen merkitsisi sen otteen irrottamista siinä olevista, mikä viittaisi hautojen tyhjentämiseen. Tämä edellyttäisi tietenkin ylösnousemusta, elottomassa kuolemantilassa tai haudassa olevien herättämistä henkiin.
Taivaallinen ylösnousemus.
Jeesuksen Kristuksen sanotaan olevan ”esikoinen kuolleista” (Kol 1:18). Hän oli kaikkien aikojen ensimmäinen, joka herätettiin ikuiseen elämään. Ja hänen ylösnousemuksensa tapahtui ”hengessä”, taivaalliseen elämään (1Pi 3:18). Lisäksi hänet korotettiin korkeampaan elämänmuotoon ja korkeampaan asemaan kuin hänellä oli ollut taivaissa ennen maan päälle tuloaan. Hänelle annettiin kuolemattomuus ja turmeltumattomuus, joita kenelläkään lihassa olevalla luomuksella ei voi olla, ja hänet tehtiin ”taivaita korkeammaksi”, niin että ainoastaan (Jehova) Jumala on hänen yläpuolellaan kaikkeudessa. (Hpr 7:26; 1Ti 6:14–16; Fil 2:9–11; Ap 2:34; 1Ko 15:27.) Hänet herätti kuolleista itse (Jehova) Jumala (Ap 3:15; 5:30; Ro 4:24; 10:9).
Kristuksen ”veljien” ylösnousemus. Niille, jotka ovat ”kutsuttuja ja valittuja ja uskollisia”, Kristuksen askelien seuraajia, hänen ”veljiään”, jotka on siitetty hengellä ”Jumalan lapsiksi”, luvataan hänen ylösnousemuksensa kaltainen ylösnousemus (Il 17:14; Ro 6:5; 8:15, 16; Hpr 2:11). Apostoli Pietari kirjoittaa kristityille tovereilleen: ”Siunattu olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, sillä suuren armonsa mukaan hän synnytti meidät uudelleen elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen välityksellä, turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja kuihtumattomaan perintöön. Se on varattuna taivaissa teitä varten.” (1Pi 1:3, 4.)
Maallinen ylösnousemus.
Kun Jeesus riippui ristillä(paalussa), toinen hänen rinnallaan olleista pahantekijöistä havaitsi, ettei Jeesus ansainnut rangaistusta, ja pyysi: ”Jeesus, muista minua, kun pääset valtakuntaasi.” Jeesus vastasi: ”Totisesti minä sanon sinulle tänään: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa.” (Lu 23:42, 43.) Tämä edellyttäisi pahantekijän ylösnousemusta. Tuo mies ei ollut Jeesuksen Kristuksen uskollinen seuraaja. Hän oli toiminut väärin, rikkonut lakia tavalla, josta seurasi kuolemantuomio. (Lu 23:40, 41.) Näin ollen hän ei voinut toivoa kuuluvansa niihin, jotka saisivat ensimmäisen ylösnousemuksen. Lisäksi hän kuoli 40 päivää ennen kuin Jeesus nousi taivaaseen ja näin ollen ennen helluntaita, joka oli 10 päivää tuon taivaaseen nousemisen jälkeen ja jolloin Jumala Jeesuksen välityksellä voiteli ensimmäiset niistä, jotka saavat taivaallisen ylösnousemuksen (Ap 1:3; 2:1–4, 33).
Jeesus sanoi, että pahantekijä tulisi olemaan paratiisissa. Tuo sana tarkoittaa ’puistoa tai puistomaista puutarhaa’. 1. Mooseksen kirjan 2:8:ssa käytetty ’puutarhaa’ tarkoittava heprealainen sana (gan) käännettiin Septuagintassa kreikkalaisella sanalla pa·ra′dei·sos. Paratiisi, jossa tuo pahantekijä tulee olemaan, ei voi olla se ”Jumalan paratiisi”, joka Ilmestyksen 2:7:ssä luvataan ”sille, joka voittaa”, sillä tuo pahantekijä ei ollut Jeesuksen Kristuksen tavoin voittanut maailmaa (Joh 16:33). Tuo pahantekijä ei siis tulisi olemaan taivaallisessa Valtakunnassa sen jäsenenä (Lu 22:28–30), vaan hän olisi tuon Valtakunnan alamainen, kun nuo ”ensimmäisen ylösnousemuksen” saaneet istuisivat Jumalan ja Kristuksen kuninkaina valtaistuimilla hallitsemassa Kristuksen kanssa tuhat vuotta (Il 20:4, 6).
Raamattu puhuu siis kahdentyyppisestä ylösnousemuksesta. On niitä, joilla on taivaallinen toivo ja sitten on niitä, joilla on maallinen toivo. Asia ei siis ole niin yksinkertainen kuin ensialkuun voisi kuvitella.
Taivaallisen toivon omaavat saavat ylösnousemuksessa henkiruumiin, jotta voivat elää taivaassa ja maallisen toivon omaavat liharuumiin, jotta voivat elää maan päällä paratiisissa, Jumalan alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433364Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3602435Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162415Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!801688- 861375
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69956- 73896
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25732Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4684