Paniikki, skitsofrenia, pakko-oireet?

imnotinsane

Osaako joku kertoa mitä toiset voivat tehdä auttaakseen jos saan paniikkikohtauksen? Saan erittäin agressiivisia kohtauksia, sätkin, silmäni ovat kuulemma valkoiset, hoen kuolevani, en saa henkeä, saatan pyörtyä jopa 6 kertaa peräkkäin. Saan näköharhoja Yms...Kohtaukset kestävät yleensä 20-40min. Saattaako tämä olla yhteydessä siihen, että minulla on luultavasti jonkinasteinen skitsofrenia. Nyt se on ihan ok mutta joskus olen täysin toimintakyvytön. Pelkään että muut yrittävät myrkyttää minut, näen harhoja, minulla on pakko-oireita, joskus en pysty liikkumaan, yms. Tuntuu että joku kävelee aina mukana, en ole ikinä yksin, vaikka olen. Joku pitää aina kiinni. Jonkinasteinen keskittymishäiriö on myös, ja minulla on ollut vakava masennus pienestä saakka. Kuitenkaan porukat ei minua minnekkään psygologille ole päästäneet, vieläkään olen (vasta) 17. Tänä vuonna 18. Yleensä jos nauran tai pidän hauskaa, se ei tunnu missään. Ja masennus saattaa tuntua kipuna rinnassa, kuin sähköiskuna, sitten tulee ihan sietämätön olo. En pysty tuntemaan onnellisuutta, iloa kylläkin, mutta sitäkään tunnetta en pysty säilyttämään. Tämä on ollut minulla aina. Minulla on ollut myös syömishäiriöitä ala-asteen viidennestä saakka. En nykyään näe edes mtn hyötyä sille, että lähtisin psykologille, sillä koen tilanteeni melko toivottomana. osaako joku auttaa? Toivon ettette pitäisi täysin hulluna yksilönä.

11

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä kuulosta,

käyhän lääkärissä.

• Rev.McMoon

käytätkö kofeiinia, se voi laukaista tuollaisiakin oireita ja pahentaa niitä jos niille on olemassa taipumusta muusta syystä.

• imnotinsane

En käytä kofeiinia (mitä nyt cocacolassa) inhoan kahvia ja energiajomiaxP

• Rev.McMoon
        imnotinsane kirjoitti:

En käytä kofeiinia (mitä nyt cocacolassa) inhoan kahvia ja energiajomiaxP

pysytellä kokonaan erossa kofeiinista kaikissa muodoissaan, ei edes kolajuomia, teetä tai muitakaan kofeiinipitoisia tuotteita.

Kofeiini estää rauhoittavien välittäjäaineiden toimintaa ja kohottaa aivojen kiihdyttäviä välittäjäaineita sekä dopamiini-ja serotoniinitasoja ja se on myrkkyä jos on hiukankaan skitsotyyppistä tai ylipäänsä mitään psyykkiseltä vaikuttavaa oireilua.

• Rev.McMoon
        Rev.McMoon kirjoitti:

pysytellä kokonaan erossa kofeiinista kaikissa muodoissaan, ei edes kolajuomia, teetä tai muitakaan kofeiinipitoisia tuotteita.

Kofeiini estää rauhoittavien välittäjäaineiden toimintaa ja kohottaa aivojen kiihdyttäviä välittäjäaineita sekä dopamiini-ja serotoniinitasoja ja se on myrkkyä jos on hiukankaan skitsotyyppistä tai ylipäänsä mitään psyykkiseltä vaikuttavaa oireilua.

voisit kokeilla aivosolujen toimintaa parantavia luontaistuotteita kuten, E-Epaa, karnosiinia, magnesiumia, b-vitamiinia jne. En usko, että noihin oireisiin löytyy mitään yhtä ratkaisua tai lääkettä, tärkeintä olisi karsia pois aivoja haittaavia tekijöitä ja lisätä sellaisia, joita ne tarvitsevat. Kaikki aivotoimintaa parantavat tekijät tuovat oman lisänsä niin, että jos tarvitset niiden lisäksi lääkitystä, pärjäät pienemmillä annoksilla.

Oireet vaikuttavat kyllä tutkimisen arvoisilta mutta lääkärithän eivät tutki niitä mitenkään kokonaisvaltaisemmin, määräävät vain kutakuinkin automaattisesti oireisiin sopivan lääkkeen arvioperustaisella annoksella.

Olen itse tapellut masennuksen, ahdistuneisuuden ja paniikkihäiriön kanssa vuodesta 1984, lääketieteestäei ole ollut minulle muuta kuin haittaa. Viime talvena tajusin, että kofeiini oli aiheuttanut oireet ja lopetin sen käytön kokonaan. Nyt olen täysin oireeton paitsi ajoittaisia neuropaattisia kipuja on päivittäin.

Lähinnä ottaa päähän, että elämästä meni puolet päin helvettiä ihan turhaan. Onneksi tajusin ajoissa olla kuuntelematta terveyskeskuksen pilleriautomaatteja ja ryhdyin ottamaan itse selvää miten parannan itseni.

• imnotinsane
        Rev.McMoon kirjoitti:

voisit kokeilla aivosolujen toimintaa parantavia luontaistuotteita kuten, E-Epaa, karnosiinia, magnesiumia, b-vitamiinia jne. En usko, että noihin oireisiin löytyy mitään yhtä ratkaisua tai lääkettä, tärkeintä olisi karsia pois aivoja haittaavia tekijöitä ja lisätä sellaisia, joita ne tarvitsevat. Kaikki aivotoimintaa parantavat tekijät tuovat oman lisänsä niin, että jos tarvitset niiden lisäksi lääkitystä, pärjäät pienemmillä annoksilla.

Oireet vaikuttavat kyllä tutkimisen arvoisilta mutta lääkärithän eivät tutki niitä mitenkään kokonaisvaltaisemmin, määräävät vain kutakuinkin automaattisesti oireisiin sopivan lääkkeen arvioperustaisella annoksella.

Olen itse tapellut masennuksen, ahdistuneisuuden ja paniikkihäiriön kanssa vuodesta 1984, lääketieteestäei ole ollut minulle muuta kuin haittaa. Viime talvena tajusin, että kofeiini oli aiheuttanut oireet ja lopetin sen käytön kokonaan. Nyt olen täysin oireeton paitsi ajoittaisia neuropaattisia kipuja on päivittäin.

Lähinnä ottaa päähän, että elämästä meni puolet päin helvettiä ihan turhaan. Onneksi tajusin ajoissa olla kuuntelematta terveyskeskuksen pilleriautomaatteja ja ryhdyin ottamaan itse selvää miten parannan itseni.

Kiitos tosi paljon että autat

• Rev.McMoon
        imnotinsane kirjoitti:

Kiitos tosi paljon että autat

jos sinulla on sopiva luonne, ryhdy joogaamaan. Joogan on havaittu lisäävän aivojen tärkeimmän rauhoittavan välittäjäaineen, gammabutyyrivoihapon määrää. Olen itse käyttänyt itse kehittelemiäni joogatekniikoita ja tiedän niiden todella toimivan. Ne rauhoittavat ja auttavat nukahtamaan sekä lieventävät keskushermostoperäisiä neurologisia kiputilojakin.

Älä murehdi hulluutta, sinulla on aivan ilmeisesti jokin synnynnäinen aivojen toimintahäiriö, johon saattaisi oireiden perusteella liityä jonkinlaista epilepsianäkökulmaakin. Itselläni toimii aivojen vasen puolisko heikommin kuin oikea ja jotkin ruokien lisäaineet pahentavat siitä aiheutuvia oireita selkeästi. Sinunkin kannattaisi miettiä, pahentaako sinun tilaasi jokin sellainen.

Yleisesti ottaen, kannattaa tehdä itse mahdollisimman paljon ennen kuin edes aloittaa lääkitystä, ellei ole kysymys todella vakavasta tilanteesta, kuten psykoosinvaarasta. Jos ryhtyy oikopäätä käyttämään lääkkeitä, oireet voivat helpottaa ja se vaikeuttaa oireita aiheuttavien tekijöiden kartoittamista ja poistamista kuvasta. Oireiden helpottaminen lääkityksen avulla vie myös motivaation lisätoimilta. Jos ryhtyy toimiin itse, motivoi oireiden helpottuminen yrittämään entistä tehokkaammin ja tämä on jo sinänsä terapeuttista toimintaa sen lisäksi, että tervehdyttää elämäntavoilla aivojensa kemiallista tilaa ja toimivuutta.

Koitetaas jaksaa kukin oman osamme kanssa :D

• sinne lääkärin
        Rev.McMoon kirjoitti:

jos sinulla on sopiva luonne, ryhdy joogaamaan. Joogan on havaittu lisäävän aivojen tärkeimmän rauhoittavan välittäjäaineen, gammabutyyrivoihapon määrää. Olen itse käyttänyt itse kehittelemiäni joogatekniikoita ja tiedän niiden todella toimivan. Ne rauhoittavat ja auttavat nukahtamaan sekä lieventävät keskushermostoperäisiä neurologisia kiputilojakin.

Älä murehdi hulluutta, sinulla on aivan ilmeisesti jokin synnynnäinen aivojen toimintahäiriö, johon saattaisi oireiden perusteella liityä jonkinlaista epilepsianäkökulmaakin. Itselläni toimii aivojen vasen puolisko heikommin kuin oikea ja jotkin ruokien lisäaineet pahentavat siitä aiheutuvia oireita selkeästi. Sinunkin kannattaisi miettiä, pahentaako sinun tilaasi jokin sellainen.

Yleisesti ottaen, kannattaa tehdä itse mahdollisimman paljon ennen kuin edes aloittaa lääkitystä, ellei ole kysymys todella vakavasta tilanteesta, kuten psykoosinvaarasta. Jos ryhtyy oikopäätä käyttämään lääkkeitä, oireet voivat helpottaa ja se vaikeuttaa oireita aiheuttavien tekijöiden kartoittamista ja poistamista kuvasta. Oireiden helpottaminen lääkityksen avulla vie myös motivaation lisätoimilta. Jos ryhtyy toimiin itse, motivoi oireiden helpottuminen yrittämään entistä tehokkaammin ja tämä on jo sinänsä terapeuttista toimintaa sen lisäksi, että tervehdyttää elämäntavoilla aivojensa kemiallista tilaa ja toimivuutta.

Koitetaas jaksaa kukin oman osamme kanssa :D

puoleen. Huuhaa-jutut ovat asia erikseen, niiden varaan ei kannata mitään laskea. Hanki apua, olet selvästi sen tarpeessa.
        Kuten toki moni muukin.

• Rev.McMoon
        sinne lääkärin kirjoitti:

puoleen. Huuhaa-jutut ovat asia erikseen, niiden varaan ei kannata mitään laskea. Hanki apua, olet selvästi sen tarpeessa.
        Kuten toki moni muukin.

ensin pitäälopettaa itsensä myrkyttäminen ja saada aivojen tarvitsemat ravinteet balanssiin, jos oireet eivät lähde sillä kokonaan, voidaan kääntyä asianmukaisen erikoislääkärin puoleen. Arvauskeskuspuoskarille tai psykiatrille jos menee ensimmäiseksi, päätyy vain vuosikausien,jopa -kymmenien lääkekokeilukierteeseen ja lääkkeethän eivät paranna, vaikuttavat korkeintaan oireisiin ja aiheuttavat uusia oireita haittavaikutustensa takia.

Olen itse käynyt tätä läpi vuodesta -84 alkaen ja tein heti alussa virheen kääntymällä julkisen terveydenhuollon puoleen. Vasta oma apu auttoi,ja nyt olen täysin oireeton lukuunottamatta kofeiinin aiheuttamien pysyvien vaurioiden aiheuttamia kipuja.

• kahviton ph, kärsivä
        Rev.McMoon kirjoitti:

ensin pitäälopettaa itsensä myrkyttäminen ja saada aivojen tarvitsemat ravinteet balanssiin, jos oireet eivät lähde sillä kokonaan, voidaan kääntyä asianmukaisen erikoislääkärin puoleen. Arvauskeskuspuoskarille tai psykiatrille jos menee ensimmäiseksi, päätyy vain vuosikausien,jopa -kymmenien lääkekokeilukierteeseen ja lääkkeethän eivät paranna, vaikuttavat korkeintaan oireisiin ja aiheuttavat uusia oireita haittavaikutustensa takia.

Olen itse käynyt tätä läpi vuodesta -84 alkaen ja tein heti alussa virheen kääntymällä julkisen terveydenhuollon puoleen. Vasta oma apu auttoi,ja nyt olen täysin oireeton lukuunottamatta kofeiinin aiheuttamien pysyvien vaurioiden aiheuttamia kipuja.

..silloin aikoinaan kun kerrot pysyvistä haitoista kipuina. Itse en juo enää kahvia, tosin en koskaan ole sitä paljoa juonut. Mutta se on totta että kahvi on myrkkyä panikoivalle.

• Rev.McMoon
        kahviton ph, kärsivä kirjoitti:

..silloin aikoinaan kun kerrot pysyvistä haitoista kipuina. Itse en juo enää kahvia, tosin en koskaan ole sitä paljoa juonut. Mutta se on totta että kahvi on myrkkyä panikoivalle.

oli noin 5 mukillista vuorokaudessa, mutta ei se määrä ratkaise, joku saattaa joutua lähelle psykoosia jo kupillisesta, toiselle kupillinen saattaa aiheuttaa näitä oireita pitemmällä aikavälillä ja osa voi juoda vaikka ämpärikaupalla koko ikänsä saamatta mitään oireita. Sehän tässä tökkii, kun kukaan ei tiedä, kuka niitä oireita saa. Nuorisosta 20% nauttii määrällisesti niin paljon koferiinia, että se aiheuttaa oireilua. Mutta jos ottaa huomioon aineenvaihdunnan vaikutuksen, oireilu saattaa esiintyä jo paljon pienemmällä annoksella. Valtaosa lapsista ja nuorista käyttää kofeiinia päivittäin, he ovat siis päihderiippuvaisia psykoosia aiheuttavasta aineesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      149
      2489
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      691
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe