Kun saa hetken hengähtää..

seppäpohojanmaalta

Hyvää pääsiääsen aikaa kaikille.
Hyvä ku on näitä santtipäiviä aina välihin vuoreen kierroos ja putkahteloo esihin. On aikaa ittelle ja aikaa hilijentyä pääsiääsen sanoman äärehen.
Tyästä pitääs puhua lepopäivänä, mutta jos ny ihan pikkuusen kuitenkin. Välihin sitä aatteloo notta tappaako sitä ittensä työllä, vaikka kualoohan sitä kyllä muutoonkin. Sitä on sellaanen olo ku oliis kupiin särkeny jos arkipäiviisin pikkuusenkaan on sillälaalla helepommalla. Itte sitä on ittensä piiskuri, minä ainakin ja tuntemukset on sellaasia. Ollahankohan me viimeenen sukupolovi joka vielä tietää jotta mitä työntekoo on?? Ennenaikahan sanottihin notta: "viriä vanhempi kasvattaa laiskan lapsen"
Vaikka kyllä mä työstäni oon aina tykänny ja siinä viihtyny, ku en toisinkaan taira.
Seppähän soon herroosta parahin ja vävyy vierahista, hih. Eikö oo taas sepäällä leviät puheet??
Oliis sitä saanu olla yks tyttöki ittellä, niin vois olla sitten se mieluunen vävyyki.
Pitää lähtiä pyörälenkille, on niin komianlaanen ilima.
Aika taharitoonta kiriijoottaa ensin alootus ja sitten itte häippäästä kyläänhyppöölle.
Eikä näihin sepään jaarituksihin ny niin trenkää vastatakaan. Tällaasia vanhanukoon höpinöötä.
Tai jos soon niin notta ikää ku tuloo sitä käy sellaaseksi niinkuun sanotahan tulemattomaksi. Sitä touhuaa ja teköö eikä saa valamihiksi palijon mitään. Ehtoolla oo ku ölijyyset haalarit ja näläkä päiväntöistä.
Ny mä sitten menen enkä meinaa...
Mulla on miestenpyörä ja siihen ny pääsis jokuu koria likka rungoolle istumahan, tai sinne mun selekäni taakse jopparille, kuinka ny vaan.

"lintu lentää hohtavin siivin,
on hereillä kevään koi.
Minä aivan kuin unessa hiivin, laulurastas luhuralla soi."
Aurinkoosta päivää..
terv.
seppä ja Tiitu pikkuunen, me lakeuren lapset.
Kirijootan ku palaan.

34

1503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppä,

mutta viestistäsi päätellin luulin sinua savolaiseksi.
      Täällä Helsingissä luvattiin aurinkoa, mutta eipäs ole vielä näyttäytynyt. Olisin mennyt aurinkoa ottamaan Töölönlahdelle mutta kolkolta näyttää tällä hetkellä.

• tässä mielee,

että minkähän seuvun immeiseksi siä miuva luulisit:)

• Enkeli-trio

Et sit sentäs pistä Tiitu pikkusta koppaan
      ja ota mukkaan.
      Mää olen mont kertaa nähny pikkusen koiran
      istuvan fillarin kyytis.Siin eres olevas koris.
      Määki voisin tulla kyytii,
      mut sit oliski runko notkol,ellei peräti
      kokonas poikki.
      Siin tulis piän ilta-askare,ku hitsaisit
      sen kuntoo.

Met oltii koiran kans kävelylenkil,
      nii on komia ilma täälläki.Aurinko paistaa.

Nälkä siin tuli.
      Eiku ruakaa tekemää ja syämää.
      Sit koneen kimppuun äkkii,
      ku ukko ottaa nokoset.Peukalonkynnen kokoset,
      ain sillo,ku kuulee mun räpläävän tätä konet.
      Muuten menee kaks tuntii kepeesti.

Nukuks sää ikin päikkäreit ?
      Munt huvittaa,ku koiraki on iha täyres unes
      tosa konteis.Asettaa ittes varpaitten pääl :)

Meijän pihal lirkuttelee varpuset,
      ne rakentaa pesää räystään alle.Söpöä.
      Ukko naulas lankun sihe ettee,
      mut sit totteli,heltys ja nappas sen pois.
      Samantiän alko taas rakentamine.

Aurinkoissii terveissii Turuust !
      T.Mää ja Topi-koira

• ent.tehtaantyttö

Stadista..äläs nyt kovasti minäkin pientä tyttöä olisin lisäksi toivonut;) sellaista pientä tempsulapäätä....mies aikanaan samoin. Ainakun Tallinnassa käydään, niin niitä pikkutyttöjen rimpsu-hampsu leninkejä ihaillaan...nooh, sitä ajattelee sitten, jospa nuo kundit aikaan saisi..salaa sellaista toivotaan..mutta, jos ei niin ei mitenkään edes puheeksi oteta. Se sellainen juttu, että nuoret ihmiset itse päättää...ja vielä tuntuu että, nämä vanhemmat kundit...niin...lapsosia ne vielä;)...että, jospa tuo aika...

Pääsiäsilammas meillä vielä tuolla jääkaapissa, ei viitsitä tuota paistia nyt kun kahden ollaan niin uuniin pistää...nälkäinen nuori kun sieltä kotiin huomenna tulee..mies jolla aina on nälkä;) niin sitten tuo paisti. Ei oikein kummallekaan nyt ruokamaistu...vähällä kun tullaan toimeen. Broileria ajateltiin mekin että, tänään syödään. Riittää hyvin yksi paketti..

Oikein Hyvää Pääsiäistä ja Kevättä sinne Pohjanmaalle...Sepälle ja Pikku-Tiitulle .

t.friidu

• \]{{/-p

Joutilaisuus ruokkii itseään. Ollyt niukemmanpuoleisesti töitä tälle vuosituhannelle. Kyllähän ne suttaantuu ja kiinnostaakin, siis silloin kun niitä on.

Mutta jostain syystä tahtoo kaikki omat hommat jäädä roikkuman keskeneräisinä. Hah, keittiöremonttiki ollut "valmiina" jo pari vuotta. Pari pikkujuttua vähän vaiheessa. Yläkotelot tekemättä ja välitila laatoittamatta. Ei ees kovin iso homma, mutta kun ei viitsi aloittaa. Tosin ollut käsi sökönä sen pari vuotta, mutta kylläpä se onnistuisi vähän vajaammallakin käsikalustolla, kun hiljakseen tekisi. Vaan kun lähinnä koittaa kesittyä suunnitteluun, niin jotenkin kun jonkin ho mman saanut mietityksi, sitä tavallaan pitää jo tehtynä.

Toisekseen mennyt jo viikko miettiissä, kun pitäis lähteä kaupustelemaan hommia, tossa ostarilla ois yks lääkäriasema, jolla ei oikeastaan ole ikkunateippauksia. Mennyt vissiin viikko juopotellessa ja netissä notkuessa.

Olen vähän miettinyt kolmipyöräisen polkupyörän hankkimista. Ei näköjään enää oikein pysy pystyssä vakiomallilla. Tosin pyörä oli viallinen vissiin, vietti aina ojaanpäin kun viimmeksi kokeilin. Se että oli juhannusyö, saattoi toisaalta vaikutta myös asiaan.

=DW=

• Täällä minä poden kevätflunssaa. Ei kuumetta mutta nuhainen olo.

Kunnon työläisenä sairastan lomalla niin ei tule rokulia. Toivottavasti pääsen ti töihin.

Polkupyörällä minäkin töihin fillaroin, kolme varttia menee kumpaankin suuntaan.

• sulle miljoona!! Ei oo kiva sairastaa flunssaakaa,vaik on kuumeetonki, sillo se taitaa olla viel ilkeempi olo-tila. Toivottavasti ei kestä pitkään:))

• sasus kirjoitti:

sulle miljoona!! Ei oo kiva sairastaa flunssaakaa,vaik on kuumeetonki, sillo se taitaa olla viel ilkeempi olo-tila. Toivottavasti ei kestä pitkään:))

Täytyy ottaa zyrtekkii myös varmuudenvuoksi, voi olla siitepöly allergiaakin. Sitäkin on joskus ollut ja samanlaiselta kun flussa tuntuu.

• miljoona kirjoitti:

Täytyy ottaa zyrtekkii myös varmuudenvuoksi, voi olla siitepöly allergiaakin. Sitäkin on joskus ollut ja samanlaiselta kun flussa tuntuu.

leppähän kukkii jo, ainaski meillä,niin on koreat urvut jo oksilla.. Jos sulla kerran on allergiaa,silloinhan kannattaa zyrtekkiä ottaa,siitähän se sit selviää, ellei allergias oo pahentunu ja tarttee lääkärin pakeille hakeutua. Toivotaan parasta:))

• HTZA

ja töitä on tehty, linnunpöntöt on siivottu.
      Jokunen vuosi sitten, lapset putsasi ne, nyt ovat juppeja.
      Kelpaa sinne taas jonkun möykkääjän muuttaa.
      HTZA on myöskin kuljettanut tyttöjä pyörän "rungolla".
      Miten se Pohjanmaalla rakennetaan tuo runko?

Terveisin HTZA ja NIKON-kamera.

• henri|

teleskoopin, että sillälailla.

• sinne pohjanmaalle eteläkarjalastakin. Töissä on pääsiäinen mennyt,nyt helpottaa ma ja ti vapaat,huh.. pilvipoutaa täälläki ja lämminleuto, metsässä palokärjet korraa ja muut siivekkäät kuorossa, kuka milläkin sävelellä laulaa, kevään edetessä kiihtyvällä tahdilla..Et oo kävässy näyttämässä Tiitu-pikkuiselle meidän Jesse poikaa? Mukava ja kiltti on. Karvan lähtö vaan niin mahotonta (: Hyviä pääsiäisen jatkoja sulle ja tiitulle. Minä ja jesse-boy:))

• Kiitoos vaan ja hyvää pääsiääsen aikaa myös ittelesi. Soon sellaasta, jokku joutuu kiristämähän työhommiis oli päivä mikä lystään. No kivaa ku saat ny ottaa nämä tulevat pari päivää henkiä takaasin.
        No se Jesse-poika on vielä näkemättä, tierä elämäs vaikka joskuus nähtääsinkihin.
        Kaunis tyttöhän Sä oot ja kovasti kiva muutoonkin. Kelepaas Sua kattella ja Jesseä liioon, tottahan ny.
        terv.
        Susta tykkäävät seppä ja Tiitu.
        Jesselle terveisiä aurinkooselta lakeurelta.

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Kiitoos vaan ja hyvää pääsiääsen aikaa myös ittelesi. Soon sellaasta, jokku joutuu kiristämähän työhommiis oli päivä mikä lystään. No kivaa ku saat ny ottaa nämä tulevat pari päivää henkiä takaasin.
        No se Jesse-poika on vielä näkemättä, tierä elämäs vaikka joskuus nähtääsinkihin.
        Kaunis tyttöhän Sä oot ja kovasti kiva muutoonkin. Kelepaas Sua kattella ja Jesseä liioon, tottahan ny.
        terv.
        Susta tykkäävät seppä ja Tiitu.
        Jesselle terveisiä aurinkooselta lakeurelta.

Kiitos sulle nätistä kirjoituksesta, olen ylen otettu siitä:))) Jesse poika on nykyisin profiilissani, sieltä voit näyttää tiitukalle kuvaa.. Toivottavasti tiitu ei vaan säikähdä:))

• viivi-amaldiina

on hienoa kun te työtä tekevätkin saatte nauttia vapaista, ei ne lepopäivät ole ollenkaan pahasta raskaantyön raatalle. Saa koota ajatuksia ja ladata akkujaan tulevaan.
      Tuo hidastuminen, tahdin muutos tekemisissä, se tulee automaattisesti vuosien myötä itse kullekkin.
      Just morkkasin itseäni tyttärelleni keskiviikkona kun siivosin hiukan häävimmin kotiamme, miten se päivä mennä vilahti ja jäi jotain pientä viel seuraavallekkin pivälle, vai onko se näkö heikentynyt ja hinkkaa jo oksan paikkaa seinässä turhaa, ennen kuin hoksaaa et perskule sehän on siinä ollut AINA. :)

• viivi-amaldiina

siinä sitä ollaan virheiden kanssa. :)

• henri)
        viivi-amaldiina kirjoitti:

siinä sitä ollaan virheiden kanssa. :)

on jossainpäin pohjanmaata pashanpuhuja.

• liittyy
        henri) kirjoitti:

myös pääsiäiseen;)

• viivi-amaldiina
        henri) kirjoitti:

muuttaa muotoaan, tääl meillä päin raadetaan kun tehdään kovasti töitä.

• viivi-amaldiina
        liittyy kirjoitti:

myös pääsiäiseen;)

miten pääsiäiseen liittyy, en tiedä.

• viivi-amaldiina
        henri) kirjoitti:

on sitten taas kova puhumaan. :)

• viivi-amaldiina kirjoitti:

on sitten taas kova puhumaan. :)

kirijootuksia oikeen koko joukoon.
        Justihin tulin kotia. Tuas yhyrees naapuriis oli emäntä ja isäntä siinä markilla kevään auringoosta nauttimas niin meniin siihen toimittelemahan. No sieltähän ei niin vaan lähärettykään. Laittoo se Marja ruuan ja syötihin. Sanoovat notta jäärä syömähän ku sulla ei oo kuka ruakaa laittaasi.Ny kärsii taas näläkäästä puhuutella, muualtaki ku vaan airaantakaa. Osaan mä perunoota keittää ja sellaasia yksinkertaasia evähiä oon oppinu kokkaamahan. On ne nua ihimiset hyviä ja hyväntahtoosia. Osaa ollenkaan kylliksi kiittää.
        Kivaa oli ajella pyörällä tualla kevääses auringoos, oikeen silimiä huikaasi ku katteloo maantien juoksua. Hilijootellen ajelin, en mä Tiitua mukahan ottanu, saa vielä kylymää. Pitää orootella tuanne kesäkuun alakuhun, sitten soon asia aivan toinen.
        Ootta te kivoja ku kirijootitta, tuli sellaanen hyvä mieli.
        terv. seppä ja Tiitu.

• tässä teille

• viivi-amald.

• ent.tehtaantyttö
        viivi-amaldiina kirjoitti:

muuttaa muotoaan, tääl meillä päin raadetaan kun tehdään kovasti töitä.

tai sitten voidan sanoa hän...on työnraataja.

t.friidu

• Että Sepän täytyykin

Vähän henkseleitä paukutella!
      En minä muuten ainakaan uskoisikaan Pohojalaaseksi! :)
      Mikä kumma se on, että tulen aina hyvälle tuulelle, kun luen Sepän tekstejä!
      Vai onko se mikään kumma, kun taidan olla vähän ihastunut, vaikka näin tuohon Sepän komiaan persoonaan, joka pilkistelöö, aina, kuin silmää iskien, riviesivälistä. ; )
      Nyt myös vähän mustiskinoon, jospa Seppä saikin naapurin flikkalapsen pyöräntangolleen istumaa, ja minä kun olisin niin mieluusti, mutta kun oon täällä kaukana, propsumaasta.
      tytöntylleröinen pian 6kymppinen

• Sut ottanu. Muistuu tuasta pyöränrungoolla istumisesta mielehen sellaanen tapaus. Olikoos se ny kesä 2007, muistaakseni silloon se oli.
        Olin sellaasis wanhaanautojen ajootapahtumas mukana. Ajelin siellä sota-aikaasta sanottihin "hävittäjä foortiksi" kuorma-autoa. Siroon siihen lavanlaitahan ikivanhan miesten polokupyörän sellaaseksi niinkuun sanotahan rekvisiitaksi vanhoolta ajoolta.
        Siellä oli sitten ihimisiä kaikenmaaliman kattomas niitä autovanhuksia ja meitä harrastajiakin. Siinä toimiteltihin niin jokuu siinä sanoo notta sinä se pelaat varmanpäälle ku sulla on tua pyörä toisena ajoopeliinä jos auto oikuutteloo. Minä myöntelin notta hyvä soon varmistaa matkan jatkuminen. Siellä oli sitten muistaakseni Hämeenlinnan kaupunginteatterin näyttelijöötö pukeutuneina wanhanajan vaatteesihin.
        Yks niistä, sellaanen vielä nuorityttö esitti vanhanajan piikaa. Pitkä mekkoo ja huivi oli sirottu tuanne niskantaakse kiinni, niinkuun ennenaikahan varsinki kesääsin, vaimoosethenget tapaas teherä.
        Se sanoo notta hän tuloo tuahon rungolle istumahan ja ajellahan sitten täällä ihimisten seas aikammakuluuksi. Ittelläniki oli vanhanajan automiehen kamppehet pussihoussuuneensa ja liivineensä päällä. No se tyttö tuli ja lähärettihin, kumpaanenki ku oltihin pitkiä ja se pyöränvauhti piti pitää hilijaasena notta ei vaan toheloo kenenkään päälle. Se piti kärelläänsä kiinni ohojaustangoosta ja toisella mun käsivarrestani. Voi sitä menoa, se kuiskaas mun korvan notta, ny häntä kyllä pikkuusen peloottaa oikeen tosissaansa. Mäkin sanoon notta lopetetahan hulluuttelu tai täs käy oikiastiki pian huonosti. Sitä pitääs harijootella sitä toinen rungolla ajamista. Niin sitten onnistuus varmahan paremmin.
        Se pyörä oli kyllä sellaanen pitkärunkoonen ja aivan ehyyt, tairoon puutesta se enee oli.
        terv.
        seppä ja Tiitu kulta.

• mustasukkaanen
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Sut ottanu. Muistuu tuasta pyöränrungoolla istumisesta mielehen sellaanen tapaus. Olikoos se ny kesä 2007, muistaakseni silloon se oli.
        Olin sellaasis wanhaanautojen ajootapahtumas mukana. Ajelin siellä sota-aikaasta sanottihin "hävittäjä foortiksi" kuorma-autoa. Siroon siihen lavanlaitahan ikivanhan miesten polokupyörän sellaaseksi niinkuun sanotahan rekvisiitaksi vanhoolta ajoolta.
        Siellä oli sitten ihimisiä kaikenmaaliman kattomas niitä autovanhuksia ja meitä harrastajiakin. Siinä toimiteltihin niin jokuu siinä sanoo notta sinä se pelaat varmanpäälle ku sulla on tua pyörä toisena ajoopeliinä jos auto oikuutteloo. Minä myöntelin notta hyvä soon varmistaa matkan jatkuminen. Siellä oli sitten muistaakseni Hämeenlinnan kaupunginteatterin näyttelijöötö pukeutuneina wanhanajan vaatteesihin.
        Yks niistä, sellaanen vielä nuorityttö esitti vanhanajan piikaa. Pitkä mekkoo ja huivi oli sirottu tuanne niskantaakse kiinni, niinkuun ennenaikahan varsinki kesääsin, vaimoosethenget tapaas teherä.
        Se sanoo notta hän tuloo tuahon rungolle istumahan ja ajellahan sitten täällä ihimisten seas aikammakuluuksi. Ittelläniki oli vanhanajan automiehen kamppehet pussihoussuuneensa ja liivineensä päällä. No se tyttö tuli ja lähärettihin, kumpaanenki ku oltihin pitkiä ja se pyöränvauhti piti pitää hilijaasena notta ei vaan toheloo kenenkään päälle. Se piti kärelläänsä kiinni ohojaustangoosta ja toisella mun käsivarrestani. Voi sitä menoa, se kuiskaas mun korvan notta, ny häntä kyllä pikkuusen peloottaa oikeen tosissaansa. Mäkin sanoon notta lopetetahan hulluuttelu tai täs käy oikiastiki pian huonosti. Sitä pitääs harijootella sitä toinen rungolla ajamista. Niin sitten onnistuus varmahan paremmin.
        Se pyörä oli kyllä sellaanen pitkärunkoonen ja aivan ehyyt, tairoon puutesta se enee oli.
        terv.
        seppä ja Tiitu kulta.

Se ei oo ollut tapani, mutta kun hyvästä on kuse, kyllä minäkin sitten reagoin, ihan oikeasti! :(
        Toisaalta kun asiaa tarkemmin ajatteloo, sulla, Seppä on nyt niinkuin paremmat edellytykset, kun olet harjootellutkin!!!
        Vielä huomenna on pyhä. Voisit tulla munluo ja sitten mentäis uhres kuuntelee, sitä ruottalaista tenorii johon oon lipunki jo hommannut, saan kyllä sulle sieltä ovelt, kun kartanonomistaja jossa konsertti on on mulle tuttu!
        Taitaa Seppä tulla nyt mustikseksi... ?
        TERV: sepän ihailija

• mustasukkaanen kirjoitti:

Se ei oo ollut tapani, mutta kun hyvästä on kuse, kyllä minäkin sitten reagoin, ihan oikeasti! :(
        Toisaalta kun asiaa tarkemmin ajatteloo, sulla, Seppä on nyt niinkuin paremmat edellytykset, kun olet harjootellutkin!!!
        Vielä huomenna on pyhä. Voisit tulla munluo ja sitten mentäis uhres kuuntelee, sitä ruottalaista tenorii johon oon lipunki jo hommannut, saan kyllä sulle sieltä ovelt, kun kartanonomistaja jossa konsertti on on mulle tuttu!
        Taitaa Seppä tulla nyt mustikseksi... ?
        TERV: sepän ihailija

ahariistaa Sun kiva huominen. Oliishan se konserttikin jotaan ja Sinä vielä jotaan parempaa, kiitoos vaan.
        Ei ookkaan tullu oltua sitten viimekesän mihinään kulttuuri riennois mukana.
        Täs vaan tuvan ja pajaan väliä kulukia nyhyjänny. Välihin kyllä tualla maanteilläki, virkamatkoolla seppä joutuu ajelemahan. Soon kuorma-autoo nykyajaan peruuskulijetus muoto. Ollu sitä jo pitkähän ja kivaahan soon ku pääsöö välihin rauhaaton seppä oikiahan luontoonsa ja oikialle paikaallensa. Sun pitääs ottaa mua jo korvahan kiinni ja käskiä rauhoottumahan. En mäkään ihan teinipoika enää oo likikään. Kesäkuus tulloo taas vuosi lisää mittarihin, jos Jumala suo. 58 niitä oliis sitten kans jo kertyny. Kello käy ja ehtoo joutuu, on se uskottava.
        terv. me Tiitun kans täältä kotoa.

• Ihan kloppi vielä

ahariistaa Sun kiva huominen. Oliishan se konserttikin jotaan ja Sinä vielä jotaan parempaa, kiitoos vaan.
        Ei ookkaan tullu oltua sitten viimekesän mihinään kulttuuri riennois mukana.
        Täs vaan tuvan ja pajaan väliä kulukia nyhyjänny. Välihin kyllä tualla maanteilläki, virkamatkoolla seppä joutuu ajelemahan. Soon kuorma-autoo nykyajaan peruuskulijetus muoto. Ollu sitä jo pitkähän ja kivaahan soon ku pääsöö välihin rauhaaton seppä oikiahan luontoonsa ja oikialle paikaallensa. Sun pitääs ottaa mua jo korvahan kiinni ja käskiä rauhoottumahan. En mäkään ihan teinipoika enää oo likikään. Kesäkuus tulloo taas vuosi lisää mittarihin, jos Jumala suo. 58 niitä oliis sitten kans jo kertyny. Kello käy ja ehtoo joutuu, on se uskottava.
        terv. me Tiitun kans täältä kotoa.

Mulla on täydet 59 ja syksyllä lisää...
        Et sä sitte näin vanhoja voikkaan kattella.
        Vaikka kuinka nuorekas olenkin, sitten sopivassa välissä, kun oot myreilläsi, voisit vaikka pistää piikin vanhuudestani.-Kestäisinkö naisihmisenä sellaista...
        Mutta kiinnostunut olen, mitä pajassasi teet, siis ihan oikeasti!?
        Jos vaikka tilaisin Takoo rautaisen koristellun portin sulta, tuliskohan sellaista? Ei taitais mun palkka riittää. Takoomishommat ovat käsityötä ja kalliita, pitäiskin varmaan tyytyä kukkakoukkuun.
        se pyörallepyrkivä...

• Ihan kloppi vielä kirjoitti:

Mulla on täydet 59 ja syksyllä lisää...
        Et sä sitte näin vanhoja voikkaan kattella.
        Vaikka kuinka nuorekas olenkin, sitten sopivassa välissä, kun oot myreilläsi, voisit vaikka pistää piikin vanhuudestani.-Kestäisinkö naisihmisenä sellaista...
        Mutta kiinnostunut olen, mitä pajassasi teet, siis ihan oikeasti!?
        Jos vaikka tilaisin Takoo rautaisen koristellun portin sulta, tuliskohan sellaista? Ei taitais mun palkka riittää. Takoomishommat ovat käsityötä ja kalliita, pitäiskin varmaan tyytyä kukkakoukkuun.
        se pyörallepyrkivä...

Tuli tällaanen pakoollinen paussi näihin juttuihin ku telläälin Tiitua nukkumahan ja iltapalaan annoon sille. Tualla se jo punoo unta.
        Tua paja on vaan sellaanen vanha nimi mun toiselle hantvärkille.
        Autokorijaamo minulla oikiasti on ittelläni ja tua kuorma-autoo homma toisena virkana.
        On minulla ahjo, mutta soon enee sellaanen joutotuntien leikkipaikka ku leivänlähäres.
        No Sä oot sitten vuoren vanhee ku itte oon. Kyllä Sä mun sanomiset kestääsit ku niitä hyviä sanoja tuliis kuitenkin niin palijon enee. Ja ne huonot, jos niitä ny sitten sanoa pitää niin kannattaa unohtaa, antaa ja pyytää anteeksi. Sitten tuloo hyvä ja mua voi kyllä kieltää ja vetää korvasta jos ei muutoon ala uskomahan puhesta. Minä tottelen heti kyllä, jos naiset sanoo. Ja kyllä mä vanhenen koko ajan, harmi jotenkin tällaaselle kulukukoiralle. On musta kuitenkin koiraveroo onneksi maksettu,hih.
        terv. seppä ja Tiitu.

• kirjoittelit

Tuli tällaanen pakoollinen paussi näihin juttuihin ku telläälin Tiitua nukkumahan ja iltapalaan annoon sille. Tualla se jo punoo unta.
        Tua paja on vaan sellaanen vanha nimi mun toiselle hantvärkille.
        Autokorijaamo minulla oikiasti on ittelläni ja tua kuorma-autoo homma toisena virkana.
        On minulla ahjo, mutta soon enee sellaanen joutotuntien leikkipaikka ku leivänlähäres.
        No Sä oot sitten vuoren vanhee ku itte oon. Kyllä Sä mun sanomiset kestääsit ku niitä hyviä sanoja tuliis kuitenkin niin palijon enee. Ja ne huonot, jos niitä ny sitten sanoa pitää niin kannattaa unohtaa, antaa ja pyytää anteeksi. Sitten tuloo hyvä ja mua voi kyllä kieltää ja vetää korvasta jos ei muutoon ala uskomahan puhesta. Minä tottelen heti kyllä, jos naiset sanoo. Ja kyllä mä vanhenen koko ajan, harmi jotenkin tällaaselle kulukukoiralle. On musta kuitenkin koiraveroo onneksi maksettu,hih.
        terv. seppä ja Tiitu.

Pitäiskö oikein ruveta odottelemaan karkausvuotta? !
        Joskus aikoinaan kansanopistossa, kaveri soitteli minulle aina moottorioppitunnilla. Kaikki jo tiesi, kun puhelin soi eteisen kopissa, että se on mulle. En oikein tiedä miksi se aika oli se jonka ilmoitin, kyllä silti suihkumoottorit ja kaksitahtiset jäivät mieleen...
        Sitten aivan vasiten soitti karkauspäivänä ja kehoitti, nyt sitten kosimaan... En kumminkaan luottanut, vaikka lupasi minulle jo hamekankaankin, -jospa kuitenkin tulee mieskin mukana!

Se kosiminen jäi arkuudesta, ja onneksi, kun siitä on paljon aikaa, olin silloin 16v. ja vieläkin häneltä tulee vuosittain joulukortti.
        Enhän ollenkaan leuhki?
        Nyt kyllä hamekantarpeessa en oo, kun enemmän käytän noita lenkkivaatteita, koiran kanssa ulkoilessa.
        huomenna konserttiin aikova

• Sepälle illanjatkoja
        kirjoittelit kirjoitti:

Pitäiskö oikein ruveta odottelemaan karkausvuotta? !
        Joskus aikoinaan kansanopistossa, kaveri soitteli minulle aina moottorioppitunnilla. Kaikki jo tiesi, kun puhelin soi eteisen kopissa, että se on mulle. En oikein tiedä miksi se aika oli se jonka ilmoitin, kyllä silti suihkumoottorit ja kaksitahtiset jäivät mieleen...
        Sitten aivan vasiten soitti karkauspäivänä ja kehoitti, nyt sitten kosimaan... En kumminkaan luottanut, vaikka lupasi minulle jo hamekankaankin, -jospa kuitenkin tulee mieskin mukana!

Se kosiminen jäi arkuudesta, ja onneksi, kun siitä on paljon aikaa, olin silloin 16v. ja vieläkin häneltä tulee vuosittain joulukortti.
        Enhän ollenkaan leuhki?
        Nyt kyllä hamekantarpeessa en oo, kun enemmän käytän noita lenkkivaatteita, koiran kanssa ulkoilessa.
        huomenna konserttiin aikova

Oli mukava vaihtaa ajatuksia...
        tapaamisiin. "tutöntylleröinen"

• Sepälle illanjatkoja kirjoitti:

Oli mukava vaihtaa ajatuksia...
        tapaamisiin. "tutöntylleröinen"

Uneen aika vaipuu....
        Levollista yötä...
        terv. minä ja Tiitu kulta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1779
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1111
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1086
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      972
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      829
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      150
      799
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      53
      745
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      684
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe