Haluaisin kuulla mielipiteen asiaan mikä on mietityttänyt minua jo tovin. Olisi nyt aika päättää pojalleni kummit ja ongelmana on se että mahdolliset ehdokkaat ottavat mielestäni liikaa alkoholia: tällä tarkoitan että 6 päivää seitsemästä. Kysyin juuri parhaalta ystävältäni kuinka monena päivänä hän on ollut ottamatta yhtään alkoholia ja hän vastasi että oli viime viikolla yksi päivä. Hän sanoi jo kuullessaan lapsen tulosta että hän sitten varmaan tietenkin on kummitäti(?) en sanonut siihen mitään. Lapseni isä lähti kävelemään jo alku-raskauden aikana joten hänen puoleltaan ei ole kummeja tulossa. sisaruksia minulla ei ole ja serkkujakin vain 1 jonka kanssa emme ole kymmeneen vuoteen ollet tekemisissä. Kysymys on siis tämä: Ristiähän ei voi ilman kummeja, joten jättääkkö lapsi ristimättä, koska ainoat kummi ehdokkaat on juoppoja, vai tyytyä näihin alkoholisoituneisiin ihmisiin?
Alkoholisointunut kummi-ehdokas
8
930
Vastaukset
- tuttavapiirisi
Kummien ei ole pakko olla nuoria tai itsesi ikäisiä, lapsi voi saada arvokkaita kokemuksia myös "aikuisten" kummien kanssa, joten mieti vielä, olisiko tuttavapiirissä muita luotettavia aikuisia - vaikka olisivatkin viisissä kymmenissä, ei sekään haittaa!
- tehtävänä
on olla vastuullisia aikuisia, jotka omalla esimerkillään vaikuttavat lapsen elämään ja osallistuvat kasvatukseen. Millaisen esimerkin vastuullisesta aikuisesta haluat lapsellesi? Tiedäthän, että esimerkiksi lapsen isovanhemmat, sinun tätisi tms voivat yhtä lailla olla kummeja. ei kummin täydy olla sisarus, ystävä tms. Esim. jos molemmat vanhempasi elävät ja kuuluvat kirkkoon, saat kummin velvollisuudet sillä täytettyä
- parka
Näkyy tuossa kuvassasi äidillekkin kivasti maistuvan!
- isovanhemmat?
Miten olisi, jos isän vanhemmat olisivat kummeja? Sitä kautta lapsi saisi yhteyden myös isän puolen sukuun, vaikka isää ei maisemissa näkyisikään. Tai isän sisko tai veli?
- voiih
vaikka harva kummi muistaa kummiuden alkuperäisen idean on se kuitenkin tärkeä viesti lapselle miten arvokkaana häntä pidät. Kummin tehtävä on vastata lapsen hengellisestä kasvatuksesta ja olla oppaana. Elikkä viesti olisi lapselle selvä... Mieluummin ilman kummia.
- ,,,
Kertoo jotain myös sinusta, jos koko tuttavapiirisi koostuu pelkistä denoista... Jos se lapsi välttämättä täytyy kastaa niin kysy seurakunnasta jelppiä kummiongelmaan, ehkä pari työntekijää suostuisi kummiksi. Tosin jos itselläsi ei ole sen kummempaa uskonnollista vakaumusta niin turha sitä poikaa on pakkoliittää kirkkoon. http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903159247295_uu.shtml
- viinin lipittäjiä!
Hyvin sopii alkkis kummiksi.
- annalee
lapsillani toisella on kummit maisteri tason porukkaa,elämässään hyvin pärjävää.- Toisella on sitten yksi alkoholisti ja toinen pyykkisistä vaivoista kärsivä. Arvaa kumman lapsen kummit hoitaa tehtäviää paremmin? no tämä jälkimmäinen porukka! ikänä eivät ole humalassa tulleet, muistavat soittaa kysyä lapsen kuulumisia, kun käyvät kylässä nauttivat lasten seurasta, tukevat minua. Eivät osta kalliita lahjoja, niin kuin ei tarvitsekaan!Kumpikin lapseni rakastaa näitä ihmisiä valtavasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984