Analyysiä pelistä 12.4.JYP-KÄRPÄT

From Oulu

Niin että tähän laitan ajatukseni pelistä,että jos joku tahtoopi vaikka vaihtaa asiallisia ajatuksia,niin ilolla tervehdin:)Pitkänlainen tästä tulee,mutta pää on täynnä ajatuksia ja ne on tyhjennettävä jonnekin.

Ensiksikin on todettava,että mua ei tänään siepannut enää ollenkaan sen hylätyn maalin jälkeen.Tuli vain hetisellainen ajatus mieleen,että näinkö on ihan päätetty jollain taholla,että Kärppiä hankaloitetaan niin paljon kuin vaan kehdataan ja kyllä kehdattiinkin.Eka turha jäähy,jossa Tarkin sanottiin häirinneen kuohautti temperamenttiani,mutta aika pian tuli selville pelin luonne:sallittiin edelleen mailahäirinnät,kahvaukset, roikkumiset,kaikenlaiset vauhdin stoppaamiset.Eikös näihin pitänyt puuttua siinä nollatoleranssissa?Enemmän tosta sallivuudesta oli Kärpille haittaa kuin hyötyä,sillä nopeana taitojoukkueena sille on elintärkeää saada pitää vauhti.Jypin robottikiekko tappaa juuri tämän osa-alueen ja siksi en siitä tykkää.En tykännyt Kojonkaan pelitavasta,kun se oli jotenkin samalla tapaa aika "sumputtava"puolustuksessaan.Mestaruus toki silti maittoi;)ja maittas kyllä Jypillekin.

Tuomarit veti ihan oikeesti Jypin puolella.BUU-man oli etenkin uskomaton ammattitaidottomuudessaan..tai..ei ne taida tosta leipäänsä tienatakaan,joten kai se on ymmärrettävä,ettei niin nokon nuukaa ole tarkkuuden kanssa.

En kiellä,etteikö myös Kärpät käyttänyt välillä mailaa samal viisii,mutta kyllä Jyp osas ton eri levelillä.Sitä ei vaan rangaistu samalla lailla kuin Kärppiä.Kärpät sai muitakin outoja jäähyjä,kuten mm.siitä,kun Normio taklattiin hänen mennessään vaihtoaitioon Corso tulistui toverin puolesta ja se oli sit menoa.Juunasta koukattiin niin,että pitkää kiekkoa saatiin aikaan.Muutenkin kansankiljunta sai näemmä helposti jäähyjä aikaan.Noh,sitä en kritisoi,sillä se on yleisön tehtäväkin mielestäni koittaa vaikuttaa pelinkulkuun osaltaan.Sitä tehdään myös Raksilassa.

Entäs sitten maalin siirtäminen Hytösen toimesta?Sehän oli päivänselvä!Anderssonille olis muuten tullu maukas paikka tekosektorilta!Ovelia nuo keski-suomalaiset:) Pirullista kiekkoahan JYP pelaa ja se on tällä kaudella todennäköisesti voittavaakin loppuun asti,sillä vaikka edelleen pientä kortta pidän veden pinnalla hengittääkseni veden alla,niin realisti minussa sanoo,että tästä ei enää nousta kuin korkeintaa parin matsin verran.Onko Kärpillä enää sitten edes draivia jäljellä siihen.

Kärppien ongelmia olen miettinyt ja seuraavia kysymyksiä nousi mieleeni:
-Alatalon kokemattomuus pleijareissa liigassamme.Luottaako liikaa siihen,että pojat hoitaa kyllä vanhasta tottumuksesta,eikä hänen itse tarvitsekaan niin kovasti osallistua?Tämä ilman Matin dissausta!Siitä en kyllä tykännyt,että rystymoikkasi muistaakseni ekas pelis "häntä,jonka nimi jääköön mainitsematta".Helvetti!Jos nyt ei mitään tappo-asetta tarvita,niin kyllä joku raja pitää olla kun ollaan vastakkain finaalissa.Kaveeratkoot herrat sitten kesäloman tullessa miten lystää.
-Mikä on tullut Corsolle,Anderssonille,Forrestille,Bumelle,Pikulle?Jotain on pojilla nyt pielessä.Jo ammattimaisuus vie pohjan siltä oletukselta,ettei vaan hotsita pelata.Olipa Anderssonkin sit menossa tai ei Venäjälle,niin kyllä uskoisin silti hänenkin pelaavan nämä kevään finaalipelit täysillä.Toki, jos ajatukset hetkeksikin harhautuvat muualle,niin se vaikuttaa peleihin.Kenties loukkaantumisia,joista ei puhuta?
-Tuomas Tarkki?Riittävän hyvä mokke finaaleihin?Jos vastustaja tekee vain maalin tai pari,niin hän ei ole mielestäni syntipukki,meidänkin tulee kyetä maalintekoon->mistä se sitten johtuu,ettei maaleja tehdä runkkarin tapaan?
-kentän epätasapaino.Liian usein näkyi se,että Kärppäpelaajat meni ku köyhän talon porsaat peräkkäin laitaa pitkin yhes jonos,puolen kentän ollessa vajaamiehitettyinä.En tajua!
-Kärpät ei löytänyt lääkettä JYPin tiiviiseen keskialuepeluutukseen.JYP vei meiltä tilan taidolta.
-Ei saatu heidän pakkejansa heikennettyä väsyttämällä
-MIKSI, oi miksi Kärpät laukoo lähinnä päin moken rintaa?!Ei se siitä läpi mee,uskokaa jo!
Maskia maalille, ei ne vedot mene Tuokkolan taakse takuulla,jos suoraan koittaa ilman näköesteitä.
-rännikiekkoa rännikiekon perään..roiskis vaan...voi he...!!
-Vaihdot ontuvat.Ei ollu ensimmäinen kriittinen tilanne tänäänkään,kun huono vaihto oli aiheuttaa tosi pahan tilanteen.Ekassa pelissähän taidettiin sen takia just hävitäkin!
-liian kovia syöttöjä meiltä, ei napsahda lapaan
-Kärppien uusi tilanne pitkän menestysaikakauden jälkeen, eikö osata ottaa asioita turhautumatta?
--Aloitukset plussaa meille!Joku sentäs kunnossa=)

Tuossahan niitä jo riittävästi onkin asioita,jotka ovat mulle vielä osin ainakin avoimina kysymyksinä,kun ei taito riitä avaamaan pelin käänteitä riittävän hyvin.

JYP osaa kyllä pelata johtoasemassa,se vaan katkoo Kärppien hyökkäykset, roiskii, tekee kyttäämällä vastaiskuja.Toinen tykkää tyttärestä,toinen äidistä,makuasia.Mulle toisenlainen kiekkoilu on tärkeää.

Ai niin,meinas unohtua,lopettakaa tuo Bumen irviminen "arabirättipäänä."Käsittääkseni rasismin eri muodot on jopa kiellettyjä näillä palstoilla ja aiheesta.Kaiken lisäksi Bume on sekä Ruotsin että Suomen kansalainen!

Toivon,että Kärpät voittaa tiistaina,sillä kyllä puhdas 4-0 marssi mestaruuteen ei rehellisesti sanottuna kerro ollenkaan pelin koko kuvasta mitään.Erot ovat olleet äärettömän niukat.Joskus aikojen päästä,jos joku katsoo päällisin puolin,että oho JYP voittanu Kärpät peräti 4-0,kylläpä se on ollut loistava ja Kärpät huono,niin sikäli tilastot valehtelee.Tämän myöntänee fanaattisinkin JYP-fani,vai kuinka?

En tiä muista,mutta mä en oikein tosta Tuokkolasta tykkää.Naureskelee kesken peliä, sohlii maalinsa takana ylimielisen oloisena.Kuvitteleeko se,että ovat niin ylivoimaisia,että voi seikkailla miten tahtoo?Joskus tuo kopsahtaa omaan nilkkaan ja komiasti.Jotain kunnioitusta pitäs vastustajaa kohtaan tuntea,vaikke sitä pelkäisikään.

Näyttävät pahimmat ilkkujat päässeen jo vauhtiin.Kertokaa mulle mitä ihmettä tollanen ala-arvoinen paskan suoltaminen teille oikein antaa?Itselläni ei tulisi ikinä, EI SIIS IKINÄ,mieleen,että menisin kenenkään vastustajan palstalle tuolla lailla rienaamaan.Pelin tiimellyksessä voi asiasta sanoa koviakin mietteitä,mutta että näin.Syvä on Kärppäviha monella.Jotenkin sairasta,kuten munkin inhoni JYPin valkkua kohtaan;)

ps.mitä Paakkikselle on tapahtunut?!

6

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _totuus_

      Hmm, aikamoista soopaa sieltä tuli.. siis tämä toisen joukkueen suosimis paranoia a la Tami on aika naurettavaa. Tuo "hylätty" maali voi toki ottaa päähän, mutta sääntökirjan mukaan se meni täysin oikein. Samoin muuten totesi ottelun erotuomarivalvoja pelin jälkeen. Alla varmuuden vuoksi ote säännöistä (http://www.finhockey.fi/mp/db/file_library/x/IMG/214712/file/Saantokirja_2006-2010.pdf).

      471 - MAALIN HYLKÄÄMINEN
      a) Maalia ei hyväksytä
      6. jos hyökkäävän joukkueen pelaaja millään tavoin – vahingossa tai muutoin – koskettaa maalivahtia silloin, kun maalivahti on maalialueellaan ja maali syntyy

      • Laura1

        Kärppä-palstalta tänne,joten jos on jotain mulle,niin sinne kiitos.En jaksa alkaa kahta palstaa vakituisesti kirjoittamaan:)


    • roiskivat

      "JYP osaa kyllä pelata johtoasemassa,se vaan katkoo Kärppien hyökkäykset, roiskii, tekee kyttäämällä vastaiskuja.Toinen tykkää tyttärestä,toinen äidistä,makuasia.Mulle toisenlainen kiekkoilu on tärkeää."

      Hassua, tuohan on se tyyli, millä näädät ovat pelanneet viimeiset vuodet, vieläpä hyvin menestyksekkäästi. Ilmeisesti et olekaan kärppä-fani?

      • ei kestä

        Huomaa kyllä heti, että kummat fanit osaa suhtautua kypsästi tähän keskusteluun. Heti kun joku yrittää jotain rakentavaa kirjoittaa niin pitää JYP-fanien tulla tyrmäämään kaikki.
        Mut mikäpäs siinä...pilkka todella kopsahtaa omaan nilkkaan vielä joskus.


        Ja maali olisi mielestäni pitänyt hyväksyä, mutta tuomarit tekevät omat ratkaisunsa niin turha itkeä jälkeenpäin!
        Mutta jos sääntökirja sanoo ettei saa koskea maalivahtia niin kait se on pakko se tuomio sulattaa.


      • arvelee
        ei kestä kirjoitti:

        Huomaa kyllä heti, että kummat fanit osaa suhtautua kypsästi tähän keskusteluun. Heti kun joku yrittää jotain rakentavaa kirjoittaa niin pitää JYP-fanien tulla tyrmäämään kaikki.
        Mut mikäpäs siinä...pilkka todella kopsahtaa omaan nilkkaan vielä joskus.


        Ja maali olisi mielestäni pitänyt hyväksyä, mutta tuomarit tekevät omat ratkaisunsa niin turha itkeä jälkeenpäin!
        Mutta jos sääntökirja sanoo ettei saa koskea maalivahtia niin kait se on pakko se tuomio sulattaa.

        Minun ymmärtääkseni pelaajat maalivahdin alueella estäen maalivahdin toiminnan pitäisi aiheuttaa sen, että peli vihelletään poikki. Täysin ymmärrettävää, että maalia ei tietenkään hyväksytä. Tilanteessa kun sattui olemaan muutakin kuin kiekko maalissa, jos satuit katsomaan???
        Minusta näytti siltä, että tuoksinnassa Jypin pelaaja päätyi Kärppäpelaajan päälle ja tästä tilanteesta kaksi pelaajaa: jypiläinen ja kärppäpelaaja päätyivät maalivahdin päälle niin, ettei hänellä ollut mitään mahdollisuutta torjua. Miksi tällainen maali pitäisi hyväksyä, eikös Kärppien pitäisi nyt oikeasti osata tehdä niitä oikeitakin voittaakseen???


    • huuleen

      Heh, ei kannata masentua, aina voi yrittää ensivuonna uudestaan ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe