Mitä tehdä kun kauniilla asuinalueellamme (kaava-alue) on naapuri, joka pitää tonttiaan lähes kaatopaikkana. Koko piha on täynnä roskia ja muuta jätettä. Haaskalinnut ovat jo kerääntyneet tontille. Kenelle asiasta voisi ilmoittaa ja onko meillä muilla naapureilla mitään toivoa asian korjaamiseksi?
Naapurissa kaatopaikka
19
4829
Vastaukset
- pistä youtubeen
... meidän kaikkien iloksi. Yllättäen hän pääseekin 22 uutisiin ja sirkukseen kaatopaikkansa kanssa vetonaulaksi.
- vaikkapa
Ilmoita vaikkapa kunnan ympäristöpuolelle. Kunnalla on velvollisuus ja oikeus huolehtia että asuinalueet ovat siistit ja yleensäkin alueet pysyvät käyttötarkoituksensa rajoissa.
Me ilmoitimme vastaavasta vaaraa ja haittaa aiheuttavasta naapuritontista ja kunnasta vastattiin että menkää itse siivoamaan ja pitäkää jatkossakin siistinä kun naapurilla ei riitä aikaa eikä tahtoa eikä voimia.
Valita, mutta älä odota liikoja.- joukkokanteesta apua?
Rajanaapureita on sen verran useita sekä muita asukkaita että mieteimme olisiko hyötyä jos me kaikki ottaisimme osaa siihen valitukseen?
Näin talven jälkeen ei vielä ole mitään hajuja tullut mutta mieteimme että kun tulee kesä niin jätteethän alkavat pian haisemaan.
Miten jotkut ihmiset voivat ylipäätään elää kuin mitkäkin possut:( - Yx naapuri
joukkokanteesta apua? kirjoitti:
Rajanaapureita on sen verran useita sekä muita asukkaita että mieteimme olisiko hyötyä jos me kaikki ottaisimme osaa siihen valitukseen?
Näin talven jälkeen ei vielä ole mitään hajuja tullut mutta mieteimme että kun tulee kesä niin jätteethän alkavat pian haisemaan.
Miten jotkut ihmiset voivat ylipäätään elää kuin mitkäkin possut:(toisten pihat ja tontit? Mitäs jos keskittyisit omiin asioihisi ja omaan pihaasi. Ihmisillä on yleensä oma piha sen vuoksi, että saavat elää oman mallinsa mukaan, eivät naapurin. Ja täytyy todeta, että ei minua naapurn piha häiritse vaan naapurin marina akka...jolle kuuluu kaikki ja heti. Sääliksi käy lapsia!
- mielluummin
Yx naapuri kirjoitti:
toisten pihat ja tontit? Mitäs jos keskittyisit omiin asioihisi ja omaan pihaasi. Ihmisillä on yleensä oma piha sen vuoksi, että saavat elää oman mallinsa mukaan, eivät naapurin. Ja täytyy todeta, että ei minua naapurn piha häiritse vaan naapurin marina akka...jolle kuuluu kaikki ja heti. Sääliksi käy lapsia!
Jos itse joutuisit katselemaan ja siivoamaan omasta pihastasi tuulen ja lintujen levittämiä paperitolloja ja kaikenlaisia muuta roskaa niin kyllä sinuakin häiritsisi. Onneksi en itse ihan rajanaapurina ole mutta joudun kuulemaan asiasta koko ajan.
Koulussakin jo opetetaan kotitaloutta ja on jo opetettu kymmeniä vuosia... Lisäksi kierrätystä ja luonnon suojelua sekä hygieniaa. Tietysti jos itse kuulut siihen "sikailuporukkaan" niin enpä kovin paljoa arvosta mielipiteitäsi... - mariseva akka
mielluummin kirjoitti:
Jos itse joutuisit katselemaan ja siivoamaan omasta pihastasi tuulen ja lintujen levittämiä paperitolloja ja kaikenlaisia muuta roskaa niin kyllä sinuakin häiritsisi. Onneksi en itse ihan rajanaapurina ole mutta joudun kuulemaan asiasta koko ajan.
Koulussakin jo opetetaan kotitaloutta ja on jo opetettu kymmeniä vuosia... Lisäksi kierrätystä ja luonnon suojelua sekä hygieniaa. Tietysti jos itse kuulut siihen "sikailuporukkaan" niin enpä kovin paljoa arvosta mielipiteitäsi...ja jos elelet samalla tavalla kuin meidänkin naapurimme niin todellakin on siinä marisemisen aihetta. Jos et osaa elää ihmismäisesti muuta metsään ja touhua siellä kuin tykkäät...
- Siisti!!
Yx naapuri kirjoitti:
toisten pihat ja tontit? Mitäs jos keskittyisit omiin asioihisi ja omaan pihaasi. Ihmisillä on yleensä oma piha sen vuoksi, että saavat elää oman mallinsa mukaan, eivät naapurin. Ja täytyy todeta, että ei minua naapurn piha häiritse vaan naapurin marina akka...jolle kuuluu kaikki ja heti. Sääliksi käy lapsia!
Johan minäkin keskityn ihan omaan asiaan kuten pitämiseen pihan siistinä jotta sitä kestää katsella ohikulkijat sekä naapurit. Minulla ei lapsia niin ettei niitä sääliksi käyminen. Vaikka olisi kuinka oma piha ja talo niin aina pitää ottaa naapurit huomioon. Kukaan ei halua tontiltaan katsella kaatopaikkaa! Jossain korvessa jossa ei ole näjöetäisyydellä yhtään naapuria niin voit tehdä mitä tahansa. Jos itse pitää tonttinsa katseen kelpoisena niin onko oikein jos naapurissa on romuläjät??? Tontti on katsekortti joka taloon ja jos on oikein romuläjä heti vastassa niin tietää ettei talon asukkaalla ole kaikki päässä kohdallaan! Minullakin oma piha mutta en tee romuista näköhaittoja naapuriin Miksi käy sääliksi kakaroita? Minua ei yhtään sillä ne ovat opettajien riesa nykyään kun vanhemmat eivät viitsi kasdvattaa!
- Siist?++++
Yx naapuri kirjoitti:
Johan minäkin keskityn ihan omaan asiaan kuten pitämiseen pihan siistinä jotta sitä kestää katsella ohikulkijat sekä naapurit. Minulla ei lapsia niin ettei niitä sääliksi käyminen. Vaikka olisi kuinka oma piha ja talo niin aina pitää ottaa naapurit huomioon. Kukaan ei halua tontiltaan katsella kaatopaikkaa! Jossain korvessa jossa ei ole näjöetäisyydellä yhtään naapuria niin voit tehdä mitä tahansa. Jos itse pitää tonttinsa katseen kelpoisena niin onko oikein jos naapurissa on romuläjät??? ihan hyväää Tontti on katsekortti joka taloon ja jos on oikein romuläjä heti vastassa niin tietää ettei talon asukkaalla ole kaikki päässä kohdallaan! Minullakin oma piha mutta en tee romuista näköhaittoja naapuriin Miksi käy sääliksi kakaroita? Minua ei yhtään sillä ne ovat opettajien riesa nykyään kun vanhemmat eivät viitsi kasdvattaa!
- kunnes siivoovat jätteet pois
Kaava- alueiden tonteista voi kai valittaa johonkin ympäristölautakunnalle. Itse en sietäisi kaatopaikkaa naapurissani enkä katselisi pihastani kenenkään romuautojakaan jos joku haluaa romuja ja jätteitä keräillä niin niille pitää olla liiteri tai kerää asuntoonsa, naapuriin ne eivät saa näkyä. Varikset ja haratkat ovat kauhea riesa jos alkavat jätteitä levitteleen ja paskovat joka paikan. Naapurisi on jo aika paha ympäristöhaitta ja oletteko heille siitä jo valituksen antaneet? Vaikka olisi kuinka oma piha ja talo niin ei voi sielläkään elää niin ettei ota muita ihmisiä huomioon ainoastaan siinä tapauksessa ymmärrän jos tontti on niin korvessa ettei näköetäisyydellä ole yhtään naapuria silloin se ympäristöhaitta ei ole kuin oma haitta. Jos kaatopaikan pitäjä on joku sairas vanha ihminen niin tarjotkaa talkoo apua mutta jos se on joku päästään sairas niin ehkä parempi kääntyä viranomaisten puoleen.
- myös,
nähnyt pari tällaista omakotitaloa joitten piha on jatkuvasti kuin kaatopaikka! Ei voi kun ihmetellä millaisia ihmisiä siellä oikein asuu! Mutta meitähän on joka lähtöön, valitettavasti.
- sovinnolla
Eikö yksinkertaisinta olisi kävellä naapurin juttusille ja reilusti ottaa asia puheeksi? Itse tekisin niin jos häiritsisi.
- Anonyymi
Meillä ei käy, että menisi naapurin juttusille ja käskisi siistiä pihansa niin kuin muidenkin pitää kaava-alueella tehdä, kaupunki ei ota mitään kantaa vaikka on ilmoitettu rotista ja kompostista jota sekoitetaan käymättömänä maahan.
- Saunakivi
Meillä on mökki ihanan järven rannalla,muuten kaikki hyvin mutta Naapuri on alkanut tekemään kaatopaikkaa 2metrin päähän pihastamme---roinaa ja metsäjätettä on jo monen neliön alueella,korkeuttakin on jo että näkyisi oikein hyvin meidän pihalle---Jos Teillä on kokemusta tälläisesta niin kertokaa mitä pitäis tehdäTämä mies on aiheuttanut monen laista -äänisaasteesta lähtien--mutta tuo kaatopaikka on vastemielisen näköinen -on yritetty puhumalla-mutta on yhtä tyhjän kanssa Terveiset Kukkiajärveltä
- Anna olla:.
.
Ellei se jätekasa lähde itsekseen liikkeelle teidän piha-aluetta päin
. - istuta aita.
Onk teillä mökki.
Yks keino peittää se naapuri touhuineen on istuttaa jonkinlainen aita näkösuojaksi. - Metsänistutus:.
istuta aita. kirjoitti:
Onk teillä mökki.
Yks keino peittää se naapuri touhuineen on istuttaa jonkinlainen aita näkösuojaksi..
"Saako asuntoalueelle istuttaa metsää????????"
. - minä olen.
Metsänistutus:. kirjoitti:
.
"Saako asuntoalueelle istuttaa metsää????????"
.??????????????????????
ai sä haluut asuu mettän keskellä.
Kyl mun tietääksein ihmisillä on kaikenlaisia aitoja, sellaisia pensasaitoja, jotkut laittavat jopa lauta-aitoja... jotkut pystyttävät tiilimuurin.
Mökki... Asuks sä mökilläs ympäri vuoden, saak mökillä asuu ympäri vuoden.
Vai kaatopaikka.
Vittu, mitä porukkaa...
- Väsyttää
Minulle on ihan sama mitä naapurissa, omalla tontillaan ja kodeissaan, ihmiset touhuavat, omassa elämässä ihan tarpeeksi mietittävää. Kunhan ei kukaan ammu tai lyö kirveellä päähän.
- erkinerkkinä
rottapopulaation hävittäminen vie puoli vuotta -ilmoitus terveystarkastajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä851742Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721615Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901399Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1711321- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66883Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40871Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838