Kulttuuriantropologian opiskelijoita tms?

Olen neuvoton

Hei!

Löytyykö täältä ketään kulttuuriantropologian opiskelijoita tai peräti ihan kulttuuriantropologia? Minulla olisi esitettävänä muutama kysymys heille. Ihan ensimmäiseksi haluaisin kuitenkin tietää, että jos olen kiinnostunut esim. Etelä-Amerikan intiaanien kulttuurista ja siihen liittyvistä asioista ja haluan päästä tutkimaan tätä kulttuuria ja yhteisöä, onko kulttuuriantropologia oikea ala?

Kiitos!

3

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cultures..

Olen opiskellut kulttuuriantropologiaa..Itselleni ainakin oli pieni pettymys se, että opinnoissa keskityttiin hyvin vahvasti eri teorioihin, paradigmoihin ja tutkijoihin. Mikset voisi kokeilla alaa jos se sinua kiinnostaa? Itse vaihdoin alaa sellaiseen, jossa on paremmat työllisyysnäkymät.

• juurikin oikea ala

Joo, käytännön painotus riippuu varmaan yliopistosta ja muusta, mutta kyllä antropologian opiskelija yleensä pääsee sinne kentälle intiaaneja tutkimaan, varsinkin jos on itse valmis panostamaan siihen taloudellisesti ja muutenkin paljon. Itse olen opiskellut antropologiaa eikä se minun mielestäni niin teoreettista ole.

• Anthropology

Antropologian opinnoissa sivuaineet ovat tärkeitä. Itse antropologia on koulutuksena oikeastaan aika yleissivistävää. Toki metodiopinnot antavat jonkinlaista "käytännön" opastusta. Sivuaineiden valinnalla sitten voit vaikuttaa tuleviin tehtäviisi. Esim. espanjan ja arkeologian, ehkä myös historian ja museologian opiskelu sivuaineina olisi tapauksessasi suotavaa, kiinnostuksen mukaan.
      Itse työskentelen sivuainevalintojeni ansioista/vuoksi alalla, jonka voisi hyvällä tahdolla sijoittaa soveltavan antropologian kategoriaan eikä ammattinimikkeenä todellakaan ole antropologi vaikka ko. koulutuksen olen saanut:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      104
      2301
    2. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1430
    3. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1428
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      31
      1424
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1243
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      340
      1094
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      995
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      944
    9. 122
      821
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      806
    Aihe