Hei!
Löytyykö täältä ketään kulttuuriantropologian opiskelijoita tai peräti ihan kulttuuriantropologia? Minulla olisi esitettävänä muutama kysymys heille. Ihan ensimmäiseksi haluaisin kuitenkin tietää, että jos olen kiinnostunut esim. Etelä-Amerikan intiaanien kulttuurista ja siihen liittyvistä asioista ja haluan päästä tutkimaan tätä kulttuuria ja yhteisöä, onko kulttuuriantropologia oikea ala?
Kiitos!
Kulttuuriantropologian opiskelijoita tms?
3
458
Vastaukset
- cultures..
Olen opiskellut kulttuuriantropologiaa..Itselleni ainakin oli pieni pettymys se, että opinnoissa keskityttiin hyvin vahvasti eri teorioihin, paradigmoihin ja tutkijoihin. Mikset voisi kokeilla alaa jos se sinua kiinnostaa? Itse vaihdoin alaa sellaiseen, jossa on paremmat työllisyysnäkymät.
- juurikin oikea ala
Joo, käytännön painotus riippuu varmaan yliopistosta ja muusta, mutta kyllä antropologian opiskelija yleensä pääsee sinne kentälle intiaaneja tutkimaan, varsinkin jos on itse valmis panostamaan siihen taloudellisesti ja muutenkin paljon. Itse olen opiskellut antropologiaa eikä se minun mielestäni niin teoreettista ole.
- Anthropology
Antropologian opinnoissa sivuaineet ovat tärkeitä. Itse antropologia on koulutuksena oikeastaan aika yleissivistävää. Toki metodiopinnot antavat jonkinlaista "käytännön" opastusta. Sivuaineiden valinnalla sitten voit vaikuttaa tuleviin tehtäviisi. Esim. espanjan ja arkeologian, ehkä myös historian ja museologian opiskelu sivuaineina olisi tapauksessasi suotavaa, kiinnostuksen mukaan.
Itse työskentelen sivuainevalintojeni ansioista/vuoksi alalla, jonka voisi hyvällä tahdolla sijoittaa soveltavan antropologian kategoriaan eikä ammattinimikkeenä todellakaan ole antropologi vaikka ko. koulutuksen olen saanut:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3984480Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1211742- 1381518
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko731273Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151086Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔721067Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise131019Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään64966- 38960
- 65931